Урок
Тема: Зєднання деталей виробу. Застосування шва «вперед голкою», «назад голкою» та «петельний» для виготовлення гольниці.
Мета уроку: навчальна: забезпечити засвоєння учнями знань про прийоми виконання шва «петельний», його графічне зображення та застосування; формувати уміння виконувати ручні шви та застосовувати їх для з'єднання деталей аплікації з основою; розвивальна: розвивати моторику рук, координацію рухів, окоміру; виховна: виховувати акуратність і старанність під час виконання вишивальних робіт.
Тип уроку: формування вмінь та навичок.
Хід уроку
І. Організація учнів.
Гра «Комплімент»
Послухайте правила гри. Учні взаємно роблять компліменти.
Діти, чи приємно вам, коли вас усі хвалять? (Прогнозована відповідь: «Так».)
Саме тому ми сьогодні будемо вчитися говорити добрі слова своїм товаришам. Поверніться кожен до сусіда по парті й скажіть йому щось хороше, починаючи речення так: «Ти мені подобаєшся, тому що...»
Наприклад: «Ти мені подобаєшся, бо ти весела», «Ти мені подо баєшся, бо ти добра людина»...
Учитель започатковує комунікативну діяльність, зробивши комплімент учениці праворуч себе. Діти по черзі роблять комплімент сусідові, потім — учителеві.
ІІ. Актуалізація опорних знань.
А тепер давайте згадаємо, що ми виконували на попередньому уроці?
Що таке шаблони?
Як виготовляються шаблони?
Які інструменти потрібні для виготовлення шаблонів?
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності
Учитель. Колись вміння шити для жінки було таким же природним, як і будь-яка інша справа, наприклад, прання або прибирання. Не тільки дорослі, але юні дівчата і навіть дівчатка могли зшити щось для себе або для дому. У цьому немає нічого складного, навчитися шити прості речі може кожен. Однак це справа не одного дня й навіть не одного місяця. Учитися цьому ремеслу потрібно поступово, не поспішаючи, починаючи з елементарного. Можна піти на курси, де навчають шити, а можна зробити перші кроки самостійно. Колц ви шиєте іграшку — ви також тренуєтесь правильно і якісно шити. І це вміння обов’язково згодиться в житті.
IV. Оголошення теми і мети уроку (записування теми на дошці і в зошиті)
V. Вивчення нового матеріалу
Петельний шов відноситься до крайових швів. Він може бути використаний для обробки краю як вишивки, так і в'язаних виробів. Спочатку розглянемо основні види петельного шва.
Перш ніж приступити до виконання петельного шва, обережно підгорніть і приметайте край виробу швом «голка вперед». Робочу нитку закріплюємо в середині підгину і виводимо її на лицьову сторону під подгибкою. Потім голку направляємо вгору і справа наліво заводимо під робочу нитку, отримуємо першу петлю. Так само виконуємо наступні стібки. Робимо їх на однаковій відстані один від одного.
Петельний шов можна урізноманітнити, всього лише помінявши напрямок і довжину стібка.
Не менш цікавим вийде результат, якщо ви візьмете нитку контрастного кольору і оплетете верхню частину стібка.
Додайте бісер на голку, і у вас вийде акуратний ряд намистин, які закріплені в петельному шві. Зверніть увагу, якщо змінюється відстань між стібками, то кількість намистин теж змінюється.
Петельний шов можна використовувати для з'єднання двох деталей між собою. Для цього обшийте петельним швом тканину, яку треба з'єднати. Щоб зшити два відрізка з'єднайте їх виворітними сторонами всередину і обгорніть ниткою верхню частину стібка. Кожен раз нанизуйте намистинку
Ось ще кілька варіантів виконання петельного шва. Наочний приклад, як використовуючи один і той же принцип вишивки, отримуємо різні результати.
VІ. Практична робота
5.1. Вступний інструктаж
Розпочинаємо роботу з проведення інструктажу з правил ТБ під час роботи з ножицями та голками.
Опрацьовуємо інструкційні картки.
Проводжу пояснення правил виготовлення шва «петельного» з паралельним виготовленням шва.
Після виконання шва пояснюю правила з’єднання і обробки деталей гольники.
Інструкційна картка
Технологія виконання шва «петельний»
5.2. Поточний інструктаж
За потреби проводжу поточний інструктаж, допомагаю і вказую а помилки
5.3. Заключний інструктаж
Підводжу підсумки практичної роботи, показую найкращі роботи, оцінюю.
VІІ. Підсумок уроку.
Метод «Мудра порада»
«За гроші можна купити ліжко, але не сон; їжу, але не апетит; ліки, але не здоров’я; будинок, але не домашній затишок; книжки, але не розум; прикраси, але не красу; розкіш, але не культуру; розваги, але не щастя; релігію, але не порятунок», — сказав Поль Брегг. Подумайте над цими словами. Що цінніше в житті людини і чого не купиш навіть за великі гроші?
VІІІ. Домашнє завдання.
Підготувати матеріали для оздоблення гольники. Підготуватися до захисту проекту (презентація, проект, папка)
IX. Прибирання робочих місць