Урок для 5 класу на тему "Події та явища в історії: відкриття, битви, подорожі, господарське та повсякденне життя."

Про матеріал

Мета:навчити з'ясовувати, які події та явища називають історичними та яке значення має їх дослідження для вивчення минулого;

Розвивати в учнів навички роботи з текстом і вміння висловлювати власну точку зору;

Виховувати зацікавленість учнів до подій минулого своєї держави і свого народу.

Перегляд файлу

УРОК 13

ПРО ЩО І ПРО КОГО РОЗПОВІДАЄ ІСТОРІЯ

Тема. Події та явища в історії: відкриття, битви, подорожі, господарське та повсякденне життя.

 Мета: навчити  з’ясовувати, які події та явища називають історичними та яке значення має їх дослідження  для  вивчення  минулого; 

Розвивати в учнів навички  роботи  з текстом  і вміння висловлювати власну точку зору;

Виховувати зацікавленість учнів до подій минулого своєї держави і свого народу.

Тип уроку: комбінований

Обладнання: підручник «Вступ до історії України», карта, портрети історичних діячів.

 

ХІД УРОКУ

 

І. Організаційний момент

ІІ . Актуалізація знань учнів

Бесіда:

1. Пригадайте, будь ласка, що вивчає історія.

2. Якщо ми вивчаємо подію, на які запитання ми повинні надати відповідь?

3. Чи  завжди  однозначно  можна  оцінити  ту  чи  іншу  подію? Чому?

ІІІ . Мотивація навчальної діяльності


Уявіть,  що  ви  прибули до  іншої країни і  маєте  можливість  відвідати  урок  історії.  Про  що  передусім  ви  хотіли б дізнатися?

         Вивчаючи  історію,  ми  дізнаємося  не  тільки  про  діяльність  історичних осіб, а й про події, які відбувалися на тій чи іншій території, у тій чи іншій державі в минулому (наприклад, про війни та революції, походи та приєднання нових земель, про будівництво міст та відкриття навчальних закладів, про розвиток господарства та культури тощо). Це все історичні події та явища.


ІV . Вивчення нового матеріалу

1. Що таке історична подія

Учні читають текст підручника с.71 та дають відповідь на питання:

- Встановіть, чому історикам важливо зрозуміти сутність,  причини та наслідки подій.

 

Історичні події - те, що відбулося з людьми в минулому в певний час та в певному місці:  подорожі,  битви,  відкриття тощо.

Причини події

Подія

Наслідки

Чому це відбулося?

Що, де, коли, з ким і як відбулось?

Яким є результат того, що сталося?Які зміни у житті людини відбулися?

 2. Які події та явища вивчає історія

Учні опрацьовують текст підручника та складають план ( 4 пункти). На дошці записують ті пункти, які зустрічались найчастіше. Бажаючі учні розповідають текст використовуючи план на дошці.

З’ясуйте, що таке історичні явища, які події та явища вивчає історія.

3. Як досліджують історичні події та явища

Учні ознайомлюються з пам’яткою «Як досліджувати історичні події та явища» на с. 73.

Вивчаючи матеріал про історичні події та явища,  послідовно відповідайте на запитання:

  • Що відбулося?
  • Де і коли це сталося?
  • Хто,  на  вашу  думку,  брав  участь  у  цих  подіях?  Чи  всіх  учасників названо?
  • Яких груп людей у суспільстві стосуються дані події та явища?
  • Які причини цієї події?
  • Які наслідки події можна визначити?
  • Чи це поодинока подія? Чи одна з багатьох подібних?
  • Яке історичне явище відображає ця подія (разом з іншими, подібними до неї)?

 

Самостійна робота

Уявіть себе істориком-дослідником.  Проаналізуйте текст, визначаючи описані події і явища на основі пам’ятки. с. 73-74.

 

V. Узагальнення та систематизація знань

1.  Що таке історичні події? Наведіть приклади.

2.  Що таке історичні явища? Наведіть приклади.

3.  На які  запитання  потрібно  відповісти  історикам,  аби дослідити  історичні

події та явища?

4.  Сучасниками чи свідками яких історичних подій були особисто ви ? Опишіть їх відповідно до інструкції, наведеній у пункті 3 параграфа.

5.  Спираючись  на  ілюстрації,  опишіть  розвиток  телефонного  з в’язку  як

історичного явища.

 

VІ. Домашнє завдання

1. Опрацювати § 11

2. с. 75 підручника, завдання.

 

docx
Додано
10 серпня 2018
Переглядів
15082
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку