Тема тижня. Навіщо їсти
Тема уроку. Додаємо і віднімаємо на основі складу чисел першої сотні.
Мета: закріплювати знання усної та письмової нумерації чисел у межах 100; вправлятися в знаходженні пропущених чисел, порівнянні чисел першої сотні, розв’язуванні простих задач; формувати обчислювальні навички додавання і віднімання на основі десяткового складу числа. Формувати вміння вживати у мовленні порядкові числівники під час встановлення порядкового номера об’єкта відносно іншого. Довести до свідомості учнів значення правильного харчування для здоров’я людини, розширити уявлення про різноманітність харчових продуктів, пояснити, чому дітям потрібно вживати овочі, фрукти, молочні продукти щодня; викликати інтерес до продуктів, що містять вітаміни, та прагнення до збереження власного здоров'я. Виховувати навички правильного здорового харчування, повторити правила харчування.
Предметні компетентності:
-Математична компетентність досягається шляхом розвитку цікавості учнів до математики, логічного мислення, зорової пам’яті, свідомого сприйняття матеріалу; розв’язування математичних завдань, зокрема практичного змісту; вивчення та застосування лічби;
-Компетентність спілкування державною мовою – шляхом розуміння, пояснювання і перетворення математичних текстів; використання математичних термінів на початковому рівні;
- Здоров’язбережувальна компетентність – шляхом уявлення і поняття про здоров’я, здоровий спосіб життя; усвідомлення здоров’я як вищої життєвої цінності; взаємозв’язок організму людини з природним оточенням; дбайливе ставлення до свого здоров’я.
-Загальнокультурна компетентність – через бажання більше дізнатися про математичні знання в різних життєвих ситуаціях.
Очікувані результати:
Обладнання: зошити, ручки, папір А4, клей, кольорові олівці та фломастери, набори «Лего», ілюстративний та роздатковий матеріал, відеоматеріали.
Тип уроку: інтегрований
Здоров’я – не все, але все без здоров’я – ніщо.
Сократ
Зміст заняття
І. Етап орієнтації. Мотивації діяльності
Сідайте рівненько.
Урок розпочнемо.
У дивну країну
Мандрівку почнемо.
Дізнаємось з вами
Навіщо їмо.
Як правильно їсти,
Щоб здоров’я було.
Вч. - Всі готові до уроку?
Діти:
Не просто слухати, а чути.
Не просто відповідати, а міркувати.
Дружно, плідно працювати.
Вч. - Оберіть цеглинку такого кольору, що відповідає вашому настрою.
Вч. Поверніться та посміхніться одне одному –
Нехай на ваших обличчях завжди сяє усмішка.
ІІ. Етап цілепокладання
Сьогодні у нас незвичайний урок. А який, ви дізнаєтесь, якщо правильно розташуєте числа. Додаток 1
-Справді, не можна вбачати мету і сенс життя в їжі. Дехто вважає, що не має значення де і коли їсти, аби не бути голодним. Минає час і така людина починає нездужати.
ІІІ. Етап цілереалізації
Вч. - Харчування – неодмінна умова життя людини. З їжею організм людини отримує поживні речовини, необхідні для роботи всього організму, їжа забезпечує наш організм енергією, яка міститься в продуктах харчування. Здоров'я також залежить від того, як швидко і часто ми їмо, чи ретельно пережовуємо їжу. Їжа – джерело енергії, без якого життя людини неможливе. Без цієї енергії ми не змогли б ходити, бачити, стрибати, виконувати різноманітну роботу.
Як машина не може рухатись без бензину, так і людина не може рухатись, якщо не буде їсти. Їсти потрібно 4 рази на день, бажано в той самий час. Якщо дотримуватись цього правила, то перед споживанням їжі з'являється апетит, і вона краще засвоюється.
(Біля дошки стоїть кошик, у ньому – продукти харчування, а в них –завдання)
Вч. - Його всі люблять дітки,
Заліза в нім багато,
Рум’яне і хрустке.
Скажіть мені, малята,
То що ж воно таке? Яблуко
Вчителька бере яблучко, на якому написано: «Завдання 1»
Вч. - Що ви про нього знаєте? Яке воно? (відповіді дітей). Які ще фрукти ви знаєте? (На дошці малюнки фруктів) Додаток 2 Діти називають фрукти. – А що з фруктів можна приготувати?
-Мама хатку прибирала,
Квіти у саду збирала.
Ось десяток та ще сім.
Це яке число? Скажи! (17)
Вч. - Сидить дівчина в коморі,
А коса її надворі. (Морква)
Вчителька бере моркву, на якій написано : «Завдання 2»
Вч. - Що ви можете розповісти про моркву? Які ще овочі ви знаєте? Діти називають овочі. Додаток 3 - А що можна приготувати з овочів?
А тепер вже вам пора
Взятися і до пера.
Числа оці записати,
Знання свої показати.
Коли виконаєте «Завдання 2», дізнаєтесь, чим корисні фрукти й овочі. (Математичний диктант. Один учень біля дошки записує числа, інші в зошитах)
15, 38, 56, 72, 94, 66, 49, 83, 27
Висновок: Овочі, фрукти та ягоди – джерело необхідних організму речовин. Ці продукти багаті на вуглеводи, мінеральні речовини та вітаміни, тому їх слід вживати щодня. Але треба знати, як правильно і коли краще їсти овочі та фрукти. Дослідники давно довели, що будь-які овочі і фрукти краще їсти до обіду. Межею є четверта година дня. Після цього часу краще утриматися від вживання подібних продуктів. Інакше вони і користі не принесуть, і можуть нашкодити здоров’ю.
Вч. - Щоб омлета вам зробити,
Спершу треба нас розбити. (Яйця)
- Має хвіст, та не літає, має рот — не розмовляє.
Можеш вудкою спіймати і загадку відгадати. (Риба)
Вчителька дістає рибу чи яєчко на якому написано «Завдання 3».
Вправа «Мозковий штурм»
І котлету, і голубчик,
Стану дужим та красивим.
Більш не буду вередливим…
Знайди значення виразів. Додаток 4
Вч. У м'ясі, рибі, яйцях, молоці, кефірі є білки, а вони – це будівельний матеріал для організму. З них утворюються і ростуть нові клітини, завдяки чому людина росте.
Фізкультхвилинка під музичний супровід.
https://www.youtube.com/watch?v=0qRnI5RuV6Y
Вч.- У теплий дощик народився,
Парасолькою накрився. (Гриб)
Для білок рудих, для людей і ворон
В міцній шкаралупі зернятка зберіг.
Росту в Україні, звусь я … горіх.
Вчитель дістає з кошика горішки та грибочки і пропонує розв’язати задачу.
Додаток 5
Білочка назбирала 34 горішки і 30 грибочків. На скільки більше горішків, ніж грибочків назбирала білочка? Додаток 3. Обведіть синім олівцем головні слова, червоним – числові дані. Складіть
короткий запис задачі і розв’яжіть її
Горішків – 34
На скільки більше горішків ?
Грибочків – 30
Вч. Отже, їжа забезпечує організм енергією і будівельними матеріалами для зросту.
Висновок: Аби бути здоровим, потрібно дотримуватися правил харчування. Нумо їх пригадаємо. Складання пам’ятки. Додаток 6
1) Споживайте різноманітну їжу, щоб організм отримував усі необхідні йому поживні речовини.
2) Харчуйтеся щодня в той самий час. Організм звикає до певного режиму, і тоді їжа краще засвоюється.
3) Їжте, сидячи за столом.
4) Не розмовляйте, не читайте під час споживання їжі.
5) Харчуйтеся неспішно, добре розжовуйте їжу.
6) Їжа не має бути дуже гарячою.
7) Вечеряти треба не пізніше, ніж за 2 години до сну.
9) Під час вживанні їжі строго дотримуйтеся гігієни харчування:
ІV. Етап рефлексійно-оцінювальний
Гра « Холодильник відповідального споживача»
Вправа «Незакінчене речення»
Для мене стало новим…
Мене здивувало…
Мені захотілось…
Вч. Будьте здоровими,
Будьте щасливими,
Будьте розумними,
Будьте красивими!
Здоров’я – це сила!
Здоров’я – це клас!
Хай буде здоров’я
У вас і у нас!
Додаток 1
Додаток 2
Додаток 3
Додаток 4
Додаток 5
Обведіть синім олівцем головні слова, червоним – числові дані. Складіть короткий запис задачі і розв’яжіть її.
Білочка назбирала 34 горішки і 30 грибочків. На скільки більше горішків, ніж грибочків назбирала білочка?
Додаток 6
Пам’ятка «Правила харчування»
3)
Додаток 7
«Холодильник відповідального споживача»
Інтернет – ресурси