4 клас НУШ УРОК 4 вчитель: Кадченко О.А.
НВК №240 «Соціум»
Тема уроку: Доброчесність і авторське право.
Мета уроку: проаналізувати ознаки достовірності інформації; дізнатися, що таке спотворення інформації та авторське право; ознайомитися з кодексом честі в навчанні; обговорити наслідки порушення принципів академічної доброчесності й авторського права; розвивати пам’ять і логічне мислення; виховувати відчуття відповідальності; дотримання правил техніки безпеки в комп’ютерному класі.
Хід уроку
1. Організація класу.
- Всім доброго дня!
- Перш ніж розпочати урок, хочу нагадати правила поведінки:
https://learningapps.org/watch?v=pvx1ftmpt20 (посилання взято з підручника)
2. Актуалізація опорних знань.
- Назвіть види подання інформаційних повідомлень за малюнками.
- Що з даних зображень є джерелом інформації про погоду?
Світлофор |
Термометр |
Регулювальник |
Прогноз погоди |
|
|
|
|
3. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми уроку.
- Деякі з вас вже мають свої сторінки в соціальних мережах, а от як правильно ними користуватися і яку інформацію можна показувати і використовувати ми обговоримо на сьогоднішньому уроці.
4. Опрацювання нового матеріалу.
- Інформація може бути публічною (доступною всім) і приватною – доступною обмеженій групі людей. - Публічна інформація є у вільному доступі. Приватна інформація не повинна поширюватися без згоди людини, якої вона стосується. Наприклад, якщо ви хочете розмістити фото з друзями, то маєте запитати, чи вони не проти цього. |
|
- Якщо джерело (книжка або вебсайт) та автор повідомлення викликають довіру, то і зміст повідомлень ми зазвичай сприймаємо як достовірний (істинний). Але це не гарантує, що така інформація насправді є достовірною, тобто відповідає фактам.
- Найбільш надійна інформація міститься на сайтах державних та освітніх установ. Щоб визначити надійність вебсайту, слід звертати увагу на елементи в його адресі.
- Спотворення інформації – це навмисне подання неправдивої інформації як достовірної. Таку інформацію іноді називають фейком (у перекладі з англійської «фейк» - підробка).
- Академічна доброчесність – це повага здобутків інших людей та чесність у навчанні й науковій діяльності.
- Дотримуватися академічної доброчесності в навчанні означає:
самостійно виконувати навчальні завдання;
посилатися на джерела інформації та авторів, якщо використовуємо їхні ідеї;
дотримуватися норм авторського права.
- Найпоширенішим порушенням академічної доброчесності в навчанні є списування.
- Усе, що створюють люди – фільми, музика, книжки, підручники, електронні ігри, комп’ютерні програми, картини, скульптури, фотографії тощо – має свого автора.
- Авторське право – це встановлені законом права автора на твір. Авторське право гарантує отримання автором винагороди за використання його твору. Воно також захищає автора від привласнення твору іншим особам.
- Для позначення авторського права використовують спеціальний знак копірайт (право на поширення твору).
- Одним із порушень закону про авторське право є плагіат. Це привласнення авторства на твір, який створила інша людина, тобто його крадіжка.
- За порушення авторського права законом передбачено матеріальну і навіть кримінальну відповідальність.
5. Фізкультхвилинка. (відео)
6. Робота з зошитом ст. 14 – 15.
(Завдання з зошита не висвітлюю, щоб не порушити авторських прав, оскільки зошит не є загальнодоступним в мережі)
7. Робота за комп’ютером. Виконання творчого завдання.
- Продивитись відео та дати відповіді на запитання:
(посилання взято з підручника) |
|
- В текстовому редакторі створити власний кодекс честі у навчанні.
8. Хвилина релаксації (для очей) після користування комп’ютером.
9. Завдання на опрацювання. Підручник розділ 3. Зошит ст. 14-15.
10. Підведення підсумків уроку.
- Я сподіваюсь ви добре засвоїли тему і надалі використовуючи чужі ресурси обов’язково будете зазначати автора і не порушувати закон про авторське право.