Урок "Додаємо і віднімаємо на основі складу чисел першої сотні."

Про матеріал
Тема тижня. Навіщо їсти Тема інтегрованого уроку. Додаємо і віднімаємо на основі складу чисел першої сотні. Мета: закріплювати знання усної та письмової нумерації чисел у межах 100; вправлятися в знаходженні пропущених чисел, порівнянні чисел першої сотні, розв’язуванні простих задач; формувати обчислювальні навички додавання і віднімання на основі десяткового складу числа. Формувати вміння вживати у мовленні порядкові числівники під час встановлення порядкового номера об’єкта відносно іншого. Довести до свідомості учнів значення правильного харчування для здоров’я людини, розширити уявлення про різноманітність харчових продуктів, пояснити, чому дітям потрібно вживати овочі, фрукти, молочні продукти щодня; викликати інтерес до продуктів, що містять вітаміни, та прагнення до збереження власного здоров'я. Виховувати навички правильного здорового харчування, повторити правила харчування.
Перегляд файлу

Тема тижня. Навіщо їсти

Тема уроку. Додаємо і віднімаємо на основі складу чисел першої сотні.

Мета: закріплювати знання усної та письмової нумерації чисел у межах 100; вправлятися в знаходженні пропущених чисел, порівнянні чисел першої сотні, розв’язуванні простих задач; формувати обчислювальні навички додавання і віднімання на основі десяткового складу числа. Формувати вміння вживати у мовленні порядкові числівники під час встановлення порядкового номера об’єкта відносно іншого. Довести до свідомості учнів значення правильного харчування для здоров’я людини, розширити уявлення про різноманітність харчових продуктів, пояснити, чому дітям потрібно вживати овочі, фрукти, молочні продукти щодня; викликати інтерес до продуктів, що містять вітаміни, та прагнення до збереження власного здоров'я. Виховувати навички правильного здорового харчування, повторити правила харчування.

Предметні компетентності:

-Математична компетентність досягається шляхом розвитку цікавості учнів до математики, логічного мислення, зорової  пам’яті, свідомого сприйняття матеріалу; розв’язування математичних завдань, зокрема практичного змісту; вивчення та застосування лічби;

-Компетентність спілкування державною мовою – шляхом розуміння, пояснювання і перетворення математичних текстів; використання математичних термінів на початковому рівні;

- Здоров’язбережувальна компетентність – шляхом  уявлення і поняття про здоров’я, здоровий спосіб життя; усвідомлення здоров’я як вищої  життєвої цінності; взаємозв’язок організму людини з природним  оточенням; дбайливе ставлення до свого здоров’я.

-Загальнокультурна компетентність – через бажання більше дізнатися про математичні знання в різних життєвих ситуаціях.

Очікувані результати:

  • учень читає і записує числа 1 – 100 словами і цифрами;
  • порівнює числа в межах 100;
  • утворює рівності на основі знання про десятковий склад числа;
  • розуміє важливість вітамінів для здоров’я;
  • знає, на які групи поділяються продукти та їх місце в житті людини;
  • як правильно харчуватися.

Обладнання: зошити, ручки, папір А4, клей, кольорові олівці та фломастери, набори  «Лего», ілюстративний та роздатковий матеріал, відеоматеріали.

Тип уроку: інтегрований

                                                   Здоровя – не все, але все без здоровя – ніщо.

Сократ

Зміст заняття

І. Етап орієнтації. Мотивації діяльності

Сідайте рівненько.
Урок розпочнемо.
У дивну країну 
Мандрівку почнемо.

Дізнаємось з вами
Навіщо їмо.
Як правильно їсти,
Щоб здоров’я було. 

Вч. - Всі готові до уроку?

Діти:

  • Не просто дивитися, а бачити.

Не просто слухати, а чути.

Не просто відповідати, а міркувати.

Дружно, плідно працювати.

Вч. - Оберіть цеглинку такого кольору, що відповідає вашому настрою.

                                                                     Картинки по запросу смайлики веселі

 

Вч. Поверніться та посміхніться одне одному –

Нехай на ваших обличчях завжди сяє усмішка.

ІІ. Етап цілепокладання

Сьогодні у нас незвичайний урок. А який, ви дізнаєтесь, якщо правильно розташуєте числа.                                                                                                                               Додаток 1

  • Правильно, сьогодні ми будемо говорити про їжу, правила та гігієну харчування, а також повторимо додавання і віднімання чисел першої сотні.  Існує такий вислів: «Ми живемо не для того, щоб їсти, але їмо для того, щоб жити» 
    - Як ви розумієте цей вислів?

-Справді, не можна вбачати мету і сенс життя в їжі. Дехто вважає, що не має значення де і коли їсти, аби не бути голодним. Минає час і така людина починає нездужати.

ІІІ. Етап цілереалізації

Вч.  - Харчування – неодмінна умова життя людини. З їжею організм людини отримує поживні речовини, необхідні для роботи всього організму, їжа забезпечує наш організм енергією, яка міститься в продуктах харчування. Здоров'я також залежить від того, як швидко і часто ми їмо, чи ретельно пережовуємо їжу. Їжа – джерело енергії, без якого життя людини немож­ливе. Без цієї енергії ми не змогли б ходити, бачити, стрибати, виконувати різноманітну роботу.

Як машина не може рухатись без бензину, так і людина не може руха­тись, якщо не буде їсти. Їсти потрібно 4 рази на день, бажано в той самий час. Якщо дотримуватись цього правила, то перед споживанням їжі з'являється апетит, і вона краще засвоюється.

  • Подивіться, будь ласка, на годинничок. О котрій годині ми снідаємо (обідаємо, вечеряємо)?

(Біля дошки стоїть кошик, у ньому –  продукти харчування, а в них –завдання)

Вч.  - Його всі люблять дітки,

          Заліза в нім багато,

          Рум’яне і хрустке.

          Скажіть мені, малята,

          То що ж воно таке?                               Яблуко

 

Вчителька бере яблучко, на якому написано: «Завдання 1»

Вч. - Що ви про нього знаєте? Яке воно? (відповіді дітей). Які ще фрукти ви знаєте? (На дошці малюнки фруктів) Додаток 2 Діти називають фрукти. – А що з фруктів можна приготувати?

-Мама хатку прибирала,

Квіти у саду збирала.

Ось десяток та ще сім.

Це яке число? Скажи! (17)

  • Завдання Фруктів – це каліграфічна хвилинка. Розкриваємо зошити, прописуємо число 17.

Вч. - Сидить дівчина в коморі,

         А коса її надворі. (Морква)

Вчителька бере моркву, на якій написано : «Завдання 2»

Вч.  - Що ви можете розповісти про моркву? Які ще овочі ви знаєте? Діти називають овочі. Додаток 3  - А що можна приготувати з овочів?

  • Де ми можемо зустріти овочі та фрукти?

А тепер вже вам пора

Взятися і до пера.

Числа оці записати,

Знання свої показати.

Коли виконаєте «Завдання 2», дізнаєтесь, чим корисні фрукти й овочі. (Математичний диктант. Один учень біля дошки записує числа, інші в зошитах)

  • Підкресліть найменше число однією рискою, найбільше – двома.

15, 38, 56, 72, 94, 66, 49, 83, 27

Висновок: Овочі, фрукти та ягоди – джерело необхідних організму речовин. Ці продукти багаті на вуглеводи, мінеральні речовини та вітаміни, тому їх слід вживати щодня. Але треба знати, як правильно і коли краще їсти овочі та фрукти. Дослідники давно довели, що будь-які овочі і фрукти краще їсти до обіду. Межею є четверта година дня. Після цього часу краще утриматися від вживання подібних продуктів. Інакше вони і користі не принесуть, і можуть нашкодити здоров’ю.

Вч. - Щоб омлета вам зробити,

         Спершу треба нас розбити. (Яйця)

- Має хвіст, та не літає, має рот — не розмовляє.

Можеш вудкою спіймати і загадку відгадати. (Риба)

Вчителька дістає рибу чи яєчко на якому написано «Завдання 3».

Вправа «Мозковий штурм»

  • Що ви знаєте про мясо, рибу, яйця, сир?

 

Білок - цінний компонет, та скільки білків потрібно в день

  • З’їм смачний матусин супчик,

            І котлету, і голубчик,

            Стану дужим та красивим.

            Більш не буду вередливим…

  • Нумо розвяжемо математичні вирази і дізнаємось навіщо ж вам треба їсти ці продукти.

Знайди значення виразів.                                                                                          Додаток 4

Вч. У м'ясі, рибі, яйцях, молоці, кефірі є білки, а вони – це будівельний матеріал для організму. З них утворюються і ростуть нові клітини, завдяки чому людина росте.

Фізкультхвилинка під музичний супровід.

https://www.youtube.com/watch?v=0qRnI5RuV6Y

 

Вч.- У теплий дощик народився,
Парасолькою накрився. (Гриб)

  • У пору осінню між листяних крон

Для білок рудих, для людей і ворон

В міцній шкаралупі зернятка зберіг.

Росту в Україні, звусь я … горіх.

Вчитель дістає з кошика горішки та грибочки  і пропонує розвязати задачу.

Додаток 5

Білочка назбирала 34 горішки і 30 грибочків. Картинки по запросу білочка з горішкамиНа скільки більше горішків, ніж грибочків назбирала білочка?  Додаток 3. Обведіть синім олівцем головні  слова, червоним – числові дані. Складіть

короткий  запис задачі і розв’яжіть її

 

Горішків – 34

                                       На скільки більше горішків ?

Грибочків – 30

 

Вч. Отже, їжа забезпечує організм енергією і будівельними матеріалами для зросту.

Висновок: Аби бути здоровим, потрібно дотримуватися правил харчування. Нумо їх пригадаємо. Складання пам’ятки.  Додаток 6

1) Споживайте різноманітну їжу, щоб організм отримував усі необхідні йому поживні речовини.

2) Харчуйтеся щодня в той самий час. Організм звикає до певного режиму, і тоді їжа краще засвоюється.

3) Їжте, сидячи за столом.

4) Не розмовляйте, не читайте під час споживання їжі.

5) Харчуйтеся неспішно, добре розжовуйте їжу.

6) Їжа не має бути дуже гарячою.

7) Вечеряти треба не пізніше, ніж за 2 години до сну.

9) Під час вживанні їжі строго дотримуйтеся гігієни харчування:

  • мийте руки з милом перед споживанням їжі;
  • їжте з окремого чистого посуду;
  • ретельно мийте перевареною або проточною водою овочі і фрукти, перш ніж їх їсти.

ІV. Етап рефлексійно-оцінювальний

Гра « Холодильник відповідального споживача»

  • Покласти до холодильника тільки корисні продукти. Додаток 7

Вправа «Незакінчене речення»

Для мене стало новим…

Мене здивувало…

Мені захотілось…

Вч. Будьте здоровими, 
Будьте щасливими, 
Будьте розумними, 
Будьте красивими! 
Здоров’я – це сила! 
Здоров’я – це клас! 
Хай буде здоров’я 
У вас і у нас! 

 

 

 

 

Додаток 1

 

Додаток 2

Похожее изображениеКартинки по запросу абрикос карткиКартинки по запросу яблуко картки Картинки по запросу груша картки Картинки по запросу слива вишня  картки  Картинки по запросу слива   картки

Картинки по запросу апельсин   картки   Картинки по запросу лимон  картки  Картинки по запросу мандарин  картки

Картинки по запросу киви картинки   Картинки по запросу манго  картки

 

 

 

 

Додаток 3

Картинки по запросу овочі  картки  Картинки по запросу овочі  картки

Картинки по запросу овочі  картки Картинки по запросу овочі  картки

Картинки по запросу овочі  картки Похожее изображение

Картинки по запросу овочі  картки   Картинки по запросу овочі  картки Картинки по запросу чеснок  картки

Картинки по запросу овочі  картки Картинки по запросу овочі  картки    Похожее изображение

 

Додаток 4

 

Додаток 5

Картинки по запросу білочка з горішкамиОбведіть синім олівцем головні  слова, червоним – числові дані. Складіть короткий  запис задачі і розв’яжіть її.

 

Білочка назбирала 34 горішки і 30 грибочків. На скільки більше горішків, ніж грибочків назбирала білочка? 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток 6

Памятка «Правила харчування»

 

  1. Похожее изображение 2) Картинки по запросу режим харчування

3)Картинки по запросу їж за столом     Картинки по запросу не розмовляйте під час їжі за столом

 ÐšÐ°Ñ€Ñ‚инки по запросу не розмовляйте під час їжі за столом         Картинки по запросу їжа не має бути гарячою правила харчування

   Похожее изображение        Картинки по запросу гігієна харчування

 

 

 

 

 

Додаток 7

«Холодильник відповідального споживача»

Інтернет – ресурси

  1. http://vkurse.ua/i/2013-05/samaya-zdorovaya-eda-na-svete.jpg
  2. http://doshkolenok.kiev.ua/zagadki/606-zagadky-pro-frukty-ta-ovochi.html
  3. http://zagadki1.ru/ua/zagadka/maye-khvist-ta-ne-litaye.htm
  4. http://oede.in.ua/images/produkty-bilky.jpg
  5. http://www.poetryclub.com.ua/getpoem.php?id=296333
  6. https://us.123rf.com/450wm/ddraw/ddraw1602/ddraw160200012/52578147-stock-vector-funny-landscape-with-the-farm-and-sunflowers-cartoon-vector-illustration.jpg?ver=6
  7. https://www.youtube.com/watch?v=0qRnI5RuV6Y
  8. https://static3.depositphotos.com/1001009/194/i/950/depositphotos_1945430-stock-photo-squirrel-with-nuts.jpg
  9. https://avatars.mds.yandex.net/get-pdb/1383054/f707d6c9-22e1-4181-ac05-1d3aaad3f500/s1200?webp=false
  10. https://usba.com.ua/sites/default/files/2018-06/1392062475_zdorovoe-pitanie-principy-menyu-recepty_1-737x492.jpg
  11. https://zabavnik.club/wp-content/uploads/2018/07/povedenie_za_stolom_dlya_detey_2_12201943-e1532064846585.jpg

 

docx
Пов’язані теми
Математика, 1 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
5 серпня 2019
Переглядів
1281
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку