Урок "Додавання і віднімання числа 0. Складання та розв’язування прикладів на додавання і віднімання чисел 0 і 1."

Про матеріал

Тема : Додавання і віднімання числа 0. Складання та розв'язування прикладів на додавання і віднімання чисел 0 і 1.

Тема : Закріпити знання учнів про число 0; на основі практичних вправ розглянути випадки додавання і віднімання 0 і 1; закріпити знання нумерації чисел у межах 10; розвивати увагу, мислення; виховувати старанність, пізнавальний інтерес, любов до рідної землі.

Обладнання : малюнок ракети з геометричних фігур, цифри, сигнальні картки, глобус, напис, символи етапів уроку.

І Організація учнів до уроку - Сьогодні, діти, у нас незвичайний урок, а урок – мандрівка. Куди і на чому ми будемо мандрувати, ви дізнаєтеся пізніше. А зараз давайте щиро та сердечно привітаємо один одного. Вчитель : Я всміхаюсь сонечку ! Діти : Здрастуй золоте ! Вчитель : Я всміхаюсь квіточці ! Діти : Хай вона росте ! Вчитель : Я всміхаюсь дощику ! Діти : Лийся, мов з відра ! Вчитель : Друзям усміхаюся ! Діти : Зичу їм добра ! Вчитель : Тож поверніться і подаруйте посмішку своєму товаришеві і гостям. Щоб наш урок був гарним, цікавим, змістовним, якими ви бажаєте бути на уроці ? Діти : Активними, уважними, розумними. Вчитель : Я згодна з вами. Мені приємно вчити того, хто хоче вчитися. Тож у подорож !

ІІ Актуалізація опорних знань учнів 1 Графічний диктант. – Щоб дізнатися ,на якому транспорті ми будемо подорожувати, вам потрібно виконати графічний диктант. (Показую символ ).

Графічний диктант - 1 клітинка по діагоналі ліворуч униз, 5 вниз, 1 по діагоналі ліворуч униз, 1 вниз, 1 по діагоналі праворуч угору, 1 вниз, 1 по діагоналі праворуч угору, 1 по діагоналі праворуч униз, 1 вгору, 1 по діагоналі праворуч униз , 1вгору, 1 по діагоналі ліворуч угору, 5 вгору, 1 по діагоналі ліворуч угору. ( Ракета). – Ми подорожуємо з вами на ракеті. (Малюнок ракети з геометричних фігур). 2 Математична розминка.. – Транспорт обрано. І як справжні космонавти ми повинні приготуватися до старту . Одягнути скафандри – раз ! Сісти зручніше – два ! Очі закрити – три ! Готовність до старту – лічи ! - Діти разом рахують від 0 до 10. - Ми з вами на планеті «Весела лічба». Приготували сигнальні картки. Пташка мала пташенят - П'ять сіресеньких малят. Раптом трапилась біда : Випало одне з гнізда . Скільки пташенят тоді Залишилося у гнізді ? ( 4 ) Ох, було ж у нас мороки ! Посварились дві сороки. На їх шум ще дві примчало. Скільки разом птахів стало ? (4 ) Є в зайчихи п'ять малят - Неслухняних зайченят. На обід їх мати жде : Три прийшли, а скільки йде ? (2) Були у нашому дворі : Два горобці, три снігурі. Хто може скласти лік птахам - Всім горобцям і снігурам ? (5) Три коти у холодочку Сірих мишок їли. Проти кожного кота Два коти сиділи. Це задача, а не сміх - Полічіть котів усіх . (3) - Ми з вами на планеті «Каліграфія». Ви дізнаєтеся, які цифри ми будемо писати в зошиті, відгадавши загадки про них. Вона тонка , як спиця. Це є цифра… (1) З шісткою ця цифра схожа, Хто її назвати може ? А якщо перевернуть… Діти, як цю цифру звуть ? (9) Витанцьовує вона На папері гопака. Шия, наче в гусака, Це є ,діти, цифра … (2) Кільця в ножицях стулились, Що за цифра утворилась ? Хто з вас може нам сказати, Як же цифру цю назвати ? (8) А ця цифра жартівливо Випинає лікоть вліво . (4) А ця цифра, мов замок : Знизу – круг, вгорі – гачок. (6) Цифра ця, як кочерга, А в неї, бач, одна нога. (7) Можу назвати його м'ячем, А хочеш, діркою назвем , А можна бубликом, Таким ось кругленьким. Та як його ми не назвем, Він називається…! (0) - Назвіть числа у порядку зростання . – Які числа пропущені у числовому ряді ? - Назвати «сусідів» чисел : 7, 1. – Назвати найбільше число, найменше число. – Завдання виконано. Ми можемо вирушати далі. Включити відлік ! - 10, 9, 8, 7, 6, 5,4, 3,2,1,0 ! Старт ! ІІІ Мотивація навчальної діяльності учнів - З яким числом ми ознайомилися на минулому уроці ? (0) - На якому місці стоїть цифра 0 у числовому ряді ? Цікавинка : В Угорщині, у Будапешті, поставлено пам'ятник 0. Жодна інша цифра не удостоїлася таких почестей. Нуль менше одиниці, тому він і стоїть першим.Фізкультхвилинка.

ІV Оголошення теми і мети уроку - Ми з вами прилетіли на планету «Нуль». Тут будемо складати і обчислювати приклади на додавання і віднімання, розв'язувати цікаві геометричні завдання, порівнювати числа. - Вірш - загадка Скільки років у яйці курчаті ? Скільки крил у кошеняти ? Скільки в алфавіті цифр ? Скільки гір проковтне тигр ? Скільки мишка важить тонн ? Скільки в морі плаває зозуль ? Знає тільки цифра …нуль.

V Вивчення нового матеріалу 1 - Перше місто, у якому ми побуваємо на цій планеті, називається Космокнижка. – Робота з підручником. Виконання завдання 1,2 на ст. 49 (усно). – Виконання завдання 3 (робота у парах). 2 - На нашому шляху місто Космозошит. Виконання завдання на ст. 35. 3 - На нашому шляху місто Геометрія. - Потрібно накреслити відрізок довжиною 6 см - На чому ми з вами сьогодні подорожували ? - Назвіть , з яких геометричних фігур складається наша ракета ? 4 - На нашому шляху місто Логіка. – Скільки крил у карася ? - Скільки груш на сосні ? - Скільки ластівок стрибає у траві ? - Скільки жаб летить у небесах ?

VІ Підсумок уроку - Ось і завершується наша мандрівка. Нам потрібно повертатися додому на нашу планету. Подивіться, яка наша Земля прекрасна (глобус, малюнки). Як спокійно вона рухається у Всесвіті. З усіх планет Земля одна блакитна. - Заплющте очі. Ми все ближче до рідної Землі . Як гарно пливуть по небу хмари, як летять птахи. Вслухайтесь у пташиний спів, шелест дерев, шум моря. Як навколо красиво ! Життя для людини неможливе без природи. Бережіть природу, бережіть нашу Землю ! - Розплющте очі . На якій планеті ми з вами побували ? - Що вчилися робити ? - Що нового дізналися ?
Перегляд файлу

                               Урок математики

Тема : Додавання і віднімання числа 0. Складання та розв’язування  прикладів на додавання і віднімання чисел    0 і 1.

Тема : Закріпити знання учнів про число 0; на основі практичних вправ розглянути випадки додавання і віднімання 0 і 1; закріпити знання нумерації чисел у межах 10; розвивати увагу, мислення; виховувати старанність, пізнавальний інтерес, любов до рідної землі.

Обладнання : малюнок ракети з геометричних фігур, цифри, сигнальні картки, глобус, напис, символи етапів уроку.

І Організація учнів до уроку                                                                                         - Сьогодні, діти, у нас незвичайний урок, а урок – мандрівка. Куди і на чому  ми будемо мандрувати, ви дізнаєтеся пізніше. А зараз давайте щиро та сердечно привітаємо один одного.                                                                                                 Вчитель : Я всміхаюсь сонечку !                                                                                                       Діти : Здрастуй золоте !                                                                                                                    Вчитель : Я всміхаюсь  квіточці !                                                                                                                                                                              Діти : Хай вона росте !                                                                                                                   Вчитель : Я всміхаюсь дощику !                                                                                             Діти : Лийся, мов з відра !                                                                                                               Вчитель : Друзям усміхаюся !                                                                                                   Діти : Зичу їм добра !                                                                                                                  Вчитель : Тож поверніться і подаруйте посмішку своєму товаришеві і гостям. Щоб наш урок був гарним, цікавим, змістовним, якими ви бажаєте бути на уроці ?                                                                                                                                                       Діти : Активними, уважними, розумними.                                                                                        Вчитель : Я згодна з вами. Мені приємно вчити того, хто хоче вчитися. Тож у подорож !

ІІ  Актуалізація опорних знань учнів                                                                           1 Графічний диктант.                                                                                                                  – Щоб дізнатися ,на якому транспорті ми будемо подорожувати, вам потрібно виконати графічний диктант. (Показую символ ).

                                                Графічний диктант                                                                                 - 1 клітинка по діагоналі ліворуч униз, 5 вниз, 1 по діагоналі ліворуч униз, 1 вниз, 1 по діагоналі праворуч угору, 1 вниз, 1 по діагоналі праворуч угору, 1 по діагоналі праворуч униз, 1 вгору, 1 по діагоналі праворуч униз , 1вгору, 1 по діагоналі ліворуч угору, 5 вгору, 1 по діагоналі ліворуч угору. ( Ракета).                     – Ми подорожуємо з вами на ракеті. (Малюнок ракети з геометричних фігур).         2  Математична розминка..                                                                                                                                      – Транспорт обрано. І як справжні космонавти ми повинні приготуватися до старту .                                                                                                                                                       Одягнути скафандри – раз !                                                                                                  Сісти зручніше – два !                                                                                                                   Очі закрити – три !                                                                                                                Готовність до старту – лічи !                                                                                                        - Діти разом рахують від 0 до 10.                                                                                                -  Ми з вами на планеті «Весела лічба». Приготували сигнальні картки.                          Пташка мала пташенят -                                                                                                                                    П’ять сіресеньких малят.                                                                                                                 Раптом трапилась біда :                                                                                                                        Випало одне з гнізда .                                                                                                                         Скільки пташенят тоді                                                                                                                        Залишилося  у гнізді ? ( 4 )                                                                                                                    Ох, було ж у нас мороки !                                                                                                                    Посварились дві сороки.                                                                                                                   На їх шум ще дві примчало.                                                                                                          Скільки разом птахів стало ? (4 )                                                                                                            Є в зайчихи п’ять малят -                                                                                                        Неслухняних зайченят.                                                                                                                        На обід їх мати жде :                                                                                                                     Три прийшли, а скільки йде ? (2)                                                                                               Були у нашому дворі :                                                                                                                        Два горобці, три снігурі.                                                                                                                  Хто може скласти лік птахам -                                                                                                         Всім горобцям і снігурам ? (5)                                                                                                        Три коти у холодочку                                                                                                                        Сірих мишок їли.                                                                                                                      Проти кожного кота                                                                                                                              Два коти сиділи.                                                                                                                         Це задача, а не сміх -                                                                                                                         Полічіть котів усіх . (3)                                                                                                                   - Ми з вами на планеті «Каліграфія». Ви дізнаєтеся, які цифри ми будемо писати в зошиті, відгадавши загадки про них.                                                                         Вона тонка , як спиця.                                                                                                                  Це є цифра… (1)                                                                                                                                       З шісткою ця цифра схожа,                                                                                                                    Хто її назвати може ?                                                                                                                            А якщо перевернуть…                                                                                                                          Діти, як цю цифру звуть ? (9)                                                                                                           Витанцьовує вона                                                                                                                             На папері гопака.                                                                                                                             Шия, наче в гусака,                                                                                                                           Це є ,діти,  цифра  … (2)                                                                                                                Кільця в ножицях стулились,                                                                                                         Що за цифра утворилась ?                                                                                                                  Хто з вас може нам сказати,                                                                                                            Як же цифру цю назвати  ? (8)                                                                                                             А ця цифра жартівливо                                                                                                                    Випинає лікоть вліво . (4)                                                                                                                  А ця цифра, мов замок :                                                                                                                   Знизу – круг, вгорі – гачок. (6)                                                                                               Цифра ця, як кочерга,                                                                                                                          А в неї, бач, одна нога. (7)                                                                                                                 Можу назвати його м’ячем,                                                                                                               А хочеш, діркою назвем ,                                                                                                                        А можна  бубликом,                                                                                                                             Таким ось кругленьким.                                                                                                                   Та як його ми не назвем,                                                                                                                   Він називається…! (0)                                                                                                                              - Назвіть числа у порядку зростання .                                                                                        – Які числа пропущені у числовому ряді ?                                                                                - Назвати  «сусідів» чисел : 7, 1.                                                                                              – Назвати найбільше число, найменше число.                                                                   – Завдання виконано. Ми можемо вирушати далі. Включити відлік !                                       - 10,  9, 8, 7, 6, 5,4, 3,2,1,0 ! Старт !                                                                                                       ІІІ  Мотивація навчальної діяльності учнів                                                                     - З яким числом ми ознайомилися на минулому уроці ? (0)                                                                      - На якому  місці стоїть цифра 0 у числовому ряді ?                                                                    Цікавинка : В Угорщині, у Будапешті, поставлено пам’ятник 0. Жодна інша цифра не удостоїлася таких почестей. Нуль менше одиниці, тому він і стоїть першим.                                                                                                                                          Фізкультхвилинка.

ІV Оголошення теми і мети уроку                                                                                   - Ми з вами прилетіли на  планету «Нуль». Тут будемо складати і обчислювати приклади на додавання і віднімання, розв’язувати цікаві геометричні завдання, порівнювати числа.                                                                                               -   Вірш - загадка                                                                                                                  Скільки років у яйці курчаті  ?                                                                                                                Скільки крил у кошеняти ?                                                                                                            Скільки в алфавіті цифр ?                                                                                                            Скільки гір проковтне тигр ?                                                                                                                                       Скільки мишка важить тонн ?                                                                                                        Скільки в морі плаває зозуль ?                                                                                                    Знає тільки цифра …нуль.                            

V  Вивчення нового матеріалу                                                                                      1  - Перше  місто, у якому ми побуваємо на цій планеті, називається Космокнижка.                                                                                                                              – Робота з підручником. Виконання завдання 1,2 на ст. 49 (усно).                                                  – Виконання завдання 3 (робота у парах).                                                                              2  - На нашому шляху місто Космозошит. Виконання завдання на ст. 35.                            3  - На нашому шляху місто Геометрія.                                                                                           -  Потрібно  накреслити відрізок довжиною 6 см                                                                       -  На чому ми з вами сьогодні подорожували ?                                                                      - Назвіть , з яких  геометричних фігур складається наша ракета ?                                          4  - На нашому шляху місто Логіка.                                                                                               – Скільки крил у карася ?                                                                                                                  - Скільки груш на сосні ?                                                                                                                    - Скільки ластівок стрибає у траві ?                                                                                           - Скільки жаб летить у небесах ?                 

VІ  Підсумок уроку                                                                                                    - Ось і завершується   наша мандрівка. Нам потрібно повертатися додому на нашу планету. Подивіться, яка наша Земля прекрасна (глобус, малюнки). Як  спокійно вона рухається у Всесвіті. З усіх планет Земля одна блакитна.                                -  Заплющте очі. Ми все ближче до рідної Землі . Як гарно пливуть по небу хмари, як летять птахи. Вслухайтесь у пташиний  спів, шелест дерев, шум моря. Як навколо красиво ! Життя для людини неможливе без природи. Бережіть природу, бережіть нашу Землю !                                                                              - Розплющте очі . На якій планеті ми з вами побували ?                                                         - Що вчилися робити ?                                                                                                                          - Що нового дізналися ?                                                                                                                                                                                                                              

 

docx
Додано
13 квітня 2018
Переглядів
1877
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку