Урок узагальнення і систематизації знань з теми "Коло.Круг. Діаграми"

Про матеріал
Мета: узагальнити та систематизувати знання учнів за темою «Відсоткові розрахунки. Коло. Круг. Діаграми»; удосконалити вміння розв’язувати задачі з цієї теми Формування ключових компетентностей: • формувати вміння аналізувати та узагальнювати інформацію; • формувати вміння контролювати, коригувати та оцінювати результати своєї навчальної діяльності; • сприяти самовихованню відповідальності, дисциплінованості, толерантності.
Перегляд файлу

Формування предметних компетентностей:

  •   узагальнити та систематизувати знання учнів за темою «Відсоткові розрахунки. Коло. Круг. Діаграми»; удосконалити вміння розв’язувати задачі з цієї теми

Формування ключових компетентностей:

  •   формувати вміння аналізувати та узагальнювати інформацію;
  •   формувати вміння контролювати, коригувати та оцінювати результати своєї навчальної діяльності;
  • сприяти самовихованню відповідальності, дисциплінованості, толерантності.

 

  •    

Тема уроку: «Узагальнити та систематизувати знання учнів за темою «Відсоткові розрахунки. Коло. Круг. Діаграми»

Мета:

Тип уроку: Удосконалення знань та вмінь учнів 

Форми та методи роботи:  колективна  та індивідуальна робота, практичний метод розв’язування завдань

І.  Організаційний момент.

Добрий день діти!

Сьогодні на уроці математики ми узагальнимо та закріпимо знання з теми «Відсоткові розрахунки. Коло. Круг. Діаграми».

Тема дуже важлива, оскільки доводиться мати справу з такими розрахунками не тільки представникам різних професій (банківським працівникам, хімікам, фармацевтам, статистам, архітекторам і т.д.), але і в повсякденному житті кожній, без винятку, людині.

ІІ. Перевірка домашньої роботи

Перевірити наявність та якість виконання домашнього завдання та відповісти на запитання учнів, які виникли під час виконання завдань.

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності

Сьогодні слід узагальнити й систематизувати отримані знання з пройденої теми, продемонструвати, чого навчилися за цей час. Активно працюйте на уроці, щоб усунути прогалини в знаннях.

ІV. Актуалізація опорних знань учнів

Почнемо наш урок з кросворда, який допоможе знайти ключове слово нашого уроку

  1. Коло разом із частиною площини, яку воно обмежує
  2. Відрізок, що сполучає центр кола з точкою на колі, називається
  3. Фігура, яка є частиною круга, обмежена двома радіусами круга
  4. Відрізок, що сполучає дві точки на колі та проходить через центр, називається
  5. Геометрична фігура, яка дає уявлення про колесо це ?
  6. Вираз, що є часткою чисел
  7. Для побудови якої діаграми ціле зображують кругом
  8. Рівність двох відношень

Я сподіваюсь що мі попрацюємо гармонійно і злагоджено.


 

3. Назвіть формулу, за якою обчислюється площа круга, якщо відомо
радіус кола.

(S = πг2)

6. Як знайти довжину кола?    (С = 2 πг)

7. Що таке відсоток? 

(одна сота частини)

8.  Як знайти відсоток від числа?

9.  Знаходження числа за його відсотком?

Удосконалення знань та вмінь учнів

№ 1. (самостійно)

Круг поділено на 9 рівних секторів. Знайдіть кут сектора.                    (400)

№ 2.  (робота в групах з подальшою взаємоперевіркою)

 Із 25 учнів 6 класу день народження взимку святкують 8 учнів. Скільки відсотків учнів класу святкують день народження взимку?

(32%)


№ 3.  (коментоване письмо)

Ціна дитячої куртки підвищилась з 1200 грн до 1260 грн. На скільки відсотків підвищилась ціна дитячої куртки?

1) 1260 – 1200 = 60 (грн.) – на стільки гривень підвищилась;

2) 1200 грн. – 100%

        60 грн. – х%

     х = 60 ∙ 100 : 1200 = 5% - на стільки відсотків підвищилася ціна.

Відповідь:  5%

№ 4. (робота в групах)

Із учнів класу 70 % захоплюються футболом, — біатлоном, а решта — тенісом.

Побудуйте: а) кругову; б) стовпчасту діаграми побудуємо за допомогою цеглинок.

1) 100% ∙ 1 : 4 = 25% - захоплюються біатлоном;

2) 100% - (25% + 70%) = 5% - тенісом;

3) 3600 : 100% = 3,60 – 1%;

4) 3,60∙ 25% = 900 – захоплюються біатлоном;

5) 3,60∙ 70% = 2520 – захоплюються футболом;

6) 3,60 ∙ 5% = 180 – захоплюються тенісом.

а) 1 — захоплюються футболом, 252°;

    2 — захоплюються біатлоном, 90°;

    3 — захоплюються тенісом, 18°;

б) 1 — захоплюються футболом, 7 см;

    2 — захоплюються біатлоном, 2,5 см;

    3 — захоплюються тенісом, 0,5 см.

 

 

№ 5. (колективна робота)

Обчисліть площу заштрихованої фігу­ри, якщо сторони прямо-кутника 2 см і 6 см? (Число π округліть до сотих).

1) Sкр.= 3,14 ∙ 22 = 12,56 (см2);

2) 12, 56 : 2 = 6,28 (см2) – площа півкруга;

3) 2 ∙ 6 = 12 (см2) – площа прямокутника;

4) 12 – 6,28 = 5,72 (см2) – площа заштрихованої фігури.

Відповідь: ≈ 5,72 (см2).

 Підсумок уроку: Молодці, діти, ви дуже добре сьогодні попрацювали, показали усі свої знання та вміння виконувати різноманітні завдання.

Рефлексія : Вправа  «Моє сонечко»

 (діти вибирають одне з трьох зображень:

 сонце - «у мене все вийшло»,

сонце і хмаринка - «все вийшло, але були труднощі»,

хмаринка - «сьогодні у мене не вийшло нічого»);

 

  

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
4.5
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.9
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Самікова Ірина Олександрівна
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Горик Руслана Миколаївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
7 квітня 2020
Переглядів
2320
Оцінка розробки
4.9 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку