Урок для 9 класу за новою програмою на тему "Дисперсія світла. Спектральний склад світла. Кольори."

Про матеріал
конспект уроку для 9 класу за новою програмою на тему " Дисперсія світла. Спектральний склад світла. Кольори." містить матеріали , що розкривають зміст явища дисперсії, історію його вивчення, пояснення природніх явищ.
Перегляд файлу

УРОК №    9 клас

Тема  уроку. Дисперсія світла. Спектральний склад світла. Кольори.

Мета: : навчальна: сформувати в учнів єдине, цілісне уявлення про фізичну природу явища дисперсії світла; використовуючи методи наукового пізнання, пояснити природу дисперсії світла, застосувати отримані знання до пояснення атмосферних оптичних явищ; сформувати уявлення про залежність показника заломлення світла від кольору; спектральний склад білого світла; розглянути умови виникнення веселки; формувати необхідність збереження зору.

розвивальна: формувати інтерес до фізичного експерименту; розширити знання учнів про гаму кольорів та їх практичне застосування; сприяти активізації творчого мислення учнів; створювати ситуацію успіху;

виховна:  виховувати організованість, упевненість у собі, самостійність, відповідальність, уміння знаходити і сприймати прекрасне в природі.

Тип уроку: урок-занурення. Урок засвоєння нових знань

Обладнання та наочність: портрет І. Ньютона та презентація про вченого, спостереження дисперсії світла під час його проходження через плоскопаралельну пластинку, через ніжку кришталевого бокалу, фотографії з веселкою, добірка віршів про веселку, дослід з різнокольоровим обертовим диском (диск з електрофорної машини), комп’ютерний дослід зі змішування кольорів, демонстрація лампи  LED MINI PARTYLIGHT.

ХІД УРОКУ 

Гасло уроку

« Немає нічого, що більшою мірою могло б привернути увагу людини й варте бути предметом її вивчення, ніж природа. Зрозуміти її величезний механізм, відкрити її творчі сили й пізнати закони, що керують нею,- найбільша мета людського розуму». Нікола Тесла

І. Організаційний етап Доброго ранку - сонце привітне!

Доброго ранку - небо блакитне!

Доброго ранку - в небі пташки!

Доброго ранку - зелені дубки!

Доброго ранку - люди привітні!

Я всім бажаю щоб посмішки квітли!

 Американський винахідник Генрі Форд сказав:

Зібратися разом - це початок,

Триматися разом - це прогрес,

Працювати разом - це успіх!

Ми зібралися,тримаємося разом і починаємо працювати. Бажаю успіху!

    ІІ. Контроль знань.       Повторимо матеріал про світло й світлові явища.Рекомендація. Учні можуть підготувати аркуші для самооцінювання, де вони самі себе оцінюють, збираючи бали. В кінці уроку ставлять оцінку і повідомляють вчителю.

 

 

ІІІ. Актуалізація опорних знань та умінь.  Мозкова атака-карусель

  Ви отримали  бланк запитань. Кожен з вас має маркер певного кольору, яким ви записуєте відповіді. Час на виконання завдання –25сек. Потім передаєте лист по колу вправо. Отримавши бланк сусіда, ви доповнюєте його своїми відповідями протягом  .І так поки ваш бланк не повернеться до вас.

Аналізуємо відповіді. Записуємо кількість набраних балів до бланку оцінювання.

ІV. Мотивація навчальної діяльності    

 Гаслом нашого уроку я взяла слова НІколо Тесли. Природа прекрасна й загадкова, а в пізнанні чудова й захоплива. Навколишній світ наповнений мільйонами різноманітних відтінків. Завдяки властивостям світла кожен предмет і об'єкт навколо нас має певний колір, що сприймається людським зором. (перегляд ролика про красу навколишнього світу

 Райдуга з неба злетіла,

Райдуга впала на землю,

Барвами вкрила долину,

Плава і в’ється над нею.

Ніжно її обіймає,

Ясно всміхається Сонцю.

 Крила йому простягає…                  (Олександр Олесь) ) Чому кожна квітка забарвлена в свій колір? Чому утворюється веселка, яка надихає своєю красою поетів?

З’ясувати це зможемо, вивчаючи явище дисперсії

Дисперсія – звучить чудово слово,

чудове і явище саме.

Воно з дитинства нам близьке й знайоме.

І сотні раз спостерігали ми його.

Не оком лиш, а з поміччю його

Побачить розум, світ й красу життя цього. (Уїльям Блей)

 

ІV. Повідомлення теми і мети уроку.

Слайд 5. Тема:  Дисперсія світла. Спектральний склад світла. Кольори.

Записуємо в зошитах число і тему уроку.

.

ІV. Вивчення нового матеріалу.  Мета: на уроці вивчимо поняття дисперсії світла, розглянемо залежність показника заломлення світла від кольору, спектральний склад білого світла; з’ясуємо, що таке веселка; умови її появи; розширимо знання про гаму кольорів та практичне їх застосування.

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Боднар Оксана Зіновіївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Пов’язані теми
Фізика, 9 клас, Розробки уроків
До підручника
Фізика 9 клас (Бар'яхтар В.Г., Довгий С.О., Божинова Ф.Я., Кирюхіна О.О. (за редакцією Баряхтара В.Г., Довгого С.О.))
Додано
23 січня 2019
Переглядів
1154
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку