Урок "Доброчесність і авторське право"

Про матеріал
Урок розроблено за підручником «Інформатика» 4 клас, автори Воронцова Т.В. та інші 2021 року. Підручник створено відповідно до Державного стандарту початкової освіти і Типової освітньої програми, укладеної під керівництвом Р.Б. Шияна. Можна використовувати під програму О.Я. Савченко.
Перегляд файлу

4 клас НУШ УРОК 4 вчитель: Кадченко О.А.

  НВК №240 «Соціум»

Тема уроку: Доброчесність і авторське право.

Мета уроку: проаналізувати ознаки достовірності інформації; дізнатися, що таке спотворення інформації та авторське право; ознайомитися з кодексом честі в навчанні; обговорити наслідки порушення принципів академічної доброчесності й авторського права; розвивати пам’ять і логічне мислення; виховувати відчуття відповідальності; дотримання правил техніки безпеки в комп’ютерному класі.

Хід уроку

1. Організація класу.

- Всім доброго дня!

- Перш ніж розпочати урок, хочу нагадати правила поведінки:

https://learningapps.org/watch?v=pvx1ftmpt20 (посилання взято з підручника)

2. Актуалізація опорних знань.

- Назвіть види подання інформаційних повідомлень за малюнками.

- Що з даних зображень є джерелом інформації про погоду?

Світлофор

Термометр

Регулювальник

Прогноз погоди

 

 

3. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми уроку.

- Деякі з вас вже мають свої сторінки в соціальних мережах, а от як правильно ними користуватися і яку інформацію можна показувати і використовувати ми обговоримо на сьогоднішньому уроці.

 

 

4. Опрацювання нового матеріалу.

- Інформація може бути публічною (доступною всім) і приватною – доступною обмеженій групі людей.

- Публічна інформація є у вільному доступі. Приватна інформація не повинна поширюватися без згоди людини, якої вона стосується. Наприклад, якщо ви хочете розмістити фото з друзями, то маєте запитати, чи вони не проти цього.

- Якщо джерело (книжка або вебсайт) та автор повідомлення викликають довіру, то і зміст повідомлень ми зазвичай сприймаємо як достовірний (істинний). Але це не гарантує, що така інформація насправді є достовірною, тобто відповідає фактам.

- Найбільш надійна інформація міститься на сайтах державних та освітніх установ. Щоб визначити надійність вебсайту, слід звертати увагу на елементи в його адресі.

  • *.gov – сайти державних установ
  • *.edu – освітні заклади, університети

- Спотворення інформації – це навмисне подання неправдивої інформації як достовірної. Таку інформацію іноді називають фейком (у перекладі з англійської «фейк» - підробка).

- Академічна доброчесність – це повага здобутків інших людей та чесність у навчанні й науковій діяльності.

- Дотримуватися академічної доброчесності в навчанні означає:

самостійно виконувати навчальні завдання;

посилатися на джерела інформації та авторів, якщо використовуємо їхні ідеї;

дотримуватися норм авторського права.

- Найпоширенішим порушенням академічної доброчесності в навчанні є списування.

- Усе, що створюють люди – фільми, музика, книжки, підручники, електронні ігри, комп’ютерні програми, картини, скульптури, фотографії тощо – має свого автора.

- Авторське право – це встановлені законом права автора на твір. Авторське право гарантує отримання автором винагороди за використання його твору. Воно також захищає автора від привласнення твору іншим особам.

- Для позначення авторського права використовують спеціальний знак копірайт (право на поширення твору).

- Одним із порушень закону про авторське право є плагіат. Це привласнення авторства на твір, який створила інша людина, тобто його крадіжка.

- За порушення авторського права законом передбачено матеріальну і навіть кримінальну відповідальність.

5. Фізкультхвилинка. (відео)

6. Робота з зошитом ст. 14 – 15.

(Завдання з зошита не висвітлюю, щоб не порушити авторських прав, оскільки зошит не є загальнодоступним в мережі)

7. Робота за комп’ютером. Виконання творчого завдання.

- Продивитись відео та дати відповіді на запитання:

(посилання взято з підручника)

  • Що таке авторське право?
  • Які твори захищає закон про авторське право?
  • Що таке плагіат?
  • Яка відповідальність передбачена законом за порушення авторського права?

 

- В текстовому редакторі створити власний кодекс честі у навчанні.

8. Хвилина релаксації (для очей) після користування комп’ютером.

9. Завдання на опрацювання. Підручник розділ 3. Зошит ст. 14-15.

10. Підведення підсумків уроку.

- Я сподіваюсь ви добре засвоїли тему і надалі використовуючи чужі ресурси обов’язково будете зазначати автора і не порушувати закон про авторське право.

 

docx
Пов’язані теми
Інформатика, 4 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
19 жовтня 2021
Переглядів
3005
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку