4 клас НУШ УРОК 6 вчитель: Кадченко О.А.
НВК №240 «Соціум»
Тема уроку: Розумні пристрої і роботи.
Мета уроку: ознайомитися з розумними цифровими пристроями; дізнатися про штучний інтелект і роботів; проаналізувати види і сфери застосування сучасних роботів; розвивати уяву, логічне мислення, пам’ять; виховувати старанність, бережливе ставлення до обладнання.
Хід уроку
1. Організація класу.
- Всім доброго дня!
- Перш ніж розпочати урок, давайте повторимо правила поведінки в комп’ютерному класі. Гра «лайк/дізлайк» (на відповідь «так» діти показують картку або жест «лайк», на відповідь «ні» - картку або жест «дізлайк»).
2. Актуалізація опорних знань.
- Що зайве в кожному рядку?
клавіатура мікрофон сканер монітор
навушники джойстик колонки принтер
- Андрій завантажив два фільми розміром 1 ГБ 750 МБ та 2 ГБ 255 МБ. Оберіть носій інформації, на який можна записати обидва фільми.
3. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми уроку.
- Що спільного між смартфоном та SmartTV?
- Сьогодні, ми будемо говорити про розумні пристрої.
4. Опрацювання нового матеріалу.
- Розумними називають цифрові пристрої (девайси), які забезпечують приймання, збереження, обробку й передавання інформації. Зазвичай такі пристрої мають додаткові функції – навігацію, нагадування, ведення щоденника, фотографування, знімання відео, запис розповіді, прослуховування музики.
- Прикладом таких пристроїв є смартфони (від англ. smart – розумний і phone – телефон).
- Робот – це автономна машина, здатна отримувати інформацію із довкілля, здійснювати обчислення для прийняття рішень і виконувати дії.
- Роботи можуть виконувати важку й небезпечну роботу на виробництві. Вони також полегшують побут людей, наприклад робот-пилосос сам очищає підлогу від пилу.
- У світі створюють дедалі більше роботів зі штучним інтелектом. Штучний інтелект – це здатність комп’ютерної системи самостійно здобувати, обробляти та застосовувати знання і вміння подібно до того, як це робить людина.
- Один із таких роботів – Софія – людиноподібний робот (андроїд) у вигляді жінки. Він уміє виражати близько 60 емоцій і підтримує розмову кількома мовами.
(перегляд відео про робота посилання з підручника)
- Що вміє дівчина-робот?
- Сучасних роботів зі штучним інтелектом використовують у всіх сферах людського життя. (аналіз сайту https://is.gd/Lw2HRD)
5. Фізкультхвилинка. (відео)
6. Робота з зошитом.
(Завдання з зошита не висвітлюю, щоб не порушити авторських прав, оскільки зошит не є загальнодоступним в мережі)
7. Робота за комп’ютером. Виконання творчого завдання.
- Зобразити в графічному редакторі модель власного робота, використовуючи текстове поле, описати його можливості.
8. Хвилина релаксації (для очей) після користування комп’ютером.
9. Завдання на опрацювання. Підручник розділ 5. Зошит ст. 18-20.
10. Підведення підсумків уроку.
- Ми не віримо в те, що роботи можуть замінити людину, але віримо, що вони значно спрощують життя.