Урок "Додаток як другорядний член речення"

Про матеріал
Конспект уроку української мови "Додаток як другорядний член речення" (за підручником "Українська мова. 8 клас. О. Авраменко)
Перегляд файлу

Тема. Додаток як другорядний член речення.

Мета: поглибити знання учнів про додаток як другорядний член речення; сформувати поняття про способи вираження додатків; розвивати вміння визначати додатки в реченнях, розрізняти додаток і неузгоджене означення, удосконалювати навички доречно використовувати додатки у власному мовленні; за допомогою мовленнєво-комунікативного дидактичного матеріалу сприяти формуванню у восьмикласників естетичних смаків.

Тип уроку: урок засвоєння нових знань.

Перебіг уроку

«Мода – це не лейбли і не марки.

Мода – це те, що заховане глибоко у вашій душі».

                                                       Ральф Лорен

 

Забезпечення емоційної готовності до уроку.

Результат пошуку зображень за запитом "чоловічки для презентації"Інтерактивна вправа.

  • Запишіть на листках, які лежать у вас на парті, комплімент і побажання сусідові по парті.
  • Ви побажали один одному, а я побажаю вам натхнення, хорошого настрою і позитивних емоцій.

Не просто слухати, а чути.

Не просто дивитися, а бачити.

Не просто відповідати, а міркувати.

Дружно і плідно працювати.

Актуалізація опорних знань учнів.

А щоб дізнатися, про що ми будемо говорити сьогодні, учні на першій парті складуть слова-пазли, які стануть епіграфом нашого уроку. А ми тим часом проведемо термінологічну хвилинку. (слайд 1)

Результат пошуку зображень за запитом "чоловічки для презентації"

  1. Термінологічна хвилинка із завданням.
  • Прочитайте слова, обговоріть у парах, що означає кожне з них. Подумайте, який розділ мовознавства об’єднує їх.

Поширене речення, підмет, присудок, означення, узгоджене і неузгоджене, прикладка.

Результат пошуку зображень за запитом "чоловічки для презентації"

  • Правильно, сьогодні ми продовжимо вивчати синтаксис.
  • Розгорніть зошити, запишіть дату, класна робота і тему нашого уроку: «Додаток як другорядний член речення».
  • Отже, сьогодні на уроці ми поглибимо знання про додаток як другорядний член речення, способи його вираження, розвиватимемо вміння визначати додатки в реченні, удосконалюватимемо навички доречного використання додатків у власному мовленні.
  • Епіграфом нашого уроку будуть слова: «Мода – це не лейбли і не марки. Мода – це те, що заховане глибоко у вашій душі». Ральф Лорен

Отже, поговоримо з вами сьогодні про моду.

Освоєння теми уроку. Виконання системи завдань.

  • А якою, на вашу думку, є модна людина?
  • Але модна людина повинна не тільки гарно і стильно одягатися, а й бути ерудованою, вміти підтримати бесіду та висловити свою думку. А для цього треба знати що таке бренд і що таке тренд, як правильно брюки чи штани, чим відрізняються рукавиці від рукавичок.
  • Отож виконаємо мовне спостереження.

 

Результат пошуку зображень за запитом "чоловічки для презентації"Мовне спостереження.

  • Прочитайте речення й скажіть, користуючись матеріалом підручника, у якій колонці на підкреслені додатки спрямована дія присудка.
  • А чи прямий додаток виражається тільки у знахідному відмінку?
  • В одних реченнях – рукавиці, в інших – рукавички. Чим же ж вони відрізняються? Про це ми дізнаємося, переглянувши відеоурок О. Авраменка. https://www.youtube.com/watch?v=95MjciUZ7i8

(слайд 2).

Отже, рукавиці – це …, а рукавички …

Результат пошуку зображень за запитом "чоловічки для презентації"Робота з підручником. Колективне опрацювання таблиці.

  • Пригадайте, що таке додаток.
  • Які є способи вираження додатка?

  Результат пошуку зображень за запитом "чоловічки для презентації"Робота з текстом. (вправа 1, усно)

  • Прочитайте текст. Визначте стиль і тип мовлення. Знайдіть і назвіть додатки.

 

Результат пошуку зображень за запитом "чоловічки для презентації"Вибірково-розподільна  робота  на основі тексту. (вправа 2).

  • Розподіліть додатки у дві колонки: а) прямі, б) непрямі.

(один учень працює біля дошки)

Результат пошуку зображень за запитом "чоловічки для презентації" «Експрес-урок» (слайд 3)

  • Перегляньмо ще один урок від О. Авраменка.
  • То як правильно брюки чи штани?
  • Знайдіть помилки в тексті з порадами від Коко Шанель.

Пов’язане зображенняРобота з підручником. (вправа 5)

  • Запишемо третє речення і зробимо синтаксичний аналіз.

Результат пошуку зображень за запитом "чоловічки для презентації" «Ланцюжок».

  • Визначте частини мови у записаному реченні. Працюємо ланцюжком.
  • Думку Коко Шанель, яка вам найбільше сподобалася, запишіть у зошити і підкресліть додатки, визначте прямі вони чи непрямі.

Результат пошуку зображень за запитом "чоловічки для презентації"Словникова робота.

  • У моді є такі поняття як бренд і тренд. Це пароніми і люди часто використовують їх у невластивому їм значенні.

Результат пошуку зображень за запитом "чоловічки для презентації" «Займи позицію!» (слайд 3)

 

Інфінітив може в реченні виступати присудком або означенням.

Правильність  вирішення проблемного завдання перевірте за реченнями. Запишіть в зошити речення. Знайдемо головні і другорядні члени речення. Олег навчив його (що?) писати.

Результат пошуку зображень за запитом "чоловічки для презентації"Експрес – інформація. Інколи додаток може бути виражений і інфінітивом  (непрямий). Інфінітив виступає додатком тоді, коли позначає дію, що буде виконуватися іншою особою(а ми).

Результат пошуку зображень за запитом "чоловічки для презентації" «Культура слова».

  • Сьогодні модно – правильно говорити, наголошувати і правильно поєднувати слова. У вас у підручнику є рубрика  «Культура слова».  Опрацюємо її. Прочитайте вголос слова, правильно наголошуючи.
  • Запам’ятайте правильний варіант слововживання.

(слайд  4)

  • Перевіримо, як ви запам’ятали. Чи правильно я заповнила таблицю?

Результат пошуку зображень за запитом "чоловічки для презентації" «Вільне письмо».

  • Які думки у вас викликає вислів Коко Шанель «Життя – не костюм, його не можна перекроїти». Напишіть кілька слів, використовуючи прямі й непрямі додатки.

Оцінювання.

Підсумок уроку. Рефлексія.

Результат пошуку зображень за запитом "чоловічки для презентації"Слово вчителя.

Епіграфом нашого уроку є слова Ральф Лорена: «Мода – це не лейбли і не марки. Мода – це те, що заховане глибоко у вашій душі». Звичайно, перше враження про людину складається за її зовнішнім виглядом. Кожному з нас хочеться вдягатись елегантно та вишукано. Гарний смак завжди був ознакою вихованості. Слово «мода»  наштовхує нас на думку про одяг. Звісно, одяг змінюється і мода оновлюється, і кожен з нас має знайти в ній головне. Але кількість одягу ще нікого не зробила елегантним та людяним. Вміння гарно одягатись полягає в умінні комбінувати між собою предмети одягу, застосовуючи те, що більше личить. Мода полягає не в наслідуванні певного зразку одягу, а у виборі свого власного стилю.

Але все це не головне. Головне те, що в тебе в душі та в серці, те, що ти ховаєш під одягом, які в тебе людські якості, а не те, скільки коштує твій одяг та його кількість.

Результат пошуку зображень за запитом "чоловічки для презентації" «Незакінчене речення»  (слайд 5)

  • На уроці я поглибив (поглибила) знання про…
  • Новим був матеріал про …
  • Я переконався (переконалася), що …
  • А вдома …

Результат пошуку зображень за запитом "чоловічки для презентації"Домашнє завдання. (слайд 6)

  1. $ 15, вправа 6.
  2. Продовжіть думку «Вибираючи одяг, я прислухаюся до порад…»

 

 

 

 

 

 

 

 

1

 

docx
Додано
27 січня 2022
Переглядів
568
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку