Урок “Додавання і віднімання десяткових дробів”.

Про матеріал
Розв’язування задач і вправ з теми “Додавання і віднімання десяткових дробів”.
Перегляд файлу

Тема: Розв’язування задач і вправ з теми “Додавання і віднімання десяткових дробів”.

Мета: Закріплення вмінь та навичок учнів додавати і віднімати десяткові дроби у процесі розв’язування цікавих задач, розвиток обчислювальних навичок, логічного мислення, виховання активності, уваги, кмітливості.

Обладнання: картки.

Хід уроку:

  1. Перевірка виконання учнями домашнього завдання.

Зібрати зошити з метою контролю виконання домашнього завдання.

  1. Актуалізація опорних знань   

1). Математичний диктант.

                     В-I                                                        В-II              

  1.  Обчислити найзручнішим  способом:

      a) 49,999+57,4+0,001                                 a) 3,765+4,5+1,235

      б) 15,73+5,798+4,202                                 б) 1,49+0,001+5,798

 2. Знайти значення виразів:

        3,45-0,1843                                                  4-2,015

 3.Число 5,72 більше числа 3,9 на…         3.Число 6,275 більше числа 4,2 на…

                                                   Розв’язання:

                                                         В-I

1.     a) 49,999+57,4+0,001=49,999+0,001+57,4=107,4

   1)  +49,999        2) +50,0

      0,001             57,4 

         50,000           107,4

 

     б) 15,73+5,798+4,202=25,73

 

  1. +5,798                2) +15,73

     4,202                       10,00                

        10,000                       25,73

 

2.    3,45-0,1843=2,2657

_3,4500

     0,1843

     2,2657

 

3.    5,72-3,9=1,82

          _5,72

       3,90

       1,82

                          

                                                        В-II

 

1.    a) 3,765+4,5+1,235=3,765+1,235+4,5=9,5

 

    1) + 3,765                 2)   +5,0

          1,235                         4,5

          5,000                         9,5

 

б) 1,49 +0,001+5,798=7,289

 

1) +0,001       2)   +1,490

     5,798               5,799

     5,799               7,289

 

  1.   4-2,015=1,985

   _4,000

     2,015   

          1,985

 

  1.   6,275-4,2=2,075

         _6,275

           4,2

           2,075

 

Перевірка математичного диктанту (взаємоперевірка).

2). Розв’язати:

 

             Житомир                131,9км                                               Чернігів                          

                                                                                                                                      Бердичів                       40, 2 км                                         Київ                                       199,7 км

Знайти відстань між Бердичевом та Черніговом

ІІІ.   Повідомлення теми, мети і завдань уроку.

ІV. Мотивація навчальної діяльності

На уроці ми будемо узагальнювати і систематизувати знання, вміння та навички, які стосуються додавання і віднімання десяткових дробів. Урок наш незвичайний. Закриємо очі на хвилину й уявімо, що ми відправились у казкову мандрівку.

V. Узагальнення і систематизація знань, умінь, навичок учнів

Казка.

Колись давним-давно жив-був парубок Іван. Було у нього три сестри. Батьки їхні померли, сестри виросли, вийшли заміж і покинули рідну домівку. Цілий рік Іван сумував  без сестер і  вирішив падатися до козаків на Запорізьку Січ. Вирушив парубок у дорогу.

 

Дорогу йому вкаже ланцюжок із вправ.

Відповідь:

  1.       1,26 + 5,49 = 6,75
  2.       6,75 – 3,1439 = 3,6061
  3.       3,6061 + 19,4 = 23,0061

 

 

На початку шляху Іван  зустрів дівчину. Вони полюбили одне одного і зібралися разом в дорогу. Але батьки дівчини вирішили випробувати  на вірність Івана і веліли йому виконати  наступні завдання:

Завдання:

Обчисли:

1.  37,24 – 5,41 + 0,28 + 2,37

2.  5,87 +13,24 – 0,75 – 4,37

3.  2,37 – 0,327 + 41,2 + 42,38

4.  32,41 + 0,545 – 30,72 + 43,6

Допоможемо Івану.

(Колективне розв’язування вправ із записом  розв’язання на дошці)

Розв’язування:

1.  37,24 – 5,41 + 0,28 + 2,37 = 34,48

1) 37,24 – 5,41 = 31,83

2) 31,24 + 0,28 = 32,11

3) 32,11 + 2,37 = 34,48

2.  5,87 + 13,24 – 0,75 – 4,37 = 13,99

1) 5,87 + 13,24 = 19,11

2) 19,11 – 0,75 = 18,36

3) 18,36 – 4,37 = 13,99

3.  2,37 – 0,327 + 41,2 + 42,38 = 85,623

1) 2,37 – 0,327 =2,043

2) 2,043 + 41,2 = 43,243

3) 43,243 + 42,38 = 85,623

4.  32,41 + 0,545 – 30,72 + 43,6 = 45,835

1) 32,41 + 0,545 = 32,955

2) 32,955 – 30,72 = 2,235

3) 2,235 + 43,6 = 45,835

 З  Вашою допомогою Іван виконав усі завдання , і разом зі своєю коханою та вірними друзями, тобто вами, вирушив в дорогу.

 Під’їхали вони до річки, а там великий камінь закрив дорогу на міст. Під каменем -  записку, а в ній умова задачі. Якщо правильно розв’язати задачу, то камінь повернеться і відкриє шлях.

Задача. (Колективне розв’язання із записом на дошці)

 Швидкість теплохода 30,5 км/год., а швидкість течії річки 2,6 км/год. Знайти швидкість теплохода за течією річки.

Розв’язання.

30,5 + 2,6 = 33,1 (км/год.)

Відповідь: 33,1 км/год.

(Колективне розв’язання із записом на дошці)

Упоравшись із завданням, вони вирушили далі...    

Довго їхали лісом, аж ось дорога привела їх до хатинки Ворожки.  Вони зайшли перепочити. Ворожка пообіцяла вказати мандрівникам коротший шлях до Січі за умови, що Іван, разом з друзями, розв’яже рівняння, написані на стінах хатинки.

(На дошці прикріплено картки, на яких записано рівняння).

1) х – 2,9 = 3,93;                                       4) (х – 3,48) + 2,15 = 3,9;

2) х – 3,243 = 5,1;                                     5) (х + 3,7) – 1,8 = 9,7;

3) х + 3,54 = 8,2;                                       6) (у – 8,3) + 4,37 = 6,8.

Розв’язання:

1)  х – 2,9 = 3,93                                        2)  х – 3,243 = 5,1

     х = 3,93 + 2,9                                             х = 5,1 + 3,243  

     х = 6,83                                                      х = 8,343

       

   3)  х + 3,54 = 8,2                                        4) (х – 3,48) + 2,15 = 3,9

 х = 8,2 – 3,54                                             х – 3,48 = 3,9 – 2,15

 х = 4,66                                                      х – 3,48 = 1,75

                                                                         х = 1,75 + 3,48

                                                                         х = 5,23

 

 

 5)  (х +3,7) – 1,8 = 9,7                               6) (у – 8,3) + 4,37 = 6,8    

 х +3,7 = 9,7 + 1,8                                       у – 8,3 = 6,8 +4,37

 х + 3,7 = 11,5                                             у – 8,3 = 11,17

х = 11,5 – 3,7                                               у = 11,17 + 8,3

х = 7,8                                                          у = 19,47

Прощаючись з Іваном, Ворожка розповіла йому про силу коренів рівняння, адже була майстром математичних наук. Якщо потрібно відкрити який-небудь засув або міцно закрити його, досить вголос назвати корені рівняння.

Цю розмову підслухали вірні слуги татаро-монгольського Хана, підстеріг Івана з коханою та друзями, захопили їх у полон і кинули у глибоке підземелля, закривши на 6 засувів. Щоб вийти з підземелля, потрібно їх відкрити, а ключі до них – це результати правильно розв’язаних вправ.

Перше завдання.

Сформулювати властивості додавання. (Учні формулюють властивості додавання й одержують перший ключ)

Щоб допомогти Івану  отримати інші ключі, учі розділилися на дві команди. Та команда, яка першою справиться із завданням, одержує ключ.

Друге завдання.

Задача

У трьох ящиках 64,853 кг. яблук. У першому ящику 24,6 кг. яблук, у другому – на 5,48 кг. менше ніж у першому. Скільки яблук у кожному з трьох ящиків?

Розв’язання.

  1. 24,6 – 5,48 = 19,12(кг) – яблук у другому ящику.

     2) 24,6 + 19,12 = 43,72(кг) – яблук у першому і другому ящиках разом.

     3) 64,853 – 43,72 = 21,133(кг) – яблук у третьому ящику

Відповідь:24,6 кг; 19,12 кг; 21,133 кг.

Третє завдання.

Правильно і швидко розв’язати вправи:

  1.                   43,76 – 8,543                                           5) 0,894 + 89,4
  2.                   4,29 + 5,634                                             6) 0,613 + 3,24
  3.                   103,27 – 17,729                                                               
  4.                   421,608 – 24,7                                                                    

Розв’язання.

1) 43,76 – 8,543 = 35,217                           2) 4,29 + 5,634 = 9,924

   _ 43,760                                                       +4,290

        8,543                                                        5,634

      35,217                                                        9,924

 

 

3)103,27 – 17,729 = 85,541                        4) 421,608 – 24,7 = 396,908

_103,270                                                        _421,608

    17,729                                                            24,700

         85,541                                                          396,908

 

5) 0,894 + 89,4 = 90,294                             6) 0,613 + 3,24 = 3,853

+0,894                                                              +0,613

89,400                                                               3,240

90,294                                                               3,853

 

Четверте завдання.

Розв’язати задачі:

А) Дано числа: 3,43; 3,52; 2,76, 2,67. Сума двох із них дорівнює сумі двох інших. Записати цю рівність.

Б) Дано числа: 10,321; 19,798; 18,656; 11,463. Різниця двох із них дорівнює різниці двох інших. Записати цю рівність.

Розв’язання:

А) +3,43                +3,52

      2,76                  2,67

      6,19                  6,19

Відповідь: 3,43 +2,76 = 3,52 + 2,67.

Б) _18,656            _19,798

       10,321              11,463

         8,335                8,335

Відповідь: 18,656 – 10,321 = 19,798 – 11,463.

П’яте завдання:

Замість зірочок записати такі цифри, щоб утворився правильний вираз.

1) +3*,8*4                                           2) _*,8*44

        4,72*                                                 0,23**

      *0,*85                                                 9,*334

Розв’язання:

1) +35,864                                           2) _9,8644

        4,721                                                 0,2310

      40,585                                                 9,6334

Шосте завдання.

Знайти корінь рівняння:

(х +5,784) – 43,52 = 8,794

Розв’язання:

х + 5,784 = 8,794 + 43,52

х + 5,784 = 52,314

х = 52,314 – 5,784

х = 46,53.

Маючи всі ключі, Іван  назвав голосно корінь рівняння х = 46,53.

Двері підземелля відкрилися , всі мандрівники вийшли на свободу. І, в цей час Військо Запорозьке почало наступ на татарських загарбників. Іван приєднався до козаків, гарно показав себе у бою і козаки погодилися взяти його з дівчиною до себе в Січ. Повернувшись разом до Січі Іван з коханою зіграли весілля і жили довго та щасливо.

        VІ. Підведення підсумків уроку.

      - Чи сподобався вам урок?

  •           Що цікавого було на ньому?

          VІІ. Повідомлення домашнього завдання.

Ми допомогли Івану  знайти своє щастя. На цьому наша подорож закінчується. Але у Івана є ще одна мрія – він дуже хоче провідати своїх сестер. І щоб хлопець  зміг  їх відвідати, потрібно виконати домашнє завдання: Параграф 5, № 1007, №1012.

Розв’язання домашнього завдання:

№ 1007


а) (6,25 + 3,402) – 3,25 = 6,402

  1.     6,25 + 3,402 = 9,652
  2.     9,652 – 3,25 = 6,402

б) 182,46 – (35,2 + 40,46) = 106,8

  1.     35,2 + 40,46 = 75,66
  2.     182,46 – 75,66 = 106,8

в) 62,7 – (50,7 – 10,11) = 22,11

  1.     50,7 – 10,11 = 40,59
  2.     62,7 – 40,59 = 22,11

г) (14,07 + 3,1) – 2,017 = 15,153

  1.    14,07 + 3,1 = 17,17
  2.    17,17 – 2,017 = 15,153

д) 4,29 – (1,28 + 3,01) = 0

  1.    1,28 + 3,01 = 4,29
  2.    4,29 – 4,29 = 0

е) 123,29 – (40,29 + 80,71) = 2,29

  1.    40,29 + 80,71 = 121
  2.    123,29–121=2,29

№ 1012

 


а) х + 14,5 = 24,807                                       

    х = 24,807 – 14,5

    х = 10,307

 

б) х – 11,42 = 0,982

    х = 0,982 + 11,42

    х = 12,402

 

в) 8,7 – х = 7,95

    х = 8,7 – 7,95

    х = 0,75

 

 

 

 

г) 2,4 + 0,66 + х = 7,045

    3,06 + х = 7,045

    х = 7,045 – 3,06

    х = 3,985

 

д) х – (4,2 + 3,1) = 10,7

    х – 7,3 = 10,7

    х = 10,7 + 7,3

    х = 18

 

е) (10 – 0,8) – х = 5,2

    9,2 – х = 5,2

    х = 9,2 – 5,2

    х = 4.


 

 

 

docx
Додано
20 лютого 2021
Переглядів
557
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку