урок Мовою математики про ліс

Про матеріал
підсумковий урок " Мовою математики про ліс" для учнів 5 класу на закріплення вмінь та навичок виконання дій з натуральними числами
Перегляд файлу

Тема: «Мовою математики про ліс»

Мета уроку: Закріплення вмінь та навичок учнів виконання дій з натуральними числами при розв’язуванні задач та вправ, розвиток пізнавальної діяльності учнів під час розв’язуванні задач та вправ, виховувати вміння спілкуватися.

 

Хід уроку.

І. Перевірка домашнього завдання

Наприкінці уроку збираються учнівські зошити для перевірки.

 

П. Мотивація навчання.

 

Вчитель. Діти, сьогодні, йдучи до школи, я одержала телеграму такого змісту: «Сьогодні на урок математики ми завітаємо у 5-й клас, щоб розповісти про себе, про свої радощі та турботи».

У цей час чути стук у двері і в клас заходять «дерева» - діти, прикрашені листям дерев. Один із учнів звертається до класу:

- Ми живемо у чарівному світі. Природа потурбувалася про нас, про нашу різноманітність. Будучи її невід'ємною частиною, ми щохвилі зустрічаємось з цілим рядом подій, які ми просто не зауважуємо в силу легковажності або милуємось неповторною красою. Тому озброївшись силою математики, сьогодні ми спів ставимо і проаналізуємо, а можливо, зробимо й деякі «відкриття». /Учень оголошує і записує на дошці тему уроку/.

 

ІІІ. Формування вмінь та навичок учнів.

Учень /клен/:

Широке листя у мене, п'ятикутне і різьблене.

Наче скульптор різаком працював над моїм листком.

Ти ж подумай, відгадай, як звуть мене і в гай.

Учень, який відгадав загадку, отримує від учня-клена задачу.

Задача 1. Учні школи за 3 роки посадили 19000 дерев клена. Першого року було посаджено на 2000 дерев більше, ніж другого, і на 3000 більше, ніж третього. Скільки саджанців клена висаджувалось кожного року?

Задача 2. Під час екологічного суботника школярі посадили 756 саджанців клена на одній ділянці. На третій ділянці було посаджено в 3 рази більше, ніж на другій. Скільки саджанців клена було посаджено на кожній ділянці, якщо всього під час екологічного суботника посадили 1992 саджанців клена?

Вчитель. Яке нове словосполучення зустрічається в умові задачі?

Учень. Екологічний суботник.

Вчитель. Термін "екологія" вперше був вжитий німецьким вченим Ернстом Геккелем у 1866 році. Походить від грецьких слів «ойкос» - житло і «логос» наука.

Екологія як наука формувалась у 20 ст. і сьогодні розглядається як наука про взаємодію людини і природи. Сама природа становить першооснову існування людини.

Кожна людина повинна вміти передбачати наслідки свого втручання в природу, підпорядковувати всі види своєї діяльності вимогам раціонального природокористування, турбуватися про покращення навколишнього середовища, не допускати забруднення. Термін «суботник» з'явився у травні 1919 р. І відображав безкорисну працю.

У нас, на Галичині, замість терміну «екологічний суботник» вживають термін «зелена толока».

Учень /верба/: А у мене листки довгенькі,

Гостроверхі та дрібненькі;

Все шепочуть потихенько,

Упізнай же, друже, ти мене скоренько.

Учні відгадують.

Учень /верба/: «А за те я розповім вам коротенько, раджу дещо записати, співставити та проаналізувати». УСНИЙ ЖУРНАЛ

1. Площа лісового фонду України 9896 тис. га, у тому числі покрито лісами - 8428 тис. га.

2. Встановлено, що 1 га лісосмуги захищає 25 га орної землі і на кожному її гектарі забезпечує збільшення врожаю зернових на 3 ц, а на всій захищеній площі скільки буде?

3. У результаті насадження площа лісів України за останні 5 років зросла на 33 тис. га.

4. На 1 січня 2000 року природно - заповідний фонд України становив 2355 тис га. В нього входять 4 біосферних і 16 природних заповідників, 10 національних природних парків, 34 дендрологічні парки, 22 ботанічні сади, 26 регіональних ландшафтних парків. З врахуванням категорій місцевого значення всього в країні 6728 територій та об'єктів природно - заповідного фонду.

5. Для створення родючого шару ґрунту товщиною в 18 см природа затрачає від 1400-1700 років, 60 швидкість ґрунтоутворення становить приблизно до 2 см в 100 років.

Учень /ялина/: А у мене зелено тканий, свій наряд: тонкі голки,

В новорічний вечір у свою квартиру ти мене пусти.

Разом заспіваєм, всіх казкових друзів пригадаєм.

ЯК зовуть мене? - ти вгадай скоріш.

Учні відгадують.

Учень /ялина/: А якщо хочете зі мною дружити, мусите ще таку задачу зробити.

Задача 1. Ялинка безперервно росте вгору на відміну від інших дерев, які у певному віці припиняють свій ріст вгору і мають округлену крону. Яка висота ялини буде через 5 років, якщо її початкова висота 80 см, а за кожний наступний рік вона збільшується в середньому на 30 см.

Задача 2. З одного кубічного метра деревини можна отримати 165 км штучного волокна, а з нього можна виготовити 1500 кв. м тканини. Скільки квадратних метрів тканини можна виготовити з 12 куб. м деревини?

Задача 3. Один гектар соснового лісу /20 річного віку/ поглинає в рік 9350 кг вуглекислого газу і виділяє 7200 кг кисню, що потрібно для дихання 200 осіб. Скільки кілограмів кисню в рік потрібно для дихання учнів вашої школи?

Учень /береза/: Ой біленькі серґи-слізки маю,

Легко мене в лісі упізнати, я…

Учні відгадують.

Учень /береза/: Щоб визначити середній вік берези, треба розв'язати таке рівняння:

А) 4750=305* 14+2Х;   б)25*Х*8=500000.

Учень /дуб/: Я завжди поважний і привітний, наче дід,

Ти вивчай мене уважно,

Силу, що у мене є, любити слід.

Як впаде вбрання барвисте,

Кожна гілка, мов кілок.

А поглянь на форму, ти, плодів моїх.

Вірю, люблять й знають всі мене,

А тому і відгадають.

Учні відгадують.

Учитель проводить заключну бесіду про значення природи.

 

ІV. Домашнє завдання.

Учні самостійно розв'язують задачі.

Задача 1. Середня тривалість життя берези на 100 років більша, ніж верби, а грецький горіх живе 350 років. Визначити середню тривалість життя верби і берези, якщо всі троє вони живуть 700 років.

Задача 2. Середня тривалість життя глоду в 2 рази більша ніж акації, а смереки - в 3 рази більша, ніж глоду. Визначити середню тривалість життя кожного з цих дерев, якщо разом вони живуть 1350 років. Вчитель збирає зошити.

doc
Додано
31 січня 2019
Переглядів
736
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку