Досліджуємо взаємозв'язок додавання і віднімання.
-Чи готові, любі діти,
Ви зі мною порадіти?
Будем разом працювати:
Додавати, віднімати,
Дружно руки піднімати.
КРОК 1. Усний рахунок.
а) Гра «На 1 більше і на 1 менше».
-Назвіть число на 1 більше від числа 2, 7, 3, 4, 9.
-Назвіть числа на 1 менше від числа 10, 9. 5, 8, 4.
КРОК 2. Геометрична хвилинка.
-Які фігури зображені?
-За якими ознаками вони змінюються? (За кольором, розміром, за величиною).
КРОК 3. Усне опитування:
-Які арифметичні дії ви знаєте?
-Як називаються числа при додаванні?
-Як називаємо результат дії додавання?
КРОК 4. Робота в друкованому зошиті (стор.52).
Вправа 1.Перший доданок підкресли однією лінією, а другий доданок підкресли двома лініями.
-Однакові суми зафарбуй однаковим кольором.
КРОК 5. Завдання 2.
Пояснення.
Дія додавання зв'язана з дією віднімання.
Якщо від суми відняти перший доданок, то отримаємо другий доданок.
Якщо від суми відняти другий доданок, то отримаємо перший доданок.
КРОК 6. Закріпимо це правило на Вправі 3.
КРОК 7. Повторимо переставний закон додавання: Вправа 4.
КРОК 8. Вправа 5. Вимірюємо довжини риб з коментуванням.
КРОК 9. Підсумок уроку.
-Чи були ви всі активні, радо руки підіймали?
-Чи запам’ятали. Як знайдемо перший доданок. Другий доданок?
-Відмітьте свою роботу на уроці смайликом.(Діти вибирають смайл, оцінюючи свою роботу.)