Урок "Для чого ми проводимо досліди. Дослід «Навчи яйце плавати»."

Про матеріал
Урок з інтегрованого курсу "Я досліджую світ". Мета уроку є: ознайомити дітей з властивостями води, за допомогою досліду, з’ясувати чим прісна вода відрізняється від солоної; формувати поняття дітей для чого ми проводимо досліди, розвивати старанність, уважність, спостережливість; формувати ціннісне ставлення до природи.
Перегляд файлу

Тема: Для чого ми проводимо досліди. Дослід «Навчи яйце плавати».

Мета: ознайомити дітей з властивостями води, за допомогою досліду, зясувати чим прісна вода відрізняється від солоної; формувати поняття дітей для чого ми проводимо досліди, розвивати старанність, уважність, спостережливість; формувати ціннісне ставлення до природи; формувати ключові компетентності: компетентності у галузі природничих наук; інформаційно-комунікаційну; навчання впродовж життя.

Обладнання: зошит, ручка, матеріали для досліду (яйця сирі, сіль, ємності з прісною водою, ложки, розноси, серветки), технічні засоби, відеоролики, роздатковий матеріал (елемент географічної карти), картки з назвами груп.

Тип уроку:  урок засвоєння нового матеріалу

 

Хід уроку

І. Організація класу

Встали всі рівненько,

Посміхніться всі гарненько

Поверніться до гостей

Привітайтесь (Добрий день)

Тепер дружно повернулись

Одне одному всміхнулись

Сіли всі рівненько

Попрацюємо гарненько

 

ІІ. Актуалізація знань.

  • Пригадаємо, яку тему ми почали вивчати на цьому тижні? (Пригоди краплинки)
  • У яких трьох станах може бути вода? (рідкий, твердий та газоподібний)
  • Яку тему дня ми розглядаємо сьогодні? (якою буває вода в природі)

 

ІІІ. Проблемне запитання

Чи знаєте ви якою ж буває вода у природі?

ІV. Повідомлення теми та завдань уроку.

Тема нашого уроку: Для чого ми проводимо досліди. Дослід «навчи яйце плавати».

На уроці ми дізнаємося якою буває вода у природі,  дізнаємося, за допомогою досліду,які властивості має прісна вода, та  з’ясуємо чим прісна вода відрізняється від солоної.

V.  Вивчення нового матеріалу. Способи вирішення проблемного запитання.

1. Практична робота. Визначення властивостей води

Зараз підійдіть всі до мене( на килимок), станьте в коло. Обєднаємося в групи за трьома станами в яких може перебувати вода. (рідкий, твердий та газоподібний).

Перша група – рідкий стан

Друга група – твердий

Третя група – газоподібний

Кожна група підійдіть до свого столу

Пригадаємо правила поведінки під час проведення досліду.

  • Починати роботу лише з дозволу вчителя
  • Куштувати щось можна лише після дозволу вчителя
  • Слідувати чітко вказаним інструкціям людини, яка відповідає за дослід
  • Бути акуратним, уважним, відповідальним.

Зараз ми з вами зясуємо яка це прісна вода. Перед вами знаходиться ємність з водою

  • Визначимо чи має вода запах. (Ні)
  • Чи має вода смак. Візьміть ложечки і спробуйте воду на смак. (ні)
  • В якому стані у нас вода? (в рідкому) отже вода текуча. Згодні? (так)
  • Перевіримо воду на прозорість (вчитель кладе в воду яйце). Чи прозора вода?(так)
  • Що відбувається з яйцем у воді? (воно потонуло)
  • Перевіримо чи може прісна вода бути розчинником.

(вчитель обережно витягає яйце)

  • Зараз вкиньте кожен по ложці солі та розколотіть воду. Що сталося з сіллю? (вона розчинилася). Отже, прісна вода може бути розчинником

(під час проведення досліду створюємо ментальну карту)

 

  • як ви гадаєте, чи можемо ми тепер назвати нашу воду прісною?(ні)
  • А яка вона (солона)
  • Подивимося, що буде відбуватися з яйцем у солоній воді (воно не тоне)
  • Запишемо результати досліду у зошиті ст..26

»»»фізкультхвилинка

  • А де в природі ми можемо зустріти солону воду? (на морі)
  • Прочитаємо текст у зошиті ст..26
  • Мертве море, саме солоне з усіх морів. Воно знаходиться між Ізраїлем та Ійорданією (на дошці фрагмент карти).
  • Попрацюємо в парах. Знайдіть у вас під партами карти такі, як на дошці і спробуйте знайти на них Мертве море. (перевірка з дошки)
  • Переглянемо відео про Мертве море. (відеоролик «Мертве море 3» до 00:01:55)

 

VІ. Підсумок уроку .

  • Якою ж буває вода у природі? (прісна та солона)
  • Що зясували під час досліду з яйцем? ( у солоній воді яйце не тоне)
  • Чи сподобався вам урок?
  • Будемо ще проводити досліди?
  • А для чого взагалі проводиться дослід? (щоб пізнавати світ цікавіше)

 

docx
Пов’язані теми
Природничі науки, Розробки уроків
НУШ
Додано
14 лютого 2019
Переглядів
1881
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку