Урок, "ДОДАВАННЯ ТА ВІДНІМАННЯ В МЕЖАХ 20 З ПЕРЕХОДОМ ЧЕРЕЗ РОЗРЯД. РОЗВ’ЯЗУВАННЯ ЗАДАЧ."

Про матеріал

Матеріал містить конспект уроку для 3класу спецзакладу, для дтей з ООП. Тема "Додавання і віднімання в межах 20 з переходом через розряд. Розв'язання задач"

Перегляд файлу

Урок математики (конспект, 3 клас, за підручником Л.Прохоренко для осіб з ООП (F70))

Тема. ДОДАВАННЯ ТА ВІДНІМАННЯ В МЕЖАХ 20 З ПЕРЕХОДОМ ЧЕРЕЗ РОЗРЯД. РОЗВ’ЯЗУВАННЯ ЗАДАЧ.

Мета:

Освітня: вдосконалювати обчислювальні навички учнів у межах 20 з переходом через розряд та уміння розв’язувати задачі; формувати вміння додавати й віднімати числа частинами;

Корекційна: розвивати увагу, пам’ять, логічне мислення, математичне мовлення;

 Виховна: виховувати взаєморозуміння під час організації спільної діяльності.

Тип уроку: формування навичок та умінь.

Обладнання: підручник «Математика» 3клас Л.Прохоренко (для осіб з ООП F70), числовий ряд від 1 до 20 (плакат), 3 готові геометричні фігури з картону, лінійки, роздруковані завдання, карточки-цифри, малюнок 12-поверхового будинку, кубики Леґо.

Хід уроку

І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

Пролунав дзвінок,

Починається урок.

Працюватиме старанно,

Щоб почути у кінці,

Що у нашім третім класі

Діти – просто молодці!

 

ІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ.

Усна лічба (всі дії виконуються з допомогою наочного матеріалу: на дошці записуємо всі числа, з якими треба виконати розрахунки, перед учнями розташований числовий ряд у межах 20, учні можуть користуватися лінійкою для розрахунків).

Учні ланцюжком:

- називають числа першого десятка (1 2 3….10)

-називають числа другого десятка (10 11 12….20)

- читають числа 10, 19, 12, 17, 20, 8, 6.

-збільшують на 1: 5, 2, 9

-зменшують на 1: 3, 10, 6, 2

-в рядку чисел   1, 5, 9, 20, 15, 10, 17  називають лише круглі числа.

Для дітей, які не можуть називати числа, роздаємо роздруковані завдання:

числовий ряд з пропущеними числами; числами, які треба збільшити. Учні вписують відповіді або викладають відповіді за допомогою карточок-цифр.

 

Хвилинка каліграфії.

Прописати у зошиті число 18.

Учні, які самостійно не пишуть, малюють (або обводять готові фігури) у зошиті 1 круг, 1 квадрат, 1 трикутник.

Роздатковий матеріал – 3 готові геометричні фігури з картону.

ІІІ. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ.

Сьогодні ознайомимся з додаванням і відніманням чисел з переходом через десяток.

ІV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

1.Робота з підручником.

Розгорніть підручник на сторінці 27. Розглянемо приклад додавання числа 9 та 2.

 На дошці записуємо приклад для пояснення:

9+2=

Щоб виконати додавання треба розкласти другий доданок так, щоб можна було перший доданок доповнити до 10:

9+2=9+1+1=10+1

Щоб виконати віднімання, треба від’ємник – це те число, яке віднімаємо,  розкласти так:

12 – 3= 12 – 2 – 1 = 10 – 1 = 9

Розглянемо приклади в підручнику на сторінці 28 вправа 3:

Наведені приклади у підручнику пояснюємо:

15 – 6 = 15 – 5 – 1 =9

13 – 4 = 13 – 3 – 1 =9

2. Колективна робота по опрацюванню матеріалу. Учні ланцюжком розв’язують приклади. Учень біля дошки, решта - працює у зошитах. Учні, які самостійно не записують у зошиті, отримають роздруковані завдання.

8+3=     15 – 6=

6+6=     13 – 4 =

7+5=     18 – 9 =

3. Розв’язування задачі. Фронтальне вивчення змісту задачі. Під час відтворення змісту задачі на дошці зображуємо умову.

У футбол грали 12 гравців. 2 гравці вибули. Скільки гравців продовжили гру?

Грало – 12г.

Вибуло – 2г.

Продовжили гру -?

Фізкультхвилинка.

Один, два, три, чотири, п’ять-

Добре вмієм рахувать!

(стопи разом, руки на поясі)
скільки покажу грибочків,

стільки ви зробіть стрибочків.

Один, два, три, чотири, п’ять-

Час усім відпочивать.

 

V. УЗАГАЛЬНЕННЯ ТА СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ.

1. Гра «Порівняй». Учні ланцюжком виходять до дошки, порівнюючи вирази. Решта – працюють у зошитах. Хто самостійно не записує, отримує роздруковані завдання зі знаками-картками «<, >, =».

9□4        19+1□9          15□14+1   

17□7      10□10       12□13-10   

2. Розв’яжи приклади:

7+8=                       11 – 4 =

9+4=      14 – 6 =  

3. Офтальмологічна пауза, «Гімнастика для очей» за покликанням:

  https://youtu.be/8G87kg9s1HM?si=3A8sXb_Ix0qnbAVQ

4. Розв’язання логічних задач (наочне вирішення задачі)

Іванко живе в 12 поверховому будинку на 9 поверсі, якщо рахувати згори. На якому поверсі живе Іванко?

На дошці можна намалювати будинок на 12 поверхів та порахувати, де живе Іванко, або використати роздатковий матеріал у вигляді малюнку 12-поверхового будинку.

VI. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ. РЕФЛЕКСІЯ.

Чи все нам вдалося на уроці?

Яке завдання вам далося найважче? (Діти, які не говорять, можуть показати друковані завдання з уроку, які їм давались найважче чи найлегше)

А яке завдання для вас було найлегше?

Самооцінювання:

Різнокольорові кубики Леґо- вибрати по своїй роботі.

- працював активно – червоний кубик;

- старався – зелений кубик;

- працював нижче своїх можливостей – жовтий кубик.

 

docx
Пов’язані теми
Математика, Розробки уроків
Інкл
Додано
24 грудня
Переглядів
29
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку