Урок "Додавання і віднімання десяткових дробів"

Про матеріал
Конспект уроку з математики по темі "Додавання та віднімання десяткових дробів".Матеріал уроку допоможе узагальнити і систематизувати знання з даної теми, а також ознайомить з історичними місцями смт.Козелець
Перегляд файлу

 

           Тема уроку. Додавання і

віднімання десяткових дробів Мета уроку:

формувати вміння та навички учнів додавати та віднімати десяткові дроби;

розвивати логічне  мислення учнів, пізнавальну активність, навички самоконтролю; виховувати                            уважність, самостійність,

наполегливість, працьовитість, акуратність, самокритичність, любов до свого краю.

Тип уроку:комбінований.

Обладнання: мультимедійне обладнання, сигнальні картки.

Хід уроку:

І. Організаційний момент.

Привітання. Налаштування учнів до уроку.

На минулому уроці ми з вами вивчили як додавати та віднімати десяткові дроби.

Сьогодні перед нами стоїть завдання:

  • повторити все, що вивчили на минулому уроці;
  • уміло застосувати набуті знання при розв`язуванні вправ та задач;
  • на дошці намальовані смайлики, пропоную, щоб кожен із вас вибрав того смайлика, який відповідає вашому настрою;
  • незважаючи на те,що попереду у нас з вами велика пізнавальна робота , я сподіваюся, що ми зможемо зберегти гарний настрій до кінця уроку, а якщо вдасться , то ще його й покращимо.

Давайте запишемо число, класна робота.

Але перш, ніж ми почнемо урок, я прошу звернути увагу на „Пам`ятку для учнів”. Ознайомтесь із запропонованими рекомендаціями, якщо ви будете слідувати їм, то я впевнена, що на уроці ви обов`язково виконаєте всі завдання тільки на високому рівні.

 

ІІ. Перевірка домашнього завдання

Розпочинаючи роботу на уроці, я хочу запитати, чи є запитання з домашнього завдання? Які труднощі? Чи всі виконали домашнє завдання?

Якщо запитань немає,то продовжимо роботу.


ІІІ. Актуалізація знань.


  1. Що таке десятковий дріб?
  2. Як записують десяткові дроби? 3.Як порівняти десяткові дроби? 4.Як округлити десяткові дроби? 5.Як додати два десяткові дроби? 6.Як відняти два десяткові

дроби?


 

 

 

 

IV.  Дещо із історії виникнення десяткових дробів.

  1. Першим ввів поняття десяткового дробу і визначив правила дії з десятковими дробами видатний математик Ал-Каші у своїй праці

„Ключ до арифметики”.

 

 

 

 

 

 

  1. Німецький математик Кеплер запропонував відокремлювати цілу частину від дробової комою в XVII столітті.

V.  Набуття навичок розв`язування вправ та задач.

Сьогодні урок ми проведемо в дещо незвичайній формі. А для того, щоб дізнатися, що нас чекає, попрацюємо усно.

 

 

 

 

 

 

 

Діти, подивіться, будь ласка, на екран. Чи знайоме вам містечко на фото?Так. Це наше селище Козелець. Той не має майбутнього, хто не знає минулого.

 

 

 

 

 

 

І хоча в нас урок математики, але сьогодні я б хотіла, щоб ви більше дізналися про історичні перлини Козельця.

  1. Окрасою і візиткою Козельця є Собор Різдва Богородиці, в архітектурному ансамблі якого гармонійно поєднані кращі традиції українських і європейських стилів.

 

Собор Різдва Богородиці у Козельці

- пам`ятка архітектури національного значення XVIII століття.

Собор споруджено у 1752-63 роках на замовлення графині Наталії Розумовської (Розумихи – матері Олексія та Кирила Розумовських) архітекторами Іваном Григорович-Барським та Андрієм Квасовим – на знак подяки Богові за щасливу долю синів замовниці.


Під час другої світової війни в Соборі знаходився табір для військовополонених та конюшня.

Собор двохярусний. На першому ярусі знаходиться „тепла” церква Андріана та Наталії-усипальниця Розумовських. Єлизавета Петрівна у 1744 році відвідала Козелець і подарувала храму 27-метровий п`ятиярусний іконостас.

Повертаємось до математичних вправ про наступну історичну пам`ятку. А для цього потрібно обчислити:

1) 6,67+24,793=31,463;

2) 88,17-8,345=79,825;

3) 12-6,256=5,744;

4) 10,4-(0,87+3,268)=6,262;

 

 

  1.      Грандіозність Собору Різдва Богородиці підкреслює одна з найвищих в Україні чотирьохярусна дзвіниця, заввишки 50 м., збудована в 1766-1770 роках Андрієм Квасовим і Іваном Григорович-Барським.

 

 

 

 

  1. Знайти корені рівняння:

 

           1)28,9-Х=5,347;

Х=28,9-5,347; Х=23,553

 

2) Х-23,427 =6,873 ;                                                                                                                                                      Х=6,873+23,427 Х=30,3                                

      

3) 81-Х=39,156-27,8                                    81-Х=11,356;

Х=81-11,356; Х=69,644.


 

 

  1. Упродовж 1866-1874рр. на центральній площі поблизу Собору була зведена п`ятибальна Вознесенська- храмова споруда, що увібрала в себе кращі архітектурні віяння свого часу.

 

 

 

 

 

 

 


  1. Робота в парах

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

проти течії.


Розв`язати задачу.

Власна швидкість човна дорівнює 19,7 км/год, а швидкість течії 1,4 км/год.

Знайти швидкість човна за течією і його швидкість проти течії.

Розв`язання 1)19,7+1,4=21,1(км/год) - швидкість човна за течією.

  1. 19,7-1,4=18,3(км/год) - швидкість човна

Відповідь: 21,1 км/год; 18,3 км/год.

 

  1. Неподалік від Собору,на території сучасного селищного парку, знаходиться інша історична пам`ятка, збудована в стилі українського бароко, двоповерхова кам`яниця колишня полкова канцелярія Київського полку.

Коли полковником став Юхим Дараган зять Кирила і Олексія Розумовських, він запросив архітекторів Андрія Квасова та Івана Григоровича- Барського,які протягом 1740-1760р. втілили його ідею в життя.

 

7.     Фізкультхвилинка

Відпочити є хвилинка, то для нас усіх розминка, діти треба дружно нам всім встати, фізкультхвилинку розпочати!

  1. Миколаївська церква побудована 1781-1784р. на кошти місцевої парафії і священика Кирила Тарловського, який таємно повінчав Олексія Розумовського

з російською імператрицею Єлизаветою (Слайд 16.).

 

 

 

 

  1. Розв`язати задачу

Садиба має форму прямокутника, довжина якого 40,25м, а ширина 20,75 м. Знайти периметр садиби.

 

 

 

 

 

 

Розв`язання P=(а+в)х2 а=40,25м в=20,75м

Р=(40,25+20,75)∙2=612=122(м)

 

Відповідь:122м.


  1. У другій половині XVIII ст. у с.Покорщина, неподалік від Козельця

(нині територія селища) було споруджено маєток Дараганів. Його власницею стала Віра Григорівна Розумовська – сестра братів Розумовських, дружина Козелецького полковника Юхима Дарагана.

 

 

11. Робота з підручником

№1286. У трьох ящиках 109,6 кг помідорів. У першому і в другому ящиках разом 69,9кг, а в другому і третьому 72,1 кг. Скільки кілограмів помідорів у кожному ящику?

 


 

 

 

 

другому ящику.


Розв`язання

1)109,6-69,9=39,7(кг) помідорів у третьому ящику.

2)72,1-39,7=32,4(кг) помідорів у


  1. 69,9-32,4=37,5(кг) помідорів у першому ящику. Відповідь:37,5кг; 32,4кг; 39,7кг.

11.Поблизу панського будинку знаходиться невелика за розміром, але міцна, зовні подібна на скриню двоповерхова кам`яниця-комора – одна з небагатьох на Лівобережній Україні господарських споруд козацької старшини, що збереглась у первісному вигляді.


VI.  Домашнє завдання

  • Повторити параграфи 35-37
  • Виконати вправи:

№1261,№1265,№1274(1;2)

  •    Творче завдання: скласти задачу на додавання та віднімання десяткових дробів.

 

 

 

 

 

VII.  Підсумок уроку

Дати оцінку роботи всьому класу та назвати конкретні оцінки учням, які відповідали.

 

docx
Додано
16 березня 2023
Переглядів
305
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку