Конспект уроку "Різноманітність тварин у природі"

Про матеріал
Конспект уроку у вигляді міні - проекту, який ми з дітками створювали протягом 2 уроків ЯДС (природничої та мовно - літературної галузів).
Перегляд файлу

 

Тема: Різноманітність тварин. Значення їх для людини. Створення простих візуальних медіатекстів. Запис елементарних повідомлень.

Мета уроку: ознайомити учнів з поведінкою тварин, із способами спілкування між ними; з’ясувати, чи розуміють тварини одне одного; учити працювати в групах, у парах; висловлювати власні здогади; робити висновки.

Очікувані результати: обговорює зміст і форму простого медіатексту; створює прості візуальні медіапродукти з допомогою учителя; розпізнає за деякими ознаками різновиди тварин; використовує інформацію з різних джерел; учні повинні знати способи спілкування тварин одне з одним; можуть наводити деякі приклади; учні повинні працювати в групах; учні повинні висловлювати власні здогади; учні повинні представляти результати проекту.

Обладнання і матеріали: картки із зображенням тварин, мультфільм *Фіксики*

Тип уроку: міні-проект.

  • 1. Організаційний момент.
  • 2. Актуалізація опорних знань

2.1. Повідомлення календарного патруля.

2.2. Прийом «Карусель».

Учні зовнішнього кола ставлять запитання учням внутрішнього кола на тему «Тварини».

  • 3. Мотивація навчальної діяльності та повідомлення теми уроку

Сьогодні ми будемо працювати над міні-проектом і дізнаємось про різновиди тварин і чи розуміють тварини одне одного.

  • 4. Сприйняття й осмислення нового матеріалу

4.1. Постановка мети і завдання проекту: дізнатися, як спілкуються тварини одне з одним.

4.2. Сприйняття інформації.

- перегляд мультфільму *Фіксики. Бджола*

 - Розповідь учителя про спілкування тварин та їх різновиди.

Учені підрахували, що люди на нашій планеті користуються двома тисячами мов. А у тварин їх набагато більше, і на людську мову вони зовсім не схожі.

Звичайно, усі ви спостерігали за поведінкою домашніх тварин і навчилися дещо розуміти. Ось пес, зустрічаючи хазяїна, радіє його поверненню. Він радісно повискує й активно махає хвостом. На собачій мові це означає: «Я радий». А ось підібганий собачий хвіст буде говорити зовсім про інше: «Я боюся». Зрозуміло, що вишкірені зуби у тварин означають агресію. Якщо кіт хоче когось налякати, то вигинає спину коромислом і починає шипіти.

Тож ви бачите, що тварини можуть спілкуватися як за допомогою звуків, так і за допомогою рухів. Рідкі, голосні звуки у птахів і звірів — це найчастіше сигнал тривоги, або попередження про готовність напасти на супротивника.

Деякі види риб також можуть видавати звуки, але роблять вони це не ротом, а за допомогою міхура. А чують риби всім тілом.

Комахи в основному спілкуються мовою запахів. За запахом деякі метелики відшукують самок на відстані до 1 кілометра. Помічають запахом доріжку до здобичі мурахи, коли необхідно вказати іншим, де знаходиться ця здобич.

Уміють тварини розмовляти і кольорами. Самці так приваблюють самок. Пригадайте, як павич розкриває свій хвіст. А снігурі кольором подають знак: «Летіти!». У цих пташок на спині є біла плямочка. Коли сидять снігурі на гілочках, її не помітно. А коли треба подати сигнал до відльоту, птахи опускають крильця, та ще й повертаються в різні боки, щоб товаришам було видно.

Деякі птахи спілкуються за допомогою подарунків. Вони дарують один одному ягідки, рибку, водорості. Пінгвіни Аделі, шукаючи собі до пари самочку, дарують їй камінці. Якщо кавалер сподобається самочці, вона прийме подарунок. А камінці стануть основою для майбутнього гнізда.

Деякі комахи дарують своїм самочкам пелюстки квітів, насіння рослин, а павуки павучихам — муху, запаковану в павутиння.

А щоб відповісти на запитання «Чи розуміють тварини одне одного?», подумайте, чи зрозуміє француз італійця, а українець німця?

Прийом «Мозковий штурм»

— Що ви вже знаєте про спілкування тварин? За якими тваринами доводилося спостерігати?

Розповідь учителя про спілкування тварин.

4.3. Робота в групах. Дослідницька діяльність.

Завдання:створити колаж до відповідної групи тварин.

Група I. Риби

Група II.Птахи.

Група III. Звірі.

Група IV Земноводні.

Група V. Плазуни.

Група VІ Комахи

4.4. Доповідь представників груп про результати дослідження.

4.5. Робота в парах.

Кожен учень отримує картку із зображенням тварини. Учні мають знайти собі пару (тварину такого самого виду) і пояснити, як ці тварини спілкуються.

  • 5. Підбиття підсумків міні-проекту

Під керівництвом учителя формується остаточний висновок.

Висновок: тварини спілкуються за допомогою звуків, рухів, запахів, подарунків. Тварини різних видів не розуміють одне одного. Мова тварин не схожа на людську мову.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1

 

doc
Додано
26 серпня
Переглядів
136
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку