Урок «Додавання і віднімання дробів з різними знаменниками”
(Підготувала Педенко Лариса Миколаївна - учитель математики вищої категорії КЗ «Дмитрівський ЗЗСО І-ІІІ ступенів» Слов’янської районної ради Донецької області)
Тип уроку: комбінований
Форма уроку: урок – вікторина
Мета уроку:
«І математика безмежно різноманітна,
як світ, і міститься в усьому».
Микола Єругін
Хід уроку
Перевірка домашнього завдання
( Зошити збираються на перевірку)
Каліграфічна хвилинка. Запишіть дріб, чисельник якого – це кількість букв у слові «український», а знаменник дробу – кількість звуків у слові «віночок». (Дріб )
II.Мотивація навчальної діяльності.
Налаштування на урок.
Усна лічба із записом відповідей.
ІІІ. Повідомлення теми і завдань уроку. Прийом інтриги.
Вікторина
Вступне слово вчителя.
- Ми зустрiлися, щоб пограти у гру, яка називається «А чи знаєте Ви?». Сьогоднi нам знадобляться математичні знання, розум, кмiтливiсть, винахiдливiсть.
— Зараз поділимося на двi команди, адже будемо між собою змагатися.
— Кожнiй командi буду задавати запитання. За правильну вiдповiдь ви будете отримувати 1 бал, за неправильну — нуль. Оцiнювання буде здійснюватися за листками самооцінювання. Переможцем гри буде та команда, яка набере найбiльшу кiлькiсть балiв.
Історична довідка
В народі кажуть: “Хто вміє вінок вити, той вміє життя любити”.
Ще у стародавньому Римі плетення вінків не було пустою забавою, а справою, угодною богам. Кожний з них полюбляв свій вінок…
Плести віночки — то ціла наука і дійство. Наші прабабусі знали різні секрети: як плести і коли, як зберігати квіти у вінках. Та найпочесніше місце вони віддавали у віночку тільки одній квітці.
IV. Фізкультхвилинка
Хто ж там, хто вже так стомився
І додолу нахилився?
Треба дружно всім нам встати,
Фізкультпаузу почати.
Руки вгору, руки вниз, на сусіда подивись.
Руки вгору, руки в боки, поскачи на місті трохи.
Руки ззаду покладемо, головою поведемо!
Дружно всі присядемо і за парти сядемо.
Наші предки вважали, що віночки наділені якоюсь магічною силою, можуть впливати на їхнє майбутнє та керувати теперішнім. Тому віночки навіть розділили на певні категорії.
Найбільшої уваги приділяли "вінку кохання". Основу такого вінка складають ромашки - символ юності, доброти і ніжності. Поміж ромашками вплітають цвіт яблуні і вишні. Над чолом - квітуче гроно калини. Поміж квітами вплітають вусики хмелю - символ гнучкості та розуму…
Невід'ємною частиною віночка є кольорові стрічки. Кожна дівчина повинна була знати в якій послідовності вплітати стрічки у віночок та, що колір стрічки значить. І сором був тій дівчині, яка не знала яка за якою мала бути вплетена стрічка.
Символи, які позначають стрічки у віночку:
V.Підсумок уроку – вікторини
Рефлексія. Оцінювання.
VI. Домашнє завдання
Розгадати кросворд