8 липня о 18:00Вебінар: Проєктне навчання: розвиваємо логічне, критичне та креативне мислення школярів

Урок для учнів середніх загальноосвітніх закладів

Про матеріал
Пряма мова для учнів 7-го класу. Легко,доступно допоможе дитині засвоїти увесь необхідний матеріал.
Перегляд файлу

 

            Головченко  К.С-3УА;

Конспект уроку української мови у 5 класі

Тема:Пряма мова. Розділові знаки при прямій мові.

Мета:

-навчальна: сформувати в учнів поняття про пряму мову; розглянути правила постановки розділових знаків при прямій мові;  формувати вміння розрізняти пряму мову та слова автора;

-   розвивальна: розвивати пізнавальні інтереси учнів; логічне мислення, мовленнєві навички

-   виховна:виховувати інтерес до національних звичаїв, традицій, обрядів і свят

Внутрішньопредметні звязки: пунктуація, орфографія

Міжпредметні зв'язки : література, українознавство

Тип уроку: урок засвоєння нового матеріалу

Обладнання:мультимедійна презентація,підручник,зошит Перебіг уроку

І. Організація класу Емоційне налаштування .

 Я кщо побачиш лице без посмішки, посміхнися сам.

                                                                                                     Отож,посміхаючись даруй людям частинку своєї енергії,  посміхайся частіше і люди будуть енергійними...  ІІ. Мотивація пізнавальної діяльності. Повідомлення теми, мети і завдань уроку 1.(слайд 3) Давайте сформулюємо завдання нашого уроку (Дізнатися про… навчитися ставити… навчитися складати…) ІІІ. Вивчення нового матеріалу

1.     Робота з підручником опрацювання теоретичного матеріалу

2.     Спостереження за мовним матеріалом (слайд 5) Запишіть речення. Зверніть​ 

увагу на розділові знаки.

О. Гончар писав: «Мова — це доля нашого народу, і вона залежить від того, як ревно ми всі плекатимемо її».

3.     Тренувальна вправа.( слайд 7. Усно)

 Поясніть розділові знаки.

Покаже батько свому сину на срібне марево у далині і скаже: «Он земля твого народу! Борись і добувайся Батьківщини». (Леся Українка) Повідають мудрі люди: «Прибудь, розум, щастя буде!» (І. Франко) «Слухай, козаче,— говорить дівчина,— як одно сонце у неба святого, так і ти один у мене». Мене питають: «Ти чого мовчиш? Чого задуманий, зажурений сидиш?» (В. Грінчак)

4.     Складіть схеми даних речень ( біля дошки)

 

 

 

 

 

5.     Гра «Знайди помилку» (Аналіз речень слайд 8) 

1.“П ,” – а.

Щастя, як пташка: де захотіло, там і сіло.”, - шепотіла мати.

2.“П”! – а.

Молоде орля, та вище старого літає»! запевнив Павло.

3.“П?” – а.

Перед розумом і сила поступається?»  – запитала Марина подругу.

4.А : “П”.

Мама попросила доньку: Сіль-хліб кусай, а розумних людей слухай”.

6. А: “П!”

Дідусь повчав: “Хто питає, той не блудить.”

 

5. Фізхвилинка (слайд9)

ІУ. Закріплення матеріалу

1.     Самостійна робота(слайд10)

Розставте пропущені розділові знаки 

 

Катери́на Васи́лівна Білоку́р − майстер українського народного декоративного живопису.

 

 

Знайдіть пряму мову, слова автора. Розставте розділові знаки. Виправте

помилки.  

1.Ще молодою я дізналася, що є на світі такі люди – художники. От і вирішила собі, що чи рано, чи пізно, хоч на старості літ, а буду художником писала вона в листі до друзів.

2.Тарасе Григоровичу, батечку, голубчику, соколику, ви самі це гарно знаєте, теж колись по світу блукали та людей шукали,

 

допоможіть мені стати художником не переставала благати Катерина, дивлячись на портрет Кобзаря.

 

2.Творча робота(слайд11)

Роздивіться ілюстрації. Складіть і запишіть речення за змістом зображеного.

Складіть речення за схемою:

«П!» − а.

Складіть речення за схемою:

«П», − а.

 

 

Складіть речення за схемою:

«П?» − а.

 Складіть речення за схемою:

А: «П».

 

2.     Мовознавчий футбол (слайд 12)

1.Що називається прямою мовою?

2.Для чого потрібна пряма мова?

3.Які ж існують способи передачі прямої мови?

4.Яку структуру мають речення  з прямою мовою?

5.Які розділові знаки використовуються при прямій мові?

У. Підсумок уроку. Рефлексія

1.   Метод«Незакінчене речення»

-   Я розумію…

-   Найбільші труднощі відчувалися,         коли…

              -Я не вмів(ла), а тепер вмію…

2.   Домашнє завдання

Скласти невелику розповідь

( 6-7 речень ) на тему: "Моє улюблене свято"

(з використанням  прямої мови)

 

pdf
Додано
19 травня
Переглядів
61
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку