Тема : Додавання і віднімання числа 0. Складання та розв'язування прикладів на додавання і віднімання чисел 0 і 1.
Тема : Закріпити знання учнів про число 0; на основі практичних вправ розглянути випадки додавання і віднімання 0 і 1; закріпити знання нумерації чисел у межах 10; розвивати увагу, мислення; виховувати старанність, пізнавальний інтерес, любов до рідної землі.
Обладнання : малюнок ракети з геометричних фігур, цифри, сигнальні картки, глобус, напис, символи етапів уроку.
І Організація учнів до уроку - Сьогодні, діти, у нас незвичайний урок, а урок – мандрівка. Куди і на чому ми будемо мандрувати, ви дізнаєтеся пізніше. А зараз давайте щиро та сердечно привітаємо один одного. Вчитель : Я всміхаюсь сонечку ! Діти : Здрастуй золоте ! Вчитель : Я всміхаюсь квіточці ! Діти : Хай вона росте ! Вчитель : Я всміхаюсь дощику ! Діти : Лийся, мов з відра ! Вчитель : Друзям усміхаюся ! Діти : Зичу їм добра ! Вчитель : Тож поверніться і подаруйте посмішку своєму товаришеві і гостям. Щоб наш урок був гарним, цікавим, змістовним, якими ви бажаєте бути на уроці ? Діти : Активними, уважними, розумними. Вчитель : Я згодна з вами. Мені приємно вчити того, хто хоче вчитися. Тож у подорож !
ІІ Актуалізація опорних знань учнів 1 Графічний диктант. – Щоб дізнатися ,на якому транспорті ми будемо подорожувати, вам потрібно виконати графічний диктант. (Показую символ ).
Графічний диктант - 1 клітинка по діагоналі ліворуч униз, 5 вниз, 1 по діагоналі ліворуч униз, 1 вниз, 1 по діагоналі праворуч угору, 1 вниз, 1 по діагоналі праворуч угору, 1 по діагоналі праворуч униз, 1 вгору, 1 по діагоналі праворуч униз , 1вгору, 1 по діагоналі ліворуч угору, 5 вгору, 1 по діагоналі ліворуч угору. ( Ракета). – Ми подорожуємо з вами на ракеті. (Малюнок ракети з геометричних фігур). 2 Математична розминка.. – Транспорт обрано. І як справжні космонавти ми повинні приготуватися до старту . Одягнути скафандри – раз ! Сісти зручніше – два ! Очі закрити – три ! Готовність до старту – лічи ! - Діти разом рахують від 0 до 10. - Ми з вами на планеті «Весела лічба». Приготували сигнальні картки. Пташка мала пташенят - П'ять сіресеньких малят. Раптом трапилась біда : Випало одне з гнізда . Скільки пташенят тоді Залишилося у гнізді ? ( 4 ) Ох, було ж у нас мороки ! Посварились дві сороки. На їх шум ще дві примчало. Скільки разом птахів стало ? (4 ) Є в зайчихи п'ять малят - Неслухняних зайченят. На обід їх мати жде : Три прийшли, а скільки йде ? (2) Були у нашому дворі : Два горобці, три снігурі. Хто може скласти лік птахам - Всім горобцям і снігурам ? (5) Три коти у холодочку Сірих мишок їли. Проти кожного кота Два коти сиділи. Це задача, а не сміх - Полічіть котів усіх . (3) - Ми з вами на планеті «Каліграфія». Ви дізнаєтеся, які цифри ми будемо писати в зошиті, відгадавши загадки про них. Вона тонка , як спиця. Це є цифра… (1) З шісткою ця цифра схожа, Хто її назвати може ? А якщо перевернуть… Діти, як цю цифру звуть ? (9) Витанцьовує вона На папері гопака. Шия, наче в гусака, Це є ,діти, цифра … (2) Кільця в ножицях стулились, Що за цифра утворилась ? Хто з вас може нам сказати, Як же цифру цю назвати ? (8) А ця цифра жартівливо Випинає лікоть вліво . (4) А ця цифра, мов замок : Знизу – круг, вгорі – гачок. (6) Цифра ця, як кочерга, А в неї, бач, одна нога. (7) Можу назвати його м'ячем, А хочеш, діркою назвем , А можна бубликом, Таким ось кругленьким. Та як його ми не назвем, Він називається…! (0) - Назвіть числа у порядку зростання . – Які числа пропущені у числовому ряді ? - Назвати «сусідів» чисел : 7, 1. – Назвати найбільше число, найменше число. – Завдання виконано. Ми можемо вирушати далі. Включити відлік ! - 10, 9, 8, 7, 6, 5,4, 3,2,1,0 ! Старт ! ІІІ Мотивація навчальної діяльності учнів - З яким числом ми ознайомилися на минулому уроці ? (0) - На якому місці стоїть цифра 0 у числовому ряді ? Цікавинка : В Угорщині, у Будапешті, поставлено пам'ятник 0. Жодна інша цифра не удостоїлася таких почестей. Нуль менше одиниці, тому він і стоїть першим.Фізкультхвилинка.
ІV Оголошення теми і мети уроку - Ми з вами прилетіли на планету «Нуль». Тут будемо складати і обчислювати приклади на додавання і віднімання, розв'язувати цікаві геометричні завдання, порівнювати числа. - Вірш - загадка Скільки років у яйці курчаті ? Скільки крил у кошеняти ? Скільки в алфавіті цифр ? Скільки гір проковтне тигр ? Скільки мишка важить тонн ? Скільки в морі плаває зозуль ? Знає тільки цифра …нуль.
V Вивчення нового матеріалу 1 - Перше місто, у якому ми побуваємо на цій планеті, називається Космокнижка. – Робота з підручником. Виконання завдання 1,2 на ст. 49 (усно). – Виконання завдання 3 (робота у парах). 2 - На нашому шляху місто Космозошит. Виконання завдання на ст. 35. 3 - На нашому шляху місто Геометрія. - Потрібно накреслити відрізок довжиною 6 см - На чому ми з вами сьогодні подорожували ? - Назвіть , з яких геометричних фігур складається наша ракета ? 4 - На нашому шляху місто Логіка. – Скільки крил у карася ? - Скільки груш на сосні ? - Скільки ластівок стрибає у траві ? - Скільки жаб летить у небесах ?
VІ Підсумок уроку - Ось і завершується наша мандрівка. Нам потрібно повертатися додому на нашу планету. Подивіться, яка наша Земля прекрасна (глобус, малюнки). Як спокійно вона рухається у Всесвіті. З усіх планет Земля одна блакитна. - Заплющте очі. Ми все ближче до рідної Землі . Як гарно пливуть по небу хмари, як летять птахи. Вслухайтесь у пташиний спів, шелест дерев, шум моря. Як навколо красиво ! Життя для людини неможливе без природи. Бережіть природу, бережіть нашу Землю ! - Розплющте очі . На якій планеті ми з вами побували ? - Що вчилися робити ? - Що нового дізналися ?Урок математики
Тема : Додавання і віднімання числа 0. Складання та розв’язування прикладів на додавання і віднімання чисел 0 і 1.
Тема : Закріпити знання учнів про число 0; на основі практичних вправ розглянути випадки додавання і віднімання 0 і 1; закріпити знання нумерації чисел у межах 10; розвивати увагу, мислення; виховувати старанність, пізнавальний інтерес, любов до рідної землі.
Обладнання : малюнок ракети з геометричних фігур, цифри, сигнальні картки, глобус, напис, символи етапів уроку.
І Організація учнів до уроку - Сьогодні, діти, у нас незвичайний урок, а урок – мандрівка. Куди і на чому ми будемо мандрувати, ви дізнаєтеся пізніше. А зараз давайте щиро та сердечно привітаємо один одного. Вчитель : Я всміхаюсь сонечку ! Діти : Здрастуй золоте ! Вчитель : Я всміхаюсь квіточці ! Діти : Хай вона росте ! Вчитель : Я всміхаюсь дощику ! Діти : Лийся, мов з відра ! Вчитель : Друзям усміхаюся ! Діти : Зичу їм добра ! Вчитель : Тож поверніться і подаруйте посмішку своєму товаришеві і гостям. Щоб наш урок був гарним, цікавим, змістовним, якими ви бажаєте бути на уроці ? Діти : Активними, уважними, розумними. Вчитель : Я згодна з вами. Мені приємно вчити того, хто хоче вчитися. Тож у подорож !
ІІ Актуалізація опорних знань учнів 1 Графічний диктант. – Щоб дізнатися ,на якому транспорті ми будемо подорожувати, вам потрібно виконати графічний диктант. (Показую символ ).
Графічний диктант - 1 клітинка по діагоналі ліворуч униз, 5 вниз, 1 по діагоналі ліворуч униз, 1 вниз, 1 по діагоналі праворуч угору, 1 вниз, 1 по діагоналі праворуч угору, 1 по діагоналі праворуч униз, 1 вгору, 1 по діагоналі праворуч униз , 1вгору, 1 по діагоналі ліворуч угору, 5 вгору, 1 по діагоналі ліворуч угору. ( Ракета). – Ми подорожуємо з вами на ракеті. (Малюнок ракети з геометричних фігур). 2 Математична розминка.. – Транспорт обрано. І як справжні космонавти ми повинні приготуватися до старту . Одягнути скафандри – раз ! Сісти зручніше – два ! Очі закрити – три ! Готовність до старту – лічи ! - Діти разом рахують від 0 до 10. - Ми з вами на планеті «Весела лічба». Приготували сигнальні картки. Пташка мала пташенят - П’ять сіресеньких малят. Раптом трапилась біда : Випало одне з гнізда . Скільки пташенят тоді Залишилося у гнізді ? ( 4 ) Ох, було ж у нас мороки ! Посварились дві сороки. На їх шум ще дві примчало. Скільки разом птахів стало ? (4 ) Є в зайчихи п’ять малят - Неслухняних зайченят. На обід їх мати жде : Три прийшли, а скільки йде ? (2) Були у нашому дворі : Два горобці, три снігурі. Хто може скласти лік птахам - Всім горобцям і снігурам ? (5) Три коти у холодочку Сірих мишок їли. Проти кожного кота Два коти сиділи. Це задача, а не сміх - Полічіть котів усіх . (3) - Ми з вами на планеті «Каліграфія». Ви дізнаєтеся, які цифри ми будемо писати в зошиті, відгадавши загадки про них. Вона тонка , як спиця. Це є цифра… (1) З шісткою ця цифра схожа, Хто її назвати може ? А якщо перевернуть… Діти, як цю цифру звуть ? (9) Витанцьовує вона На папері гопака. Шия, наче в гусака, Це є ,діти, цифра … (2) Кільця в ножицях стулились, Що за цифра утворилась ? Хто з вас може нам сказати, Як же цифру цю назвати ? (8) А ця цифра жартівливо Випинає лікоть вліво . (4) А ця цифра, мов замок : Знизу – круг, вгорі – гачок. (6) Цифра ця, як кочерга, А в неї, бач, одна нога. (7) Можу назвати його м’ячем, А хочеш, діркою назвем , А можна бубликом, Таким ось кругленьким. Та як його ми не назвем, Він називається…! (0) - Назвіть числа у порядку зростання . – Які числа пропущені у числовому ряді ? - Назвати «сусідів» чисел : 7, 1. – Назвати найбільше число, найменше число. – Завдання виконано. Ми можемо вирушати далі. Включити відлік ! - 10, 9, 8, 7, 6, 5,4, 3,2,1,0 ! Старт ! ІІІ Мотивація навчальної діяльності учнів - З яким числом ми ознайомилися на минулому уроці ? (0) - На якому місці стоїть цифра 0 у числовому ряді ? Цікавинка : В Угорщині, у Будапешті, поставлено пам’ятник 0. Жодна інша цифра не удостоїлася таких почестей. Нуль менше одиниці, тому він і стоїть першим. Фізкультхвилинка.
ІV Оголошення теми і мети уроку - Ми з вами прилетіли на планету «Нуль». Тут будемо складати і обчислювати приклади на додавання і віднімання, розв’язувати цікаві геометричні завдання, порівнювати числа. - Вірш - загадка Скільки років у яйці курчаті ? Скільки крил у кошеняти ? Скільки в алфавіті цифр ? Скільки гір проковтне тигр ? Скільки мишка важить тонн ? Скільки в морі плаває зозуль ? Знає тільки цифра …нуль.
V Вивчення нового матеріалу 1 - Перше місто, у якому ми побуваємо на цій планеті, називається Космокнижка. – Робота з підручником. Виконання завдання 1,2 на ст. 49 (усно). – Виконання завдання 3 (робота у парах). 2 - На нашому шляху місто Космозошит. Виконання завдання на ст. 35. 3 - На нашому шляху місто Геометрія. - Потрібно накреслити відрізок довжиною 6 см - На чому ми з вами сьогодні подорожували ? - Назвіть , з яких геометричних фігур складається наша ракета ? 4 - На нашому шляху місто Логіка. – Скільки крил у карася ? - Скільки груш на сосні ? - Скільки ластівок стрибає у траві ? - Скільки жаб летить у небесах ?
VІ Підсумок уроку - Ось і завершується наша мандрівка. Нам потрібно повертатися додому на нашу планету. Подивіться, яка наша Земля прекрасна (глобус, малюнки). Як спокійно вона рухається у Всесвіті. З усіх планет Земля одна блакитна. - Заплющте очі. Ми все ближче до рідної Землі . Як гарно пливуть по небу хмари, як летять птахи. Вслухайтесь у пташиний спів, шелест дерев, шум моря. Як навколо красиво ! Життя для людини неможливе без природи. Бережіть природу, бережіть нашу Землю ! - Розплющте очі . На якій планеті ми з вами побували ? - Що вчилися робити ? - Що нового дізналися ?