Тема: « Добро починається з мене»
Мета.
- збагачувати уявлення про добрі вчинки, розвивати логічне мислення;
- виховувати почуття чуйності, повагу, скромність, великодушність, небайдужість
та повагу до людей.
- ознайомити учнів з поняттями «добра» та «милосердя»,
- навчанню дружніх стосунків в колективі,
- розвитку вміння протистояти злу, аналізувати свої вчинки,
- виховання людяності, щирості, любові й поваги до ближніх,
- сприяння розвитку мислення, усного мовлення.
Обладнання: презентація, сонечко доброти, прислів’я, дерево з листочками, дві торбинки.
На дошці написаний епіграф без останнього слова, яке учні повинні назвати в кінці заходу.
"У цьому світі є тільки одна річ, перед якою належить
схилятися, це - геній, і одна річ, перед якою
слід упасти на коліна, це – (доброта)".
Хід заходу
Дружно треба нам піднятись,
Щоб з гостями привітатись:
Вправо – вліво повернутись,
Туди – сюди посміхнутись
Тож тихенько всі сідайте
Все, що вчили пригадайте.
Гра «Ромашка»
Завдання:
Назви хороші якості свого товариша;
Розкажи про добрі вчинки свого однокласника;
Розкажи, який добрий вчинок ти здійснив;
Зроби комплімент сусіду по парті.
Інтерактивна вправа «Мікрофон»
Запитання. Що ти скажеш, якщо … ?
твій друг травмував коліно і йому боляче;
твоя подружка загубила ручку і плаче;
у твого сусіда немає олівця, лiнiйки;
ти ненароком штовхнув дівчинку;
в автобусі ти сидиш, а бабуся — стоїть;
без черги заходять в автобус;
при тобі насміхаються з дівчинки;
бігають по коридору твої друзі;
у тебе є велосипед, а у твого друга — немає.
Вирішення проблемних ситуацій. Робота в групах.
Діти діляться для роботи на групах. Кожна команда обирає конверт із завданням, де пропонується знайти вихід із певної проблемної ситуації.
1. Старенька бабуся просить вас сходити в аптеку за ліками, а на вас чекають друзі…
2. У клас весняним ранком залетіла бджілка. Вона не може вилетіти на волю…
3. Мишко захворів і його довго немає у школі…
4. Ви поспішаєте до школи, але назустріч іде старенька бабуся, яка несе важкі сумки…
Після обговорення команда висловлює думки щодо вирішення життєвих ситуацій. Інші групи слухають, доповнюють, пропонують своє вирішення проблеми.
- Хвилинка українського фольклору
Збери прислів’я
Робота у парах над прислів’ями.
( Учні у парах добирають із другого стовпчика продовження прислів’їв. Пояснюють їх зміст.
Добре діло… подобрішати, як схоче подобрішає.
Хочеш собі добра - … роби сміливо.
Добрі діла тихо ходять, а … злі як дзвони дзвонять.
Добрий чоловік надійніший від … кам’яного мосту.
Покрасивішати людина не покрасивішає, а … не чини нікому зла.
Краще добро робити, ... що є добрі люди.
Злий не вірить, ... ніж гарно говорити.
Не одяг красить людину, ... i собі має.
Хто людям добра бажає, той ... Не лежать на мiсцi.
Добрі вiстi ... а добрі діла.
Без доброго діла немає ... не занеможеш.
Роби добро скільки можеш — від цього… доброго iменi.
Висновок
Вчитель. Тільки добрий народ може створити так багато прислів’їв про добро. Це наші дiди-прадiди своєю мудрістю вчать нас правильно творити добро.
Поспішайте, друзі, робити добро! Нехай ніколи не затьмарить вашу душу зла справа. Хай тепло ваших сердець зiгрiває всіх: і рідних, і друзів, і навіть незнайомих людей. І тоді настане час, коли ви зможете сказати: «Я роблю важливу справу — приношу людям радість!»