Виховна година "Моє квітуче та чисте довкілля"

Про матеріал
Виховна година: «Моє квітуче і чисте довкілля». Розроблена для дітей спеціальних класів з порушенням зору. Вона динамічна і відповідає віковим особливостям учнів молодшого шкільного віку. Виконуючи практичні, творчі завдання діти навчаються спостерігати і доглядати за довкіллям, виховуючи любов до природи.
Перегляд файлу

Про матеріал

Виховна година: «Моє квітуче і чисте довкілля». Розроблена для дітей спеціальних класів з порушенням зору. Вона динамічна і відповідає віковим особливостям учнів молодшого шкільного віку. Виконуючи  практичні, творчі завдання діти навчаються спостерігати  і доглядати за довкіллям, виховуючи любов до природи.

 

                                    Корнійчик Ольга Володимирівна

                                      вчитель початкових класів

                                      школи IIII ступенів  № 309 м. Києва

Виховна година на тему: «Моє квітуче і чисте довкілля»

Тема: Моє  квітуче і чисте довкілля.

Мета: Виховувати любов до природи її краси і чистоти. Навчити спостерігати за природою та середовищем навколо себе, робити висновки. Виконувати практичну діяльність -  саджати квіти, доглядати за ними. Формувати навички свідомого ставлення підтримки та збереження чистоти  довкілля. Виховувати відчуття гармонії навколишнього світу.

Тип заняття: практична діяльність.

Обладнання: запис пісні «Довкілля» https://www.youtube.com/watch?v=QUzks4KzXAk  «Пригоди лісових друзів – Охорона природи». https://www.youtube.com/watch?v=JZL8EqG7YoI. Паростки квітів нагідки. Картки зі словами, прислів’я -

«Чисто не там, де прибирають, а там, де не смітять!» Картки з окремими словами прислів’я. Десять карток на кожну групу чи пару дітей. Лего - конструктор.

 

                    Хід виховної години

  1. Гармонізація емоцій. Динамічна гра: «Яке довкілля мені подобається?»

Правила гри: діти встають у ряд і якщо речення, яке їм говорить вчитель подобається вони крокують один крок уперед. Якщо не подобається, крок назад.

Мета: дістатися до вчителя і отримати маленький подарунок, виконавши правила гри.

Вчитель: чиста парта(крок уперед);

Чиста прибрана кімната( крок уперед);

Зів’ялі, майже сухі дерева, квіти(крок назад);

Пухнастий чистий котик(крок уперед);

Потоптані квіти(крок назад);

Чисте озеро(крок уперед);

Брудна вода(крок назад);

Сміття розкидане у лісі чи на вулиці(крок назад);

Чистий посуд (крок уперед);

Доглянута домашня тваринка( крок уперед);

Зламане дерево (крок назад);

Охайний одяг(крок уперед);

Смачні і чисті фрукти та ягоди( крок уперед).

Вчитель:

 - Ви дісталися до мене!

  • Чи подобалося вам крокувати назад?
  • Які емоції у вас були?
  • А коли ви відчували емоції радощі?

 Тримайте подаруночок – малюночок.

Кожний учень бере розмальовку і сідає на своє місце розмальовує. На розмальовках зображені предмети довкілля, по одному предмету на листочку, щоб завдання можна було виконати швидко. Це може бути: одне дерево, одна тваринка  і т. д.

Вчитель:

  • Хто малюнок розфарбував, той руку тихенько підняв.
  1. Гра: «Свій предмет я назву, і для чого він поясню, функції його я розкажу!!!».

Діти називають свої предмети за прикладом: я зафарбував дерево,  дерево -  це чисте повітря, дає фрукти, будинок для птахів і білочок. З дерева роблять папір, меблі,приправи до їжі ( булочка із корицею).

Вчитель:

- А яким одним словом ми можемо назвати всі ці предмети? - Так, довкілля.

 III.  Музично – танцювальна руханка «Довкілля»

Діти встають, слухають пісню і повторяють рухи за вчителем.

https://www.youtube.com/watch?v=QUzks4KzXAk, сідають на свої місця.

IV. Практична діяльність дітей.

 Робота в парі: Саджаємо паростки квітів нагідки. Проводимо акцію озеленення довкілля нашої школи.

C:\Users\olyak\Downloads\IMG-3651f861b66e023e3fda238338de2e49-V (1).jpg

Вчитель:

- Ця спільна і корисна праця подарувала нам емоції радощів і гармонії. Ми разом озеленили і прикрасили шкільне подвір’я.

Гра: «Яке буває довкілля?»

  • Так, все це – довкілля. Але ж ми вже знаємо, що довкілля буває різним.

Використовуємо метод ППП ( Подумайте. Поговоріть. Поділіться.) Вчитель:

-  Зараз я буду кидати парі м’яч і називати предмет, або істоту.  А ви подумайте, поговоріть у парі,  поділіться з нами які ознаки протилежних емоцій викликає у вас цей предмет.

За прикладом:

 Парта, парта -  чиста (з прибраними на ній речами), парта - брудна (з розкиданими речами, їжею).

Іграшка. Іграшка ціла - іграшка зламана;

Перша ознака, яка викликає в вас приємні емоції, а друга ознака, яка викликає неприємні емоції.  М’яч упіймали, подумали,поговорили між собою, поділилися думками з нами. І повернули мені м’яч. Пам’ятаємо, один ловить, а другий кидає м’яч вчителю.

 Слова для дітей: кімната, чашка, велосипед, одяг, квіти, дерева, вода, фрукти, собака, людина.

Вчитель:

Перегляд мультфільму.

«Пригоди лісових друзів – Охорона природи.» https://www.youtube.com/watch?v=JZL8EqG7YoI.

V. Рефлексія. Робота в парах. Гра - вправа «Заплутані картки». Вчитель роздає дітям картки. Правила гри:

- Це прислів’я ви тихенько у парах складіть. Склали, руку підніміть в голос не кажіть.

Картки зі словами прислів’я:

«Чисто не там, де прибирають, а там, де не смітять», кожне слово написано на окремій картці. Десять карток на кожну групу чи пару дітей. Діти складають прислів’я. Склавши всі картки вони піднімають руку. Вчитель підходить і дивиться, допомагає не читаючи прислів’я  вголос. Пара, яка виконала  вправу, продовжує працювати і збирає з лего -  конструктора любий предмет довкілля.

Давайте подивимося, які гарні предмети довкілля ми зробили. Розкажіть один одному про них.

- Дякую!  І головне запитання нашої виховної години.

- Від кого залежить наше довкілля?

Відповіді дітей.

docx
Пов’язані теми
Природознавство, 1 клас, Виховна робота
НУШ
Інкл
Додано
26 серпня 2019
Переглядів
4028
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку