4 клас НУШ УРОК 5 вчитель: Кадченко О.А.
НВК №240 «Соціум»
Тема уроку: Історія комп’ютерів.
Мета уроку: ознайомити учнів з історією створення комп’ютерів; пригадати види комп’ютерів та їхні складові; з’ясувати різницю між девайсами і гаджетами; розвивати уяву, логічне мислення, пам’ять; виховувати старанність, бережливе ставлення до обладнання.
Хід уроку
1. Організація класу.
- Всім доброго дня!
- Перш ніж розпочати урок, давайте повторимо правила поведінки в комп’ютерному класі (правила з просторів мережі). Гра «лайк/дізлайк» (на відповідь «так» діти показують картку або жест «лайк», на відповідь «ні» - картку або жест «дізлайк»).
2. Актуалізація опорних знань.
- Встановіть відповідність:
Фейк – це |
|
встановлені законом права автора на свій твір. |
Академічна доброчесність – це |
|
неправдиве повідомлення, яке поширюють від імені авторитетних джерел. |
Авторське право – це |
|
повага до здобутків інших людей та чесність у навчанні й науковій діяльності. |
- Виконати вправи на перевірку, яка інформація є публічною, а яка приватною. Та перевірте знання, розглянувши ситуації відносно порушення авторського права. https://is.gd/6KWkup (посилання взято з підручника)
3. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми уроку.
- Все має свій початок. Сьогодні поговоримо про еволюцію комп’ютерів. (обрати в мережі відео історія розвитку ЕОМ).
- А також розберемось чому смартфон є девайсом, а не гаджетом як ми звикли його називати.
4. Опрацювання нового матеріалу.
- До 1935 року комп’ютерами називали людей, які здійснювали математичні обчислення.
- Перший у світі електронний комп’ютер з’явився у США у 1946 році. А через 5 років у Києві під керівництвом науковця Сергія Лебедєва створили перший комп’ютер у Європі.
- У ті часи комп’ютери важили декілька тисяч кілограмів і займали кілька кімнат. Сучасний смартфон, який вміщується в кишені, значно перевищує обчислювальні можливості перших комп’ютерів.
- Еволюція розвитку зачепила не тільки комп’ютери, а й носії інформації. Раніше використовували дискети, пізніше оптичні диски, зараз карти пам’яті, флешнакопичувачі і найчастіше хмарні онлайн-сховища.
- Кожен носій інформації має певний обсяг памяті. Обсяг цифрової інформації вимірюється в байтах (Б), кілобайтах (кБ), мегабайтах (МБ), гігабайтах (ГБ), терабайтах (ТБ).
1 кБ = 1024 Б 1 МБ = 1024 кБ 1 ГБ = 1024 МБ 1 ТБ = 1024 ГБ
- А от найменша одиниця вимірювання інформації називається біт. 1 байт містить 8 біт.
- Розглянемо малюнок, який загальний обсяг пам’яті нашого диска, скільки пам’яті ще доступно? А скільки зайнято?
|
|
- Комп’ютерних пристроїв існує ну дуже багато. Усі ці пристрої можна поділити на девайси і гаджети.
- Девайс – це самостійний пристрій , який може працювати без підключення до іншого пристрою. Наприклад, ноутбук, смартфон, телевізор.
- Гаджет – це допоміжний пристрій, і сам по собі він не працює. Наприклад, навушники або комп’ютерну мишку можна підключити до девайса за допомогою USB-кабелів, роз’ємів чи бездротового з’єднання.
5. Фізкультхвилинка. (відео)
6. Робота з зошитом.
(Завдання з зошита не висвітлюю, щоб не порушити авторських прав, оскільки зошит не є загальнодоступним в мережі)
7. Робота за комп’ютером. Виконання творчого завдання.
- Побудувати таблицю в текстовому редакторі та розподілити комп’ютерні пристрої по відповідним коміркам. (дані пристрої можна висвітити на екрані, діти мають самостійно розподілити по відповідним коміркам)
|
введення |
виведення |
обробка |
Девайси |
(придумати свій варіант) |
Телевізор Ксерокс (не МФУ) |
Планшет Калькулятор |
Гаджети |
Мікрофон Джойстик |
Навушники Принтер |
Флешка |
8. Хвилина релаксації (для очей) після користування комп’ютером.
9. Завдання на опрацювання. Підручник розділ 4. Зошит ст. 16-17.
10. Підведення підсумків уроку.