ТЕМА: Додавання і віднімання числа 3.
Вже пролунав шкільний дзвінок,
Він кличе всіх нас на урок.
Рівненько сіли. Все. Вже клас,
Роботу починає вчасно.
За парти всілися зручненько,
Поклали руки всі гарненько.
Готові? Так.
А настрій? Клас!
Тож успіх всіх чекає нас!
КРОК1. Усний рахунок.
0+2 9-2
7-2 8+2
6+2 4-2
КРОК 2. Усне опитування.
1) Які арифметичні дії ви знаєте?
2) Яку дію слід виконати, щоб стало більше або щоб одержати те саме число?
3) У якому випадку при додаванні одержимо те саме число?
4) Яку арифметичну дію слід виконати, щоб стало менше або щоб одержати те саме число?
5) У якому випадку при відніманні одержимо те саме число?
6) За допомогою якого знаку записують вираз «суму»? вираз «різницю»?
7) З якою арифметичною дією пов’язана дія додавання?
8) Як одержати перший доданок? другий доданок?
КРОК 3. . Хвилинка каліграфії.
Напишіть каліграфічно число, яке більше, ніж 4 на 2.
Відповідь: 6.
КРОК 4.
-Чому число 2 ми додаємо чи віднімаємо по одиниці?
[Тому що число 2 складається з 1 і 1.]
-Як ми виконували дії? [Ми спочатку додали (відняли) одну одиницю, а потім до одержаного результату додали (відняли) ще 1.]
КРОК 5. Пояснення нового матеріалу.
Число 3 можна віднімати не відразу, а частинами: спочатку відняти 1, а потім відняти ще 2...
-Як інакше можна відняти число 3? Чому?
-Як можна міркувати, щоб додати 3?
3 — це 1 і 2 або 2 і 1.
Тому число 3 можна додати двома способами:
- спочатку додати 1, а потім ще 2;
- або спочатку додати 2, а потім ще 1.
Як можна міркувати, щоб відняти 3?
Аналогічно: 3 — це 1 і 2 або 2 і 1. Тому спочатку можна відняти 1, а потім відняти ще 2; або спочатку відняти 2, а потім відняти ще 1.
КРОК 6. Робота в зошиті на стор. 61. Вправа 1.
Вправа 2.
Вправа 3.
Коментуємо разом схеми.
Вправа 4.
Склад числа 9 і 8.
КРОК 7.
6 + 3 = 6+2 +1 =8+1=9 7 - 3 = 7 - 2 --1 = 5 - 1 = 4
/ \ / \
2 + 1 2 + 1
6 + 3 = 6+1 +2 = 7+2= 9
/ \
УРОК МОЖНА ПОДИВИТИСЯ ЗА ПОСИЛАННЯМ:
https://youtu.be/ShwZ_suvQyI