Урок до тижня математики "Геометрія навколо нас"

Про матеріал
Конспект уроку з геометрії для учнів 7 класу , який можна використати при проведенні шкільного тижня математики
Перегляд файлу

       Тема уроку: “Геометрія навколо нас”

Мета уроку: систематизувати знання учнів про геометричні фігури та їх властивості. Розвивати просторову уяву, творчу самостійність та кмітливість; культуру математичного мовлення. Формувати навички і вміння висловлюватись логічно і лаконічно. Переконати учнів, що знання геометрії потрібне їм у навчанні та у житті. Виховувати інтерес до предмету.

Тип  уроку: урок перевірки та корекції знань, умінь  і навиків.

Форма проведення: робота в групах, створення ментальної карти.

Обладнання уроку: картки для опрацювання, набір креслярських інструментів, учнівський допоміжний матеріал.

Хід уроку

 

І. Вступне слово вчителя.

Марія Гаєтана Аньєзі сказала : «Алгебра і геометрія – єдині країни, де панують тиша й мир». Наше сьогодення – невиправдане вторгнення росії в Україну, щоденні повітряні тривоги, загибель громадян України.

Оголошується хвилина мовчання.

ІІ. Організаційний момент.

Перевірка готовності класу до уроку й повідомлення, у якій формі проводитиметься урок. Поділ класу на чотири групи. Проведення жеребкування з визначенням номера групи. Кожна група обирає свого капітана. Нагадування правил техніки безпеки з креслярським інструментом; правил роботи в группах, дотримання  взаємоповаги, взаємодопомоги, тактовністі, толерантності.

ІІІ. Повідомлення теми, мети і завдань уроку.

ІV. Мотивація учіння школярів.

Завдання для класу:

C:\Users\Lenovo\Desktop\0-02-05-77a347caf781e370cbb8988111a7e4053bd7ed3a3854b50fd748cb7eae2a62f1_bc0173310f1b9a37.jpg

 

Серед запропонованих фігур вибрати фігуру, яка відповідає місяцю вашого  народження, а саме фігура без кутів – місяць першої половини року,  фігура з кутами – місяць другої половина року.

Очікувана відповідь: коло(еліпс) або трикутник(чотирикутник).

Запитання до класу:

Які асоціації у вас викликає слово «геометрія»?

Очікувана відповідь:  точка, пряма, теорема, задачі, рисунок до задач….

V.Перевірка знань учнями фактичного матеріалу й основних понять.

Клоуз – тест «Продовж мою думку»

 

Питання для 1групи:

  1. Геометрія  вивчає …
  2. Основними геометричними фігурами на площині є…
  3. Точки позначають …
  4. Прямі позначають …
  5. Якою б не була пряма існують точки …
  6. Через одну точку можна провести …

Питання для 2 групи:

  1. В природі геометрії існує точок ….
  2. Розташування точок визначає кількість проведених …
  3. Відрізок це частина …
  4. Відрізок позначається …
  5. Внутрішньою точкою відрізка називається точка, яка …
  6. Якщо точка належить прямій, вона не обов’язково належить …

Питання для 3групи:

  1. В геометрії ми вивчаємо означення, …
  2. Сума суміжних кутів дорівнює …
  3. Вертикальні кути …
  4. Кути за градусною мірою є…
  5. Бісектриса кута ділить його  …
  6. Кут, суміжний з тупим є …

Питання для 4групи:

  1. Кут, суміжний з прямим є …
  2. Дві прямі або паралельні, або…
  3. Перпендикулярні прямі перетинаються під кутом …
  4. Січна перетинає дві …
  5. Сума внутрішніх односторонніх кутів дорівнює …
  6. Внутрішні різносторонні кути…

 

Підсумок етапу. Завдання для груп:

  • з підручних матеріалів представити моделі геометричних фігур, які згадувались у питаннях до вашої групи;
  • заповнення ментальної карти згідно з груповими відповідями.

VI. Закріплення учнями знань та вмінь на практиці.

« Практикум з геометрії»:

  • Розв’зати задачу, використавши настінний годинник:

-         для 1 групи: скільки разів на добу стрілки годинника утворюють розгорнутий кут?

-         для 2 групи: скільки разів на добу стрілки годинника утворюють прямий кут?

-         для 3 групи: Який кут утворюють годинна і хвилинна стрілки годинника, коли вони показують 6 год?

-         для 4 групи: Який кут утворюють годинна і хвилинна стрілки годинника, коли вони показують 3 год?

  • Розв’язування задач за готовим рисунком.

Порівняй довжину зображених відрізків. Назвати більший відрізок.

0-02-05-70a450c710e6bf3853fb518e1916df93f8a8c27b52a2db8148a6c2c4ae8b3582_b9a687bdbff0e07a

 

 

 

  • Знайди помилку.

На рис.1 та рис.2 знайдіть помилку.

 

0-02-05-c7538032eea30d1e1e09fdd97c1205613863f703f1ecc30e6f18dd8a0f9166d5_e81d19c54904f7ab

 

 

0-02-05-0fb179c9c35998696b1fc1b1c3c64248170d7239752d15bb5851e71b09fa41f1_59276a441b518840

 

  • Пошук геометричних фігур в навколишньому просторі.

 Очікувана відповідь: учні в приміщені навчального кабінету шукають паралельні та перпендикулярні прямі, кути, фігури з кутами та без кутів, порівнюють вазонок із квітами з променем.

Підсумок етапу: заповнення ментальної карти згідно з груповими відповідями.

VII. Збирання виконаних робіт.

Презентація учнями  ментальних карт.

Очікувана відповідь: капітани презентують ментальну карту групи.

 

 VIII. Рефлексія.  Знайди слово.

 

  ЦИРК – К+КУЛЯ –Я+Ь

ПРЯМИЙ – ИЙ +О + КУТ + НИК

ГЕОДЕЗІЯ – ДЕЗІЯ + МЕТРИ  - И – ІЯ

ПРОМІНЕЦЬ – НЕЦЬ + НЬ

ТРАНС – С + СПОРТ + ИР

МАСКА – КА + ШТАБ

ЧИСЕЛЬНИК – ЕЛЬНИК + ЛО

ВІДРІЖ – Ж + ЖИТО +ЗОК

           

Очікувана відповідь: циркуль, прямокутник, геометрія, промінь,  транспортир, масштаб, число.

 

IХ. Підсумок уроку.

       Питання до учнів класу:

-         Що було найцікавішим на уроці?

-         З чим виникли труднощі?

-         Над чим ще треба попрацювати?

-         Оцініть свою роботу.

 

      В нас сьогодні була геометрична гра, під час якої ми переконались, що геометрія присутня всюди.  Вчений, математик Д. Гільберт висловив таку думку «У величезному саду геометрії кожний може підібрати собі букет за смаком». Тож вивчайте її, оскільки вона буде у пригоді кожному, ким би ви в майбутньому не стали.

Х. Домашнє завдання:

  • виконати на навчальній платформі just_ua практичну роботу за посиланням https://justclass.com.ua/hw/3ba62222

 

 

 

Чуєм як дзвенить дзвінок, всім спасибі за урок‼

docx
Додано
3 грудня 2023
Переглядів
437
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку