Звіт по роботі над проектом "Галерея кімнатних квітів"

Про матеріал
Кімнатні рослини у нашій школі – зелена лабораторія, в якій учні ближче знайомляться з живою природою, отримують нові знання про рослини та їх будову, способи розмноження, навчаються найпростішим прийомам догляду за рослинами, в них формуються уявлення про красу.
Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ЗВІТ

 по роботі над проектом

«Галерея кімнатних квітів»

 

Майської філії І-ІІ ступенів

КОЗО «Кислянська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Кімнатні рослини. Який їхній шлях до нашого дому?

 Чому буяння зелені і кольорів у кімнаті породжує особливо гостре відчуття свята?

 За що ми так любимо їх? Чому відчуваємо потребу у спілкуванні з ними, зовсім мовчазними?

Важко уявити наше життя і працю без зелених супутників. В осінні та зимові дні, коли природа перебуває у стані спокою, ми особливо гостро відчуваємо потребу в зелені, квітах. Постійне спілкування з ними знімає втому, бадьорить, покращує настрій, і це підтверджують сучасні наукові докази необхідності зорового, нюхового й дотикового контакту людини з рослинами.

Кімнатні рослини прикрашають приміщення, створюють затишок. Яскраві барви квітів і зелень завжди милують наше око, заспокійливо впливають на нервову систему, підвищують працездатність.

Кімнатні рослини у нашій  школі – зелена лабораторія, в якій учні ближче знайомляться з живою природою, отримують нові знання про рослини та їх будову, способи розмноження, навчаються найпростішим прийомам догляду за рослинами, в них формуються уявлення про красу.

Тому учні школи  - активні учасники Всеукраїнського  заочного   конкурс-огляду внутрішнього та зовнішнього озеленення навчальних закладів «Галерея кімнатних рослин» з  2005 року.

H:\Кімнатні\20160928_125317.jpgРізновиди кімнатних рослин усміхаються і схиляють свої листочки, ніби вітаються з Вами, щойно Ви переступаєте поріг нашої школи.

H:\Кімнатні\20160928_125736.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

H:\Кімнатні\20160928_125801.jpgH:\Кімнатні\20160928_125720.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Метою нашого проекту, як і щороку, є :

  • Сприяти формуванню стійкого інтересу в учнів до вивчення біології та екології, усвідомленню практичного значення біологічних знань у повсякденному житті;
  • Продовжувати формування поняття “ рослина - живий організм “,
  • Забезпечити максимальну пізнавальну активність учнів;
  • Виховувати дослідницький підхід до розуміння природних явищ,

 виховувати інтерес до праці, естетичні почуття;

  • Розвивати спостережливість, інтерес до рослин, їх колекціонування.

 

Починаючи  роботу над проектом  ми  поставили  перед собою такі завдання:

  • - Навчити дітей роботі  з нормативними документами та науковою і художньою літературою, що забезпечують знання, вміння та навички вирощування кімнатних рослин;
  •         Познайомити учнів з історією виникнення квітникарства;
  • Ознайомити учнів з найбільш поширеними видами кімнатних рослин , розкрити їхнє значення , навчити доглядати;
  •         Вивчити корисні властивості кімнатних рослин;
  •         Залучити до плідної співпраці не лише всіх учнів школи а й вчителів і батьківську громадськість;
  •         Озеленення та благоустрій шкільного приміщення;
  •         Розробити рекомендації  по догляду за рослинами.

 

Восени та взимку минулого року    учні-квітникарі нашої школи  разом з класними керівниками та з допомогою вчителя біології Ніколенка С.П.,провели  інвентаризацію кімнатних рослин школи, вивчали  їх видову  різноманітність,

H:\Кімнатні\P60928-101257.jpgH:\Кімнатні\DSC02879.JPG

 

 

 

 

 

 

 

H:\Кімнатні\P60928-101311.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

H:\Кімнатні\,s,.jpg збирали  нормативні документи та наукову літературу по озелененню школи  та з допомогою шкільного бібліотекаря  вчилися з нею працювати.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Найбільш чисельними  у нашій школі виявились такі  рослини, як: розан китайський (гібіскус), сансев’єрія, діффенбахія, монстера, хлорофітум, хойя, хавортія, сингонія, пальми-фінікова, Драцена, гептаплеурум деревинний, гіппеаструм, зігокактус (або в народі-Різдвяник), опунція, сенполія, традесканції, нефролепіс, колеус, ехмея, зефирантес, гемантус та найрізноманітніші кактуси. Є навіть маленькі колекції рослин з родини Бегонії:

В.nitida B. rex

H:\Кімнатні\20160928_122727.jpgH:\Кімнатні\20160928_122735.jpg

 

 

 

 

 

H:\Кімнатні\20160928_122756.jpgH:\Кімнатні\20160928_122703.jpgB.semperflorens

 

Родини Тутові , а саме фікуси:

F.elastika

J:\DCIM\103SSCAM\SN850470.JPGH:\Кімнатні\20160928_125029.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

F.benjamina

J:\DCIM\103SSCAM\SN850469.JPG

H:\Кімнатні\20160928_150726.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Родини Геранієві:

 

P.graveolens P.grandiflorum

C:\Users\Андрей\AppData\Local\Microsoft\Windows\INetCache\Content.Word\20160414_121455.jpgH:\Кімнатні\20160928_152322.jpg

 

H:\Кімнатні\20160519_190844.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Родини Ароідні , а саме Диффенбахії:

D. maculateD.amoena

H:\Кімнатні\20160928_152503.jpgH:\Кімнатні\20160928_152414.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Були  взимку і практичні заняття . Учні висівали насіння петунії у торф’яні таблетки, які ставили в міні теплички .

C:\Users\Андрей\AppData\Local\Microsoft\Windows\INetCache\Content.Word\20160928_164119.jpg

 

 

 

 

 

Наглядали за молоденькою розсадою , яку згодом висадили на клумби пришкільної території. І вже в травні петунія радувала око юних квітникарів.

 

H:\Кімнатні\20160928_121245.jpgH:\Кімнатні\20160928_121233.jpg

 

 

 

 

 

 

H:\Кімнатні\20160928_121218.jpgC:\Users\Андрей\AppData\Local\Microsoft\Windows\INetCache\Content.Word\20160617_154810.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

Своїми знаннями з історії  кімнатного квітникарства юних любителів квітів познайомив  вчитель історії  Жданов В.Г.H:\Кімнатні\P60927-135335.jpg

З ІСТОРІЇ КІМНАТНОГО КВІТНИКАРСТВА

Історія не залишила нам імені того з наших предків, хто першим здогадався кинути насіння квітів не на поле, а в горщик із землею і став вирощувати рослини у своїй домівці. Відомо тільки, що сталося це дуже давно. Уже в давній Елладі до весняного свята Адоніса храми та будинки прикрашали як букетами польових квітів, так і квітами, вирощеними у вазонах. З того часу кімнатні рослини буквально коренями вросли в наше життя.

Активно розвивалося домашнє квітникарство  з появою мореплавства. Відвідуючи різні куточки Землі, мандрівники привозили цікаві рослини, частина яких приживалася у приміщеннях.

Здавна поселились кімнатні рослини і в домівках нашого народу. Численні згадки про них є в історичних документах та літературних пам’ятках. Деякі з кімнатних рослин стали для нас ніби “прикметами часу”. Так, в середині ХХ століття особливою популярністю у квітникарів користувались яскраві герані і фуксії, розкішні глоксинії та китайські троянди, мережані аспарагуси, не кажучи вже про розлогі фікуси та драцени. Тоді ж загальними улюбленцями стали й листяні бегонії. Нерідко у кімнатах вирощували фінікові пальми. Існував звичай – після народження дитини садити у горщик фінікову кісточку, а біля хвіртки – берізку.

Минулого року учнів бажаючих прийняти участь у роботі над проектом стало так багато , що було вирішено розділити їх на групи за напрямом роботи:

Теоретики . Ця група учнів більше працювала  з літературою, шукаючи рекомендації щодо створення оптимальних  умов для  вирощуванняквітів, які вже є в колекції нашої школи та  цікаві факти про них.

Практики. Учні цієї групи відповідали за практичну частину проекту. Планували роботи з квітами на основі інформації яку надали учні-теоретики.Самевідцихучнівзалежаладолямайбутньоїкрасиствореннягалереївкласнихкімнатах , адже кімнатні рослини повністю залежать від людини, яка принесла їх у свій дім. І відгукнуться вони на турботу швидким ростом, пишним цвітінням, реагуючи не стільки на їх підживлення, скільки на догляд.

Обучаюча група. До складу цієї групи увійшли старожили нашої справи.

 Завданням учнів цієї групи було навчати найменших учасників нашого проекту. Членами групи було проведено ряд лекцій та були складені рекомендації по догляду за кімнатними квітами нашої школи для найменших.

 

 

РЕКОМЕНДАЦІЇ:

 

  • - Майже всім кімнатним рослинам корисно іноді опинитися під теплим «дощем» особливо в спекотну погоду влітку або взимку, тим квітникам ,що стоять біля радіаторів.
    - Рослини з ворсистим листям (наприклад, фіалку) потрібно поливати дуже обережно , намагатися щоб вода не потрапляла на листя.
    - Якщо ви забули полити рослину і земля зовсім висохла, поставте горщик із квіткою у воду і тримайте до зникнення пухирців повітря: земля повинна стати вогкою.
    -  Поливаючи рослини, пам'ятайте, що краще добре полити квітку раз на
    тиждень, ніж потроху щодня.
    -  Навесні та влітку, під час цвітіння кімнатну рослину потрібно поливати
    дещо більше, ніж зазвичай.
    - Більшість  кімнатних рослини необхідно пересаджувати кожні два-три роки, і краще це робити навесні.

 

H:\Кімнатні\20160928_115914.jpgH:\Кімнатні\20160928_115826.jpgВесною  , коли практичної  роботи стало більше всі групи об’єдналися . Учнями були  підготовлено ґрунт, горшки для пересадки рослин, зібрано рослинний  матеріал . Пересадку рослин розпочали перед початком росту (з березня місяця) і закінчили в першій декаді травня. Також  в другій декаді травня на основі рекомендацій теоретичної групи було прийнято рішення деякі кімнатні квіти висадити у відкритий грунт. Такими квітами-мандрівниками стали  кислиця, герань, рео, хлорофітум, каланхое,ацидантера.

 

 

 

 

H:\Кімнатні\20160928_115935.jpgH:\Кімнатні\20160928_120000.jpgH:\Кімнатні\20160928_115845.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Весною та влітку  учні-квітникарі  доглядали за рослинами. Догляд полягав у поливі, контролі освітлення, огляді рослин з метою виявлення захворювань чи шкідників

H:\Кімнатні\P60921-133856.jpgВосени  цього року   квіти-мандрівники у повному складі повернулися до вазонів і зайняли свої місця в класних кімнатах звідки їх було взято навесні.

 За час перебування у відкритому ґрунті рослини дуже розрослись тому засаджували учні їх вже  у більші вазони, а деякі рослинки вдалося розділити на дві і більше.

 

 

 

 

Щорічно в школі діє акція «Подаруй квітку школі». І в рамках цієї акції в школі з’явилися нові мешканці рослинного світу такі як:

 

 

Плюмерія Кімнатний виноград Хлорофітум

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

H:\Кімнатні\image-0-02-05-003f505fb808ec8e5eaf55f125969616b34114e2c9c72f2fc0b2f18534d0bc9c-V.jpgАле справжнім відкриттям для учнів-квітникарів цього року стала квітка з родини Орхідеї - фаленопсис.

H:\Кімнатні\image-0-02-05-dd833504495ecc7d55459a2a1384ccb071264bb7799446e70d23a0dd1d768833-V.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

А зважаючи на те, що  в нашій школі до цього часу не була представників цієї родини, група теоретиків одразу почала роботу з літературою щоб більш докладно вивчити умови, що потрібні для цієї красуні.

Після роботи з літературою група виступила з докладом про нову мешканку нашої школи і ще багатьма цікавими фактами про родину до якої належить ця загадкова квітка.

http://agronomist.in.ua/wp-content/uploads/2014/08/7676990.jpg.pagespeed.ce.-FcLZkEcfZ.jpg При найбагатшій різноманітності видів - до 35 тисяч (10% усіх рослин у світі),  форм і забарвлень, усі орхідеї однакові по будові: вони мають три чашолистки і три пелюстки, один з яких більший і яскравіше за інших, іноді у формі чашки.

Орхідеї бувають будь-якого кольору - навіть чорні і зелені.

Деякі орхідеї ростуть на деревах, але використовуючи їх тільки як опору і не є рослинами-паразитами, інші мешкають на прямовисних скелях, пускаючи корені в тріщинах між каменів, а є орхідеї що живуть навіть під землею і запилюючись підземними тваринами.

Деякі з орхідей можна зустріти і в російських лісах. Наприклад, Любка дволиста, відома під назвою нічна фіалка, венерин черевичок і зозулинці, - це усе представники сімейства орхідей.

Цікаво, що орхідеї, на відміну від більшості квітів, не викликає алергії. Аромат орхідей дуже різноманітний: від ніжних ароматів з нотками меду і ванілі до запаху тухлого м'яса. Деякі види орхідей живляться маленькими комахами.

Деякі види орхідей, що потребують запилення бджолами і мухами, пристосувалися імітувати точні копії жіночих особин цих комах і видавати аромат притягуючи чоловічі особини

Найбільша квітка у орхідеї виду Paphiopedilumsanderianum і довжина його пелюсток в природних умовах в середньому досягає 90 см! Проте справжнім рекордсменом вважається орхідея цього виду, вирощена в 1991 році  в Сомерсеті. Довжина пелюсток у випрямленому стані була  - 122 см найбільші орхідеї досягають до 20 м в довжину.

Фото: Лу Джост (Lou Jost). Найменша орхідея виявлена   в ЕквадоріНайменша квітка зустрічається у виді орхідеї є Platystelejungermannoides - 1 мм в діаметрі.

 

 

 

 

 

Деякі орхідеї можуть прожити до 100 років.

Ми усі знайомі з ваніллю, але найцікавіше, що плоди ванілі  є довгими, тонкими плодами ліаноподібні орхідеї VanillaPlaniflora - джерела комерційного виробництва ванілі. Інші відомі види ванілі - Vanillapompona і VanillaTahitensis так само розводяться але вони містять в собі менше ваніліну.

Салеп - це дуже популярний  і улюблений напій на Сході, який виготовляють з бульб орхідей.

У Національному парку Орхідей в Сінгапурі зібрана найбільша у світі колекція орхідей - 60 тисяч видів і 400 різновидів рослин.

 

Сама велика у світі орхідея може вирости до 20 метрів у висоту.

Цікаво, що орхідеї - зрізані голівки або обрізана стріла з декількома квітками - стоять у воді довше, ніж будь-які інші квіти.

Орхідея "Розанна Стусані" мала форму тури і була продана в США за 4,5 тисячі доларів в 1952 році, і це була не найдорожча орхідея в історії.

http://comments.ua/images/1_29.jpgНайдорожчою квіткою у світі вважається орхідея "Золото Кінабалу" - рідкісний вид орхідеї, квіти якої з'являються лише після того, як вік рослини досягає 15 років. Єдина втеча цієї орхідеї може досягати вартості в 5 тисяч доларів.

 

H:\Кімнатні\image-0-02-05-f3654c713a6d67c3f71eb2fc73f47246ef22a61eac25a105299aa7bb1e208618-V.jpgПо закінченню докладу, коли учні стали обговорювати отриману інформацію виявилось що вже деякі учні, учасники проекту, мають вдома цю красуню і вони охоче поділилися своїми враженнями про догляд за цією квіткою.

H:\Кімнатні\image-0-02-05-a708659660dcfabf633eb364d3869b777e4666ad3f8ef0c26d48acbfe518a84f-V.jpg

 

 

 

 

 

 

 

Ці дві рослини теж фаленопсиси , як і шкільна красуня.

H:\Кімнатні\каттлея (2).jpgАле є в домашніх колекціях наших квітникарів і більш рідкісні:

H:\Кімнатні\каттлея (3).jpgH:\Кімнатні\каттлея.jpgце  Каттлеі

 

Фрагміпедіуми

H:\Кімнатні\фрагмипедіум.jpgH:\Кімнатні\фрагмипедиум.jpg

 

 

 

 

 

 

Пофіопедіум Ангрекум

H:\Кімнатні\ангрекум.jpgH:\Кімнатні\пафіопедіум.jpg

 

 

 

 

 

 

H:\Кімнатні\енциклия.jpg

Енциклія

 

 

 

Зелені куточки кімнатних рослин нашої школи очищають повітря ,збагачують киснем, підвищують його вологість та поглинають вуглекислий газ, якого в закритих приміщеннях набагато більше, ніж на відкритому просторі. Крім цього, багато рослин з шкільної колекції  здатні виділяти особливі речовини — фітонциди, які вбивають шкідливі мікроорганізми та бактерії, що є в повітрі. До таких рослин належать герань, розмарин – вони мають відчутний запах та позитивно впливають на життєдіяльність учасників НВП . Але є рослини, що не мають запаху, але мають фітонцидні властивості, наприклад бегонія, циперус.

     І взагалі , квіти  є найкращим і найдоступнішим засобом для пізнання барв та кольорів нашого життя. Щодня, відволікаючись від суєти та проблем, ми маємо надзвичайну можливість зануритися в казкову планету – планету квітів.

Озеленення, в тому числі і квіткове оформлення, стає в нашій країні невід´ємною частиною організації побуту. Квіти і зелень відіграють важливу роль в естетичному вихованні дітей.

 

 

 

 

       

 

 

docx
Додано
22 лютого
Переглядів
205
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку