Урок "Для чого ми проводимо досліди. Досліди з магнітами."

Про матеріал
Мета уроку: ознайомити першокласників із властивостями магніту та практичним використанням магніту людиною
Перегляд файлу

  Тема уроку: Для чого ми проводимо досліди. Досліди з магнітами.

Мета уроку:  ознайомити першокласників із  властивостями магніту та практичним  використанням магніту людиною.

Формувати ключові  компетентності:

-Загальнокультурну: вдосконалювати знання про навколишній світ та його особливості;

- Спілкування державною мовою: вміння будувати речення та висловлювати думку;

-Здоровʼязбережувальну:  свідоме ставлення до власного здоров’я та здоров’я інших;

- Уміння вчитися: шляхом проведення дослідів та вміння робити висновки; презентувати результати власної діяльності;

-Інформаційну: здійснення пошуку інформації в підручнику,словнику.

Формувати наскрізні вміння школярів: готовність до  співпраці у групах і парах; творчо мислити, ефективно спілкуватися, толерантно взаємодіяти.

Розвивати уміння учнів висувати гіпотези, робити висновки, активізувати словниковий запас.

Розвивати прагнення до пізнання через дослідницьку діяльність.

Формувати базові моральні цінності : самостійність ,ініціативність, любов та доброту.

        Обладнання: магніти великих і малих розмірів; ящик з піском; скріпки, дрібні  металеві предмети, склянки з водою, картон, тканина, папір.  

Тип уроку: урок засвоєння нових знань.

 

 

Хід  уроку

І. Ранкова зустріч.

1. Повідомлення про день, число, місяць року та погоду.

2.Вітання(з рухами).

Погляньте у віконечко:

Чомусь сховалось сонечко.

А ми засвітим сонечко –

Таке веселе сонечко,

Таке велике сонечко.

Я – сонечко, ти-сонечко.

Ми –сонечка!

Ми світимося всі!

3.Віночок побажань.(Діти висловлюють побажання один одному ланцюжком).

Доброго ранку! Доброго дня!

Доброго ранку! Доброго дня!

Бажаєте ви. Бажаю вам я

- Сьогодні в цей чудовий день осені будемо активні, розумні, талановиті. Не забуваємо називати один одного тільки по іменах і говорити якомога більше добрих слів.

4. Хвилинка Краси.

Діти, сьогодні морозець заморозив листочки.

Давайте підійдемо до вази із водою та спробуємо «оживити» їх.

  ІІ. Мотиваційна діяльність.

1. Відгадайте загадку.

Буває важким, буває твердим,

Буває великим і навіть малим.

Дружить з залізом він просто на «ти»

Навіть незрячий  із ним

може голку у сіні знайти. (Магніт)

2.Складіть це слово з букв абетки.

3.Переглянемо відео «Легенда про магніт»

https://www.youtube.com/watch?v=6Cy4NLJ4gdM

 

 

ІІІ. Етап цілепокладання.

  • Діти ми відгадали загадку. Хто мені скаже, а що ж таке магніт? (Це те, що притягує до себе залізні предмети.)
  • Чому магніт притягує предмети? (В магніті є спеціальні частинки.)

Так, в магніті спеціальні частинки, які притягують предмети. Магніти бувають різних форм і розмірів.

- Ось перед вами звичайний магніт,

Багато секретів в собі він зберігає. Я пропоную вам сьогодні побути маленькими дослідниками.

- А як ви думаєте, чим займаються дослідники? (дослідами, експериментами).

-  А що таке досліди? (це відтворення явищ в певних умовах з метою дослідження)

- Діти ми вже знаємо що на більшість запитань можна знайти відповіді в книжках. Але цікавіше на деякі запитання знаходити відповідь за допомогою дослідів.

ІІІ. Етап цілереалізації.

Бесіда про використання магнітів у повсякденній діяльності

 - Чи знаєте ви, в яких предметах людина використовує магніт? Чи є у вас вдома магніт? У нас в класі?

Отже, перед вами знаходяться магнітний конструктор, магнітна дошка для малювання, магнітні шашки, букви і цифри і магнітики на холодильник. Дія у всіх цих іграшках одна: тяжіння магніту до металу.                                             

- Наприклад кожна фігурка у шашках має магнітик, і залізо є у дошці. Так шашки притягуються до дошки. Ще магніти використовують в магнітофонних колонках – динаміках, в холодильниках, в  компасі.

         

        Проведення дослідів

-  Проведемо дослід. А щоб було нам все зрозуміло, ми будемо відзначати це у таблиці-схемі  для занесення результатів дослідів.

Експеримент важлива справа

Кожен момент у ньому цікавий.

Щоб всі змогли попрацювати,

Кожен місце повинен зайняти.

Досліди з магнітом ми проведемо

Його властивості знайдемо.

- Я буду допомагати вам, а ви мені. Давайте пригадаємо з вами правила роботи під час проведення дослідів:

  •  Шуміти заборонено
  •  Поважати думку товариша
  •  Колючі і ріжучі предмети використовувати обережно
  • Уважно слухати, спостерігати і пізнавати.

 

Дослід 1: Дізнаємося ,які предмети притягує магніт.                                                                                                                                    

- У вас на столах знаходяться предмети з різних матеріалів: заліза, дерева, пластмаси, паперу та тканини. Візьміть магніт і за допомогою нього розділіть ваші предмети на дві групи: в першій групі у вас будуть предмети, які притягуються магнітом, а у другій групі – предмети, які не притягуються магнітом.  

- З чого зроблені предмети, які притягуються магнітом? (Із заліза)

- З чого зроблені предмети, які не притягаються магнітом? (З дерева, пластмаси і т. д.)                                                                                                                             

Висновок: магніт притягує до себе залізні предмети, через повітря. Ця властивість називається магнітною силою.

–Так, у магніту є сила! Зараз ми спробуємо це довести.                                                         

 

 

 

Дослід 2: Ми перевіримо, чи впливає розмір магніту на його силу,                                                                                                                                             

https://nuschool.com.ua/textbook/world/1klas_1/1klas_1.files/image133.jpgпроведемо дослід із скріпками . Розкладемо скріпки на дві купки з однаковою їх  кількістю. Діти беруть два магніти різного розміру і з відстані підсовують до купок. Простежити, з якої відстані магніт швидше притягне скріпки і який з магнітів більше їх притягне.                                 

   Висновок: великий магніт володіє більшою силою, так як притягнув більше скріпок. Великий магніт притягує скріпки з довшої відстані. 

Фізкультхвилинка «Ведмедик Чарлі»

https://www.youtube.com/watch?v=i6Y6K-fi9iw

 

Дослід 3: Дістанемо змійку із скріпок з води  не замочивши руку.

https://nuschool.com.ua/textbook/world/1klas_1/1klas_1.files/image134.jpg В стакані з водою змійка із скріпок. Виникає питання, як її дістати з води, не замочивши рук при цьому.                                               

 Висновок. Вода не заважає дії магніту. Магніти діють на залізо і сталь, навіть якщо вони розділені із ним водою.

Дослід 4:

Гра «Шукачі скарбів»

Хлопчики шукатимуть скарби у піску, а дівчатка – у манці.

       Дослід 5:

Танець Метелика.

Ми дізнаємося, як діє магніт через папір, картон.

 ІV. Етап рефлексійний.

        Що ми сьогодні дізналися нового?

         Які досліди проводили?

          Сподобалося вам ?

        Перегляд відео «Колючки і магніти» та  обговорення https://www.youtube.com/watch?v=b3AIeJ0K6A

docx
Додав(-ла)
Куца Олена
Пов’язані теми
Я досліджую світ, Розробки уроків
НУШ
Додано
23 лютого 2023
Переглядів
788
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку