Урок для дітей з інтелектуальними порушеннями у 8 класі на тему:" Граматичні категорії іменника"

Про матеріал
Інтегрований урок з використанням інноваційних методів, розрахований на виховання в учнів з інтелектуальними порушеннями самостійного мислення та оцінювання результату роботи своїх колег
Перегляд файлу

             Урок

з української мови

для учнів 8 класу

з інтелектуальними порушеннями

На тему : « Граматичні категорії іменника»

Вчитель Антоніна Степаник

                                                   2024

 

 

Тема: Граматичні категорії іменника

 

Мета уроку:

 1. Ознайомити учнів з основними граматичними категоріями іменника: родом, числом, відмінком.

 2. Розвивати вміння визначати ці категорії у словах.

 3. Формувати навички правильного використання іменників у мовленні.

 

Обладнання:

 - Плакати з таблицями, наочними прикладами.

 - Словники.

 - Картки з завданнями.

 

Хід уроку:

 

1. Організаційний момент

 - Привітання.

 - Перевірка готовності учнів до уроку.

- відгадування загадок до пори року

 

2. Актуалізація опорних знань

 - Запитати учнів:

 -  Що таке іменник?

 - Які характеристики має іменник?

 - Коротке пояснення: Іменник — це частина мови, яка позначає предмет, істоту, явище, поняття.

 

3. Оголошення теми і мети уроку

 - Тема уроку: “Граматичні категорії іменника”.

 - Мета: Пояснити, що таке рід, число та відмінок іменника, і навчитися визначати їх у словах.

 

Основна частина:

 

4. Пояснення нового матеріалу

 1. Рід іменника

 - Іменник має три роди:

 - Чоловічий (наприклад, телевізор, учень, хлопець, олівець).

 - Жіночий (наприклад, книга, учениця, дошка, карта).

 - Середній (наприклад, яблуко, вікно, дерево, поле, кошеня).

Наводячи приклади, учитель показує всі предмети наочно,  або на картках

 • Завдання: Учні по черзі визначають рід іменника, записаного на картках.

 2. Число іменника

 • Іменники можуть бути в однині або множині:

 • Однина (один предмет: книга, ліс,море)

 • Множина (кілька предметів: книги, ліс ,моря )

 • Завдання: Учні повинні з поданих речень знайти іменники в однині і поставити їх у множині, при цьому використовуються загадки, а відгадки і будуть ті іменники, які потрібно поставити у множині. Перевіряється виконання завдання за допомогою мікрофона.

 3. Відмінок іменника

 • Відмінок — це форма слова, що вказує на його граматичну роль у реченні.

 • В українській мові є сім відмінків:

 • Називний (хто? що?) — карта

 • Родовий (кого? чого?) — карти

 • Давальний (кому? чому?) — карті

 • Знахідний (кого? що?) — карту

 • Орудний (ким? чим?) — картою

 • Місцевий (де?) — на карті

 • Кличний (о, е, є) — карто.

 • Для кращого засвоєння категорії відмінка вчитель показує приклади на таблиці або картках.

 

5. Закріплення матеріалу

 1. Гра “Визнач відмінок”

 • Вчитель називає іменники в різних відмінках, учні повинні визначити відмінок кожного слова.

 2. Письмова робота. Робота в групах .Клас поділяється на групи по 3 учні .

Групам роздається прислів’я, в якому потрібно знайти іменник в називному відмінку і провідміняти його.Після виконання завдання учні передають його іншій групі для взаємоперевірки, після чого група, яка перевіряла завдання оголошує результат, використовуючи для цього уявний або дійсний мікрофон.

 

6. Підсумок уроку

 • Підсумок:

 • Що таке рід, число та відмінок іменника?

 • Як розпізнавати ці граматичні категорії в словах?

 • Яке правило ми сьогодні вивчали?

 

7. Домашнє завдання

 

 • Вивчити таблицю відмінків.

 • Провідміняти 3 іменники різних родів в однині та один іменник в множині.

8.Релаксація

Кожен учень , використовуючи іменник , який називає вчитель складає речення із своїми планами на день.

9. Заключне слово вчителя

 • Позитивне підсумування роботи учнів.

 • Підготовка до наступного уроку.

 

docx
Додано
25 листопада
Переглядів
22
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку