Урок
Тема: Добір конструкційних матеріалів та інструментів для роботи. Виготовлення шаблонів. Розкроювання виробу. Обробка деталей крою
Мета уроку:
- ознайомити учнів з видами гольниць, місцем їх в сучасному інтер’єрі.
- навчити правильно добирати матеріали для виготовлення гольнички; виготовляти шаблони виробу та проводити розкроювання гольники;
- розвивати образне мислення, увагу, фантазію, кмітливість, асоціативну пам'ять, естетичний смак;
- виховувати організованість у роботі та відповідальність за свої дії.
Тип уроку: комбінований
Хід уроку
І. Організація учнів.
Ось і все!
Дзвенить дзвінок,
В гості йде до нас урок.
Сядьте зручно!
Усміхніться І на мене подивіться!
ІІ. Актуалізація опорних знань.
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності
Серед подарунків гольника виконана власними руками займає провідне місце. Саморобна гольничка набула останнім часом величезної популярності – влаштовуються виставки саморобних гольниць, проводяться майстер класи виготовлення гольничок, створюються спільноти за інтересами. Сьогодні ми разом долучимось до мистецтва створення гольнички.
IV. Оголошення теми і мети уроку (запис на дошці та за потреби в зошити)
V. Вивчення нового матеріалу
Робота з підручником (ст..45-50) опрацьовуємо читаючи ланцюжком по абзацу і записуємо потрібні матеріали та інструменти в зошит.
Основні матеріали для виготовлення гольничок:
Різноманітна тканина – з натуральних та хімічних волокон, різна за будовою та оздобленням; бажано, щоб зрізи тканини не сильно осипалися. Розмір клаптиків залежить від розміру деталей – іноді шматочки тканини із сірникову коробочку стають у нагоді.
Оздоблювальні матеріали:
Зєднувальні матеріали.
Наповнювач.
Синтепон, поролон, синтепух, холлофайбер (найбільш екологічний матеріал, використовується для наповнення диванних подушок). Можна використати інші обємні матеріали – вату, обрізки тканини – але тоді іграшка буде важкою та не такою мякою на дотик
Обираючи матеріали для конкретної роботи, потрібно визначити вимоги до виробу та обрати матеріали з відповідними властивостями.(Якими на вашу думку мають бути гольники?)
Гольнички в першу чергу, повинні бути безпечними – міцними, екологічно чистими, легко пратися; також вони повинні бути естетичними та недорогими. Таким вимогам відповідають натуральні тканини – бавовняні та лляні; наповнювач – холлофайбер.
Шаблони та викройка.
Для того щоб зробити гарну та функціональну річ нам також потрібні будуть шаблони або викрійки.
Викрійка - деталі майбутнього виробу, виконані з паперу, кальки, тканини, шкіри або інших матеріалів.
Начебто, я багато матеріалів перерахувала, але, повірте, майже все у вас вже є. Ось вам і домашне завдання. Погляньте навколо, пошукайте гарненько, попитайте маму й бабусю, і ви побачите, скільки різних матеріалів для роботи можна знайти у вашій домівці. Це всякі клаптики — залишки тканин і хутра — та старі речі: непотрібна зимова шапка, комір від потертого маминого пальта.
VІ. Практична робота
Практична робота 1
Виготовлення шаблонів та розкроювання гольники з фетру
6.1. Вступний інструктаж
Проводжу інструктаж про правила поведінки з певними видами матеріалів, розповідаю про техніку безпеки.
6.2. Поточний інструктаж
Слідкую за потреби за дотриманням правил техніки безпеки, проводжу поточні групові та індивідуальні інструктажі.
6.3. Заключний інструктаж
Підводжу підсумки практичної роботи, вказую на недоліки та найкраще виконання.
Фізкультхвилинка
Руки вже за головою,
тож дивись перед собою.
Випрямляємо хребет,
лікті зводимо вперед.
Мов метелики літаєм,
крильця зводим, розправляєм.
Практична робота 2
Декорування помадки на гольничці приєднання помадки до основи
6.1. Вступний інструктаж
Проводжу інструктаж про правила поведінки з певними видами матеріалів, розповідаю про техніку безпеки.
6.2. Поточний інструктаж
Слідкую за потреби за дотриманням правил техніки безпеки, проводжу поточні групові та індивідуальні інструктажі.
6.3. Заключний інструктаж
Підводжу підсумки практичної роботи, вказую на недоліки та найкраще виконання.
VІІ. Підсумок уроку.
Чи сподобалося вам працювати на сьогоднішньому уроці?
Які проблеми у вас виникли?
Що нового дізналися?
VІІІ. Домашнє завдання.
Продовжити виготовлення виробу, підготувати матеріал для наповнення гольниці, розпочати підготовку для захисту виробу на наступному уроці(пояснюю як це правильно зробити).
ІХ. Прибирання робочих місць