Тема: Змінювання іменників (без терміна) за зразком: один – багато.
Мета: ознайомити учнів з числом іменника (без уживання термінів); вправляти у змінюванні слів – назв предметів за числами, визначенні числа наведених слів; розвивати уважність, мислення учнів; виховувати інтерес до вивчення мови.
Хід уроку
І. Організація класу. Створення емоційно сприятливого клімату в класі.
(Учитель звертає увагу дітей на дошку, на якій намальована шкала оцінювання: «Я прекрасно працював», «Я – молодець», «Добре», «Я можу працювати краще». У кінці уроку кожний самостійно оцінить свою роботу.)
І як тільки день настане,
То тихенько до віконця
Ти підстав свою долоньку
Під промінчик ніжний сонця.
Прибери мерщій в кімнаті
Й чистим, вмитим за сніданком
Привітайся до матусі:
Потім радісним, привітним
Поспішай до трав, до квітів.
А щоб день минув не марно,
З усіма поводься гарно!
На кожній парті – конверти зі смайликами, що відображають різні емоції. Покажіть той смайлик, який відповідає вашому настрою зараз.
ІІ. Актуалізація.
- Діти, на нашу адресу надійшов лист від учнів Лісової школи. Вони запрошують нас до себе в гості. Поїдемо? ( Із радістю)
- Ми поїдемо поїздом. (Малюнок)
Але пам'ятайте, що ліс – домівка для багатьох тварин, отже, поводитись потрібно чемно. Щоб наш поїзд поїхав, потрібно прокласти залізничну колію. А для цього перевіримо домашнє завдання.
2. Перевірка домашнього завдання.
І група.
Вправа 186. Прочитайте іменники, які відповідають на питання що? (Скрипка, море, ліс, школа.
ІІ група.
Вправа 189.
3. Словниковий диктант.
- Швидко мчить наш поїзд. Пролітають за вікнами луки, ліси, поля. Нарешті ми приїхали до Лісової школи. Познайомимося з її учнями, які зустрічають нас: Їжачок, Білочка, Зайчик та їх учителька Розумна Сова. (Малюнки)
Розумна Сова диктує своїм учням словниковий диктант. Давайте і ми напишемо його.
Учитель, дятел, портфель, диктант, ведмідь, олень, заєць, неділя.
1 групі.
2 групі.
ІІІ. Обгрунтування навчання.
ІV. Усвідомлення змісту.
Самостійне читання вправи 203.
«Гронування»
Хто співає у гаю? Жайворонок Хто найкращий співак у лісі?
Дрізд Соловей Хто є співаком у полі?
Хто вище усіх літає? Стриж Хто швидше літає?
Орел
Завдання 2: Змінити слова – назви птахів за зразком.
Дрізд – дрозди. Соловей – солов’ї. Жайворонок – жайворонки. Орел – орли. Стриж – стрижі.
Взимку – білий,
Влітку – сірий. (Зайчик.)
Зайчик запрошує вас відпочити.
Я малюю зайчика для вас –
Раз!
Це у нього, бачте, голова –
Два!
Це у нього вуха догори –
Три
Це стирчить у нього хвостик сірий –
Чотири!
Це очиці весело горять –
П'ять!
Ротик, зубки – хай морквинку їсть –
Шість!
Шубка тепла, хутряна на нім –
Сім!
Ніжки довгі, щоб гасав він лісом, -
Вісім!
В лісі разом будемо гулять –
Дев’ять!
І хай сонце сяє з піднебесся –
Десять!
Виписати назви предметів, які відповідають на питання хто? (вправа 201)
Півень, курчата, зайчата, гусаки, їжаки, лисиця.
Робота в парах (вправа 202)
Один Багато
Дятел дятли
Календар календарі
Учитель учителі
Портфель портфелі
Диктант диктанти
Метод «Кубування». Поділ на 6 груп, кожна обирає собі завдання.
V. Рефлексія
- Чи сподобалося вам гостювати у Лісовій школі?
- Як можуть змінюватися іменники? Наведіть приклади.
Вправа «Шкала оцінювання»
- Прикріпіть свої смайлики до шкали оцінювання на те місце, яке відповідає вашій активності на уроці.(Діти підходять до дошки, прикріплюють свої смайлики біля відповідної позначки: «Я прекрасно працював», «Я – молодець»,
«Добре», «Я можу працювати краще».
Домашнє завдання. Вправа 205.
|