Урок "Зєднання деталей виробу. Оздоблення гольниці. Остаточна обробка виробу. Захист проекту"

Про матеріал
Вишивати та шити вручну не складно, і кожен може навчитися, якщо захоче. Лише треба прикласти трішечки зусиль, натхнення, любові й мати велике бажання. І тоді вийде все просто чудово! Майстерність сама прийде!
Перегляд файлу

 Урок

Тема: Зєднання деталей виробу.  Оздоблення гольниці. Остаточна обробка виробу. Захист проекту

Мета уроку: навчальна: розширити й систематизувати знання про способи художнього оздоблення виробів, технікою декупаж, прийомами  кінцевого опорядження виробів; формувати ціннісні ставлення до праці, культури, мистецтва; дотримання правил безпечної праці й організації робочого місця. розвивальна: розвивати творчу уяву, спостережливість, творчі здібності та художній смак, увагу. виховна: сприяти вихованню культури праці, інтересу до професій художньо-естетичного напрямку

Тип уроку: комбінований

Хід уроку

І. Організація учнів.

  • Перевірка наявності учнів, підготовленості їх до уроку, наявності робочого одягу.
  • Створення позитивного емоційного настрою учнів.

Сьогодні у нас незвичайний урок.

У світ фантазії зробимо ще один крок.

А з творчістю ми вже стрічались не раз,

І знову вона завітала до нас.

 

ІІ. Актуалізація опорних знань.

«Мозковий штурм»:

  • Що таке шов? (Ряд стібків, які повторюють)
  • Які вишивальні шви ви вже вмієте виконувати? (Уперед голкою, петельний, за голкою,)
  • Як відміряти нитку? (Навколо ліктя)
  •  Чи зав’язують вузлик під час вишивання? (Ні)
  • Скількома нитками можна вишивати? (1, 2, 3, 4 — залежно від тканини та шва)
  • Які матеріали, інструменти необхідні для шиття? (Тканина, гол­ка, нитки, наперсток)
  • Як називають бавовняні нитки для вишивання? (Муліне)

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності

Вишивати та шити вручну не складно, і кожен може навчитися, якщо захоче. Лише треба прикласти трішечки зусиль, натхнення, любові й мати велике бажання. І тоді вийде все просто чудово! Май­стерність сама прийде! Хочу щоб ви уважно послухали наступні слова:

Учись, дитино, гарно вишивати — Це творчість і поезія душі.

У вишивці закладено багато... Від неї відцуратись не спіши.

У ній краса, билина, дума й казка, В ній подих вітру, шепіт квітів й трав, Любов, турбота, ніжність мами, ласка, Чарівність й диво сонячних заграв. Учись, дитино, гарно вишивати, У вишиваночку вдягнеш колись дитя, І будеш колискової співати.

Усе повториться, таке воно — життя.

                               (Надія Красоткіна)

IV. Оголошення теми і мети уроку

Повідомляю тему уроку записуємо її в зошит та на дошці.

V. Вивчення нового матеріалу

 Робота з підручником ст..100-104 (читаємо по абзацу записуємо з одночасним обговоренням)

Підводжу підсумок

VІ. Практична робота 1

 Практична робота  «Оздоблення та завершення гольнички»

6.1. Вступний інструктаж

Проводимо бесіду про правила ТБ під час роботи з оздоблення та обробки гольнички.

6.2. Поточний інструктаж

За потреби проводжу інструктажі групові та індивідуальні, слідкую за дотриманням правил ТБ.

6.3. Заключний інструктаж

         Учні уважно оглядають роботи своїх товаришів, оцінюють їх, вибирають найкраще виконану роботу, роблять аналіз помилок допущених при роботі. Учитель робить підсумок виконаної роботи, вказує на типові помилки

          На завершення заняття треба підвести його підсумки, звернувши увагу на засвоєння учнями основних понять, оцінити діяльність учнів на уроці.

VІІ. Практична робота 2

7.1. Вступний інструктаж

Проводимо бесіду про правила ТБ під час роботи. Розповідаю правила за якими потрібно захищати роботи та те як я оцінюватиму їхню роботу.

Даю 5-7 хв. Для підготовки до захисту виробу, записати в зошиті основні моменти на які потрібно звернути увагу.

7.2. Поточний інструктаж

За потреби проводжу інструктажі групові та індивідуальні, слідкую за дотриманням правил ТБ.

7.3. Заключний інструктаж

Підводжу підсумки практичної роботи називаю найкращі захисти та найкращі гольники, а також вказую на помилки, які найчастіше були допущені.

VІІІ. Підсумок уроку.

Той, хто пам’ятає минуле, має чимало шансів не помилитися в майбутньому. Варто зберігати свої звичаї. Колись, готуючись вийти заміж, кожна дівчина, як правило, повинна була мати багато вишиванок, сорочок та виробів для домашнього вжитку. Дівчата готували сорочки протягом усього життя, змагалися між собою в доборі узору, майстерності виготовлення робіт для власного використання. Поганою нареченою вважали дівчину, яка не навчилася вишивати та шити змалку. Та ще гіршою вважали дівчину чи господиню, які не вміли доглядати за вишитими виробами. Тому вишиваймо, носімо вишиванки та інші оздоблені вишивкою речі, прикрашаючи свої оселі, адже це красиво, це природно, це наше рідне мистецтво, наші тра­диції. Врешті традиції і звичаї наших бабусь! Бережіть вишиті, зшиті та в’язані бабусині речі як реліквії, як пам’ять про них. І сьогодні ми з вами ще на крок наблизилися до древнього мистецтва наших бабусь та прабабусь.

ІХ. Домашнє завдання.

Підготувати інформацію:

  • Розвиток мистецтва штучних декоративних квітів
  • Канзаші – що це?
  • Моделі-аналоги виробів в техніці канзаші

Підготувати кольорові олівці, фломастери, маркери.

Х. Прибирання робочих місць

 

 

docx
Додано
27 грудня 2021
Переглядів
644
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку