Урок "Додавання двох чисел з різними знаками"

Про матеріал
Розробка уроку "Додавання двох чисел з різними знаками" з елементи дослідження, інтерактивною вправою з використанням ігрового додатку LearningApps.org, презентацією в програмі Whiteboard. .
Перегляд файлу

Комунальний заклад Сумської обласної ради-Шосткинський

ліцей-інтернат спортивного профілю

 

 

 

 

Конспект уроку з математики, 6 клас

 

Додавання двох чисел з різними знаками

 

Інновації уроку: елементи дослідження на уроці, інтерактивна вправа з використанням ігрового додатку LearningApps.org, презентація в програмі  Whiteboard.  

 

 

 

 

 

Підготувала

вчитель математики

вищої кваліфікаційної категорії

Вікулова Г.М.

 

м. Шостка, 2019

 

 

Тема: Додавання двох чисел з різними знаками

Тип уроку: урок засвоєння нових знань

Вид уроку: урок з елементами дослідження

Обладнання уроку: інтерактивна дошка, проектор, картки з завданнями.

Мета і завдання уроку:

  1. Формувати уявлення про зміст дії додавання раціональних чисел з різними знаками; сформулювати правило додавання двох чисел з різними знаками і виробити вміння застосовувати це правило для розв’язування вправ, що передбачають додавання двох чисел з різними знаками.
  2. Розвивати вміння порівнювати, виявляти закономірності, узагальнювати.
  3. Виховувати взаємоповагу, охайність записів, працьовитість, інтерес до математичних знань; виховувати вміння вислухати інших, активність, самостійність.

Очікувані результати:

Учні зможуть:

  1.  Додавати раціональні числа;
  2. Аналізувати свою роботу та роботу своїх товаришів;
  3. Застосувати набуті знання при розв’язуванні різноманітних задач в подальшому житті.

Компетентності, що формуються:

  1. Математична – уміння оперувати числовою інформацією, уміння застосовувати правила додавання раціональних чисел до розв’язування вправ і задач.
  2. Ключові – інформаційно-цифрова, соціальна і громадянська, спілкування державною мовою, уміння вчитися впродовж життя.

Інновації уроку: елементи дослідження на уроці, інтерактивна вправа з використанням ігрового додатку LearningApps.org, презентація в програмі  Whiteboard.  

Епіграф уроку.

«Ми навчаємося не для школи, а для життя.»

     Сенека Анней Люцій

    (давньоримський філософ)

Хід уроку

  1. Організаційний момент

Вітання вчителя та учнів.

Рівно встали,

Тихо сіли.

Продзвенів уже дзвінок,

Починаємо урок.

Слайд 1. Девізом нашого уроку будуть слова відомого давньоримського філософа Сенеки «Ми навчаємося не для школи, а для життя.»

  1. Перевірка домашнього завдання

Слайди 2-3.

Правильний варіант виконання домашнього завдання виводиться вчителем на екран проектора. Учні звіряються з ним, виправляють допущені помилки, отримуючи по ходу необхідні коментарі від вчителя або однокласників.

  1. Підготовка до сприйняття матеріалу. Мотивація навчальної діяльності

Слайд 4. - Пропоную розділити слова на дві групи: прибуток, брехня, користь, тепло, віддав, правда, добро, борг, взяв, зло, холодно, шкода, додатне, від’ємне.

  • Суперечностей в житті багато. З їх допомогою ми визначаємо навколишню дійсність. Сьогодні на уроці ми будемо найчастіше використовувати  останню пару: додатне – від’ємне.
  • Про що ми говоримо в математиці, коли вживаємо ці слова? (Про числа.)

Слайд 5.  - Великий Піфагор стверджував: «Числа правлять світом». На цьому уроці ми будемо працювати з найзагадковішими числами в науці – числами  з різними знаками.

Слайд 6. Хвилинка-цікавинка.

Додатні і від'ємні кількості вперше в історії науки розрізняли в Китаї ще понад 2000 років тому. Додатні кількості в китайській математиці назвали «чен», від'ємні — «фу»; їх зображали різними кольорами: «чен» — червоним, «фу» — чорним. Такий спосіб зображення використовувався в Китаї до середини XIII ст., поки Лі Є не запропонував зручніше позначення від'ємних чисел — цифри, що зображали від'ємні числа, перекреслювали рискою навскіс справа наліво.

Слайд 7.(робота з таблицею). Метод «Мозкова атака».

  • Які числа представлені в таблиці?
  • Назвіть модулі чисел, записаних по горизонталі.
  • Вкажіть найбільше число, вкажіть число з найбільшим модулем.
  • Дайте відповідь на ті ж питання для чисел, записаних по вертикалі.
  • Чи завжди найбільше число і число з найбільшим модулем збігаються?
  • Знайдіть суму додатних чисел, суму від’ємних чисел.
  • Сформулюйте правило додавання додатних чисел і правило додавання від’ємних чисел.
  •  Які числа залишилося додати?
  • Чи вмієте ви їх додавати?
  • Чи знаєте ви правило додавання чисел з різними знаками?
  • Подумайте, що ми будемо робити сьогодні?

ІV. Повідомлення теми і мети уроку

Слайд8.

Сьогодні на уроці ми дізнаємось, як додають числа з різними знаками, навчимося додавати числа з різними знаками.

V. Вивчення нового матеріалу (первинне засвоєння)

Дослідження (Робота в групах)                     

Завдання. Розв’язати задачі. Сформулювати правило додавання двох чисел з різними знаками.

Група 1. Спортивні задачі.

Задачі

1. Команда одержала за один конкурс два штрафних очки, а за інший конкурс – 2 виграшних.  Який результат команди?                             (-2+2=0)

2. Команда одержала за перший конкурс 5 виграшних очок, а за другий конкурс – 3 штрафних. Який результат команди?                             (5+(-3)=2)

3. Команда одержала за один конкурс 6 штрафних очок, а за інший конкурс – 2 виграшних. Який результат команди?                             (-6+2=-4)

Група 2. Метеорологічні задачі.

(Дослідження на термометрі)

Задачі.

  1. Вранці температура повітря була - 3. За день вона підвищилась на 3. Якою стала температура за день?               (- 3 +(+3) = 0)
  2. Термометр показував температуру +5, а потім вона знизилась на 3. Яку температуру показує термометр зараз?              (5+(-3) = 2)
  3. Термометр показував температуру -6, а потім вона піднялась на 4. Яку температуру показує термометр зараз?              (-6+4= -2)

Група 3.  Банківські задачі.

Задачі.

  1. Підприємець  в банку взяла позику 1000 грн. Через деякий час людина повернула борг 1000 грн. Скільки грошей на даний момент на рахунку людини?

(-1000+1000= 0)

  1. Бізнесмен в банку взяла позику 2000 грн. Бізнес налагодився і він за деякий час заощадив 5000 грн. і повернув позику. Скільки грошей на даний момент на рахунку бізнесмена? ( -2000+5000 = 3000)
  2. Підприємець заробив 1000 грн. За оренду та податки треба віддати 2000 грн. Який баланс на рахунку підприємця? (1000+ (-2000) = -1000)
  3.  Група 4. Інсценування. «Корисні та шкідливі звички».

(Хлопчик проснувся зранку. Якщо уявити його день життя числовою прямою, то він знаходиться на початку відліку. Кожна його корисна звичка це рух вправо, а шкідлива – вліво. (Проводиться інсценування).

Задачі.

  1. Хлопчик проснувшись зранку виконав ранкову гімнастику, почистив зуби, сказав батькам неправду, довго дивився телевізор ввечері. (2+(-2)=0)
  2. Хлопчик проснувшись зранку виконав ранкову гімнастику, почистив зуби, помив руки перед їжею, кинув на підлогу сміття, виходив взимку роздягнений на подвір’я. ( 3+(-2)=1)
  3. Хлопчик проснувшись зранку виконав ранкову гімнастику, почистив зуби, помив руки перед їжею, кинув на підлогу сміття,  виходив взимку роздягнений на подвір’я, сказав батькам неправду, довго дивився телевізор ввечері. (3+(-4) = -1)

Представники кожної групи демонструють, як проходили їхні дослідження та роблять висновки ,до яких вони прийшли.

Формулювання правила додавання двох чисел з різними знаками.

Робота з підручником (учні читають правило на с. 189 )

Слайд 9. (засіб «Хмара слів». Правило додавання чисел з різними знаками)

Слайд10. (алгоритм додавання чисел з різними знаками.)

Фізкультхвилинка

Руки вже за головою.

Тож дивись перед собою.

Виправляємо хребет.

Лікті зводимо вперед.

Мов, метелики, літаємо.

Крильця зводимо, розправляємо.

Будемо вправу завершати,

 Легше всім нам працювати.

VІ. Первинне застосування нових знань

  1. Слайд 11. Учні коментують розв’язування прикладів №2, №3 в підручнику на с.190.
  2. Слайд 4. Учні повертаються до слайду 4 і закінчують працювати з таблицею.(4 приклади на додавання цілих чисел з різними знаками.)

VІІ. Самостійне застосування учнями знань

  1. Слайд 12. Експрес-контроль:

(індивідуальна робота) – кожен учень отримує «тренажер» і виконує завдання.

1

8+(-3)

26+(-6)

2,2+(-3)

2

4+(-4)

-70+50

-5,2+2,15

 ( Самоперевірка )

1

5

20

-0,8

2

0

-20

-3,05

 

  1. Слайд 13. Вправа № 1050 с. 193 (завдання достатнього рівня).
  2. Учні, яким не під силу завдання достатнього рівня виконують завдання на визначення знаку результату дії додавання в інтерактивному ігровому додатку в LearningApps.org.

VІІІ. Творче перенесення знань у нові ситуації (додаткова задача)

Слайд 14.Фермер пішов на базар і купив там коня за 60 $. Але незабаром він помітив, що коні подорожчали, і продав його за 70 $. Потім він зрозумів, що їхати йому нема на чому, і купив тут же цього коня, але уже за 80 $. Потім він задумався, як би не одержати від дружини прочухана за таку дорогу покупку, і продав його знову за 90 $. Скільки в підсумку заробив чи втратив чоловік?

ІХ. Підсумок уроку і домашнє завдання

  1. Оцінювання учнів

Додаємо свої результати за кожний етап уроку (порахувати поетапно, картки черговий збирає).

Слайд 15.

  1. Домашнє завдання

1. Розділ 4, § 39 (опрацювати, вивчити правила).

2. № 1024 , 1032             (початковий та середній рівень)

№ 1051 (достатній рівень)

№ 1055 (високий рівень)

№1058 – на повторення (достатній рівень)

 

  1. Слайд 16. Аналіз реалізації завдань на уроці 

Прийом «Незакінчене речення»:

  • «Сьогодні на уроці я познайомився з …….»
  • «В мене вийшло  ……..»
  •  «Було непросто  ……..»
  • «Я спробую  ……..»

 

 

 

 

docx
Додав(-ла)
Вікулова Ганна
Додано
6 квітня 2020
Переглядів
659
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку