Про матеріал
Виховна година: «Моє квітуче і чисте довкілля». Розроблена для дітей спеціальних класів з порушенням зору. Вона динамічна і відповідає віковим особливостям учнів молодшого шкільного віку. Виконуючи практичні, творчі завдання діти навчаються спостерігати і доглядати за довкіллям, виховуючи любов до природи.
Корнійчик Ольга Володимирівна
вчитель початкових класів
школи I – III ступенів № 309 м. Києва
Виховна година на тему: «Моє квітуче і чисте довкілля»
Тема: Моє квітуче і чисте довкілля.
Мета: Виховувати любов до природи її краси і чистоти. Навчити спостерігати за природою та середовищем навколо себе, робити висновки. Виконувати практичну діяльність - саджати квіти, доглядати за ними. Формувати навички свідомого ставлення підтримки та збереження чистоти довкілля. Виховувати відчуття гармонії навколишнього світу.
Тип заняття: практична діяльність.
Обладнання: запис пісні «Довкілля» https://www.youtube.com/watch?v=QUzks4KzXAk «Пригоди лісових друзів – Охорона природи». https://www.youtube.com/watch?v=JZL8EqG7YoI. Паростки квітів нагідки. Картки зі словами, прислів’я -
«Чисто не там, де прибирають, а там, де не смітять!» Картки з окремими словами прислів’я. Десять карток на кожну групу чи пару дітей. Лего - конструктор.
Хід виховної години
Правила гри: діти встають у ряд і якщо речення, яке їм говорить вчитель подобається вони крокують один крок уперед. Якщо не подобається, крок назад.
Мета: дістатися до вчителя і отримати маленький подарунок, виконавши правила гри.
Вчитель: чиста парта(крок уперед);
Чиста прибрана кімната( крок уперед);
Зів’ялі, майже сухі дерева, квіти(крок назад);
Пухнастий чистий котик(крок уперед);
Потоптані квіти(крок назад);
Чисте озеро(крок уперед);
Брудна вода(крок назад);
Сміття розкидане у лісі чи на вулиці(крок назад);
Чистий посуд (крок уперед);
Доглянута домашня тваринка( крок уперед);
Зламане дерево (крок назад);
Охайний одяг(крок уперед);
Смачні і чисті фрукти та ягоди( крок уперед).
Вчитель:
- Ви дісталися до мене!
Тримайте подаруночок – малюночок.
Кожний учень бере розмальовку і сідає на своє місце розмальовує. На розмальовках зображені предмети довкілля, по одному предмету на листочку, щоб завдання можна було виконати швидко. Це може бути: одне дерево, одна тваринка і т. д.
Вчитель:
Діти називають свої предмети за прикладом: я зафарбував дерево, дерево - це чисте повітря, дає фрукти, будинок для птахів і білочок. З дерева роблять папір, меблі,приправи до їжі ( булочка із корицею).
Вчитель:
- А яким одним словом ми можемо назвати всі ці предмети? - Так, довкілля.
III. Музично – танцювальна руханка «Довкілля»
Діти встають, слухають пісню і повторяють рухи за вчителем.
https://www.youtube.com/watch?v=QUzks4KzXAk, сідають на свої місця.
IV. Практична діяльність дітей.
Робота в парі: Саджаємо паростки квітів нагідки. Проводимо акцію озеленення довкілля нашої школи.
Вчитель:
- Ця спільна і корисна праця подарувала нам емоції радощів і гармонії. Ми разом озеленили і прикрасили шкільне подвір’я.
Гра: «Яке буває довкілля?»
Використовуємо метод ППП ( Подумайте. Поговоріть. Поділіться.) Вчитель:
- Зараз я буду кидати парі м’яч і називати предмет, або істоту. А ви подумайте, поговоріть у парі, поділіться з нами які ознаки протилежних емоцій викликає у вас цей предмет.
За прикладом:
Парта, парта - чиста (з прибраними на ній речами), парта - брудна (з розкиданими речами, їжею).
Іграшка. Іграшка ціла - іграшка зламана;
Перша ознака, яка викликає в вас приємні емоції, а друга ознака, яка викликає неприємні емоції. М’яч упіймали, подумали,поговорили між собою, поділилися думками з нами. І повернули мені м’яч. Пам’ятаємо, один ловить, а другий кидає м’яч вчителю.
Слова для дітей: кімната, чашка, велосипед, одяг, квіти, дерева, вода, фрукти, собака, людина.
Вчитель:
Перегляд мультфільму.
«Пригоди лісових друзів – Охорона природи.» https://www.youtube.com/watch?v=JZL8EqG7YoI.
V. Рефлексія. Робота в парах. Гра - вправа «Заплутані картки». Вчитель роздає дітям картки. Правила гри:
- Це прислів’я ви тихенько у парах складіть. Склали, руку підніміть в голос не кажіть.
Картки зі словами прислів’я:
«Чисто не там, де прибирають, а там, де не смітять», кожне слово написано на окремій картці. Десять карток на кожну групу чи пару дітей. Діти складають прислів’я. Склавши всі картки вони піднімають руку. Вчитель підходить і дивиться, допомагає не читаючи прислів’я вголос. Пара, яка виконала вправу, продовжує працювати і збирає з лего - конструктора любий предмет довкілля.
Давайте подивимося, які гарні предмети довкілля ми зробили. Розкажіть один одному про них.
- Дякую! І головне запитання нашої виховної години.
- Від кого залежить наше довкілля?
Відповіді дітей.