1 липня о 18:00Вебінар: Шкільна дошка – ігрове поле вчителя

Урок" Іменник.Узагальнюючий урок"

Про матеріал

Підсумковий урок з української мови по темі "Іменник" у 3 класі побудований на інтеграції,яка забезпечує умови для формування в учнів цілісної картини світу,здатності сприймати предмети і явища різнобічно,системно та визначати практичне застосування вивченого.

Перегляд файлу

                Урок  української  мови в 3 класі

 

Тема.    Іменник. Узагальнюючий урок.

Мета:   систематизувати  знання про загальне значення і граматичні

               ознаки іменника;

 розвивати вміння робити висновки та узагальнення, вміння

               аналізувати, розвивати творчі здібності, спостережливість, усне  і

               писемне  мовлення учнів; виховувати старанність, любов до природи.

Обладнання:таблиці-схеми, картки, книга « Цікава книга      

                           природи»,мікрофон, презентація.

Тип уроку: урок узагальнення і систематизації знань.

 

ХІД  УРОКУ

 

  1. Організація учнів до уроку.

1.Привітання.   Пролунав дзвінок-

                         Починаємо урок.

                        Працювати будемо старанно,

                       Щоб наші гості сказали наприкінці,

                     Що у нашім 3 класі

                    Діти-просто молодці!

 2.Вправа « Мікрофон»

-Подумайте і  скажіть,якими  є наші уроки?(Цікавими, світлими,повчальними)

-А ви на уроці якими є ?( Уважними,активними…….)

Отже, якщо ви будете такими сьогодні, то у нас буде цікавий, продуктивний урок.

 

  • А  працювати  ми будемо під гаслом:  Красиво і вірно пишемо,

чітко розмовляємо,

мову свою розвиваємо!(Слайд)

II.Мотивація  навчальноїдіяльності.

-Які  частини мови ви вже знаєте?

-А про яку частину мови ви можете сказати, що майже все про неї знаєте?

-А навіщо нам про цю частину мови все треба знати?(Бо  іменник-це величезна, могутня, незрівнянна за чисельністю частина мови.)

Термін « Іменник»  уперше  виник в українській мові в 70 роках  19 століття. А слово ввів у мову професор, мовознавець  Омелян  Осипович Партицький(Слайд)

III.Оголошення теми уроку.

Сьогодні ми іменник закінчуєм вивчати, сьогодні нам про нього все треба пригадати.

IV.Актуалізація  опорних  знань.

1.«Мозковий» штурм.

-Що таке іменник?

- Які є іменники? ( Істоти, неістоти ,власні і загальні назви.)

-На які питання відповідають іменники істоти? А неістоти? Навести приклади.

-Які  іменники  відносяться  до  власних  назв? А до загальних? Навести приклади.

-За чим змінюються  іменники?

-Що ще мають іменники?(Рід)

-Чиму реченні виступають іменники?

-Молодці, багато знаєте про іменник. А скажіть, будь ласка,звідки  ми черпаємо знання?( З книги.)

На  сьогоднішньому  уроці  ми  будемо  працювати  за  дуже цікавою,незвичайною  книгою, яка називається « Цікава книга природи».

V.Узагальнення і систематизація знань.

1 сторінка книги « Каліграфічна»

Гг  гггеегуггугііг  га  аг  гоогигги

Словник: гармонія

Так  як ми  є невід`ємною  частиною  природи, то сьогодні  я пропоную засвоїти  правопис, значення  і вимову слова  гармонія.

-Що  таке  гармонія? ( Це  поєднання, злагодженість, взаємна відповідність предметів, явищ.)  ( Слайди « В гармонії з природою»)

-Назвати   звуки  у слові. Дібрати  синоніми,антонім(з допомогою вчителя)

-Назвати  форми  слова.

-Дібрати   спільнокореневі  слова.

-Записати   речення під  диктовку. Небо і земля, вода і квіти, ліси і гори здавалися   однією  піснею-гармонією.

-Назвати  іменники. На яке питання вони всі відповідають?( Що?)То які  це іменники?( Неістоти.) Назвати  відмінки, у яких вжиті ці  іменники.

-Що  вам  запам`яталося  із  цієї сторінки? Що нового дізналися?

2 сторінка « Поетична»

Загадка.

У    лісах  струмки  пустила,

Землю  травами  встелила.

Перші  квіти принесла.

Чарівна   наша….(весна.)

-Діти, а вам подобається   весна? Чим? Які  зміни відбуваються у природі з приходом  весни?

-Давайте  спробуємо відчути себе поетами і скласти  вірш за допомогою слів із довідки.(У парах)

………іде, …….гуде,

……..летять  і гомонять,

з …….  знов   повернулись   вони

віддані…….весни.

(Весна,птахи,вирію,друзі,весна.)

-Яку   користь приносять птахи? Як  ми повинні  їм допомагати?Як ви розумієте   вислів « віддані   друзі  весни»?Давайте на хвилинку поринемо у пташиний   світ і помилуємося  їхніми чарівними  голосами, адже пташині голоси  приносять  нам  душевний  спокій  і  масу  задоволення.(Відео)

-Підкреслити   у  вірші  іменники, визначити  число і рід.

-Чого  ця  сторінка  книги  нас навчає?

3  сторінка « Відпочинку»

Часто  ми відпочиваємо  і на свіжому повітрі, і в приміщеннях. Адже відпочинок-це наше здоров`я. Але ми повинні пам`ятати, що після кожного відпочинку потрібно залишати порядок і відпочивати  вміло.

« Музична  фізкультхвилинка»

4 сторінка «Лісова».  (Робота  в групах)

1 група. Написати  іменники, які ми можемо назвати, перебуваючи  в лісі(10 іменників.)

2 група. Знайти у слові  імена людей і записати.

Поляна-……Поля, Оля, Яна.  Конвалія-…..Коля,Оля,Валя.

3  група. Скласти 2 речення з розсипаних  слів: легені,Ліс-,його! Бережіть,планети.

-До  чого  закликає  нас  ця  сторінка?( Берегти ліс)

5  сторінка « Квіткова» ( У парах)

Прочитати  вірш, вставити  пропущені  літери у словах-назв квітів.

Весна  чарівниця,

Неначе  цариця,

Наказ  свій послала,

Щоб  краса  вставала.

І  т.л.п.ни, і травка,

Й   зелена  муравка,

І  кул.ба.а    рясна,

І   фі.л.а     ясна,

І    про.ісок   маленький,

Та   під.ні.ник   біленький.( Слайд про весняні  квіти)

Квіти- це краса,  ми повинні  їх оберігати і побільше насаджувати. Яку ще користь приносять нам квіти?

-Знайти   іменник   у вірші,який вживається  тільки  в однині?(Краса.)

-Які  ще ви знаєте іменники, які вживаються лише в однині?(Одеса,гілля,Донбас…..) А у множині?( Окуляри,двері,ножиці,сани…..)

-Провідміняти   усно  слово фіалка( звернути  увагу  на  чергування  приголосних  у  слові  під час відмінювання.)

-Чого  ця сторінка нас навчає?

6 сторінка « Алфавітна» ( по рядах)

1 ряд-20, 21,11,21,19,6,1.(Природа)

2 ряд-10,19,19,16,19,4,12,33.(Зоологія.)

3 ряд-2,19,23,1,18,12,15,1.(Ботаніка.)

-Давайте  пригадаємо  з уроків природознавства, що означають ці терміни?

7  сторінка « Мовленнєва»

От  ми  перелистали  сторінки   цієї  незвичайної, повчальної  книги і дійшли до  останньої  сторінки. Ця  сторіночка-підсумок  усього нашого уроку. Я пропоную  колективно  скласти  пам`ятку « Будь природі  вірним другом!»

-Діти, а що таке пам`ятка! Пригадайте, будь ласка, з уроків основ здоров`я, як ви  складали  їх. (Пам`ятка-предмет, що служить нагадуванням про кого або про  щось.)

У  вас на  партах  лежать   ці  пам`ятки,але  незакінчені, тому  щоб їх закінчити-потрібно дописати іменники.(Орієнтуватися  на сторінки книги)

-Не  вбивай  птахів, звірів!

-Не  шуми  у лісі!

-Не  залишай  після себе  сміття, вогню!

-Не  рви  квіток!

-Не  топчи  трави!

-Не  забруднюй   води і повітря!

-Живи  у  гармонії  з природою!

-Які  це речення за метою висловлювання?А за інтонацією?

(Присутнім  гостям  також  роздаються  пам`ятки.

VI.Підсумок  уроку.

Спитати  хочеться мені,навчились  ви чогось  чи ні?( На партах листочки   із записами. Учні  доповнюють речення « вільним письмом»)

Я знаю….

Я  вмію…..

Я  ціную….

Я  бережу…

Ми  сьогодні  збагатили себе знаннями не тільки про навколишній світ, але навчилися правильно і мудро в ньому господарювати.

VII.Домашнєзавдання. Записати (хл.) 10  назв дерев  у алфавітному порядку, а дівчаткам-10 назв квітів.

Збіг   урок, як коротка мить, дуже швидко час біжить, та попереду  у нас ще багато кроків, багато веселих, цікавих уроків. Дякую  за роботу на уроці!

docx
Додано
21 листопада 2018
Переглядів
494
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку