Урок для 1 класу з інтегрованого курсу "Я досліджую світ" "Тварини восени" за програмою О.Савченко

Про матеріал
Розробка уроку відповідає вимогам НУШ, містить багато інтерактивних вправ та посилань до них: ранкова зустріч, метод "6 цеглинок", ігри "Склади пазли", "Тварини восени", рольова гра "Зустріч тварин напередодні зими", є посилання на перегляд відеоролика. Урок підготовлений за програмою НУШ-2 О.Савченко.
Перегляд файлу

Підготувала вчитель початкових класів Розливенської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів  Баліоз Наталя Геннадіївна

 

                              Я досліджую світ, 1 клас (за програмою О.Савченко)

 

Тема уроку  Тварини восени

Освітні галузі, які задіяні

  • Природнича;
  • Мовно-літературна;
  • Математична;
  • Мистецька.

Очікувані результати:

  • Сприймає монологічне висловлювання;
  • Описує тварин.
  • Розпізнає осінні зміни в неживій та живій природі
  • Висловлює свої думки і почуття з приводу простих медіатекстів.
  • Уважно вислуховує думку співрозмовника, висловлює свій погляд, шануючи гідність інших.
  • Співвідносить кількість об’єктів навколишнього середовища з відповідним натуральним числом.
  • Спілкується з учителем, однокласниками
  • Грає в рухливі ігри.
  • Погоджується з рішенням команди
  • Розпізнає геометричні фігури (зокрема трикутник).
  • Співвідносить зображення/описи об’єктів та явищ живої і неживої природи з відомими йому/ їй із довкілля
  • Використовує голос (тембр, темп, інтонація) і мову тіла (міміку, жести, рухи) для створення образу в процесі сюжетно-рольової гри. Вправляється над інтонацією мовлення, чіткістю дикції, виразністю міміки і жесту, перевтілюючись у різних персонажів
  • Обговорює сюжетно-рольову гру, у якій брав участь (як відбувалася гра?, чиотримали задоволення від гри? якщо ні, то що цьому перешкодило)
  • Придумує образи і створює їх різними засобами художньої виразності.
  • Підписує друкованими буквами власну роботу.
  • Називає букви, з яких складається його/її ім’я та прізвище.
  • Збирає дані, що відображають конкретну ситуацію. Використовує зібрані (наявні) дані для спілкування щодо досліджуваної проблеми

Обладнання: підручники, зошити, ілюстративний та роздатковий матеріал,

відеоматеріали, акварельні фарби, шаблони тварин, кольорові олівці та фломастери.

Предмети, що інтегруються: природознавство, мистецтво, математика.

 

Зміст заняття:

І. Етап орієнтації. Мотивації діяльності

Похожее изображениеРанкова зустріч на тему: «Осінь»

І. Вітання

Вправа «Емоційне налаштування» (5 хв)

Мета: створити позитивний емоційний настрій; згуртувати дітей.

Обладнання: осіннє листя, листя-шаблони для малювання, кольорові олівці та фломастери.

Хід проведення

- У мене зараз гарний настрій, ось такий

- А у вас?Намалюйте свій настрій. Діти малюють свій настрій на листях-шаблонах

C:\Users\Admin\Pictures\1409305456_1013821546.jpg

  •    У кого з вас гарний настрій, покажіть.
  •    Я хочу, щоб такий настрій у вас залишався до кінця дня.

Станьте в коло, усміхніться один одному, візьміться за руки. Уявіть, що ми всі осінні листочки. Подув вітер. Давайте по колу передамо рух вітру, крапельки дощу, усмішку сонця.

ІІ. Обговорення інформації

  • Які пори року ви знаєте?
  • А яка пора року зараз? (Осінь)
  • Що допомогло нам визначити пору року?
  • Що б ви хотіли сьогодні дізнатися про осінь?

ІІІ. Ознайомлення з новинами

Щоб дізнатися про що сьогодні буде наш урок, потрібно розгадати загадки.


Є у літечка сестричка –

У косі червона стрічка.

Коси, наче злото чисте,

І калинове намисто.

А спідничка в неї - з листя.

Різноколірна, барвиста.(Осінь).

Не ходжу, а скачу я:

Через поле навмання

Перегнав би я коня.

 Я страшенний боягуз,

Всіх на світі я боюсь. (Заєць)

Я руда, низького зросту,

Хитра я і довгохвоста.

На курей я вельми ласа –

В них таке смачненьке м'ясо…

Вовку-брату я сестриця,

А зовуть мене… (Лисиця)

Гостроносий і малий,

Сірий, тихий і незлий.

Вдень ховається.

Вночі йде шукать собі харчі.

Весь із тонких голочок.

Як він зветься?... (Їжачок)

Буркотливий, вайлуватий,

Ходить лісом дід кошлатий:

Одягнувся в кожушину,

Мед шукає і ожину.

Літом любить полювати,

А зимою — в лігві спати.

Як зачує він весну —

Прокидається від сну. (Ведмідь)

  Тема нашого уроку «Тварини восени»

ІV. Гра «Склади пазли»

 

За вікном летить сніжок,

Піднялася віхола.

Але бачу я пташок

Що сидять під стріхою!

Чи-чив-чив, чив-чив-чив-чив!

Хто співати їх навчив?

Сірі пташенята ці

Звуться, діти, … (Горобці)

Він ікластий і сердитий,

Дуже любить землю рити.

Жолуді весь час шукає

Й малюків смугастих має. (Кабан)

 

 

 


59021628

 

 

 

 

 

Проведення уроку

Метод «6 цеглин»

Мета: вчити дітей уявляти і творчо мислити, вигадувати та описувати, експериментувати, генерувати оригінальні ідеї.

Завдання:

  1. Діти розкладають цеглинки на аркуші паперу.
  2. Використовуючи олівці та фломастери для домальовування до цеглин різні деталі, перетворюючи їх на частинки малюнку.

Запитання до дітей:

  • На що ви перетворили зелену, жовту, червону, синю цеглинки?
  • За допомогою чого ви перетворили вашу цеглинку?
  • Що ви додали до цеглинок, щоб перетворити їх?
  • Чи є у нас схожі малюнки?
  • На що ще ви хотіли б перетворити ваші цеглинки?

Логічна вправа «Тварини восени».

Запропонуйте учням описати свою улюблену тварину, не називаючи її, щоб інші могли її розпізнати.

Робота з оповіданням

Повідомте учнів, що прочитаєте дітям оповідання, схоже на осінню замальовку. Щоб уявити її, попросіть дітей, щоб під час читання вони заплющили очі. Зверніть учням увагу, що в тексті можуть міститися незрозумілі дітям слова. Під час читання поясніть значення тих слів, які викликали нерозуміння, напр., волові очка. Після прочитання тексту запитайте, які ще слова виявилися для учнів незрозумілими. Разом дослідіть їхнє значення. Обговоріть, як тварини готуються до зими.

Кожний осінній день одягає дерева в інші шати… Учора ще зелені, сьогодні одягли золоту парчу клени, зачервоніло намисто калини, звисли з галузок важкі оранжеві кетяги горобини, задивились у синяву небес рожево-білі зіркаті «волові очка». Під лісом простягає долоні бузок, наче просить його зірвати. Синіє дозрілий терен, цвітуть запізнілі квіти кульбаби і рожевого іван-чаю. У старому лісі з’явились опеньки, запахло грибами і терпким вином. За кожним легеньким подихом вітру падають перші листочки грабів, беріз, осик. Дуби з погордою дивляться на них, думають: чому так скоро? Минає день-другий - і клени поволі складають парчевий одяг: вкриває землю листя каштанів, від тонких стовбурів ліщини відриваються мохнаті кружальця, хоч вони й зовсім зелені. Молитвенну тишу лісу то тут, то там порушує суха галузка або їжак, який збирає листя, щоб вкрити свою хатку на зиму. Десь пискне синичка, їй ніжно відповість маленький, короткохвостий корольок. У піднебессі ширяє яструб. Його журливе квиління тільки підкреслює тишу осені. У лісі сумно, але я люблю цей смуток, бо він близький душі моїй. Осінь все більше і більше завойовує землю. Скоро вже будуть стояти голі дерева, скоро зовсім не буде чути співів птахів. Йде вона, жовтоока осінь, та й веде за собою зиму в білому хутрі. І хочеться сказати: «До побачення, осінь! Здрастуй, зимо!»

Поставте запитання:

  • Про які ознаки осені згадується в тексті?
  • Розкажи, як тварини готуються до зими?
  • Чому в осінньому лісі сумно?

Перегляд відеоролика «Як звірі готуються до зими».

Аналіз простого медіатексту

Діти переглядають відеоролик «Як звірі готуються до зими»

https://www.youtube.com/watch?v=Trx86kplw9E

або https://www.youtube.com/watch?v=WYrcQj_eboY

Запитання для обговорення:

- Як тварини готуються до зими? Що нового ти дізнався(дізналася) про поведінку тварин восени?

- Назвіть тварин, кількість яких можна позначити цифрою 1?

- Назвіть тварин, кількість яких можна позначити цифрою 2?

 

69125210

Робота за малюнками

— Розгляньте малюнки. Назвіть дорослих тварин та їх дитинчат.

(Ведмідь, ведмедиця, ведмежа; білка, білченя; кабан, свиня, порося; заєць, зайчиха, зайченя; корова, теля; курка, курча; свиня, порося.)

Картинки по запросу игра звери и детенышиКартинки по запросу игра звери и детеныши

Похожее изображение

— Що спільного у ведмедя, білки, зайця? (Це дикі тварини, адже вони самі добувають собі їжу, знаходять або будують собі житло, піклуються про своє потомство.)

— Чим відрізняються від диких тварин корова, курка, свиня? (Ці тварини живуть поряд із людиною, вона піклується про їх живлення, житло, здоров’я.)

— Як назвати одним словом цих тварин? (Це свійські тварини.)

— Яких ще свійських тварин ви знаєте?

На дошці — малюнки із зображенням тварин: миша, собака, кішка, півень, качка.

— Яка тварина тут «зайва»? Поясніть чому. (Миша — не свійська тварина, оскільки вона не приносить користі людині.)

Метод «6 цеглин» «Неіснуюча тварина»

Мета: вчити дітей працювати в парах, командах, домовлятися, шукати спільне рішення, відстоювати свої ідеї, доповнювати один одного під час практичної діяльності і під час презентації.

Завдання:

  1. Діти об’єднуються в пари.
  2. Діти отримують завдання, не розмовляючи створити (збудувати) неіснуючу тварину, використовуючи 2 набори цеглинок та підготувати невелику розповідь про неї.

Запитання до дітей:

  1. Як вдалося створити таку істоту?
  2. Що було найважчим?
  3. Що ще можна створити у парі?

Вправа «Як тварини готуються до зими?»

Роздайте дітям малюнки із зображенням тварин і попросіть розкласти їх на 4 групи: 1 група – тварини, які сплять цілу зиму; 2 група – тварини, які зимують у теплих краях; 3 група – тварини, які запасаються харчами; 4 група – тварини, які не змінюють своєї поведінки.

  • Яким тваринам важче зимою?

Порахуйте тварин

Картинки по запросу порахуй тваринКартинки по запросу порахуй тваринПохожее изображение

Обговоріть у групах

  • Які тварини як зимують?
  • Як людина може допомогти тварина перезимувати?
  • Навіщо допомагати тваринам взимку?
  • Хто з перерахованих тварин має найяскравіше забарвлення?

Робота з картинкою

Розгляньте та розкажіть, як тварини готуються до зими

Похожее изображение

Обговорення малюнку

  • Як з малюнка можна дізнатися, яка пора року?
  • Які кольори використані художником?
  • Чому саме ці кольори переважають?

Фізкультхвилинка у вигляді рухливої гри «Зайці в лісі»

Для гри обирають «зайців» і «лисицю», решта дітей – «дерева». На протилежних краях майданчика проводять лінії – це поля. На одному з них перед початком гри збираються «зайці».

Діти, які виконують роль дерев, стають на такій відстані один від одного, щоб можна було взятися за руки. «Лисиця» живе в норі край лісу (нору позначають кольором).

«Зайці» забігають до лісу, їм треба перейти з одного поля на інше, але на них полює «лисиця». Вона намагається впіймати «зайців», а тих, кого впіймала, веде до свого «будиночка». Бігти лісом їй заважають дерева: діти беруться за руки, сідають навпочіпки, нахиляються й розмахують руками. «Зайці» між деревами проходять вільно. Гра закінчується тоді, коли всі «зайці» перейдуть на протилежний бік. Розпочинаючи нову гру, діти знову обирають «зайців» та «лисицю».

Спіймані «зайці» до кінця гри сидять у «лисиці» в норі.

Сюжетно-рольова гра «Зустріч тварин напередодні зими»

  • Запропонуйте дітям створити образ тварини (на вибір). Можна використати відповідні маски.
  • Уявіть собі, що на лісовій галявині в теплий осінній день зустрілися різні представники тваринного світу. Їх всіх турбує прихід зими. Подумайте, про що могли поговорити між собою тваринки з огляду на свої клопоти. Пограйте у сюжетно-рольову гру «Зустріч тварин напередодні зими».
  • Після завершенні гри обговоріть з дітьми, як відбувалася гра, чи отримали задоволення від гри. Якщо ні, то що тому перешкодило?

Підведення підсумків. Створення виставки

  • Роздайте дітям фарби і попросіть зробити пляму будь-якого кольору на аркуші паперу.
  • Роздайте кожній дитині соломинку для коктейлю. Попросіть подути в неї на пляму.
  • З утвореного силуету за допомогою фарби (олівців, фломастерів) створіть образ будь-якої тварини.

Похожее изображениеПохожее изображение

Такий спосіб малювання називається плямографія.

Або

Запропонувати дітям на вибір шаблони тварин. Діти обводять шаблони і домальовують тварин.

  • Підпишіть свою роботу друкованими буквами.
  • Попросіть дітей назвати один одному букви, з яких складається їхнє ім’я та прізвище.
  • Прикріпіть роботу на виставку у відведеному для цього місці (Учитель ділить виставку на 4 частини:1 – тварини, які сплять цілу зиму; 2 – тварини, які зимують у теплих краях; 3 – тварини, які запасаються харчами; 4 – тварини, які не змінюють своєї поведінки)
  • Запропонуйте дітям визначити, у якій групі тварин є найбільша кількість зображень, у якій – найменша; порівняйте кількість зображень між окремими групами тварин.

 

 

 

1

 

docx
Додано
13 серпня 2019
Переглядів
3916
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку