Урок. ". Дія ділення. Знак ділення. Назви компонентів і результату дії ділення. Перевірка результату множення. Розв’язування задач."

Про матеріал
Підручник: Математика: підруч. для 2 кл. закладів загальної середньої освіти / Н. П. Листопад. — К. : УОВЦ «Оріон», 2019. — 160 с. : іл.
Перегляд файлу

Тема. Дія ділення. Знак ділення. Назви компонентів і результату дії ділення. Перевірка результату множення. Розв’язування задач.

Мета. навчити учнів дії ділення; надати знання про знак та назви компонентів ділення; вивчити таблицю ділення на 2: удосконалювати вміння розв’язування задач; розвивати логічне мислення, увагу, інтерес до навчання.

Обладнання. комп’ютер, мультимедійна дошка, відеоролик, презентація.

 

Хід уроку

І. Організаційна частина.

– Відкрийте зошити та запишіть сьогоднішнє число, класна робота.

ІІ. Актуалізація опорних знань.

  1.               Усний рахунок.

 5 + 10 = 15   30 – 5 3 = 15

83 = 27      93 – 3 = 24

  1.               Математичний диктант.
  •                   Запишіть в зошиті математичний диктант. Записуйте лише відповіді через кому.
  •                   20 + 40 = 60   6 • 3 = 18    8 – 5 = 3
  •                   20 – 10 = 10   8 • 2 = 16    70 – 9 = 61
  •                   5 – 1 = 4         4 • 3 = 12    2 2 = 4

ІІІ. Робота над матеріалом уроку.

  1.               Номер 598. (с. 99)
  •                   Зверніть увагу на номер 598 с. 99.
  •                   Прослухайте задачу.
  •                   Прочитайте задачу.
  •                   Про що йдеться мова в задачі? ( В задачі йдеться про відра з водою)
  •                   Скільки води було в 1 відрі? ( В 1 відрі було 4 літри води)
  •                   Скільки води було в 2 відрі? (В 2 відрі було невідома кількість води, але у двічі більше ніж у 1)
  •                   Яке головне питання задачі? (Скільки літрів води в другому відрі?)

1 відро4 л

2 відро– ? л, у 2 р. >

  •                   Чи можемо ми одразу дати відповідь на запитання задачі? (Так)
  •                   Якою дією? (Множення) Що до чого будемо множити? (42 = 8(л))
  1.               Номер 599.
  •                   Виконаємо номер 599. Прослухайте умову..
  •                   Виміряйте відрізок. Яка його довжина? ( 3 см)
  •                   Збільшіть відрізок у три рази. Якою дією? (Множенням) Що до чого множити? (3 3 = 9 (см))

Фізкультхвилинка.

  1.               Номер 600.
  •                   Наступна задача номер 600.
  •                   Прослухайте задачу.
  •                   Прочитайте задачу.
  •                   Про що йдеться мова в задачі? ( В задачі йдеться про морквини та капусти)
  •                   Скільки капусти у зайчика? ( У зайчика 5 шт. капусти )
  •                   Скільки морквин у зайчика? ( У зайчика невідома кількість, але у тричи більше ніж буряків)
  •                   Яке головне питання задачі? (Скільки всього капусти і буряків у зайчика?)
  •                   Чи можемо ми одразу дати відповідь на запитання задачі? (Ні)
  •                   Чому? (Треба дізнатися кількість морквин)
  •                   Якою дією? (Множення) Що до чого будемо множити? (5 • 3 = 15(шт.))
  •                   Чи можемо ми тепер дати відповідь на запитання задачі? (Так)
  •                   Якою дією? (Додавання) Що до чого будемо додавати? (5 + 15 = 20(шт.))
  1.               Номер 612.
  • Зверніть увагу на номер 612.
  • Мама поставила у 2 вази 6 квіток, поділивши їх порівну. Скільки квіток поставила мама в кожну вазу?
  • Таку задачу розв’язують дією ділення. Потрібно 6 квіток поділити на дві рівні частини.
  • Розв’язання записують так: 6 : 2 = 3 (кв.).
  • Відповідь: 3 квітки.
  • : — знак ділення.
  • Вираз 6 : 2 називають часткою. Перше число в записі вказує на те, яке число ділять на рівні частини, а друге — на скільки частин ділять перше число.
  • Запис 6 : 2 = 3 читають: «Шість поділити на два, дорівнює трьом».
  • Ділення перевіряють за допомогою множення. У двох вазах по 3 квітки: 3 ∙ 2 = 6 (кв.)
  •      6     :      2      =     3
  • ділене   дільник   частка
  1.               Номер 631.
  •                   Подивіться на номер 631. Тут представлена таблиця ділення на  число 2. Запишіть її.
  1.               Номер 632.
  •                   Зверніть увагу на номер 632.

16 : 2 = 8

12 : 2 = 6

14 : 2 + 15 = 22

18 : 2 – 5 = 4

8 : 2 – 4 = 0

  1. Номер 633.
  •                   Далі номер 598.
  •                   Прослухайте задачу.
  •                   Прочитайте задачу.
  •                   Про що йдеться мова в задачі? ( В задачі йдеться про морквини та буряки )
  •                   Скільки морквин дають на добу? ( 2 морквини дають на добу)
  •                   Скільки буряків дають на добу? (Невідома кількість буряків, але у двічі більше ніж у 1)
  •                   Яке головне питання задачі? (Скільки всього буряків і морквин дають поні на добу?)

М.2 шт.

Б. – ? шт., у 3 р. >

  •                   Чи можемо ми одразу дати відповідь на запитання задачі? (Ні)
  •                   Чому? (Треба дізнатися скільки бурякі дають поні)
  •                   Якою дією? (Множення) Що до чого будемо множити? (23 = 6(шт.))
  •                   Чи можемо ми тепер дати відповідь на запитання задачі? (Так)
  •                   Якою дією? (Додаванням) Що до чого будемо додавати? (2 + 6 = 8(шт.))

ІV. Заключна частина.

  1.               Підсумок уроку.
  •                   Про що ми сьогодні говорили? (Про ділення та таблицю ділення на 2)
  •                   Як називаються компоненти ділення? (Ділене, дільник, частка)
  1.               Домашнє завдання
  •                   с. 105635, 636.

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
4.0
Оригінальність викладу
3.0
Відповідність темі
4.0
Загальна:
3.7
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Маринченко Леся Григорівна
    Дякую. Але зовсім незрозуміло, на якому етапі використовується заявлене обладнання.
    Загальна:
    3.7
    Структурованість
    4.0
    Оригінальність викладу
    3.0
    Відповідність темі
    4.0
docx
Пов’язані теми
Математика, 2 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
23 лютого 2020
Переглядів
4868
Оцінка розробки
3.7 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку