Урок "Додавання двоцифрових чисел з переходом через десяток "

Про матеріал
Конспект уроку математики 2 клас за піручником Наталя Будна, Марко Беденко. Додавання двоцифрових чисел з переходом через десяток (загальний випадок).
Перегляд файлу

Тема. Додавання двоцифрових чисел з переходом через десяток (загальний випадок).

Мета:

Формування предметних компетентностей: дослідити спосіб додавання двоцифрових чисел з переходом через десяток; удосконалювати навички розв’язувати задачі; розвивати критичне мислення , уміння виділяти головне.

Формування ключових компетентностей: уміння вчитися: розвивати вміння організувати своє робоче місце, планувати власні дії, оцінювати свою роботу та діяльність однокласників, розвивати пізнавальний інтерес;

комунікативної: розвивати математичне мислення, вміння доводити власну думку, правильно формулювати висловлювання з використанням математичних термінів;

соціальної: виявляти ініціативу, докладати зусиль для досягнення спільного результату;

інформаційної: розширити знання про значення математики для кожного з нас.

Тип уроку:  формування компетентностей.

Обладнання:  картинка  «Алгоритм додавання двоцифрових чисел з преходом через десяток»,  мультимедійне обладнання.

Хід уроку

І. Організаційна частина

1. ( Психо - емоційний настрій)

 Давайте посміхнемося, давайте в очі глянемо,

І нам тепліше стане, раз рука, два рука,

Раз плече, два плече, разом ми здолаєм все

– Сьогодні ми будемо:

(Девіз уроку)

Діяти активно!

Думати оперативно!

Сперечатись доказово!

Для всіх обов’язково!

  1. Перевірка готовності робочих місць до уроку.
  • Перевірте, чи все необхідне до уроку ви підготували: підручник, зошит, ручку, олівець.
  •  Чудово!

ІІ. Актуаліація опорних знань.

  1. Мотивація навчальної діяльності. Оголошення теми і мети уроку.
  • Діти, на попередньому уроці (ЯДС) ми з вами з’ясували, що цей тиждень – це останній повний тиждень цієї осені. І вже наступного тижня настане зима.
  • Ви знаєте, що тварини готуються до зими. І деякі з них впадають в глибоку сплячку.
  • І сьогодні на урок математики до нас завітала одна  таких  тваринок.
  • Для того, щоб дізнатися – хто саме – відгадайте загадку.         

  Між сосен, між ялинок

  Пробігли сто голок.

  Сто голок не простих,

  Їдуть яблука на них.

  • Чудово! Так до нас завітав їжачок. Йому вже хочеться впасти у сплячку, але він ще не встиг виконати всі заплановані завдання цієї осені. І тому на своїх голочках він приніс вам не яблучка, а завдання. Якщо ви виконаєте їх, то допоможемо йому - швидше впасти в глибоку сплячку та вберегтися від холоду та голоду.
  • То що, допоможемо? То починаймо.
  • Нагадайте їжачкові, яке сьогодні  число, а місяць.
  • Чудово. Розгорніть свої робочі зошити, від попередньої роботи відступіть 4  рядки. У п’ятому рядочку в 11 клітиночці записуємо (26 листопада)  На наступному робочому рядку записуємо (Класна робота)

1. Каліграфічна хвилинка

     -   Давайте порахуємо  скільки завдань приніс їжачок? На письмі число 7 позначаємо цифрою 7.  Цифра сім складаться з трьох елементів.

Починаємо писати хвилясту лінію трохи нижче середини верхньої сторони клітинки, доводимо її до верхнього правого кута клітинки, звідти, не відриваючи руки, проводимо основну, похилу паличку до середини нижньої сторони клітинки. Маленька паличка повинна перетнути основну приблизно посередині. Вона повинна бути горизонтальною. (слайд 2, 3)

  1. Усні обчислення ( 1 завдання від їжачка. Слайд  4, 5, 6, 7, 8)

Ви чудово виконали завдання, переходимо до наступного.

3. Математичний диктант (2 завдання від їжачка. Підготовчі завдання)

- Запишіть число, що складається з 2 десятків та 6 одиниць;

- Запишіть число, що складається з 5 десятків;

- Запишіть число, що складається з  7 одиниць;

- Запишіть число, що складається з 4 десятків та 9 одиниць;

- Запишіть суму чисел 30 та 40;

- Запишіть суму чисел 6 та 8;

- Запишіть суму чисел 70 та 14 ;

Взаємоперевірка. ( слайд 9)

ІІІ. Вивчення нового матеріалу

(наступне завдання від їжачка)

  1. Створення   проблемної   ситуації.  Робота в парах.  ( завд. від їжачка)

- Їжачок просить, щоб ви допомогли  йому розв’язати вираз.

- У вас на парті лежить листочок на якому надрукований вираз.  (Слайд 10)

- Попрацюйте в парах.   Розв’яжіть  його.  На розв’язання виразу виділимо 2 хвилини.  Час пішов. 

 38 + 49 =                                                      Додаємо десятки: 30 + 40 =70

                                                            Додаємо одиниці: 8 + 9 = 17

                                                            Додаємо суми: 70 + 17 = 87

                                                            Отже,  38 + 49 = 87

(Виникає проблема при додаванні чисел, там додавання двоцифрових чисел з переходом через десяток )

- Час закінчився. Піднімаємо голівки.

2. Перевірка виконання.

- Який результат ви отримали?

- Хто бажає пояснити, як ров’язували вираз?

3. Вирішення проблеми. Колективна  робота.

 Повідомлення теми та мети уроку

Сьогодні на уроці будемо вчитися додавати двоцифрові числа  переходом через десяток.

38 + 49 = 87

Нагадайте правило додавання двоцифрових чисел.

- Пояснення вчителя ( з записом на дошці)

4. Опрацювання алгоритма

- Розгорніть  свої підручники на с. 60 вгорі записаний  алгоритм додавання двоцифрових чисел з переходом через десяток. Давайте разом прочитаємо його.

Руханка ( під музичний супровід ) (ЗАВДАННЯ ВІД ЇЖАЧКА)

ІV. Систематизація і закріплення отриманих знань. ( слайд 12

1. Робота біля дошки. Засвоєння отриманих знань. (Завдання від їжачка – Повправляйся у розв’язанні виразів)

     Виконання обчислень біля дошки (сильний учень)

  • Розв’язання з коментуванням.          27 + 35 = 62

 --  Самостійне розв’язання  біля дошки            49 + 26 = 75              28 + 14 = 42

2. Робота з  підручником.

Вираз № 376  (одночасно)

Усно пояснює учень.

18 + 46 =  64

Перевірка розв’язання виразів біля дошки.

  3.Вирази № 377

Розв’язання з коментуванням. (перші 2 вирази)

Самостійне виконання

Хлопчики виконують 1 рядок. (4 вирази)

Дівчатка виконують 2 рядок. (4 вирази)

Самоперевірка

4.Ров’язання  задачі (слайд 13)

Першого дня  їжачок  з’ їв 14 комах,  а другого дня  - на 5 комах більше. Скільки всього комах з’ їв  їжачок?

Задачі із запитаннями скільки всього є задачами на знаходження суми.

5. Додаткове завдання

Залежно від виду довжина тіла їжака різна – від 10 до 44 см. Визнач, де допущено помилку у перетвореннях.

44 см = 4 дм 4 см

 44 см = 40 см 40 мм

 44 см = 4 м 4 см

ІХ. Підсумок уроку. Рефлексія

-  Що нового дізналися на уроці?

- Що було незрозумілим, важким?

2. Оцінювання роботи  

«мені ще варто попрацювати – я тренуюсь – мені вдається»

- Ви добре працювали на уроці: старалися, були активними. Для того, щоб ви краще  запам’ятали, як потрібно додавати двоцифрові числа з переходом через десяток – повторіть вдома пам’ятку на с. 60.

3.Подарунок від їжачка

- А їжачок дуже дякує вам за допомогу, тепер завершивши всі свої справи він впаде  в глибоку  сплячку. Таким чином захиститься від холоду та голоду.

І з вдячністю дарує вам цікаві розмальовки.

doc
Пов’язані теми
Математика, Розробки уроків
НУШ
Додано
17 січня 2022
Переглядів
2019
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку