Розглянути різні прийоми додавання двоцифрових чисел даного виду, розвивати вміння розв'язувати задачі, вдосконалювати обчислювальні навички. Продовжувати формувати обчислювальні навички дітей. Розвивати логічне мислення. Виховувати бережливість.
УРОК МАТЕМАТИКИ. 2 КЛАС
ТЕМА: Додавання двоцифрових чисел виду 24+36.
МЕТА: Розглянути різні прийомидодавання двоцифрових чисел даного виду, розвивати вміння розв'язувати задачі, вдосконалювати обчислювальні навички.
ОБЛАДНАННЯ: Мультимедійна презентація, картки-підказки для самостійної роботи.
ХІД УРОКУ
I. Організаційний момент(слайд 1)
Схилились голівки до парти мерщій.
Ти всі перешкоди здолати зумій.
Працюй наполегливо, швидко, старанно,
Щоб жодна хвилинка не втратилась марно.
II. Каліграфічна хвилинка
Цифра 4
На дошці записано кілька четвірок, учні коментують написання кожної, обирають правильний варіант написання і записують у зошит.
III. Актуалізація опорних знань учнів
- Діти, яке свято, що настане зовсім скоро, з нетерпінням чекають і діти, і дорослі?
- За що ви любите свято Нового року?
- А щоб наблизити свято, до нас на урок поспішає хто? ( слайд 2)
- І роботи в дідуся багато: запорошити все навкруги снігом, ялинку прикрасити, приготувати новорічні подарунки звірятам і малятам.
- Давайте разом допоможемо Діду Морозу та виконаємо завдання усної лічби.
(слайд 3)
- Ось наша сніжиночка готова запорошити землю, але ж вона лише одна. Тому наступне завдання – збільшити кожне одержане число на 10. (слайд 4)
- Пригадаймо правило, як збільшити число на кілька одиниць?
2. Збільшити на 10: 90, 10…
- Для того, щоб стався справжній снігопад полічимо сніжинки десятками до 100.
3.Лічба десятками до 100.
- Сніжинок достатньо, час і до ялинки братися. Та ялинка наша не проста, а математична.(слайд 5)
4. Повторення складу числа 10.
IV. Повідомлення теми та мети уроку.
- Дід Мороз дякує вам за допомогу і повідомляє, що придумав їх неспроста, а для того, щоб сьогодні на уроці ви навчилися розв'язувати приклади нового виду на додавання двоцифрових чисел.
V. Вивчення нового матеріалу
1. Бесіда за схемою.
- Розгляньте схему. Пригадайте, яким правилом користуємося при усному додаванні двоцифрових чисел? (слайд 6)
! Десятки додаємо з десятками, одиниці додаємо з одиницями.
(Клас проговорює вголос, а потім кілька слабших учнів проговорюють ще раз окремо)
2.Коментування обчислень.
- Тоді виконаємо нове завдання від Діда Мороза. (слайд 7)
Розгляньте записи, прокоментуйте розв'язання прикладу.
Учень пояснює: Розкладу числа на розрядні доданки:
38 – це 30 і 8, 52 – це 50 і 2
Додаю десятки з десятками: 30+50=80
Додаю одиниці з одиницями: 8+2=10
Додаю одержані числа: 80+10=90
Отже, 38+52=90. Можна обчислити цей вираз і іншим способом.(слайд8)
Розгляньте записи, прокоментуйте розв'язання прикладу.
Учень пояснює: Розкладу на розрядні доданки число 52 – це 50 і 2:
Додаю до першого доданку спочатку десятки, а потім одиниці:
38+50=88, 88+2=90
3.Первинне закріплення
- Розв'яжемо приклади з коментуванням. (слайд 9)
- Розв'яжемо приклади самостійно. (слайд 10). Слабші учні одержують картку-підказку до розв'язування.
- Виконаємо перевірку (слайд 10).
VI.Фізкультхвилинка
Дід Мороз спішив на свято – раз-два, раз-два,
Подарунків ніс багато - 1-2, 1-2,
Зайчикам – морквинки, 1-2, 1-2,
Ялиночкам – сніжинки , 1-2, 1-2
Білочці – горіх ,частувати буде всіх.
А малят – розважати, в зимові забави грати.
• Лижні перегони
•Влучно в ціль
•Снігова баба
• Глечик на голові
VII. Розвиток математичних знань
1.Розв'язування задачі №517.
- Пригадуєте, до свята Дідусь Мороз ніс білочкам горішки. Так ось…
а) Ознайомлення з текстовою умовою задачі.
б) Ознайомлення з коротким записом задачі. (слайд 11, 12)
в) Колективне складання плану розв'язування задачі.
г) Запис розв'язування задачі на дошці та в зошитах.
2. Розв'язування задачі №516.
- Білочки вже мають новорічне частування. А Дід Мороз узяв мішок і йде до універмагу за подарунками для дітей.(слайд 13)
- Поясніть, як ви розумієте слово «універмаг»? ( великий магазин)
- А у великому магазині багато торгівельних залів і продавців. Наш дідусь може там розгубитися. Допоможемо йому? Будемо розв'язувати задачу самостійно.
а) Ознайомлення з текстовою умовою задачі.
б) Повторення умови за коротким записом задачі. (слайд 14)
в) Аналіз розв'язування від запитання задачі.
г) Самостійне розв'язування задачі. (Слабші учні одержують картку-підказку до розв'язування)
в) Перевірка розв'язування задачі окремими діями (слайд15) та виразом.
VIII. Підсумок уроку.
Перед вами кілька прикладів, серед яких тільки два того виду, з якими ознайомилися сьогодні на уроці. Назвіть ці два приклади й знайдіть їх значення.
Перевіримо ваші твердження (слайд18)