18 травня о 18:00Вебінар: Інтерактивний урок математики: алгоритми та приклади створення дидактичних матеріалів

Урок додаткового читання "Суперечливий образ Анни Кареніної"

Про матеріал
Учні знайомляться з змістом роману Толстого "Анна Кареніна", аналізують образ головної героїні роману, досліджують причини, які привели Анну до самогубства. На уроці порушується проблема відповідальності за свої вчинки.
Перегляд файлу

Тема: Суперечливий образ Анни Кареніної

Мета: працювати над текстом роману Л.Толстого «Анна Кареніна»,

зрозуміти діалектику душі головної геро'їні, розвивати навики аналізу художнього       образу,   виявити   ознаки   психологічного      роману; виховувати прагнення бути  щасливим, розуміння сімейних цінностей, вміння співчувати і прощати.

 

Епіграф:   "Щастя чи нещастя людини єв основному є справою власних рук»

  Джон Локк

Обладнання: комп'ютер, портрет Толстого, тексти твору, свічка, олівці.

Записи на дошці:

       Проблемні питання

-   Чи  варто прагнути власного щастя  ціною нещастя інших?

-  Чи може самогубство  вирішити проблеми?

Хід уроку

І.Мотивація навчальної діяльності

Одвічна загадка жіночої душі... Сьогодні ми спробуємо зрозуміти, чого прагнула душа головної героїні роману, чому так, а не інакше закінчилось життя Анни Кареніної. Ми повинні не просто проаналізувати етапи життєвого шляху Анни, а звернути увагу на розвиток її почуттів.

Анна Кареніна понад усе прагнула стати щасливою. Хотіла бути поруч із чоловіком, якого покохала, але її життя закінчилося трагічно. Ми спробуємо зрозуміти, хто винен в трагедії героїні.

 

ІІ. Актуалізація опорних знань

 

-Які ознаки соціально-психологічного роману?

-Що означає термін «діалектика душі?»

 

ІІІ. .Ознайомлення з темою і метою уроку.

 

   Нас чекає «діалектика душі» Анни Кареніної.

 

ІУ.Робота над темою уроку

 1.Робота з епіграфом.

 

- Чи справді наше щастя в наших руках?

 2 .Вирішення проблемного питання. "Мікрофон".

-   Чи  варто прагнути власного щастя  ціною нещастя інших?

-  Чи може самогубство  вирішити проблеми?

 

  3. Аналіз образу головної героїні роману.

      Подружня зрада не була в 19 ст. рідкістю, але порушенням норми став вчинок Анни Кареніної, яка не хотіла обманювати чоловіка і розповіла йому про своє кохання до іншого.

     Щоб  бути разом з Олексієм Вронським  Анна пожертвувала найдорожчим для неї – сином, який залишився з батьком. Такою була її перша ціна за право стати щасливою.

4.Евристична бесіда « Сходинки долі Анни Кареніної»

   - Якими були стосунки в сім’ї Анни і Олексія Олександровича Кареніних?

-Чи приваблює вас така модель сім’ї?

-Якою була Анна до зустрічі з Олексієм Вронським?

- Як ставились до Анни оточуючі?

-Як  змінилась Анна після поїздки в Москву?

-Де відбулася перша зустріч Анни і Вронського?

-Що символізує заметіль?

-Чи могла Анна відмовитися від зустрічі з Вронським в Петербурзі?

-Чому вона призналась чоловікові у зраді?

-Що вимагає Каренін від Анни? Чому вона не може відмовитись  від Вронського?   --Чи легко було їй прийняти рішення залишити сім'ю?

-Чи стала вона щасливою з Вронським?

- Як розвивались їхні стосунки?

     Коментар: Анні і Вронському прийшлось багато чим пожертвувати заради кохання. Вронський - блискучий офіцер, відмовляється від кар'єри, подає у відставку. Але він поринає в господарські справи, займається своїм маєтком, бере участь в губернаторських виборах. Він продовжує спілкуватись з друзями, сім'єю.

А для Анни - розлука з сином і двері світських салонів закриті, і не тому, що вона стала гіршою, ні, а тому, що вона кинула виклик, поступила не по правилах, не так, як було прийнято. З нею спілкуються лише брат і його дружина, її тітка - стара княжна. В неї нема*є заняття, лише книги її розважають , тому в неї в душі зріє невдоволення; злість на Вронского, ревність. І вершина - поїздка на станцію, спонтанне рішення зробити боляче тому, кого так любила, заради кого відмовилась від сина.

5. Робота з текстом твору Зачитування уривків з тексту про розмуми Анни перед самогубством.  Яким був  психологічний стан героїні, коли вона наважилась на самогубство?

 6. Бесіда.

- Чому автор вводить образ свічки? (Свічка - символ життя і символ віри. Анна втратила віру.)

-   Чи мала право Анна так розпоряджатися своїм життям?

-   Ви засуджуєте чи схвалюєте її вчинок?

-   В чому ж суперечливість образу героїні? Як би ви зобразили її душу з допомогою кольорів? (білий, червоний, а потім чорний)

 

7.Складання схеми - "Діалектика душі Анни Кареніної."

 

1.Сімейне життя з Олексієм Кареніним    -    обов’язок, спокій, впевненість

 

2.Зустріч з Вронським                              -    спалах почуттів,  радість

 

3.Кохання                                                 -   щастя, радість

 

4.З’ясування стосунків з чоловіком          -   полегшення

 

5.Народження дитини                               -  примирення

 

6.Життя з Вронським в  маєтку                    -  щастя, неспокій, незадоволеність,           

                                                                   злість, образа

 

7.Приїзд в Петербург                                - самотнісь

 

8.На станції самогубство                           - злість, роздратованість,бажання

                                                                   вчинити зло

 

7. Кола Вена.. Образи Анни , Кареніна і Вронського, їхні стосунки.

 

У.Рефлексія. Повернення до проблемних питань, повторне опитування учнів.

УІ. Підведення підсумку уроку . 

-Чому нас вчить образ Анни Кареніної ?  Чи актуальні  проблеми  роману в наш час?

УІІ.Д.З.

Написати домашній твір «Думка сімейна» в романі Толстого" Анна Кареніна".

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                            1.Тести

 Роман Л.Толстого «Анна Кареніна»

1 варіант 1 рівень

1 .Маєток, в якому проживав Л.Толстой під час роботи над романом «Анна Кареніна» :

а)Болдіно;

б)Ясна Поляна;

в) Грєшньово;

В.У романі «Анна Кареніна» Л.Толстой утверджував:

а)думку народну;

б)думку сімейну;

в)думку суспільну;

3.Перша зустріч Анни Кареніної з О.Вронським відбулася:

а)на станціїї в Москві;

б)на станції в Петербурзі; ї

в) на балу в Москві;

4.Кому з героїв роману належать слова « Простить я не могу,  не хочу,  считаю несправедливим . Я для зтой женщины сделал все, а она затоптала   все в грязь, которая ей свойственна»

а) О.Кареніну;

б)О.Вронському;

в)С.Облонському;

5.Розвиток сюжету в романі «Анна Кареніна» складався під впливом

а)О.Пушкіна;

б)Ф.Достоєвського;

в)М. Лермонтова;

Творче завдання

Написати твір- мініатюру «Чим приваблює сучасного читача роман «Анна Кареніна»

 

 

 

 

docx
Додано
18 грудня 2019
Переглядів
356
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку