Урок для 3 класу НУШ "Залежність зміни різниці від зміни зменшуваного"

Про матеріал
Можна ознайомити учнів з відніманням трицифрових чисел способом округлення.За допомогою цікавих завдань та індивідуальних карток.
Перегляд файлу

Тема. Віднімання трицифрових чисел способом округлення

Мета: ознайомити учнів з відніманням трицифрових чисел способом округлення; формувати вміння розв’язувати задачі; вдосконалювати обчислювальні навички; розвивати пам’ять,увагу, мислення,математичне мовлення; виховувати старанність,інтерес до математики,охайність.

Тип уроку:комбінований

Обладнання:таблиці,індивідуальні картки.

Хід уроку

  1. Організаційний момент

Привітання

Усі сідайте тихенько,діти
Домовляймось-не шуміти,
Руки можна підіймати,
На уроці не дрімати.

II. Актуалізація опорних знань

1. Перевірка домашнього завдання

2. Усні обчислення
        299 + 294 = ...       699 + 295 = ...

799 + 154 = ...        164 + 699 = ...

697 + 294 = ...        553 + 398 = ...

315 + 199 = ...

— Складіть вирази.

— Порівняйте, як змінюється різниця внаслідок зменшення (збільшення) від’ємника або зменшуваного на кілька одиниць.

Висновок: при збільшенні від’ємника або зменшуваного, різниця теж збільшиться, і навпаки: при зменшенні зменшуваного і від’ємника різниця теж зменшиться.

3. Гра «Хто швидше?»

Нам знадобляться цеглинки червоного,зеленого та жовтого кольору.Червона цеглинка відповідає за сотні;зелена-десятки,жовта -одиниці.
1,3,40,50,100,5,200,66,11,789,270…
III. Повідомлення теми уроку

— Сьогодні на уроці ми будемо вчитися віднімати способом округлення.

IV. Вивчення нового матеріалу

  1. Підготовча робота

Зверніть увагу на дошку.Як називаються числа при відніманні? Як знайти різницю?(треба зменшуване відняти від’ємник)

1) Впишіть пропущені знаки і числа.

402 … ….  = 400       699… ….   = 700           203… ….   = 200

399 … ….  = 400       705 … ….  = 700           197 … ….  = 200

2) Ви вже добре вмієте додавати числа способом округлення.Зараз зверніть увагу на дошку.Нам потрібно знайти різницю чисел способом округлення.

617-195=

617-200=417
         417+5=422

Отже,617-195=422.

Індивідуальні картки роздати деяким учням .

 

— Використайте результат, щоб знайти значення інших виразів.

534 – 298 = 236            534 – 287 = 247              334 – 197 = 137

634 – 297 = 337            434 – 297 = 137              534 – 387 = 147

2. Пояснення нового матеріалу. Округлення зменшуваного і від’ємника

— У разі збільшення одного компонента збільшуй другий на додане число.

У разі зменшення одного компонента зменшуй другий на число, яке відняли.

3. Первинне закріплення

— Знайдіть усно значення виразів способом округлення та перевірте результати письмово.

723 – 397 = (723 + 3) – (397 + 3) = 726 – 400 = 326

434 – 289 = (434 + 11) – (289 + 11) = 445 – 300 = 145

647 – 316 = (647 – 16) – (316 – 16) = 631 – 300 = 331

521 – 396 = (521 + 4) – (396 + 4) = 525 – 400 = 125

Фізкультхвилинка

V. Розвиток математичних знань

1. Робота над задачею

Аналіз задачі, складання короткої умови.

                      Було — ?

                      Прочитав — 4 дні по 9 сторінок

                      Залишилось — 85 сторінок

Самостійне розв’язування задачі. Один учень працює за закритою частиною дошки.

Перевірка виконаної роботи.

Розв’язання

1) 9 • 4 = 36 (с.) — прочитав

2) 85 + 36 = 121 (с.)

Відповідь: у книзі була 121 сторінка.

2. Т ворча робота над задачею

— Складіть і розв’яжіть задачу, обернену до попередньої.

                      Було — 121 сторінка

                      Прочитав — 4 дні по 9 сторінок

                      Залишилось — ?

Розв’язання

1) 9 • 4 = 36 (с.) — прочитав

2) 121 – 36 = 85 (с.)

Відповідь: залишилося прочитати 85 сторінок.

VI. Підсумок уроку

— Закінчіть ланцюжки міркувань.

917 – 798 = (... + ...) – (... + ...) = ... – ... = ...

830 – 780 = (... – ...) – (... – ...) = ... – ... = ...

VII. Домашнє завданн

 

 

 

 

Робота з карткою

 

16 лютого

Класна робота

1.Розв’яжіть задачу.

Першого дня крокодил пролив 140 сльозинок, а другого дня — на 120 сльозинок менше. Скільки сльозинок пролив крокодил за два дні?

 2.Розв’яжіть задачу.

Котигорошко вів щоденник добрих справ. На першій сторінці щоденника він записав 218 добрих справ, на другій — на 105 добрих справ менше. Скільки добрих справ виконав Котигорошко за два дні?

3.Гра «Допоможіть Незнайкові»

— Виправте помилки в обчисленнях.

540 – 360 = 180   240 – 170 = 160   340 – 270 = 70

720 + 90 = 830   580 + 240 = 810   780 – 590 = 180

920 – 290 = 630   540 – 250 = 290   650 + 220 = 870

 

4.Упишіть пропущені знаки і числа.

299 + ... = 300   598 + ... = 600   755 + ... = 800

197 + ... = 200   364 + ... = 400   866 + ... = 900

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Математика, Розробки уроків
НУШ
Додано
17 лютого 2021
Переглядів
2297
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку