Запропоновані завдання мовної теми дають можливість вчителю визначити рівень успішності учнів з тем "Речення. Слово. Будова слова". Тексти укладено відповідно критеріям щодо письмових перевірних робіт з української мови у 3 класі. Контрольну роботу розроблено для виконання 2 варіантами.
Контрольна робота з мовної теми
Речення. Слово. Значення слова. Будова слова
І варіант
1. За метою висловлювання речення бувають:
А) розповідні, питальні, спонукальні;
Б) окличні, неокличні.
2. Вкажи правильну відповідь.
Слова, близькі за значенням – це
А) антоніми;
Б) синоніми.
3. Доповни речення.
Закінчення – це:
А) частина основи;
Б) змінна частина слова.
Префікс служить для
А) зв'язку слів у реченні;
Б) утворення нових слів.
Спільна частина споріднених слів називається:
А) основою;
Б) коренем;
В) закінченням.
4. Вкажи словосполучення, у якому слово горить вжите у переносному значенні:
А) горить вогонь;
Б) горять ягоди горобини;
В) горять свічки.
5. Визнач головні та другорядні члени речення. Встанови зв'язок слів у реченні.
Густий туман сідає на опале листя
6. Прочитай текст. Заміни виділені в реченнях слова антонімами. Запиши перероблений текст.
Важкі чорні хмари пливли по небу. Сердитий вітер гойдав гілки дерев. Листя сумно тріпотіло від вітру.
7. Добери до кожного слова спільнокореневі слова, які б означали ознаку та дію предмета. Виділи корінь у дібраних словах.
Турбота – … ; заморозки – … ; ніч – … .
8. Розбери подані слова за будовою.
Зимонька, небо, заморський.
Контрольна робота з мовної теми
Речення. Слово. Значення слова. Будова слова
ІІ варіант
1. За інтонацією речення бувають:
А) питальні, розповідні. спонукальні;
Б) окличні, неокличні.
2. Вкажи правильну відповідь.
Антоніми – це слова :
А) близькі за значенням;
Б) протилежні за значенням.
3. Доповни речення.
Змінна частина слова називається:
А) основою;
Б) коренем;
В) закінченням.
Спільна частина споріднених слів – це:
А) основа;
Б) корінь;
В) закінчення.
Суфікс – це частина слова, яка стоїть:
А) перед закінченням;
Б) після кореня.
4. Вкажи словосполучення, у якому слово ллється вжите у переносному значенні:
А) ллється вода;
Б) ллється музика;
В) ллються сльози.
5. Визнач головні та другорядні члени речення. Встанови зв'язок слів у реченні.
Турботлива дівчинка знайшла під деревом совеня.
6. Прочитай текст. Заміни виділені в реченнях слова антонімами. Запиши перероблений текст.
Розпочався урок. У класах і коридорах тиша. Замовк шкільний радіовузол, стихла музика. Школярі працюють.
7. Добери до кожного слова спільнокореневі слова, які б означали ознаку та дію предмета. Виділи корінь у дібраних словах.
Сіль – … ; зима – … ; холод – … .
8. Розбери подані слова за будовою.
Море, книжковий, вигадка.