Урок "Історія комп'ютерів"

Про матеріал
Урок розроблено за підручником «Інформатика» 4 клас, автори Воронцова Т.В. та інші 2021 року. Підручник створено відповідно до Державного стандарту початкової освіти і Типової освітньої програми, укладеної під керівництвом Р.Б. Шияна. Можна використовувати під програму О.Я. Савченко.
Перегляд файлу

4 клас НУШ УРОК 5 вчитель: Кадченко О.А.

  НВК №240 «Соціум»

Тема уроку: Історія комп’ютерів.

Мета уроку: ознайомити учнів з історією створення комп’ютерів; пригадати види комп’ютерів та їхні складові; з’ясувати різницю між девайсами і гаджетами; розвивати уяву, логічне мислення, пам’ять; виховувати старанність, бережливе ставлення до обладнання.

Хід уроку

1. Організація класу.

- Всім доброго дня!

- Перш ніж розпочати урок, давайте повторимо правила поведінки в комп’ютерному класі (правила з просторів мережі). Гра «лайк/дізлайк» (на відповідь «так» діти показують картку або жест «лайк», на відповідь «ні» - картку або жест «дізлайк»).

  • В клас комп'ютерний спітнілі ми вбігаємо щосили... (ні)
  • Витри старанно взуття, нам не потрібне сміття! (так)
  • За улюблений комп'ютер падаєм, мов спілі фрукти... (ні)
  • А щоб сісти нам за парту, вчитель нам дає команду! (так)
  • Ти підсунь дисплей близенько і дроти поправ хутенько! (ні)
  • Від екрана ти відсядь... Сантиметрів п'ятдесят! (так)
  • Голова болить моя, потерплю годинку я! (ні)
  • Я дротів не зачіпаю, правило це добре знаю! (так)
  • Як відчую щось горіле, промовчу я всім на диво... (ні)

2. Актуалізація опорних знань.

- Встановіть відповідність:

Фейк – це

 

встановлені законом права автора на свій твір.

Академічна доброчесність – це

 

неправдиве повідомлення, яке поширюють від імені авторитетних джерел.

Авторське право – це

 

повага до здобутків інших людей та чесність у навчанні й науковій діяльності.

- Виконати вправи на перевірку, яка інформація є публічною, а яка приватною. Та перевірте знання, розглянувши ситуації відносно порушення авторського права. https://is.gd/6KWkup (посилання взято з підручника)

3. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми уроку.

- Все має свій початок. Сьогодні поговоримо про еволюцію комп’ютерів. (обрати в мережі відео історія розвитку ЕОМ).

- А також розберемось чому смартфон є девайсом, а не гаджетом як ми звикли його називати.

4. Опрацювання нового матеріалу.

- До 1935 року комп’ютерами називали людей, які здійснювали математичні обчислення.

- Перший у світі електронний комп’ютер з’явився у США у 1946 році. А через 5 років у Києві під керівництвом науковця Сергія Лебедєва створили перший комп’ютер у Європі.

- У ті часи комп’ютери важили декілька тисяч кілограмів і займали кілька кімнат. Сучасний смартфон, який вміщується в кишені, значно перевищує обчислювальні можливості перших комп’ютерів.

- Еволюція розвитку зачепила не тільки комп’ютери, а й носії інформації. Раніше використовували дискети, пізніше оптичні диски, зараз карти пам’яті, флешнакопичувачі і найчастіше хмарні онлайн-сховища.

- Кожен носій інформації має певний обсяг памяті. Обсяг цифрової інформації вимірюється в байтах (Б), кілобайтах (кБ), мегабайтах (МБ), гігабайтах (ГБ), терабайтах (ТБ).

1 кБ = 1024 Б 1 МБ = 1024 кБ 1 ГБ = 1024 МБ 1 ТБ = 1024 ГБ

- А от найменша одиниця вимірювання інформації називається біт. 1 байт містить 8 біт.

- Розглянемо малюнок, який загальний обсяг пам’яті нашого диска, скільки пам’яті ще доступно? А скільки зайнято?

  1. 185 ГБ
  2. 118 ГБ
  3. 67 ГБ

- Комп’ютерних пристроїв існує ну дуже багато. Усі ці пристрої можна поділити на девайси і гаджети.

- Девайс – це самостійний пристрій , який може працювати без підключення до іншого пристрою. Наприклад, ноутбук, смартфон, телевізор.

- Гаджет – це допоміжний пристрій, і сам по собі він не працює. Наприклад, навушники або комп’ютерну мишку можна підключити до девайса за допомогою USB-кабелів, роз’ємів чи бездротового з’єднання.

5. Фізкультхвилинка. (відео)

6. Робота з зошитом.

(Завдання з зошита не висвітлюю, щоб не порушити авторських прав, оскільки зошит не є загальнодоступним в мережі)

7. Робота за комп’ютером. Виконання творчого завдання.

- Побудувати таблицю в текстовому редакторі та розподілити комп’ютерні пристрої по відповідним коміркам. (дані пристрої можна висвітити на екрані, діти мають самостійно розподілити по відповідним коміркам)

 

введення

виведення

обробка

Девайси

(придумати свій варіант)

Телевізор

Ксерокс (не МФУ)

Планшет

Калькулятор

Гаджети

Мікрофон

Джойстик

Навушники

Принтер

Флешка

8. Хвилина релаксації (для очей) після користування комп’ютером.

9. Завдання на опрацювання. Підручник розділ 4. Зошит ст. 16-17.

10. Підведення підсумків уроку.

  1. Де було створено перший комп'ютер у Європі?
  2. Назвіть одиниці вимірювання інформації?
  3. Яка різниця між гаджетом та девайсом?

 

docx
Пов’язані теми
Інформатика, 4 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
19 жовтня 2021
Переглядів
1389
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку