Тема: Повторення додавання і віднімання двоцифрових чисел. Усні обчислення за таблицею.
Мета: Закріпити вміння дітей виконувати усне й письмове додавання і віднімання двоцифрових чисел. Організувати творчу роботу над задачею. Розвивати обчислювальні навички, логічне мислення, спостережливість, увагу і уважність. Прищеплювати любов до математики. Виховувати товариськість, готовність прийти на допомогу один одному.
Обладнання: презентація «Усне додавання і віднімання двоцифрових чисел», презентація до теми уроку, схеми задач.
Тема: Повторення додавання і віднімання двоцифрових чисел. Усні обчислення за таблицею.
Мета: Закріпити вміння дітей виконувати усне й письмове додавання і віднімання двоцифрових чисел. Організувати творчу роботу над задачею. Розвивати обчислювальні навички, логічне мислення, спостережливість, увагу і уважність. Прищеплювати любов до математики. Виховувати товариськість, готовність прийти на допомогу один одному.
Обладнання: презентація «Усне додавання і віднімання двоцифрових чисел», презентація до теми уроку, схеми задач.
Хід уроку
Ι. Організація класу
1. Перевірка робочих місць
ІΙ. Актуалізація опорних знань
- Обчисліть приклади динозаврика. (презентація)
- Яке число менше 26 на 18 десятків. (8)
- Відкриваємо зошити, записуємо число, класна робота.
- Прописуємо число 8 в рядочок, через клітинку.
3. Математичний диктант
1) Суму чисел 35 і 6 зменшити на 11 (30)
2) 95 зменшити на суму чисел 19 і 5 (71)
3) Різницю чисел 70 і 13 зменшити на 15 (42)
4) 36 збільшити на різницю чисел 50 і 24 (62)
4. Перевірка математичного диктанту
5. Повідомлення теми, мети і завдань уроку. Мотивація навчальної діяльності учнів.
— Сьогодні повторимо усне додавання і віднімання двоцифрових чисел.
ІІІ. Вивчення нового матеріалу
1. Розв’язування числових виразів (ст. 98, № 576)
— Під час роботи, будьте уважними. Старайтеся не потрапити у «пастки».
Випиши приклади, які розв'язані неправильно, і розв'яжи їх правильно.
23 + 41 = 54 (64)
52 + 8 = 50 (60)
58 + 28 = 78 (86)
64 - 12 = 62 (52)
70 - З = 67
70 - 43 = 37 (27)
34 + 51 = 85
43 + 9 = 52
43 + ЗО = 81 (73)
2.Творче завдання
1) Зменшуване 26, від'ємник 9. Знайди різницю.
- Яку дію будете виконувати, знаходячи різницю?
26 – 9=17
2) Що одержимо, якщо додамо від'ємник і різницю?
9+17=26 (зменшуване)
3. Робота з таблицею
1) До чисел другого стовпчика додай числа третього стовпчика.
2) Додай числа першого і четвертого рядків.
ІV. Закріплення нового матеріалу
Короткий запис задачі:
В. – 10 кг
П. – 30кг
С. - ?., на 22 кг менше
Робота над задачею:
Аналіз задачі:
Розв'язок задачі:
Відповідь: 8 кілограмів.
Короткий запис задачі:
1 бочка:
Було – 80 л
Долили – 20 л
Стало - ?
2 бочка:
Було – 70 л
Взяли – 30 л
Стало - ?
Робота над задачею:
Аналіз задачі:
Розв'язок задачі:
Відповідь: 80+20; 70-30.
V. Підсумок уроку
1. Підсумкова бесіда
— Чи завжди ми використовуємо всі дані, що подано у задачах? Доведіть.
2.Оцінювання
3.Домашнє завдання
В зошитах, ст.26 – 27;