Урок "Добування олії з насіння соняшника"

Про матеріал
Розробка уроку з предмету ЯДС 2 клас . Тема місяця "Які бувають цінності" (січень). Тема дня "Добування олії з насіння соняшника"(розрахован на два уроки)
Перегляд файлу

Я досліджую світ ( 2 клас)

Які бувають цінності

Добування олії з насіння соняшника.( протягом двох уроків)

Мета:  ознайомити дітей з історією створення соняшникової олії, зі способами її виготовлення; навчати висловлювати свою думку, активно слухати в умовах усного спілкування, взаємодіяти з однокласниками. Формувати навички дослідницької діяльності, порівнювати, узагальнювати, зіставляти набуті знання та використовувати їх у повсякденному житті. Розвивати творче мислення, уміння аналізувати і робити висновки. Виховувати любов та бережливе ставлення до природи, уміння користуватися її дарами.

 

Обладнання: мішечок з насінням соняшника,  6 цеглинок лего,  матеріали для роботи в  центрах, жменя насіння, аркуш паперу, ручка або олівець, «продуктові кошики».

І. Ранкова зустріч.

1. Привітання

Посміхнулись сонечку:

- Здраствуй, золоте!

Посміхнулись квіточці -

хай вона росте,

Посміхнулись дощику:

Лийся мов з відра!

Посміхнулись друзям

бажаємо вам добра.

 

 

2. Новини дня.

Дата, назва тижня, погода.

Сьогодні з прогнозом погоди ознайомить вас черговий синоптик … (Заповнення календаря  погоди)

 

  1. Вправа «Чарівний мішечок»
  • Сьогодні  ми будемо досліджувати  рослину. Але спочатку спробуйте відгадати, що це за рослина за її насінням. Воно лежать у мішечку. По черзі встромляємо  руку у мішечок, спробуйте за дотиком вгадати насіння якої рослини тут знаходиться. Відкривати мішечок  не можна. Ставте запитання, а я буду казати : так чи ні. (насіння соняшника)
  •  
  1. Розгляд насіння. Дослідження  його.

Діти описують яке воно на дотик, смак. Чи має запах. Роблять висновки. (Існують три види насіння – чорне, смугасте, біле.)

 

ІІ. Повідомлення теми та мети уроку. 

 

  1. Асоціативний кущ «Що я знаю про соняшник».

Квітка сонця, медонос, насіння,  ласощі, олійна культура, ….

 

  1. Дитина дня. Цікаве про соняшник.

ІІІ. Робота в центрах.

  1. Завдання для робота в центрах. Правила роботи. Презентація робіт.

Математичний центр. Цікаві факти про соняшник.

 А)Розв`язавши вираз, ви дізнаєтесь скільки видів соняшників існує в світі.

 

13 + 7 + 10 + 40 – 20 + 50 + 20 – 0 - 10 = __  видів. (110 видів)

 

 Розв`язавши вираз, ви дізнаєтесь скільки потрібно місяців, щоб соняшник дозрів.

 

40 – 20 – 10 + 5 – 7 – 6 + 1 = ___ місяців. (3 місяця)

Б) Прочитати цікавинку про смажене насіння. На вагах зважити відповідну кількість насіння, щоб отримати 1 кг олії.       

(З 3 кг смаженого соняшникового насіння можна виготовити 1 кг олії. )

 

Мовознавчий центр. Деформоване речення.

Розшифруйте  речення, переставивши букви  у словах. Поясніть цей вислів.

Деуж коснийри соняшнивийко мде .

(Дуже корисний соняшниковий мед.

 

Природничий центр. Будова соняшника. З`єднай частину соняшника з його назвою.

 Прочитайте і дайте відповідь на запитання:  «Використання соняшника людиною «

 

 

 

СУЦВІТТЯ

H:\ВСЕ\ПОДСОЛНУХ\загружено.jpg                                          СТЕБЛО

                                          КОРІНЬ

                                          ЛИСТКИ

                                         НАСІННЯ

 

 

 

 

Технологічний центр. Виготовлення поробок із насіння . (їжак, квітка)

При допомозі насіння соняшника створи поробки : ЇЖАЧОК І  КВІТКА

 

Дослідницький центр. Впізнай рідину  за кольором та запахом. Запиши їх  назви.

Яка рідина пов’язана із соняшником?

У склянках налиті яблучний сік, лимонад, олія.

 

1. _______________________

 

2. __________________________

 

3. __________________________

 

ІV. Добування олії.

А) Проблемне  питання.

- Чи знаєте ви як добувають олію із соняшника?

- Я вам пропоную 3 варіанти, а ви при допомозі цеглинок Lego виберіть на вашу думку правильний результат.

Якщо ви вважаєте, щоб отримати олію необхідно почистити насіння соняшника, підніміть зелену цеглинку.

Якщо ви вважаєте, щоб отримати олію ,необхідно вкинути насіння соняшника у воду, підніміть синю цеглинку.

Якщо ви вважаєте, щоб отримати олію, необхідновичавити насіння соняшника, підніміть оранжеву цеглинку.

  • Підійдіть, хто підняв зелену: ____ учнів.
  • Підійдіть, хто підняв синю : ____ учнів.
  • Підійдіть, хто підняв оранжеву : ____ учнів.

 

Б) Перегляд відео «Хімія життя» (до 2хв.10с.)

https://www.youtu.be/iGv3kTX3zrs

  • Давайте переглянемо відео , дізнаємось як отримують олію і чия гіпотеза була вірною.

 

В) Перевірка «Чия гіпотеза підтвердилась»

- Як добувають олію із соняшника? (необхідно вичавити насіння соняшника)

 

Г) Визнач послідовність процесу виготовлення олії. Пронумеруй відповідні етапи.

1. Очистити насіння від лузги.

2. Чавити насіння спеціальним пресом.

3. Пропустити олію через фільтри для її очищення.

4. Прозору олію розлити у відповідну тару.

V. Фізхвилинка.

VI. Експеримент. «Як отримати олію з насіння соняшника у домашніх умовах»

- Рослини, з насіння яких рослин можна отримати олію, називають олійними. Давайте перевіримо, чи соняшник є олійною рослиною.

Знадобиться жменя насіння, аркуш паперу, ручка або олівець.

Діти, складіть аркуш вдвічі. Так щоб насіння залишалося всередині. І роздавить насіння за допомогою звичайної ручки.

Висновок:  насіння соняшника містить олію.

 

VII. Перегляд відео «Це наше і це твоє. Одна з найбільших країн-виробників соняшникової олії у світі - наша!»

https://www.youtube.com/watch?v=fZVi9B_WNQo

  • Яка країна одна з найбільших країн-виробників соняшникової олії у світі?

VIII. Використання олії .
- Чи знаєте ви, де використовують соняшникову олію людина ? (у кулінарії для смаження, для додавання до  салатів,..

 

IX. Дослідження . До складу яких продуктів входить соняшникова олія.

- А чи знаєте ви, що  до складу деяких продуктів входить соняшникова олія?

- Перед вами «продуктові кошики». Як дізнатися  до складу яких продуктів входить соняшникова олія? ( Прочитати на етикетці його склад)

- Прочитайте склад продуктів і знайдіть той, у якому є соняшникова олія. Якщо шрифт мілкий – скористайтеся лупою.

Діти досліджують товари, вибирають потрібні. (Халва, майонез, козинаки, маргарин, консерви, Ролтон) Презентація робіт.

  • Крім того, соняшникова олія є складовою мила, шампунів, губних помад, кремів для рук, лаків, лосьйонів для тіла, гігієнічних засобів для немовлят.

    

  1. Підсумок уроку. Рефлексія.
  • Сьогодні я дізнався….
  • Сьогодні я зрозумів…
  • Мені було цікаво….
  • Дома я розповім….

 

 

 

docx
Додано
11 червня
Переглядів
504
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку