Урок"Доброта і щирість - секрет перемоги Чарлі Бакета"

Про матеріал

Урок"Доброта і щирість - секрет перемоги Чарлі Бакета"

Мета: розкрити доброту і щирість Чарлі Бакета шляхом аналізу твору, вдосконалювати вміння сприймати великий за обсягом твір цілісно, давати характеристику герою твору;розвивати творчу уяву дітей і логічне мислення; формувати вміння аналізувати й узагальнювати;виховувати уважного читача; стимулювати дитячу допитливість та любов до читання, бажання долучитися до світової літературної скарбниці;виховувати доброту, людяність, щирість, ввічливість.

Перегляд файлу

Тема: Доброта і щирість - секрет перемоги Чарлі Бакета.

Мета: розкрити доброту і щирість Чарлі Бакета шляхом аналізу твору, вдосконалювати вміння сприймати великий за обсягом твір цілісно, давати характеристику герою твору;розвивати творчу уяву дітей і логічне мислення; формувати вміння аналізувати й узагальнювати;виховувати уважного читача; стимулювати дитячу допитливість та любов до читання, бажання долучитися до світової літературної скарбниці;виховувати доброту, людяність, щирість, ввічливість.

Тип уроку: урок застосування знань,умінь і навичок

Обладнання: текст повісті (або необхідні для роботи уривки - за відсутністю підручника),  малюнки учнів, ілюстрації до твору.

                                                        «Чарлі Бакет був  найщасливішим хлопчиком

    на світі! Просто він цього не знав!»

                                                                                                        Роальд Дал

ХІД УРОКУ

І.Організаційний момент.

Щоб урок минув не марно ,

Працювати треба гарно.

Друзі гуртом посміхнемось,

 До роботи всі візьмемось.

II. Актуалізація опорних знань учнів.

Учитель

- Ми в Англії II половини XX століття.(Слайд №2)

- Чий портрет перед  вами? (Слайд№3)

Прийом «Стілець  автора»

(Завдання: розповісти про письменника Роальда Дала).

«Ажурна  пилка»: (Слайд №4)

 Я знаю,що Роальд Дал...(учні говорять,що їм найбільше запам'яталося із біографії Р.Дала).

Робота в групах (Перевірка знання тексту)

Літературна гра (Слайд №5,6)

1.Найбільша мрія Чарлі? (Побувати на фабриці містера Вонки і

дізнатися, що там у середині).

2.Хто першим знайшов золотий квиток? (Август Глуп).

З.Який рекорд встановила Віолетта Борегард? (Жувала жуйку 3 місяці безперервно).

4.Скільки дітей і дорослих відвідало фабрику Віллі Вонки? (5 дітей і 9 дорослих).

5.Хто працював на цій загадковій фабриці? (Умпа -лумпи).

6.Чим закінчилася екскурсія фабрикою для Веруки Солт? (Вона з батьками опинилася у смітнику).

  1. З чого була зроблена улюблена яхта Віллі Вонки? (З льодяників).
  2. Які незвичайні властивості мала нова жуйка Вонки? (Це був обід з трьох страв).

9 Чим був незвичайний ліфт, що пересувався шоколадною фабрикою? (Він рухався у будь-якому напрямку, куди захочеш).

10. Що отримав Чарлі у подарунок від містера Вонки? (Шоколадну фабрику).

11.    Про що кожного разу співали умпа-лумпи?(Про дитячі вади, що призводять до біди).

Підбиття результатів роботи учнів.

ІІІ. Оголошення теми,завдань уроку (Слайд №7,8)

ІV. Сприйняття та засвоєння нових знань

1.Проблемне питання: Що таке щастя? (Слайд №9)

2.Робота з епіграфом (запис у зошити).( Слайд №10)

 «Чарлі Бакет був найщаспивішим хлопчиком на світі! Просто він цього не знав!» 

                                                                               Р.Дал 

Учитель

- У мене в руках незвичайна квітка - квітка «щастя». Ця чудо-квітка хоче, щоб ви виконали завдання. Від цієї квітки потрібно відірвати пелюстку і виконати завдання,яке написане на пелюстці.

Щастя - радіти, 1-команда « Веселунчики ».

Щастя - бути енергійним,2 команда « Енерджайзери ».

Щастя - посміхатися,3 команда « Смайлики ».

Щастя-везіння,4 команда « Везунчики ».

Метод «ПРЕС» ( Слайд №11)

а) Викладіть свою думку: «Я вважаю, що...»(1 пелюстка)

б)Поясніть причину появи цієї думки: «Тому що...» (2 пелюстка)

в)Наведіть аргументи на підтримку вашої позиції:

«Наприклад...» (З пелюстка)

г)Зробіть висновок: «Таким чином...» (4 пелюстка)

Проблемне питання:

Чому доля усміхнулась саме Чарлі? ( Слайд №12)

3.Інсценізація уривку твору(Слайд №13-15)

- Діти, чи любите ви театр? А чи хотіли б ви зустрітися з акторами? Наші учні дуже здібні актори, а ще вони люблять читати книги і хочуть познайомитися з героями та творами світової літератури.

“Театральна студія”. «День народження Чарлі».

Автор . Чарлі з шоколадним батончиком, на якому написано «Високочудесний зефірмелад Вонки.»

Чарлі . Як хочеться мені шоколаду? Але лише раз в рік ,на День народження, мені дарують плитку шоколаду .

Пані Бакет. Не переживай, синку, якщо не знайдеш під обгорткою того, що шукаєш. Не сподівайся, що тобі аж так пощастить.

Пан Бакет. Це правда. Зрештою, в цілому світі залишилося всього три квиточки.

Автор. Усі вони знали, що смішно було сподіватися знайти чарівний квиток у жалюгідному маленькому батончику, тому намагалися лагідно й м'яко підготувати Чарлі до розчарування. Але надія, хоч маленька, та все ж була.

Пані Бакет. Не барися, розгортай, бо спізнишся до школи.

 Пан Бакет . Скоріше.

Автор. Чарлі з напруженням роздирає обгортку просто посередині... і йому на коліна падає світло-коричневий шоколадний батончик.

Чарлі. Беріть, мамо, візьміть шматочок. Поділимося. Хай усі покуштують.

 Пані Бакет. Нізащо! Нам таке й не снилося. Він увесь твій.

4. Бесіда (Слайд №16)

  • Які риси характеру хлопчика розкрилися в цьому епізоді?
  • Як Чарлі відноситься до своїх рідних?
  • Яка обстановка панувала у родині Бакетів?
  • В чому проявляється щирість героя,порядність і совісність?
  • Які емоції викликав у вас цей уривок? Чому?

5. Гра «Дорога до Чарлі» (Слайд №17)

(Для гри необхідно 3 учасники. 2 учасників по черзі називають риси характеру Чарлі (не повторюючись!), за допомогою « ступнів » просуваються до центру кабінету,3 учень записує риси характеру на дошці,всі інші учні роблять записи у зошит).

Прийом « Гронування»

Записати в зошит риси характеру головного героя повісті-казки .

Чарлі - добрий, витривалий, щирий, скромний, щедрий хлопчик з бідної

сім'ї, який любить та поважає батьків, дідусів, бабусь, мріє працювати на

шоколадній фабриці.

6.Створити асоціативний ряд (Слайд №18)

(3апис на дошці)

Ч- чарівний,чудовий;

 А- авторитетний,активний;

Р- радісний,родинний ;

Л-людяний,лагідний;

І- ініціативний.

VI. Закріплення набутих знань і умінь учнів

-Діти,пригадайте випробування, які випали на долю героїв у народних казках. Наприклад, у казці братів Грімм «Пані Метелиця». За що їх було покарано? А за що покарано героїв Р. Дала?(Августус Глуп, Верука Солт, Віолетта Борегард, МайкТіві).

Творче завдання (Слайд №19)

Робота у групах

Продовжіть історію про Чарлі. Яким, на вашу думку, він став би господарем фабрики? Що зробив би для інших?

VII. Підведення підсумків

  1. Міні-дискусія «Займи позицію» (Слайд №20)

Повість – казка “ Чарлі і шоколадна фабрика ”:

  • Цікава...  
  • Повчальна... 
  • Абсолютно неактуальна....

2.Інтерактивна вправа «Мікрофон»

Мені подобається Чарлі тим, що ....

  • Чарлі навчив мене  ....
  • Чарлі нагадує мені (іншого героя з вивчених творів)…
  •  тому що він…

VIII. Домашнє завдання (Слайд №31)

Підготуватись до контрольної роботи (Сучасна література. У колі добрих героїв. Р. Дал «Чарлі і шоколадна фабрика»).

ІХ. Оцінювання

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
4.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.7
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Химич Світлана
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
5 лютого 2018
Переглядів
10694
Оцінка розробки
4.7 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку