28 серпня о 18:00Вебінар: Методи і прийоми корекційної педагогіки, які можна використати на будь-якому уроці

Урок для 1 класу " У мене є родина"

Про матеріал

У поданому матеріалі використано цікаві інтерактивні форми роботи, які можна використовувати для уроків англійської мови початкової школи. Запропоновані вправи сприяють розвитку критичного мислення, мотивують до вивчення англійської мови.

Перегляд файлу

Урок  з англійської мови на тему «У мене є родина».

У поданому матеріалі використано цікаві інтерактивні форми роботи, які можна використовувати для  уроків англійської мови  початкової школи. Запропоновані вправи сприяють розвитку критичного мислення, мотивують до вивчення англійської мови.

Підготувала : вчитель Сватківської ЗОШ І-ІІІ ст. Сіренко М. М.

The subject: Family

The aim: by the end of the lesson pupils will be able to speak about their families, using the structures have got, has got

The objectives:   - present new vocabulary “Mother, father, sister, brother, grandmother, grandfather”

-distinguish the meanings of the words

-apply the words in structures have got, has got

     -motivate pupils to study English ;

    - develop skills of memory, collaboration, critical thinking, creativity

     -  bring up active behavior on the lessons

The equipment: multimedia system, toys, flashcards

The procedure of the lesson

I. The introductory part.

1.Pupils are standing in a circle and singing Good morning song https://youtu.be/aeQlnlMpizI, repeating the moves from the video

2.The pupils say hello to each other passing a toy.

3.The teacher sticks smiles with different emotions. Then the pupils are divided into teams of four. The pupils of every team get instructions like “ I am happy”, or “I am sad”. This means they come up to the wall where they can find a smile with the corresponding emotion.

4.The pupils are divided into pairs and reproduce a talk of meeting a new friend.

The pupils use a poster with signs helping to talk, which they can see on the blackboard

II.The main part.

  1. Introducing new vocabulary:

https://youtu.be/FHaObkHEkHQ

Listen and repeat

Children are involved into Kahoot quiz:

https://create.kahoot.it/details/family-members/beffa591-1215-4363-8df9-c2f328b483e7

Using vocabulary in word combinations and sentences:

The pupils roleplay family members.

Every pupil gets a flashcard with family members. They should say : “ I am a father( a mother, a sister, a granny) in the family”.

Then teacher asks some “members of the family” come out:

  • Father, come out, please. ( mother, sister, brother, granny…)

So, 5   pupils go to the blackboard. The teacher says:

-What is your family?

The pupils’ answers should be: “My family is a mother, a father, a sister, a brother, a granny” or “ I have got a mother, a father….”

The next time the teacher may call out 2 grandmothers, a mother,a father….

Work in groups of 5: 

The pupils get a set of cards and paper. The task is  to stick the pictures and make a family tree

III Summary. Reflection.

Every group makes presentation of their family tree, using structures: I have got…

My name is…, this is…his(her) name is….

 

 

docx
Додано
3 липня 2018
Переглядів
962
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку