Урок для першого класу "Змінювання іменників ( без терміна) за зразком : один- багато"

Про матеріал
Розробку уроку можна використовувати у 2 семестрі на уроці навчання грамоти.Урок розроблений відповідно вікових особливостей дітей в ігровій формі.
Перегляд файлу

Тема: Змінювання іменників (без терміна) за зразком: один – багато.

Мета: ознайомити учнів з числом іменника (без уживання термінів); вправляти у змінюванні слів – назв предметів за числами, визначенні числа наведених слів; розвивати уважність, мислення учнів; виховувати інтерес до вивчення мови.

Хід уроку

І. Організація класу. Створення емоційно сприятливого клімату в класі.

(Учитель звертає увагу дітей на дошку, на якій намальована шкала оцінювання: «Я прекрасно працював», «Я – молодець», «Добре», «Я можу працювати краще». У кінці уроку кожний самостійно оцінить свою роботу.)


 І як тільки день настане,

То тихенько до віконця

Ти підстав свою долоньку

Під промінчик ніжний сонця.

Прибери мерщій в кімнаті

Й чистим, вмитим за сніданком

 

Привітайся до матусі:

  • Рідна нене, з добрим ранком!

Потім радісним, привітним

Поспішай до трав, до квітів.

А щоб день минув не марно,

З усіма поводься гарно!


На кожній парті – конверти зі смайликами, що відображають різні емоції. Покажіть той смайлик, який відповідає вашому настрою зараз.

ІІ. Актуалізація.

- Діти, на нашу адресу надійшов лист від учнів Лісової школи. Вони запрошують нас до себе в гості. Поїдемо? ( Із радістю)

- Ми поїдемо поїздом. (Малюнок)

Але пам'ятайте, що ліс – домівка для багатьох тварин, отже, поводитись потрібно чемно. Щоб наш поїзд поїхав, потрібно прокласти залізничну колію. А для цього перевіримо домашнє завдання.

2. Перевірка домашнього завдання.

І група.

Вправа 186. Прочитайте іменники, які відповідають на питання що? (Скрипка, море, ліс, школа.

  • Що означають слова, які відповідають на питання Хто? ( Назви професій: скрипаль, моряк, лісник, школяр).

ІІ група.

Вправа 189.

  • Прочитайте слова, які відповідають на питання хто? (Комбайнер, льотчик, футболіст, селянин, корова, мурашка.)
  • Прочитайте слова, які відповідають на питання що? ( Комбайн, літак, футбол, село, корівник, мурашник.)

3. Словниковий диктант.

- Швидко мчить наш поїзд. Пролітають за вікнами луки, ліси, поля. Нарешті ми приїхали до Лісової школи. Познайомимося з її учнями, які зустрічають нас: Їжачок, Білочка, Зайчик та їх учителька Розумна Сова. (Малюнки)

Розумна Сова диктує своїм учням словниковий диктант. Давайте і ми напишемо його.

Учитель, дятел, портфель, диктант, ведмідь, олень, заєць, неділя.

1 групі.

  • Назвіть слова, які відповідають на питання хто?

2 групі.

  • Назвіть слова, які відповідають на питання що?
  • Що означають ці слова? Як вони називаються?

ІІІ. Обгрунтування навчання.

  • Сьогодні на уроці ми будемо змінювати слова – назви предметів за зразком: один – багато, визначати, скільки предметів позначають слова – назви предметів.

ІV. Усвідомлення змісту.

  1. Запитання від Сови:
  • Діти, а що ви знаєте про птахів?

Самостійне читання вправи 203.

«Гронування»

Хто співає у гаю?       Жайворонок              Хто найкращий співак у лісі?

Дрізд                            Соловей                       Хто є співаком у полі?

Хто вище усіх літає?                 Стриж            Хто швидше літає?

Орел

Завдання 2: Змінити слова – назви птахів за зразком.

Дрізд – дрозди. Соловей – солов’ї. Жайворонок – жайворонки. Орел – орли. Стриж – стрижі.

  1. Відгадування загадки.

Взимку – білий,

Влітку – сірий. (Зайчик.)

Зайчик запрошує вас відпочити.

  1. Фізкультхвилинка.

Я малюю зайчика для вас –

Раз!

Це у нього, бачте, голова –

Два!

Це у нього вуха догори –

Три

Це стирчить у нього хвостик сірий –

Чотири!

Це очиці весело горять –

П'ять!

Ротик, зубки – хай морквинку їсть –

Шість!

Шубка тепла, хутряна на нім –

Сім!

Ніжки довгі, щоб гасав він лісом, -

Вісім!

В лісі разом будемо гулять –

Дев’ять!

І хай сонце сяє з піднебесся –

Десять!


  1. Виконаємо завдання від Їжачка.
  • А що ми про них знаємо?
  • Їжак — загальновідомий по зовнішності звір, чия спина і боки покриті короткими темними голками. Голки завдовжки до 3 см; у дорослих їжаків їх 5000—6000, у молодих — всього 3000.
  • Довжина тіла їжака 135—265 мм, хвоста — не більше 3 см; важить він в середньому 700—800 г.
  • Голки їжака порожнисті, наповнені повітрям і поділені поперечними дисками на відсіки. Кожна закінчується невеликим розширенням, яке знаходиться під шкірою; тому голки випадають разом з латочками шкіри.
  • Їжак веде одиночний спосіб життя. Спить їжак, згорнувшись в нещільний клубок.
  • З настанням заморозків (нижче +10 °C), накопивши жирові запаси, їжак закупорює вхід в нору і впадає в сплячку.
  • Харчується їжак в основному комахами (жуками, щипавками) і їх личинками, слимаками, равликами, дощовими черв'яками. Особливі ласощі для нього представляють личинки комарів, багатоніжки. З рослинних кормів він віддає перевагу жолудям, грибам, ягодам і фруктам.  Їжаки, що містяться в неволі як домашня тварина, охоче їдять м'ясо, яйця і хліб. Проте, дуже любить морозиво. Крім того, із задоволенням їсть кашу з вівсяних пластівців.

 Виписати назви предметів, які відповідають на питання хто? (вправа 201)

Півень, курчата, зайчата, гусаки, їжаки, лисиця.

  • Які назви означають один предмет, а які – багато?
  1. Завдання від Білочки.
  • А що ми про неї знаємо?
  • Всім відомо, що білка - звір лісовий.  Все, що є в лісі їстівного, входить в її меню: всіляке насіння, зерна, бруньки, гілки, ягоди, молоді пагони, гриби, ну і звичайно, вміст шишок хвойних дерев. За день білка може обробити до 15 ялинових шишок і більше 100 соснових.
  • Але це тільки вегетаріанська кухня білки. Не всі знають, що вона охоче поїдає також комах, але найбільше полюбляє пташині яйця і пташенят.
  • Цікава технологія розгризання білкою горіха. Швидко обертаючи горіх в передніх лапках, білка вигризає в ньому невелику дірку з того боку, де є гострий кінчик, а потім вкладає в неї два нижні різці.
  • На землю білка спускається неохоче, хіба що за подарунками. Більшу частину свого життя вона проводить на деревах. Там вона і відпочиває. Місцями для її відпочинку можуть бути дупло, кубло великої птиці, найчастіше ворони, сороки або яструба. Але окрім таких випадкових притулків, кожна білка має звичайно, а взимку обов'язково, свій постійний будинок, нею самою побудований у вигляді гнізда.
  • Цікаво також те, як білка робить свої запаси. Білка бере в лапки горіх або жолудь, бігає з ним якийсь час, а потім закопує його в мох або в землю.

Робота в парах (вправа 202)

Один                                                                           Багато

Дятел                                                                           дятли

Календар                                                                    календарі

Учитель                                                                       учителі

Портфель                                                                    портфелі

Диктант                                                                       диктанти

  • Яке нове словникове слово зустрілося вам? (Календар)

Метод «Кубування». Поділ на 6 груп, кожна обирає собі завдання.

  1. Значення слова.(Робота із словником)
  2. Які бувають календарі?
  3. Встановити асоціації ( Про що це вас змушує думати? Що спадає на думку?)
  4. Знайти застосування йому.
  5. Запропонувати аргументи «за» і  «проти» цього предмета.
  6. Скласти сенкан.

V. Рефлексія

- Чи сподобалося вам гостювати у Лісовій школі?

- Як можуть змінюватися іменники? Наведіть приклади.

Вправа «Шкала оцінювання»

- Прикріпіть свої смайлики до шкали оцінювання на те місце, яке відповідає вашій активності на уроці.(Діти підходять до дошки, прикріплюють свої смайлики біля відповідної позначки: «Я прекрасно працював», «Я – молодець»,

«Добре», «Я можу працювати краще».

Домашнє завдання. Вправа 205.

 

 

 

 

 

Начало формыКонец формы

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
17 грудня 2022
Переглядів
157
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку