Урок для 7 класу на тему "Деревина як конструкційний матеріал. Пиломатеріали, способи отримання. Їх види та призначення."

Про матеріал

Мета: навчити учнев поняттям про деревину як конструкційний матеріал, про пиломатеріали та спосіб їх отримання та визначати основні власти­вості конструкційних матеріалів;

розвивати в учнів просторову уяву, окомір та прийоми роботи з столярними інструментом;

виховувати любов до природи, та виховати естетичні смаки.

Перегляд файлу

1

 

Урок № 1                                                   Трудове навчання                                                          7 клас

 

Тема уроку: Деревина як конструкційний матеріал. Пиломатеріали, способи отримання.   Їх види та призначення.

Мета: навчити учнев поняттям про деревину як конструкційний матеріал, про пиломатеріали та спосіб їх отримання та визначати основні власти­вості конструкційних матеріалів;

розвивати в учнів просторову уяву, окомір та прийоми роботи з столярними інструментом;    

виховувати любов до природи, та виховати естетичні смаки.

 

Тип уроку: Урок повідомлення нових знань.

Хід уроку

  1. Організаційна частина
  2. Мотивація навчально-трудової діяльності учнів

Тема сьогоднішнього уроку:  «Деревина як конструкційний матеріал. Пиломатеріали, способи отримання.   Їх види та призначення.»

Бесіда:

  • Які породи дерев ростуть в нашій місцевості?
  • Які породи м`які, тверді?
  • Будова дерева?
  • Які вироби виготовляють з дошок, брусів…?
  1. Практична робота

До пиломатеріалів належить продукція визначених розмірів і якості з плоскопаралельними площинами. Пиломатеріали одер­жують розпилюванням колод на спеціальних верстатах – пилорамах.

Дошки — пиломатеріали завтовшки до 100 мм і завширшки біль­ше подвійної товщини

Бруски — пиломатеріали завтовшки до 100 мм і завширшки не більше подвійної товщини

Бруси — пиломатеріали завтовшки і завширшки 100 мм і більше. За кількістю пропиляних сторін бруси бувають двокантними, три-кантними І чотирикантними

За способом обробки пиломатеріали поділяються: на необріз-ні (кромки не пропиляні); односторонньо обрізні (одна пропиляна кромка); обрізні (обидві кромки пропиляні по всій довжині).

У пиломатеріалів розрізняють наступні елементи: пласть — поздовжня широка сторона сортименту, а також кожна поздовжня грань пиломатеріалів квадратного перерізу; кромка — поздовжня вузька сторона; ребро — лінія перетину двох суміжних граней; то­рець —площина, яка утворюється поперечним перерізом матеріалу; обапіл —необрізана частина зовнішньої поверхні колоди.

 

 

 

 

 

Зображення на дошці

 

 

Деревина, з якою виготовляють вироби, має відповідати певним установленим властивостям. Крім механічних властивостей, дере­винні матеріали мають фізичні властивості. До них належать: во­логість, колір, звукопровідність, теплопровідність, електропровід­ність.

Вологість — це ступінь насичення деревини водою, виражений у відсотках відносно маси сухої деревини.

Абсолютно суху деревину можні отримати в невеликій кількості лише висушуванням у спеціальних шафах. У природі в деревині за­вжди міститься певна кількість вологи.

  1. Вступний інструктаж.

Продовження розповіді

Вологість деревини, виражена у відсотках, показує, скільки гра­мів води, що міститься в деревині, припадає на 100 г абсолютно сухої деревини. Наприклад, вологість деревини 20 %. Це означає, що на кожні 100 г цієї деревини в абсолютно сухому стані припадає 20 г на­явної в ній води; 100 г абсолютно сухої деревини при вологості 20-% важить 120 г.

За ступенем вологості розрізняють наступні види деревини: мок­ра, яка тривалий час перебувала у воді (понад 100 %); щойно заготов­лена (50—100 %); повітряно-суха, що довго зберігалася на повітрі (15—20 %); кімнатно-суха (8—12 %); абсолютно суха (0 %).

Вологість деревини визначається за формулою:

де Л — вологість деревини (у відсотках); Мв — маса вологого зразка (у грамах); Мс — маса сухого зразка (у грамах).

За умовну стандартну вологість прийнято вологість деревини, що становить 12 %.

  1.  Інструктаж з охорони праці
  2. Поточний інструктаж

      3.4 Заключний інструктаж

4.  Підсумок уроку

(Виставлення оцінок)

  1. Домашнє завдання

 

doc
Додано
20 серпня 2018
Переглядів
3796
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку