Мета уроку: досягти засвоєння правил додавання й віднімання десяткових дробів учнями, сформувати вміння виконувати завдання, які передбачають додавання й віднімання десяткових дробів; розвивати пам'ять, увагу, логічне мислення; виховувати культуру математичних записів.
Знання і вміння, що формуються на уроці: учні повинні знати правила додавання й віднімання десяткових дробів і вміти застосовувати їх у відповідних завданнях. |
КОНСПЕКТ УРОКУ №6
ПЛАНУ УРОКУ
Дата:
Клас: 5
Тема уроку: Додавання і віднімання десяткових дробів
Тип уроку: засвоєння нових знань
Знання і вміння, що формуються на уроці: учні повинні знати правила додавання й віднімання десяткових дробів і вміти застосовувати їх у відповідних завданнях.
Мета уроку: досягти засвоєння правил додавання й віднімання десяткових дробів учнями, сформувати вміння виконувати завдання, які передбачають додавання й віднімання десяткових дробів; розвивати пам’ять, увагу, логічне мислення; виховувати культуру математичних записів.
Обладнання: підручник, зошит.
Етап |
Час, хв. |
Зміст етапу уроку |
Основні орієнтири вивчення теми |
|
Підготовчо-мотиваційний етап |
||||
І |
2 хв.
|
Організація початку уроку |
|
|
II |
6 хв. |
Актуалізація опорних знань |
— |
|
III |
2хв. |
Мотивація навчального процесу |
__ |
|
Пізнавально-орієнтувальний етап |
||||
IV |
10 хв. |
Вивчення нового матеріалу; Первинне закріплення |
|
|
Виконавчо-діяльнісний (формувальний) |
||||
V |
10 хв. |
Первинне застосування отриманих знань |
|
|
VI |
8 хв. |
Самостійна (діагностична) робота |
|
|
Підсумково-рефлексивний етап етап |
|
|||
VII |
5 хв. |
Закріплення, узагальнення і систематизація отриманих знань |
||
Закріплення, отриманих знань; рефлексія діяльності |
|
|||
VIII |
2 хв. |
Домашнє завдання |
|
|
|
||||
ХІД УРОКУ
Підготовчо-мотиваційний етап
Доброго дня. Відкриваємо свої зошити, записуємо число, класна робота. Тема нашого сьогоднішнього уроку: Додавання й віднімання десяткових дробів. (Учитель разом з учнями записує число, класна робота і тему уроку.)
Ви вже вмієте додавати і віднімати звичайні дроби. Тож давайте дещо пригадаємо.
Метод тренувальних вправ (письмово).
1. Запишіть у вигляді звичайних дробів:
а) 0,2; б) 0,23; в) 0,02; г) 7,125; д) 3,274.
Метод тренувальних вправ ( а),б), в), г) усно; д), е) письмово).
2. Виконайте дії:
а) ; г) ;
б) ; д) ;
в) ; е) .
3. Запишіть дроби 1,4; 0,04; 12,180 так, щоб після коми в них була однакова кількість цифр.
Метод: спонукальний
Ви вмієте додавати й віднімати натуральні числа та дроби з однаковими знаменниками. А тепер давайте поміркуємо над такою задачею: в одному сувої тканини було 16,25 м, а в другому — 18,35 м. Скільки метрів у двох сувоях? Що треба зробити? Чи можна скористатися правилом додавання дробів із однаковими знаменниками? Треба виражати величини у метрах і сантиметрах? Сьогодні ви дізнаєтесь, як правильно додавати й віднімати десяткові дроби, не перетворюючи їх на звичайні.
Пізнавально-орієнтувальний етап
Метод: пояснювально-ілюстративний
Аналогічно виконується віднімання десяткових дробів.
При розв’язуванні вправ, вам допоможе опорна схема.
(Вчитель коментує розв’язання даних прикладів)
Виконавчо-діяльнісний (формувальний)
Метод тренувальних вправ (867 усно; 868 письмово)
Завдання |
Відповідь |
|
1 |
|
|
|
|
Метод: письмова самостійна робота на 8 хв. (перевірка правильності виконання завдань на основі співставлення з правильними відповідями).
А тепер кожен самостійно виконує завдання в зошиті. Максимальна оцінка за виконання вправ 9 балів. Для тих кого отримані оцінки влаштують, тому ця оцінка йтиме в журнал, а для тих хто прагне мати більшу оцінку, її можна буде допрацювати на наступному уроці.
№ |
Завдання для першого варіанту |
Завдання для другого варіанту |
Відповідь |
|
1 |
Виконати дії:
|
Виконати дії:
|
1) 5,37 2) 0,9 |
1)8,437; 2) 0, 91 |
2 |
Обчислити зручним способом: 6,25+8,63-2,13+1,25 |
Обчислити зручним способом: 0,375+4,318+1,625-1,318 |
14 |
5 |
Підсумково-рефлексивний етап
Метод: сократичний
А тепер давайте складемо алгоритм додавання і віднімання десяткових дробів. (як підсумок роботи на уроці).
Алгоритм додавання і віднімання десяткових дробів
Метод: бесіда
1. Додавання й віднімання яких чисел, нагадує додавання й віднімання десяткових дробів?
2. У чому перевага десяткової форми запису дробів?
Метод: пояснювально-ілюстративний
Автори підручника |
А. Г. Мерзляк, В.Б.Полонський, М. С.Якір |
Параграф |
33 |
Номери завдань |
869; 871 |
На повторення |
Параграф 21; № |
Додатково |
|
Всі ці завдання аналогічні до тих, які ми виконували під час уроку, тому питань щодо їх виконанню у вас не повинно виникнути. За виконання номерів 869 і 871, можна отримати лише 9 балів. Для тих хто хоче отримати оцінку 12, має виконати індивідуальне завдання.
Зверніть увагу! При розв’язуванні цього завдання, необхідно бути уважними, слідувати алгоритму. Не спішіть виконувати всі дії зразу. Рекомендую по черзі розписувати дії і ви точно не помилитесь.
1