Урок"Доброта і щирість - секрет перемоги Чарлі Бакета"
Мета: розкрити доброту і щирість Чарлі Бакета шляхом аналізу твору, вдосконалювати вміння сприймати великий за обсягом твір цілісно, давати характеристику герою твору;розвивати творчу уяву дітей і логічне мислення; формувати вміння аналізувати й узагальнювати;виховувати уважного читача; стимулювати дитячу допитливість та любов до читання, бажання долучитися до світової літературної скарбниці;виховувати доброту, людяність, щирість, ввічливість.
Тема: Доброта і щирість - секрет перемоги Чарлі Бакета.
Мета: розкрити доброту і щирість Чарлі Бакета шляхом аналізу твору, вдосконалювати вміння сприймати великий за обсягом твір цілісно, давати характеристику герою твору;розвивати творчу уяву дітей і логічне мислення; формувати вміння аналізувати й узагальнювати;виховувати уважного читача; стимулювати дитячу допитливість та любов до читання, бажання долучитися до світової літературної скарбниці;виховувати доброту, людяність, щирість, ввічливість.
Тип уроку: урок застосування знань,умінь і навичок
Обладнання: текст повісті (або необхідні для роботи уривки - за відсутністю підручника), малюнки учнів, ілюстрації до твору.
«Чарлі Бакет був найщасливішим хлопчиком
на світі! Просто він цього не знав!»
Роальд Дал
ХІД УРОКУ
І.Організаційний момент.
Щоб урок минув не марно ,
Працювати треба гарно.
Друзі гуртом посміхнемось,
До роботи всі візьмемось.
II. Актуалізація опорних знань учнів.
Учитель
- Ми в Англії II половини XX століття.(Слайд №2)
- Чий портрет перед вами? (Слайд№3)
Прийом «Стілець автора»
(Завдання: розповісти про письменника Роальда Дала).
«Ажурна пилка»: (Слайд №4)
Я знаю,що Роальд Дал...(учні говорять,що їм найбільше запам'яталося із біографії Р.Дала).
Робота в групах (Перевірка знання тексту)
Літературна гра (Слайд №5,6)
1.Найбільша мрія Чарлі? (Побувати на фабриці містера Вонки і
дізнатися, що там у середині).
2.Хто першим знайшов золотий квиток? (Август Глуп).
З.Який рекорд встановила Віолетта Борегард? (Жувала жуйку 3 місяці безперервно).
4.Скільки дітей і дорослих відвідало фабрику Віллі Вонки? (5 дітей і 9 дорослих).
5.Хто працював на цій загадковій фабриці? (Умпа -лумпи).
6.Чим закінчилася екскурсія фабрикою для Веруки Солт? (Вона з батьками опинилася у смітнику).
9 Чим був незвичайний ліфт, що пересувався шоколадною фабрикою? (Він рухався у будь-якому напрямку, куди захочеш).
10. Що отримав Чарлі у подарунок від містера Вонки? (Шоколадну фабрику).
11. Про що кожного разу співали умпа-лумпи?(Про дитячі вади, що призводять до біди).
Підбиття результатів роботи учнів.
ІІІ. Оголошення теми,завдань уроку (Слайд №7,8)
ІV. Сприйняття та засвоєння нових знань
1.Проблемне питання: Що таке щастя? (Слайд №9)
2.Робота з епіграфом (запис у зошити).( Слайд №10)
«Чарлі Бакет був найщаспивішим хлопчиком на світі! Просто він цього не знав!»
Р.Дал
Учитель
- У мене в руках незвичайна квітка - квітка «щастя». Ця чудо-квітка хоче, щоб ви виконали завдання. Від цієї квітки потрібно відірвати пелюстку і виконати завдання,яке написане на пелюстці.
Щастя - радіти, 1-команда « Веселунчики ».
Щастя - бути енергійним,2 команда « Енерджайзери ».
Щастя - посміхатися,3 команда « Смайлики ».
Щастя-везіння,4 команда « Везунчики ».
Метод «ПРЕС» ( Слайд №11)
а) Викладіть свою думку: «Я вважаю, що...»(1 пелюстка)
б)Поясніть причину появи цієї думки: «Тому що...» (2 пелюстка)
в)Наведіть аргументи на підтримку вашої позиції:
«Наприклад...» (З пелюстка)
г)Зробіть висновок: «Таким чином...» (4 пелюстка)
Проблемне питання:
Чому доля усміхнулась саме Чарлі? ( Слайд №12)
3.Інсценізація уривку твору(Слайд №13-15)
- Діти, чи любите ви театр? А чи хотіли б ви зустрітися з акторами? Наші учні дуже здібні актори, а ще вони люблять читати книги і хочуть познайомитися з героями та творами світової літератури.
“Театральна студія”. «День народження Чарлі».
Автор . Чарлі з шоколадним батончиком, на якому написано «Високочудесний зефірмелад Вонки.»
Чарлі . Як хочеться мені шоколаду? Але лише раз в рік ,на День народження, мені дарують плитку шоколаду .
Пані Бакет. Не переживай, синку, якщо не знайдеш під обгорткою того, що шукаєш. Не сподівайся, що тобі аж так пощастить.
Пан Бакет. Це правда. Зрештою, в цілому світі залишилося всього три квиточки.
Автор. Усі вони знали, що смішно було сподіватися знайти чарівний квиток у жалюгідному маленькому батончику, тому намагалися лагідно й м'яко підготувати Чарлі до розчарування. Але надія, хоч маленька, та все ж була.
Пані Бакет. Не барися, розгортай, бо спізнишся до школи.
Пан Бакет . Скоріше.
Автор. Чарлі з напруженням роздирає обгортку просто посередині... і йому на коліна падає світло-коричневий шоколадний батончик.
Чарлі. Беріть, мамо, візьміть шматочок. Поділимося. Хай усі покуштують.
Пані Бакет. Нізащо! Нам таке й не снилося. Він увесь твій.
4. Бесіда (Слайд №16)
5. Гра «Дорога до Чарлі» (Слайд №17)
(Для гри необхідно 3 учасники. 2 учасників по черзі називають риси характеру Чарлі (не повторюючись!), за допомогою « ступнів » просуваються до центру кабінету,3 учень записує риси характеру на дошці,всі інші учні роблять записи у зошит).
Прийом « Гронування»
Записати в зошит риси характеру головного героя повісті-казки .
Чарлі - добрий, витривалий, щирий, скромний, щедрий хлопчик з бідної
сім'ї, який любить та поважає батьків, дідусів, бабусь, мріє працювати на
шоколадній фабриці.
6.Створити асоціативний ряд (Слайд №18)
(3апис на дошці)
Ч- чарівний,чудовий;
А- авторитетний,активний;
Р- радісний,родинний ;
Л-людяний,лагідний;
І- ініціативний.
VI. Закріплення набутих знань і умінь учнів
-Діти,пригадайте випробування, які випали на долю героїв у народних казках. Наприклад, у казці братів Грімм «Пані Метелиця». За що їх було покарано? А за що покарано героїв Р. Дала?(Августус Глуп, Верука Солт, Віолетта Борегард, МайкТіві).
Творче завдання (Слайд №19)
Робота у групах
Продовжіть історію про Чарлі. Яким, на вашу думку, він став би господарем фабрики? Що зробив би для інших?
VII. Підведення підсумків
Повість – казка “ Чарлі і шоколадна фабрика ”:
2.Інтерактивна вправа «Мікрофон»
Мені подобається Чарлі тим, що ....
VIII. Домашнє завдання (Слайд №31)
Підготуватись до контрольної роботи (Сучасна література. У колі добрих героїв. Р. Дал «Чарлі і шоколадна фабрика»).
ІХ. Оцінювання