Урок для 3 класу Ознайомлення з творчістю Лесі Українки

Про матеріал

Мета: ознайомити учнів з життям і творчістю Лесі Українки, її поезіями про дитинство, розкрити образ ліричної героїні – сильної духом дівчинки; розвивати поетичну уяву, навички виразного читання поетичних творів; виховувати почуття любові до родини, цілеспрямованість, наполегливість, почуття глибокої поваги до поетеси, любов до природи.

Перегляд файлу

Розділ Поезія – це сила чарівна, що музикою серце надихає.

Тема: Творчість Лесі Українки. Леся Українка «Як дитиною бувало...», «Вишеньки»

 

Мета: ознайомити учнів з життям і творчістю Лесі Українки, її поезіями про дитинство, розкрити образ ліричної героїні – сильної духом дівчинки; розвивати поетичну уяву, навички виразного читання поетичних творів; виховувати почуття любові до родини, цілеспрямованість, наполегливість, почуття глибокої поваги до поетеси, любов до природи.

 

Обладнання: портрет Лесі Українки, виставка книг, презентація, ватман для лепбуку.

 

Хід уроку

І. Організація учнів до уроку. (Слайд 2)

   У цей обідній, добрий час

Я рада бачить усіх вас,

 Заходьте, будь ласка до нас на гостину,

 Діти, сьогодні у нас на уроці присутні гості, поверніться, будь ласка,  до них і привітайтеся.

Учні. Ласкаво просимо!  Доброго дня.

ІІ. Актуалізація опорних знань.

1. Підготовча робота до читання.

Коли людина читає, вона отримує задоволення. Бо нова прочитана книга – це вітамін для нашого мозку. Тож сьогоднішній урок читання буде у вигляді «фруктово-вітамінного задоволення». Коли успішно виконаємо всі завдання, отримаємо сюрприз.

Чистомовка. Вправа «Тихо-голосно». (Слайд 3)

- А зараз повторюємо чистомовку з різною силою голосу: по черзі –  тихо-голосно.

Ри-ри-ри – виноградний сік звари

Ре-ре-ре – ми відеречко берем

Ру-ру-ру – взимку заєць гриз кору

Ра-ра-ра – є у лисоньки нора

Скоромовка. Вишні висіли вгорі. Вишні впали дітворі (Слайд 4)

ІІІ. Вивчення нового матеріалу.

1. Оголошення теми та мети уроку.

Діти, сьогодні у нас нова, цікава зустріч із поезією.

2. Мозковий штурм.

- Подумайте, хто такий поет?

- Чому стають поетами?

- А чи кожен може стати поетом, писати вірші?

-А що для цього потрібно?

- Сьогодні ми будем  вчитися  мудрості  у  великої  української  поетеси  Лесі

Українки.

3. Розповідь про Лесю Українку. (Слайд 6)

(Презентація)

Виготовлення лепбуку (5-7 хв)

4. Розгляд виставки книг.

5. Опрацювання вірша «Як дитиною, бувало…» (Слайд 7,8)

( Жанр: вірш.Тема: розповідь поетеси про боротьбу зі власною хворобою, що спіткала її у дитинстві. Ідея: уславлення сили волі, заклик долати труднощі.Основна думка: сильна духом людина здатна долати труднощі.)

Слайд 9 - Як ви зрозуміли значення висловів «упаду собі на лихо» (тому що вона була хвора і їй не можна було падати, бо дуже все боліло) , в серце біль доходив» ( було дуже боляче) ?

- Висловіть міркування. Чому дівчинка « хоч в серце біль доходив» не плакала? (тому що була дуже мужня та терпляча)

- Які риси характеру допомагали їй переборювати біль? Доведи це рядками з вірша. (я була малою горда, щоб не плакать, я сміялась)

Леся Українка є прикладом мужності, стійкості характеру, сили волі. З її життя і творчості ми можемо почерпнути дуже багато цінного для себе.

Фізхвилинка ( слайд 11)

6. Опрацювання вірша «Вишеньки». ( Слайд 12-15)

1. Про що ви прослухали вірш?

2. Між ким відбувається розмова?

3. Що привернуло увагу дітей на деревці?

4. Якого віку діти?

5. Скільки дітей приймають участь у вірші?

6. Чому діти не можуть дістати вишень?

7. Що вони роблять для того, щоб їх дістати?

8. З яким питанням звертаються діти до вишеньки?

9. Що відповідали їм вишні?

10. Знайдіть рядки, у яких описані вишні?

 

а) Цікаві відомості про вишні.

    Тимур разом із батьками виконав пошукове завдання і розкаже нам цікаві відомості про цей фрукт. (Учень розповідає відомості)

- Вишня корисна при захворюваннях серця та судин.

Вона покращує зір та підвищує імунітет.

- У вишневих кісточках є отрута, тому небезпечно їх ковтати.

- Вишня є символом одного із штатів у Сполучених Штатах Америки.

- А черешня – це окремий вид вишні, який по-іншому називається «вишня пташина».

б ) Асоціативний кущ.

Давайте підберемо влучні слова до даного слова «вишеньки». (Плід, дерево, вітаміни, корисні, кислі, компот, варення, сік, здоров’я, соковиті, смачні, червоні) На вишеньках які лежать у вас на столах напишемо асоціації які виникають у вас коли ми чуємо слово «Вишні»

в) Словникова робота.

Щоб краще зрозуміти твір, попрацюємо над деякими словами.

  • Доберіть близькі за значенням слова:

Поблискують – сяють.Скачуть – стрибають.Простягають – тягнуть вгору.

Доспіли – достигли, дозріли.

  • Доберіть слова, протилежні за значенням:

Маленький – великий.Плачуть – сміються.Низенько – високо.

  • Які ви розумієте значення слів:

Ваблять очі – вражають своєю красою.

Мало не плачуть – ледь не плачуть, так хочеться, що готові заплакати.

      Вибіркове читання

- Наступне  завдання вимагає від нас уважності. Тож, дочитай далі:

Черешеньки ваблять … .

Раді б …

Чого ж бо …

(пошукове завдання ) Знайдіть пари слів які римуюються

Рими: зелененькім – маленьким; скачуть – плачуть; спілі – гіллі.

А ми поки всі разом знайдемо слово з апострофом (хлоп’яточко), слово з буквою «ї» (червонії).

- Прочитайте опис у вірші (Поблискують черешеньки в листі зелененьким).

 Виховна бесіда.

- Скоро проклюнуться з-під талого снігу перші весняні квіти. Чи будете ви їх зривати?

- Вірно, адже доторкнутися краси можна тільки серцем.

ІV. Підсумок уроку.

- Чи отримали ви задоволення від уроку?

- Із чиєю творчістю ми познайомились?

- Що ви сьогодні взяли з уроку для розуму?

- А що взяли для серця?

- Які риси характеру хотіли би в собі виховати?

Тож і ми будемо вчитися терпінню, віри, любові і надії у нашої неповторної Лесі Українки.

VІ. Домашнє завдання

Виразно читати вірші Лесі Українки

Стор 113-114

Хвилинка-вітамінка

Я на початку уроку казала, що якщо всі гарно будуть працювати то на вас чекатиме сюрприз.

Ми сьогодні багато цікавого та нового дізнались про життя та творчість Лесі Українки, познайомились з її віршами, дізналися що вишні зміцнюють імунітет, тож давайте зміцним наш імунітет стравами які приготовали для нас  з вишень.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Краматорська загальноосвітня школа І-ІІІ ст № 11

 

 

 

 

 

 

 

 

Відкритий урок літературного читання

 

«Творчість Лесі Українки.

 «Як дитиною бувало...», «Вишеньки»

Підготувала та провела

Вчитель початкових класів

Петрова Т. П.

 

 

 

 

Краматорськ, 2021

1

 

doc
Додано
9 березня
Переглядів
122
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку