20 червня о 18:00Вебінар: Особливості організації навчальної діяльності учнів, що мають розлади аутистичного спектру

Урок "Добирання спільнокореневих слів і зміна форми слова для написання слів з ненаголошеними (е),(и)"

Про матеріал

Цей урок буде цікавим для вчителів початкових класів. Нестандартна форма проведення. Урок насичений різними формами роботи. Зміна видів роботи запобігає втомлювальності учнів.

Перегляд файлу

                                                   УКРАЇНСЬКА МОВА 3 клас

                                                за підручником М. Д. Захарійчук

Тема :     Добирання спільнокореневих слів і зміна форми слова для написання слів з ненаголошеними (е),(и)

Мета  :   Формування ключових компетентностей:

    вміння вчитися включатися  в  роботу  відразу  після  вказівки вчителя, правильно висловлюватися, зосереджено слухати вчителя, відповідати на запитання, вчити застосовувати вивчені правила на практиці;

    загальнокультурна – знати і вживати найпростіші формули мовленнєвого етикету: вітання, прохання, звертання до дітей і дорослих;

  здоров'язбережувальна  правильно організовувати навчальну діяльність – змінювати види роботи, щоб запобігти втомлювальності учнів, формувати     в учнів вміння активно рухатись під час фізпауз;        

 предметні компетентності - вчити учнів правильно вимовляти і писати слова з ненаголошеними [е] та [и] в коренях, формувати вміння добирати перевірні слова; розвивати правильну літературну вимову слів із ненаголошеними [е], [и] в коренях; розвивати пам'ять, увагу, мовлення, мислення, уяву; виховувати культуру поведінки в загальнодоступних місцях.

Тип уроку: Закріплення вивченого матеріалу

Обладнання: індивідуальні диференційовані картки, презентація до уроку, тематичні малюнки для складання діалогів, ноутбук.

                                                         Хід   уроку

І. Організація уроку  

Пролунав дзвінок – починаємо урок.

Реклама від «Рекламного агента» (один з учнів)

Зразок:

Шановні присутні (добродії, пані, панове)! Пропонується вашій увазі урок української мови. Якщо ви хочете добре знати українську мову, то тільки разом з нами і тільки на нашому уроці і тільки за допомогою ось цього підручника ви можете це зробити. Дякую за увагу!

Підібрати риму до слова « знати» і скласти рекламу, про урок української мови.

ІІ. Психологічне налаштування.

-Побажайте успіху один одному!

Бажаю!

Успіху!

Великого!

В усьому!

Та повсюди!

(Вдаряють долоньками один другому)

ІІІ. Актуалізація   знань  учнів  та  фіксація  утруднення

  • Вправа «Очікування»

Що ви очікуєте від сьогоднішнього уроку?

  • Ми очікуємо, що урок буде цікавим.
  • Ми очікуємо, що урок буде пізнавальний.
  • Ми очікуємо, що будемо гарно працювати.
  • Ми очікуємо, що наша група виконає всі завдання.і ін..

ІІ. Перевірка домашнього завдання.

– Запрошую вас до культурного закладу відпочивати, одночасно дещо пригадати.

 Якщо дасте правильну відповідь, відгадаєте місце нашого класного відпочинку. 

 

КРОСВОРД

 

1. Спільна частина споріднених слів

2. Змінна частина слова називається

3. Частина слова без закінчення

4. Частина слова, яка стоїть перед коренем

5.Частина основи слова, що стоїть після кореня

 

 

 

 

 

 

3.

 

 

1.

 

2.

 

 

 

 

 

 

 

 

        5.

 

4.

 

 

 

 

 

 

 

 

Картинки по запросу рисунки  мудрой сови для детей 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку.

До мовного кафе «Ненаголошені Е, И» хочу запросити,

В якому вас можуть смачними стравами пригостити,

Про правопис ненаголошених е, и  свої знання закріпити,

Вміння ці на практиці зміцнити,

Грамотно писати, мовлення розвивати, спільнокореневі слова підбирати,

Словниковий запас збагатити й таємниці мови відкривати.

 

-Потрібно дозвіл від батьків на відпочинок отримати.

Складіть  речення із звертанням.

 

Гра «Оживи, картино!». Складання діалогів  на тему « Кафе»

 

H:\відкритий урок\detskoe_kafe.pngH:\відкритий урок\Cafe Policies.jpg 

 

 

 

 

 

 

– У кафе страви подає офіціант

 

Я хочу вас з меню закладу ознайомити,

Й пропоную за цікавою програмою відпочити.

 

Меню

Чашка кави з словниковою роботою «Виправ помилки» **

Робота з деформованим реченням «Нарізка із перекручених слів»***

Страва для гурманів «Напруж мізки». **

Вишукана страва «Крученики з ненаголошеними е,и». **

Коментоване письмо «Ідилія»**

Вибірковий диктант «Морський коктейль» **

Динамічна фізкультхвилинка «Танцюють всі»

Десерт від шеф-кухаря «Асорті» ***

Підсумок. Запитання чарівного мікрофона

 

– Ваша валюта за страви:

увага,

правильність,

взаємодопомога,

згуртованість,

дисципліна,

швидкість.

 

ІV. Актуалізація та систематизація знань учнів.

H:\відкритий урок\images.jpgПропонується для початку чашку з кавою.

Чашка, друзі, не проста,

На ній із помилками слова.

Щоб напій цей скуштувати

Помилки слід повиправляти

1.  Словникова робота «Виправ помилки»

Земовий, зимля, піря, озеро, обличя , київ.

 

2. Робота з деформованим реченням.

Пропоную холодну страву «Нарізка з перекручених слів»

– Щоб наступну страву покоштувати, треба з слів речення поскладати .

Вкрились, сніговою, молоденькі, ковдрою, кл…ночки. ( на дошці записані слова)

       підкресліть головні члени речення.

- встановити зв’язок слів у реченні;

- до слів «вкрились», « молоденькі»  підібрати антоніми;

-        розібрати за будовою слово « сніговою»

 

3. Пропонується страва для гурманів «Напружені мізки»

Утворіть слова за схемою. Підкресліть ненаголошені е — и. Поставте наголоси, доберіть перевірні слова.

 

МЕТА – ТА + ДОЩ – Щ + ВИРІЙ - РІ

ГРЕ + ЧАС – С +НИВА – ВА +Й

ДВЕРІ – Д– РІ + С + НА

СЛИ + ВОВА – А + ИЙ

 

4. Вишукана страва «Крученики з ненаголошеними е,и».

А ось вже вишукану страву з гордістю стали подавати,

щоб відвідувачі кафе могли її витончений смак відчувати.

Для цього до кожного слова перевірні треба підібрати,

Поставити наголоси і записати

Вправа 132  ст..61

 

7. Коментоване письмо «Ідилія».

–У дружній компанії час швидко летить,

а салат «Ідилія» своїм запахом кожного прокоментувати манить.

У поданому тексті в словах букви повставляти,

Дібрати перевірні і в дужках записати.

Вправа з підручника 133 ст.61

 

9. Динамічна фізкультхвилинка «Танцюють всі».

– Ми в кафе чудово відпочиваємо,

А зараз пропоную танець затанцювати

 ( рухлива музична фізпауза)

 

8. Вибірковий диктант «Морський коктейль».

– Таємницю екзотичної страви «Морський коктейль» треба відгадати.

У прослуханому тексті спільнокореневі слова вибрати і записати.

 

Тато мій — рибалка. Я теж люблю рибалити. Одного ясного сонячного дня ми пішли на риболовлю. У воді на мілині плавало безліч маленьких рибенят. Це був справжній рибний дитячий садок. Тільки от великі риби, почувши нас, повтікали.

 

 

11. Десерт від шеф-кухаря «Асорті».

– Солодощі діти завжди найбільше будуть полюбляти.

Отже, настав час десертом «Асорті» від шеф-кухаря ласувати.

H:\відкритий урок\повар.jpg– Самостійно попрацюєм.

Помилок не треба нам.

Тихенько насолоджуйтесь,

Щоб відчути десерту смак.

 (Робота з індивідуальними картками.)

 

V. Підсумок уроку.

Незабаром пролунає дзвінок ,

Закінчиться наш урок.

Можна і далі відпочивати , але настала пора підсумувати

Та на питання чарівного мікрофона відповіді дати.

Запитання чарівного мікрофона.

Що найбільше сподобалося та запам’яталося?

 

V. Підсумок уроку.

Незабаром пролунає дзвінок ,

Закінчиться наш урок.

Можна і далі відпочивати , але настала пора підсумувати

Та на питання чарівного мікрофона відповіді дати.

Запитання чарівного мікрофона.

Що найбільше сподобалося та запам’яталося?

 

 

 

 

 

 

1

 

docx
Додано
21 листопада 2018
Переглядів
128
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку