Я досліджую світ ( 2 клас)
Які бувають цінності
Добування олії з насіння соняшника.( протягом двох уроків)
Мета: ознайомити дітей з історією створення соняшникової олії, зі способами її виготовлення; навчати висловлювати свою думку, активно слухати в умовах усного спілкування, взаємодіяти з однокласниками. Формувати навички дослідницької діяльності, порівнювати, узагальнювати, зіставляти набуті знання та використовувати їх у повсякденному житті. Розвивати творче мислення, уміння аналізувати і робити висновки. Виховувати любов та бережливе ставлення до природи, уміння користуватися її дарами.
Обладнання: мішечок з насінням соняшника, 6 цеглинок лего, матеріали для роботи в центрах, жменя насіння, аркуш паперу, ручка або олівець, «продуктові кошики».
І. Ранкова зустріч.
1. Привітання
Посміхнулись сонечку:
- Здраствуй, золоте!
Посміхнулись квіточці -
хай вона росте,
Посміхнулись дощику:
Лийся мов з відра!
Посміхнулись друзям
бажаємо вам добра.
2. Новини дня.
Дата, назва тижня, погода.
Сьогодні з прогнозом погоди ознайомить вас черговий синоптик … (Заповнення календаря погоди)
Діти описують яке воно на дотик, смак. Чи має запах. Роблять висновки. (Існують три види насіння – чорне, смугасте, біле.)
ІІ. Повідомлення теми та мети уроку.
Квітка сонця, медонос, насіння, ласощі, олійна культура, ….
ІІІ. Робота в центрах.
Математичний центр. Цікаві факти про соняшник.
А)Розв`язавши вираз, ви дізнаєтесь скільки видів соняшників існує в світі.
13 + 7 + 10 + 40 – 20 + 50 + 20 – 0 - 10 = __ видів. (110 видів)
Розв`язавши вираз, ви дізнаєтесь скільки потрібно місяців, щоб соняшник дозрів.
40 – 20 – 10 + 5 – 7 – 6 + 1 = ___ місяців. (3 місяця)
Б) Прочитати цікавинку про смажене насіння. На вагах зважити відповідну кількість насіння, щоб отримати 1 кг олії.
(З 3 кг смаженого соняшникового насіння можна виготовити 1 кг олії. )
Мовознавчий центр. Деформоване речення.
Розшифруйте речення, переставивши букви у словах. Поясніть цей вислів.
Деуж коснийри соняшнивийко мде .
(Дуже корисний соняшниковий мед.
Природничий центр. Будова соняшника. З`єднай частину соняшника з його назвою.
Прочитайте і дайте відповідь на запитання: «Використання соняшника людиною «
СУЦВІТТЯ
СТЕБЛО
КОРІНЬ
ЛИСТКИ
НАСІННЯ
Технологічний центр. Виготовлення поробок із насіння . (їжак, квітка)
При допомозі насіння соняшника створи поробки : ЇЖАЧОК І КВІТКА
Дослідницький центр. Впізнай рідину за кольором та запахом. Запиши їх назви.
Яка рідина пов’язана із соняшником?
У склянках налиті яблучний сік, лимонад, олія.
1. _______________________
2. __________________________
3. __________________________
ІV. Добування олії.
А) Проблемне питання.
- Чи знаєте ви як добувають олію із соняшника?
- Я вам пропоную 3 варіанти, а ви при допомозі цеглинок Lego виберіть на вашу думку правильний результат.
Якщо ви вважаєте, щоб отримати олію необхідно почистити насіння соняшника, підніміть зелену цеглинку.
Якщо ви вважаєте, щоб отримати олію ,необхідно вкинути насіння соняшника у воду, підніміть синю цеглинку.
Якщо ви вважаєте, щоб отримати олію, необхідновичавити насіння соняшника, підніміть оранжеву цеглинку.
Б) Перегляд відео «Хімія життя» (до 2хв.10с.)
https://www.youtu.be/iGv3kTX3zrs
В) Перевірка «Чия гіпотеза підтвердилась»
- Як добувають олію із соняшника? (необхідно вичавити насіння соняшника)
Г) Визнач послідовність процесу виготовлення олії. Пронумеруй відповідні етапи.
1. Очистити насіння від лузги.
2. Чавити насіння спеціальним пресом.
3. Пропустити олію через фільтри для її очищення.
4. Прозору олію розлити у відповідну тару.
V. Фізхвилинка.
VI. Експеримент. «Як отримати олію з насіння соняшника у домашніх умовах»
- Рослини, з насіння яких рослин можна отримати олію, називають олійними. Давайте перевіримо, чи соняшник є олійною рослиною.
Знадобиться жменя насіння, аркуш паперу, ручка або олівець.
Діти, складіть аркуш вдвічі. Так щоб насіння залишалося всередині. І роздавить насіння за допомогою звичайної ручки.
Висновок: насіння соняшника містить олію.
VII. Перегляд відео «Це наше і це твоє. Одна з найбільших країн-виробників соняшникової олії у світі - наша!»
https://www.youtube.com/watch?v=fZVi9B_WNQo
VIII. Використання олії .
- Чи знаєте ви, де використовують соняшникову олію людина ? (у кулінарії для смаження, для додавання до салатів,..
IX. Дослідження . До складу яких продуктів входить соняшникова олія.
- А чи знаєте ви, що до складу деяких продуктів входить соняшникова олія?
- Перед вами «продуктові кошики». Як дізнатися до складу яких продуктів входить соняшникова олія? ( Прочитати на етикетці його склад)
- Прочитайте склад продуктів і знайдіть той, у якому є соняшникова олія. Якщо шрифт мілкий – скористайтеся лупою.
Діти досліджують товари, вибирають потрібні. (Халва, майонез, козинаки, маргарин, консерви, Ролтон) Презентація робіт.