Тема. Віднімання трицифрових чисел способом округлення
Мета: ознайомити учнів з відніманням трицифрових чисел способом округлення; формувати вміння розв’язувати задачі; вдосконалювати обчислювальні навички; розвивати пам’ять,увагу, мислення,математичне мовлення; виховувати старанність,інтерес до математики,охайність.
Тип уроку:комбінований
Обладнання:таблиці,індивідуальні картки.
Хід уроку
Привітання
Усі сідайте тихенько,діти
Домовляймось-не шуміти,
Руки можна підіймати,
На уроці не дрімати.
II. Актуалізація опорних знань
1. Перевірка домашнього завдання
2. Усні обчислення
299 + 294 = ... 699 + 295 = ...
799 + 154 = ... 164 + 699 = ...
697 + 294 = ... 553 + 398 = ...
315 + 199 = ...
— Складіть вирази.
— Порівняйте, як змінюється різниця внаслідок зменшення (збільшення) від’ємника або зменшуваного на кілька одиниць.
Висновок: при збільшенні від’ємника або зменшуваного, різниця теж збільшиться, і навпаки: при зменшенні зменшуваного і від’ємника різниця теж зменшиться.
3. Гра «Хто швидше?»
Нам знадобляться цеглинки червоного,зеленого та жовтого кольору.Червона цеглинка відповідає за сотні;зелена-десятки,жовта -одиниці.
1,3,40,50,100,5,200,66,11,789,270…
III. Повідомлення теми уроку
— Сьогодні на уроці ми будемо вчитися віднімати способом округлення.
IV. Вивчення нового матеріалу
Зверніть увагу на дошку.Як називаються числа при відніманні? Як знайти різницю?(треба зменшуване відняти від’ємник)
1) Впишіть пропущені знаки і числа.
402 … …. = 400 699… …. = 700 203… …. = 200
399 … …. = 400 705 … …. = 700 197 … …. = 200
2) Ви вже добре вмієте додавати числа способом округлення.Зараз зверніть увагу на дошку.Нам потрібно знайти різницю чисел способом округлення.
617-195=
617-200=417
417+5=422
Отже,617-195=422.
Індивідуальні картки роздати деяким учням .
— Використайте результат, щоб знайти значення інших виразів.
534 – 298 = 236 534 – 287 = 247 334 – 197 = 137
634 – 297 = 337 434 – 297 = 137 534 – 387 = 147
2. Пояснення нового матеріалу. Округлення зменшуваного і від’ємника
— У разі збільшення одного компонента збільшуй другий на додане число.
У разі зменшення одного компонента зменшуй другий на число, яке відняли.
3. Первинне закріплення
— Знайдіть усно значення виразів способом округлення та перевірте результати письмово.
723 – 397 = (723 + 3) – (397 + 3) = 726 – 400 = 326
434 – 289 = (434 + 11) – (289 + 11) = 445 – 300 = 145
647 – 316 = (647 – 16) – (316 – 16) = 631 – 300 = 331
521 – 396 = (521 + 4) – (396 + 4) = 525 – 400 = 125
Фізкультхвилинка
V. Розвиток математичних знань
1. Робота над задачею
Аналіз задачі, складання короткої умови.
Було — ?
Прочитав — 4 дні по 9 сторінок
Залишилось — 85 сторінок
Самостійне розв’язування задачі. Один учень працює за закритою частиною дошки.
Перевірка виконаної роботи.
Розв’язання
1) 9 • 4 = 36 (с.) — прочитав
2) 85 + 36 = 121 (с.)
Відповідь: у книзі була 121 сторінка.
2. Т ворча робота над задачею
— Складіть і розв’яжіть задачу, обернену до попередньої.
Було — 121 сторінка
Прочитав — 4 дні по 9 сторінок
Залишилось — ?
Розв’язання
1) 9 • 4 = 36 (с.) — прочитав
2) 121 – 36 = 85 (с.)
Відповідь: залишилося прочитати 85 сторінок.
VI. Підсумок уроку
— Закінчіть ланцюжки міркувань.
917 – 798 = (... + ...) – (... + ...) = ... – ... = ...
830 – 780 = (... – ...) – (... – ...) = ... – ... = ...
VII. Домашнє завданн
Робота з карткою
16 лютого
Класна робота
1.Розв’яжіть задачу.
Першого дня крокодил пролив 140 сльозинок, а другого дня — на 120 сльозинок менше. Скільки сльозинок пролив крокодил за два дні?
2.Розв’яжіть задачу.
Котигорошко вів щоденник добрих справ. На першій сторінці щоденника він записав 218 добрих справ, на другій — на 105 добрих справ менше. Скільки добрих справ виконав Котигорошко за два дні?
3.Гра «Допоможіть Незнайкові»
— Виправте помилки в обчисленнях.
540 – 360 = 180 240 – 170 = 160 340 – 270 = 70
720 + 90 = 830 580 + 240 = 810 780 – 590 = 180
920 – 290 = 630 540 – 250 = 290 650 + 220 = 870
4.Упишіть пропущені знаки і числа.
299 + ... = 300 598 + ... = 600 755 + ... = 800
197 + ... = 200 364 + ... = 400 866 + ... = 900