Матеріал містить конспект уроку для 3класу спецзакладу, для дтей з ООП. Тема "Додавання і віднімання в межах 20 з переходом через розряд. Розв'язання задач"
Урок математики (конспект, 3 клас, за підручником Л.Прохоренко для осіб з ООП (F70))
Тема. ДОДАВАННЯ ТА ВІДНІМАННЯ В МЕЖАХ 20 З ПЕРЕХОДОМ ЧЕРЕЗ РОЗРЯД. РОЗВ’ЯЗУВАННЯ ЗАДАЧ.
Мета:
Освітня: вдосконалювати обчислювальні навички учнів у межах 20 з переходом через розряд та уміння розв’язувати задачі; формувати вміння додавати й віднімати числа частинами;
Корекційна: розвивати увагу, пам’ять, логічне мислення, математичне мовлення;
Виховна: виховувати взаєморозуміння під час організації спільної діяльності.
Тип уроку: формування навичок та умінь.
Обладнання: підручник «Математика» 3клас Л.Прохоренко (для осіб з ООП F70), числовий ряд від 1 до 20 (плакат), 3 готові геометричні фігури з картону, лінійки, роздруковані завдання, карточки-цифри, малюнок 12-поверхового будинку, кубики Леґо.
Хід уроку
І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
Пролунав дзвінок,
Починається урок.
Працюватиме старанно,
Щоб почути у кінці,
Що у нашім третім класі
Діти – просто молодці!
ІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ.
Усна лічба (всі дії виконуються з допомогою наочного матеріалу: на дошці записуємо всі числа, з якими треба виконати розрахунки, перед учнями розташований числовий ряд у межах 20, учні можуть користуватися лінійкою для розрахунків).
Учні ланцюжком:
- називають числа першого десятка (1 2 3….10)
-називають числа другого десятка (10 11 12….20)
- читають числа 10, 19, 12, 17, 20, 8, 6.
-збільшують на 1: 5, 2, 9
-зменшують на 1: 3, 10, 6, 2
-в рядку чисел 1, 5, 9, 20, 15, 10, 17 називають лише круглі числа.
Для дітей, які не можуть називати числа, роздаємо роздруковані завдання:
числовий ряд з пропущеними числами; числами, які треба збільшити. Учні вписують відповіді або викладають відповіді за допомогою карточок-цифр.
Хвилинка каліграфії.
Прописати у зошиті число 18.
Учні, які самостійно не пишуть, малюють (або обводять готові фігури) у зошиті 1 круг, 1 квадрат, 1 трикутник.
Роздатковий матеріал – 3 готові геометричні фігури з картону.
ІІІ. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ.
Сьогодні ознайомимся з додаванням і відніманням чисел з переходом через десяток.
ІV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ
1.Робота з підручником.
Розгорніть підручник на сторінці 27. Розглянемо приклад додавання числа 9 та 2.
На дошці записуємо приклад для пояснення:
9+2=
Щоб виконати додавання треба розкласти другий доданок так, щоб можна було перший доданок доповнити до 10:
9+2=9+1+1=10+1
Щоб виконати віднімання, треба від’ємник – це те число, яке віднімаємо, розкласти так:
12 – 3= 12 – 2 – 1 = 10 – 1 = 9
Розглянемо приклади в підручнику на сторінці 28 вправа 3:
Наведені приклади у підручнику пояснюємо:
15 – 6 = 15 – 5 – 1 =9
13 – 4 = 13 – 3 – 1 =9
2. Колективна робота по опрацюванню матеріалу. Учні ланцюжком розв’язують приклади. Учень біля дошки, решта - працює у зошитах. Учні, які самостійно не записують у зошиті, отримають роздруковані завдання.
8+3= 15 – 6=
6+6= 13 – 4 =
7+5= 18 – 9 =
3. Розв’язування задачі. Фронтальне вивчення змісту задачі. Під час відтворення змісту задачі на дошці зображуємо умову.
У футбол грали 12 гравців. 2 гравці вибули. Скільки гравців продовжили гру?
Грало – 12г.
Вибуло – 2г.
Продовжили гру -?
Фізкультхвилинка.
Один, два, три, чотири, п’ять-
Добре вмієм рахувать!
(стопи разом, руки на поясі)
скільки покажу грибочків,
стільки ви зробіть стрибочків.
Один, два, три, чотири, п’ять-
Час усім відпочивать.
V. УЗАГАЛЬНЕННЯ ТА СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ.
1. Гра «Порівняй». Учні ланцюжком виходять до дошки, порівнюючи вирази. Решта – працюють у зошитах. Хто самостійно не записує, отримує роздруковані завдання зі знаками-картками «<, >, =».
9□4 19+1□9 15□14+1
17□7 10□10 12□13-10
2. Розв’яжи приклади:
7+8= 11 – 4 =
9+4= 14 – 6 =
3. Офтальмологічна пауза, «Гімнастика для очей» за покликанням:
https://youtu.be/8G87kg9s1HM?si=3A8sXb_Ix0qnbAVQ
4. Розв’язання логічних задач (наочне вирішення задачі)
Іванко живе в 12 поверховому будинку на 9 поверсі, якщо рахувати згори. На якому поверсі живе Іванко?
На дошці можна намалювати будинок на 12 поверхів та порахувати, де живе Іванко, або використати роздатковий матеріал у вигляді малюнку 12-поверхового будинку.
VI. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ. РЕФЛЕКСІЯ.
Чи все нам вдалося на уроці?
Яке завдання вам далося найважче? (Діти, які не говорять, можуть показати друковані завдання з уроку, які їм давались найважче чи найлегше)
А яке завдання для вас було найлегше?
Самооцінювання:
Різнокольорові кубики Леґо- вибрати по своїй роботі.
- працював активно – червоний кубик;
- старався – зелений кубик;
- працював нижче своїх можливостей – жовтий кубик.