Урок "Додавання і віднімання десяткових дробів"

Про матеріал
урок подорож в казку "Снігова королева" з математики для 5 класу на тему "Додавання і віднімання десяткових дробів"
Перегляд файлу

ТЕМА: Додавання і віднімання десяткових дробів.

МЕТА: Узагальнити і систематизувати відомості про десяткові дроби, зокрема про додавання і віднімання десяткових дробів, закріпити вміння і навички застосування цих дій до розв'язування задач, розвивати логічне мислення та уяву, виховувати культуру математичних записів, такі моральні якості, як уміння прийти на допомогу тим, хто знаходиться в біді, доброзичливість.

ТИП УРОКУ: Узагальнення і систематизація знань.

ХІД УРОКУ

І. МОТИВАЦІЯ ДІЯЛЬНОСТІ

На уроці ми будемо узагальнювати і систематизувати знання, вміння та навички, які стосуються додавання і віднімання десяткових дробів.

Для цього здійснимо мандрівку в казку «Снігова королева». Сподіваюсь ви добре знаєте головних героїв казки - Кая і Герду.

Скажіть, що трапилося з Каєм? (серце хлопчика перетворилося на лід його забрала у свій палац Снігова королева.)

А Герда вирішила відшукати Кая. Для цього, за правилами нашого уроку, їй потрібно розв’язати значну КІЛЬКІСТЬ задач. І ми їй у цьому допоможемо.

ІІ. ПЕРШИЙ ЕТАП МАНДРІВКИ

На своєму шляху Герда зустріла бабусю, якій вона дуже сподобалась, тому бабуся вирішила залишити дівчинку в себе. Для цього вона завела Герду в будинок і замкнула двері на ключ. Щоб вибратися з будинку, дівчинці потрібно розв’язати чайнворд: «Допоможемо їй це зробити».

ЗАПИТАННЯ:

1. Найменше натуральне число (один)

2. Прийоми найменування та позначення чисел (нумерація)

3. Англійська одиниця довжини, яка дорівнює 91 см. (ярд)

4. Компонент дії додавання. (доданок)

5. Прямокутник у якого всі сторони рівні. (квадрат)

ІІІ. ДРУГИЙ ЕТАП МАНДРІВКИ

Впоравшись із завданням, Герда вирушила далі. У дорозі вона зустріла галку, якій розповіла свою історію. Галка знала принца Кая і пообіцяла дівчинці влаштувати з ним зустріч, якщо Герда правильно прочитає числа: 0,1804 1,804 18,04 180,4 1804.

Чи зумієте ви і це зробити? А чим знаменний 1804 рік?

- Це рік заснування першої в Україні гімназії у місті Новгороді Сіверському.

IV. ТРЕТІЙ ЕТАП МАНДРІВКИ

Дівчинка зустрілася з принцом, але це був не її Кай. Герда розплакалася, але принц її заспокоїв і сказав: «Якщо ти в порожні клітинки запропонованих прикладів запишеш такі цифри, щоб утворився правильний вираз, то отримаєш карету і вирушиш у дорогу». Для цього Герді потрібно пригадати, як додаються та віднімаються десяткові дроби, визначити, яку дію слід виконати над числами і замість зірочок записати цифри. Зробіть це і ви.

ПРИКЛАДИ: 41,5*3  5*,386

2*,37*  26,*5*

*9,*94  *1,2*4

V. ІСТОРИЧНА ДОВІДКА

Сучасні знаки ,«+» та «-» стали загальновживаними, починаючи з 17 ст.

Уперше ці знаки з'явилися в праці німецького математика Відмана (1489) зважають, що спочатку знак «-» використовували для позначення недостачі, збитку в торгівлі, а знак «+» для позначення прибутку.

У різних народів знаки додавання і віднімання спочатку мали неоднакову форму. Так, у стародавніх єгиптян знак «+» нагадував зображення двох ніг, що рухаються вперед, а знак «-» був схожий на зображення двох ніг, що рухаються назад.

 

 

 

VІ. ЧЕТВЕРТИЙ ЕТАП МАНДРІВКИ

Тільки-но Герда заїхала в темний ліс, як на неї напали розбійники. Маленька розбійниця пообіцяла відпустити її, якщо дівчинка порівняє числові вирази:

а) 13,2+18,04 і 48,36-17,04

6) 6,57-14,64 і 15,3+3,72

Порівняйте ці вирази і ви.

VII. П’ЯТИЙ ЕТАП МАНДРІВКИ

Далі Герді допомагав подорожувати олень. Вони дісталися до Лапландії та зупинилися в хатинці лапландки на відпочинок. Разом із ними відпочинимо і ми, розставивши правильно коми:

32+1,8=5  3+108=4,08  0,42+17=2,12

7,36-336=4 63-27=60,3  57-4=1,7

VIII. ШОСТИЙ ЕТАП МАНДРІВКИ

Після цього лапландка попросила Герду розв'язати такі рівняння:

а) 4,923+х+9,01=53,129

б) 35,28-2,453-у=26,19

Герда виконала її прохання і сказала, що коренями рівняння будуть числа 39,196 та 6,638. Чи не помилилася вона?

ІХ. СЬОМИЙ ЕТАП МАНДРІВКИ

Виконавши завдання, Герда та олень рушили далі і натрапили на фінку яка жила в тих самих місцях, що й Снігова королева. Жінка погодилася допомогти їм у пошуках палацу за умови, що вони розв’яжуть задачу.

ЗАДАЧА: Швидкість човна проти течії річки дорівнює 9,5 км/год, швидкість течії - 1,6 км/год. Обчисліть швидкість човна в стоячій воді і за течією річки.

Давайте і ми разом з  Гердою розв’яжемо запропоновану задачу. Герда, як і ви правильно розв'язала задачу і дійшла до палацу, в якому жив Кай. І в цьому, як ви бачили, їй допомогли знання з математики.

Х. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ (підготуватись до контрольної роботи).

doc
Додано
31 січня 2019
Переглядів
649
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку