Урок- казка
Тема. Відсоткові розрахунки.
Мета: узагальнити знання учнів про відсотки,розвивати мислення
виховувати увагу, інтерес до математики.
Обладнання: роздатковий матеріал, ілюстрації до окремих етапів
уроку.
Хід уроку.
І. Перевірка домашнього завдання.
1.№651 (прочитати і записати розв’язок на дошці)
2. Пригадаємо, як відсотки записувати десятковим дробом.
ІІ. Сьогодні ми продовжимо розв’язувати задачі на відсотки.Тема уроку-« Відсоткові розрахунки». Узагальнимо наші знання на уроці
-казці «Колобок».
ІІІ. Розв’язування задач.
Біля лісу у хатині
Дід і баба проживали
І одної якось днини,
Смачненького забажали
Баба тісто замісила
та медком підсолодила.
Колобок спекла духмяний
круглобокий та рум’яний
Стало дідові цікаво:
Скільки меду ти поклала?
Баба каже: «Не бурчи,
сядь до столу й полічи.
Маса вся- аж 300 грам,
5% меду там.»
«Бабо, та ти що, жартуєш?»
«Як полічиш, то й скуштуєш!»
Допоможемо дідові дізнатися, яка маса меду в Колобкові.
Розв’язання.
5%=0,05.
300∙0,05=15(г) меду.
Колобок був ще гарячий
і така у нього вдача
з підвіконня він звалився
і стежкою покотився.
Раптом Зайчик- скік та скок
-Ти куди це, Колобок?
-На прогулянку біжу.
Довга стежка ця?
Та не просто, а в задачі
Розв’яжи, ти ж не ледачий!
40 метрів ти пробіг
(хоч не має в тебе ніг)-
5% це від шляху, що до
лісу йде від хати.
То якої довжини
шлях до лісу- сам скажи!
Скажеш- далі йди гуляй,
Ні- то з’їм тебе і край.
Учні, допоможемо Колобку обчислити довжину стежки від хати до лісу.
Розв’язання
5%=0,05.
40:0,05=800(м)-довжина стежки.
Колобок знов покотився,
біля лісу зупинився.
Бачить Білочка складає
у комору, що придбає.
Треба 800 горіхів
( взимку їсти, не для втіхи)
Білка їх вже 200 має
і у Колобка питає.
- Колобок, веселий друже!
Ти в відсотках, кажуть, дужий
Знати точно я бажаю:
Це ж який відсоток маю
я горіхів? Підкажи!
Точну відповідь скажи.
Допоможемо Колобку розв’язати задачу Білочки.
Розв’язання.
200:800=0,25=25(%)- становлять зібрані горіхи від кількості запланованих.
Ось вже в лісі Колобок.
Кущик, деревце, пеньок
Зеленіє скрізь трава,
А в дуплі сидить Сова
-Стій, кругленький, не котись,
Маю 5 задач, дивись!
Ти їх швидко розв’яжи,
А тоді собі біжи!
Треба виручить дружка,
веселого Колобка.
Рятівників бригад аж п’ять
доведеться сформувать.
(Клас поділяють на 5 груп у кожній з яких є хоча б
один сильний учень-бригадир).
То задачі ви тримайте.
(Учитель кожній групі учнів дає картку із задачею).
Розв’язувати починайте!
(Учні в групах розв’язують задачі.За потребою вчитель консультує
командира групи, а той допомагає товаришам).
Час даремно не марнуйте.
Розв’язали – то звітуйте.
(Командири груп виходять до дошки,коротко записують умову задачі та розповідають хід розв’язування).
Задачі на картках.
Собі залишив 35% усіх яблук,а решту віддав
зайченятам.Скільки яблук їжачок віддав зайченятам?
Розв’язання.
1)35%=0,35
2)200∙0,35=70(яблук)їжачок залишив собі.
3)200-70=130(яблук)отримали зайченята.
2.Дюймовочка сплела віночок з лісових квітів.
У вінку було 15 дзвіночків,що становило 30%
усіх квітів,а решту – ромашки.Скільки ромашок
у віночку?
Розв’язання.
1)30%=0.3
2)15:0,3=50(квіток)у вінку;
3)50 -15=35(квіток)були ромашками.
3.На своїй лісовій грядці зайчик посадив 45 морквин.
9 морквин він уже з’їв.Який відсоток морквин залишився
на грядці зайчика?
Розв’язання.
4. У ведмедя на пасіці 120 вуликів. 6 вуликів ще без бджіл,
а в решті живуть працьовиті бджоли. Скільки відсотків вуликів
з бджолами?
Розв’язання
1)6:120=0,05(%)становлять
2)100-5=95(%)порожні вулики;вулики з бджолами.
5.На галявині росла суниця.96% встигло дозріти.Голодний вовк з’їв 4кг суниці.Скільки недозрілої суниці з’їв вовк?
Розв’язання
1)94%=0,94.
2)4∙0,94=3,76(кг) зрілої суниці.
3)4-3,76=0,24(кг) недозрілої суниці з’їсть вовк.
Покотився Колобок
Із долини на горбок
Раптом бачить йде – Лисиця,
Вовка-братика сестриця.
Облизнулася: - Юначе!
Ти куди так швидко скачеш?
В торбі в мене є задачі.
Не розв’яжеш – то заплачеш.
Доведеться, діти, знову виручати Колобка. Ці задачі розв’яжемо з записом на дошці і в зошитах.
Задачі від Лисиці.
1.Позавчора Лисичка купила в лісовій крамниці банку згущеного молока за 4 грн. Учора ціна молока піднялася на 5%, а сьогодні знизилась на 5%, За яку ціну сьогодні Лисичка купила те саме молоко?
Розвязання.
Розв’язання
Нехай на галявині бавилося х білченят. Тоді зайчат було 0,8х. Їх загальна кількість (х+0,8х), що за умовою становить 18. Складемо і розв’яжемо рівняння:
х+0,8х=18;
1,8х=18;
х=10; 0,8х=0,8∙10=8
Отже, на галявині бавилося 10 білченят і8 зайчат.
Діти! Ви так гарно постарались,
що й Лисиця здивувалась.
Відпустила Колобка!
Вам подяка ось яка.
(Учитель роботу учнів на уроці).
IV. Домашнє завдання.
Скласти і розв’язати задачу для Колобка.