Комунальний заклад Сумської обласної ради-Шосткинський
ліцей-інтернат спортивного профілю
Конспект уроку з математики, 6 клас
Додавання двох чисел з різними знаками
Інновації уроку: елементи дослідження на уроці, інтерактивна вправа з використанням ігрового додатку LearningApps.org, презентація в програмі Whiteboard.
Підготувала
вчитель математики
вищої кваліфікаційної категорії
Вікулова Г.М.
м. Шостка, 2019
Тема: Додавання двох чисел з різними знаками
Тип уроку: урок засвоєння нових знань
Вид уроку: урок з елементами дослідження
Обладнання уроку: інтерактивна дошка, проектор, картки з завданнями.
Мета і завдання уроку:
Очікувані результати:
Учні зможуть:
Компетентності, що формуються:
Інновації уроку: елементи дослідження на уроці, інтерактивна вправа з використанням ігрового додатку LearningApps.org, презентація в програмі Whiteboard.
Епіграф уроку.
«Ми навчаємося не для школи, а для життя.»
Сенека Анней Люцій
(давньоримський філософ)
Хід уроку
Вітання вчителя та учнів.
Рівно встали,
Тихо сіли.
Продзвенів уже дзвінок,
Починаємо урок.
Слайд 1. Девізом нашого уроку будуть слова відомого давньоримського філософа Сенеки «Ми навчаємося не для школи, а для життя.»
Слайди 2-3.
Правильний варіант виконання домашнього завдання виводиться вчителем на екран проектора. Учні звіряються з ним, виправляють допущені помилки, отримуючи по ходу необхідні коментарі від вчителя або однокласників.
Слайд 4. - Пропоную розділити слова на дві групи: прибуток, брехня, користь, тепло, віддав, правда, добро, борг, взяв, зло, холодно, шкода, додатне, від’ємне.
Слайд 5. - Великий Піфагор стверджував: «Числа правлять світом». На цьому уроці ми будемо працювати з найзагадковішими числами в науці – числами з різними знаками.
Слайд 6. Хвилинка-цікавинка.
Додатні і від'ємні кількості вперше в історії науки розрізняли в Китаї ще понад 2000 років тому. Додатні кількості в китайській математиці назвали «чен», від'ємні — «фу»; їх зображали різними кольорами: «чен» — червоним, «фу» — чорним. Такий спосіб зображення використовувався в Китаї до середини XIII ст., поки Лі Є не запропонував зручніше позначення від'ємних чисел — цифри, що зображали від'ємні числа, перекреслювали рискою навскіс справа наліво.
Слайд 7.(робота з таблицею). Метод «Мозкова атака».
ІV. Повідомлення теми і мети уроку
Слайд8.
Сьогодні на уроці ми дізнаємось, як додають числа з різними знаками, навчимося додавати числа з різними знаками.
V. Вивчення нового матеріалу (первинне засвоєння)
Дослідження (Робота в групах)
Завдання. Розв’язати задачі. Сформулювати правило додавання двох чисел з різними знаками.
Група 1. Спортивні задачі.
Задачі
1. Команда одержала за один конкурс два штрафних очки, а за інший конкурс – 2 виграшних. Який результат команди? (-2+2=0)
2. Команда одержала за перший конкурс 5 виграшних очок, а за другий конкурс – 3 штрафних. Який результат команди? (5+(-3)=2)
3. Команда одержала за один конкурс 6 штрафних очок, а за інший конкурс – 2 виграшних. Який результат команди? (-6+2=-4)
Група 2. Метеорологічні задачі.
(Дослідження на термометрі)
Задачі.
Група 3. Банківські задачі.
Задачі.
(-1000+1000= 0)
(Хлопчик проснувся зранку. Якщо уявити його день життя числовою прямою, то він знаходиться на початку відліку. Кожна його корисна звичка це рух вправо, а шкідлива – вліво. (Проводиться інсценування).
Задачі.
Представники кожної групи демонструють, як проходили їхні дослідження та роблять висновки ,до яких вони прийшли.
Формулювання правила додавання двох чисел з різними знаками.
Робота з підручником (учні читають правило на с. 189 )
Слайд 9. (засіб «Хмара слів». Правило додавання чисел з різними знаками)
Слайд10. (алгоритм додавання чисел з різними знаками.)
Фізкультхвилинка
Руки вже за головою.
Тож дивись перед собою.
Виправляємо хребет.
Лікті зводимо вперед.
Мов, метелики, літаємо.
Крильця зводимо, розправляємо.
Будемо вправу завершати,
Легше всім нам працювати.
VІ. Первинне застосування нових знань
VІІ. Самостійне застосування учнями знань
(індивідуальна робота) – кожен учень отримує «тренажер» і виконує завдання.
1 |
8+(-3) |
26+(-6) |
2,2+(-3) |
2 |
4+(-4) |
-70+50 |
-5,2+2,15 |
( Самоперевірка )
1 |
5 |
20 |
-0,8 |
2 |
0 |
-20 |
-3,05 |
VІІІ. Творче перенесення знань у нові ситуації (додаткова задача)
Слайд 14.Фермер пішов на базар і купив там коня за 60 $. Але незабаром він помітив, що коні подорожчали, і продав його за 70 $. Потім він зрозумів, що їхати йому нема на чому, і купив тут же цього коня, але уже за 80 $. Потім він задумався, як би не одержати від дружини прочухана за таку дорогу покупку, і продав його знову за 90 $. Скільки в підсумку заробив чи втратив чоловік?
ІХ. Підсумок уроку і домашнє завдання
Додаємо свої результати за кожний етап уроку (порахувати поетапно, картки черговий збирає).
Слайд 15.
1. Розділ 4, § 39 (опрацювати, вивчити правила).
2. № 1024 , 1032 (початковий та середній рівень)
№ 1051 (достатній рівень)
№ 1055 (високий рівень)
№1058 – на повторення (достатній рівень)
Прийом «Незакінчене речення»: