Тема. Додаток як другорядний член речення.
Мета: поглибити знання учнів про додаток як другорядний член речення; сформувати поняття про способи вираження додатків; розвивати вміння визначати додатки в реченнях, розрізняти додаток і неузгоджене означення, удосконалювати навички доречно використовувати додатки у власному мовленні; за допомогою мовленнєво-комунікативного дидактичного матеріалу сприяти формуванню у восьмикласників естетичних смаків.
Тип уроку: урок засвоєння нових знань.
Перебіг уроку
«Мода – це не лейбли і не марки.
Мода – це те, що заховане глибоко у вашій душі».
Ральф Лорен
Забезпечення емоційної готовності до уроку.
Інтерактивна вправа.
Не просто слухати, а чути.
Не просто дивитися, а бачити.
Не просто відповідати, а міркувати.
Дружно і плідно працювати.
Актуалізація опорних знань учнів.
А щоб дізнатися, про що ми будемо говорити сьогодні, учні на першій парті складуть слова-пазли, які стануть епіграфом нашого уроку. А ми тим часом проведемо термінологічну хвилинку. (слайд 1)
Поширене речення, підмет, присудок, означення, узгоджене і неузгоджене, прикладка.
Отже, поговоримо з вами сьогодні про моду.
Освоєння теми уроку. Виконання системи завдань.
Мовне спостереження.
(слайд 2).
Отже, рукавиці – це …, а рукавички …
Робота з підручником. Колективне опрацювання таблиці.
Робота з текстом. (вправа 1, усно)
Вибірково-розподільна робота на основі тексту. (вправа 2).
(один учень працює біля дошки)
«Експрес-урок» (слайд 3)
Робота з підручником. (вправа 5)
«Ланцюжок».
Словникова робота.
«Займи позицію!» (слайд 3)
Інфінітив може в реченні виступати присудком або означенням.
Правильність вирішення проблемного завдання перевірте за реченнями. Запишіть в зошити речення. Знайдемо головні і другорядні члени речення. Олег навчив його (що?) писати.
Експрес – інформація. Інколи додаток може бути виражений і інфінітивом (непрямий). Інфінітив виступає додатком тоді, коли позначає дію, що буде виконуватися іншою особою(а ми).
«Культура слова».
(слайд 4)
«Вільне письмо».
Оцінювання.
Підсумок уроку. Рефлексія.
Слово вчителя.
Епіграфом нашого уроку є слова Ральф Лорена: «Мода – це не лейбли і не марки. Мода – це те, що заховане глибоко у вашій душі». Звичайно, перше враження про людину складається за її зовнішнім виглядом. Кожному з нас хочеться вдягатись елегантно та вишукано. Гарний смак завжди був ознакою вихованості. Слово «мода» наштовхує нас на думку про одяг. Звісно, одяг змінюється і мода оновлюється, і кожен з нас має знайти в ній головне. Але кількість одягу ще нікого не зробила елегантним та людяним. Вміння гарно одягатись полягає в умінні комбінувати між собою предмети одягу, застосовуючи те, що більше личить. Мода полягає не в наслідуванні певного зразку одягу, а у виборі свого власного стилю.
Але все це не головне. Головне те, що в тебе в душі та в серці, те, що ти ховаєш під одягом, які в тебе людські якості, а не те, скільки коштує твій одяг та його кількість.
«Незакінчене речення» (слайд 5)
Домашнє завдання. (слайд 6)
1