Інтегрований урок в 4 класі ( Математика і природознавство)
Тема: Додавання і віднімання іменованих чисел , виражених в одиницях довжини і маси.
У чому неповторність Атлантичного океану?
Мета удосконалювати вміння і навички усного та письмового додавання і віднімання іменованих чисел, виражених в одиницях вимірювання довжини і маси; закріплювати вміння розв’язувати задачі; розвивати логічне мислення , увагу,уміння аналізувати ; виховувати інтерес до предмета;
сформувати уявлення учнів про особливості Атлантичного океану; продовжити навчати «читати» карту та працювати із нею; виховувати спостережливість, захопленість неповторністю й величчю природи.
Обладнання: мультимедійна презентація , картки з завданням .
Хід уроку
I Організація класу .
1.1 Діти в рядах беруться за руки і промовляють :
Тепло своїх долоньок
я друзям віддаю.
Урок новий цікавий
я з радістю почну.
1.2 Девіз уроку .
Не просто слухати, а чути.
Не просто дивитись, а бачити.
Не просто відповідати а міркувати. ( Слайд 1.)
1.3
Загадка.
А кругом вода та небо,
І землі не стрінеш ти.
Омива він дні і ночі
Береги материків…
В шторми гонить хвиль отари,
Перекрутить все довкіл,
Позбира грозові хмари
І пошле на суходіл… (Океан) ( Слайд 2 ,3,4,5 )
Учитель : Ви скажете , мабуть, що зараз урок математики і не про океани потрібно говорити . Але сьогодні урок математики і природознавства « будуть працювати разом», допомагаючи один одному , тому що знання ми отримуємо не для уроків , а
для того ,щоб застосовувати і користуватися ними у повсякденному житті .
II Повідомлення теми і мети уроку .
Отже, тема нашого уроку « У чому неповторність Атлантичного океану? Додавання і віднімання іменованих чисел , виражених в одиницях довжини і маси.» (Слайд 6)
Сьогодні ми будемо готуватися до уявної кругосвітньої подорожі , а для цього потрібно все знати про океани і добре вміти виконувати математичні розрахунки .
( Слайди 7, 8)
Запишіть число .( Слайд 9)
III . Актуалізація опорних знань .
Напишіть каліграфічно число 1852
Нижче - 1852м . Це не звичайне іменоване число , а ще одна одиниця вимірювання
довжини – морська миля . ( Слайд 10 ) . Без неї в подорож океанами аж ніяк .
Наша команда має 3 кораблі –ряди парт , на кожному кораблі по дві вахти –рядочки-,
а кожна парта – це кубрики ( каюти ) . Ми сьогодні не будемо змагатися , як це часто робимо , а навпаки старатимемось працювати дружно , злагоджено , пліч о пліч ,тому
що без взаємодопомоги в пучинах вод не обійтись.
І так , починаємо наші тренування .
Згадаймо одиниці вимірювання довжини і маси і виконаємо перетворення .(Слайд11) ( Матроси з 5-х кубриків (парт) )
1 км=____м
1 м =____= см=_____мм
1см= ____мм
1 т = ____ц = _____кг
1ц = _____ кг
1 кг =_____ г
( Матроси з1-х кубриків ( 3 учні – по одному з кожної парти . 1 на центральній ,
2 –ззаду фломастерами ) .
Перевіримо , чи вміємо записувати багатоцифрові іменовані числа .
Сусіди з 1-х кубриків перевіряють .
Ми , виявляється записали не просто будь-які числа. Вони- візитівка Атлантичного океану . ( Слайд 12,13)
IV Сприйняття й осмислення нового матеріалу .
1
Атлантичний океан ,
ось дивись ,
З північчю і півднем подруживсь .
Він Америки торкається,
З Африкою родичається . ( Слайд 14 )
2 Відео « Історія Атлантичного океану (Слайд 15).
3 Візитівка океану .
Протяжність
з Пн на Пд - 16000 км
Ширина - 2900 км
Середня глибина – 3597 м
Максимальна
глибина – 8742 м
( Жолоб Пуерто-Ріко ) (Слайди 16,17,18)
4Розв`язування на дошці прикладів письмово. ( Матроси з кубриків №2 .6 учнів)
Прикріплені картки . Для всього класу на екрані .(Слайд 19 )
1варіант 2 варіант
+2099м -13956м
1498 м 5214м
3597 м 8742м 3км597 м 8км742м
+4566м _11403м _13054м + 2401м _ 5000м +3168м
6456м 7419м 9343м 5328м 3775м 2109м
11022м 3984м 3711м 7729м 1225м 5227м
11км022м 3км984м 3км711м 7 км729м 1км225м 5км227м
Матроси з кубриків №3 перевіряють і записують в кілометрах і метрах .
Всі ці іменовані числа розповідають нам про середню і максимальну глибину кожного океану .
|
Середня глибина |
Максимальна глибина |
Атлантичний |
3597 м
|
8742 м
|
Тихий |
3984 м
|
11022 м
|
Індійський |
11022 м
|
7729 м
|
Північний Льодовитий |
1225 м
|
5277 м
|
Матроси з кубриків №4 (6 учнів ) порівнюють середню і максимальну глибину Атлантичного океану з середньою і максимальною глибиною кожного океану .
( Слайди 20,21,22, 23 )
5 Фізхвилинка ( Звуки океанів . Музика .Відео ) (Слайд 24)
6Знайомство з рослинним світом океану . (Слайди 25, 26,27,28)
Флора і фауна Атлантичного океану дуже різноманітна . З рослин – водорості : червоні , бурі , зелені .
7 Знайомство з тваринним світом океану . (Слайди 28-35)
Тут живуть найбільші тварини планети – різні види китів: сині кити, гренландські , кашалоти ,сірі , карликові , сейвали .
8 Робота над задачею . (Слайди 36-37)
Синій кит - довжина - 35 м
вага -?кг ,(як 30 слонів)
Слон - 5 т
Кашалот- ? , на 1154 кг легший ,ніж
Додаткове запитання задачі для сильних учнів На скільки кашалот важчий ,ніж 10 слонів ?
Цікавинка .
У 1939 році був знайдений синій кит завдовжки 35 м , який важив більше 200 т .Вага кашалотів може сягати 150-170 т . Кашалоти для людини найнебезпечніші зубаті кити . ( Слайди 38-44 ) В Атлантичному океані багато тюленів , морських котиків , моржів . З птахів - водяться альбатроси , фрегати .
Іі
Іііі
Є багато видів риб –оселедці, сардини, скумбрія , сайра , лососі, тріска .
10 Самостійна робота
Акули-найдавніші риби на Землі , гроза морів і океанів.
Порівняємо довжини тіл акул .( Слайди 45 , 46 )
1 в Оселедцева Карликова
3000мм 16 см
Біла Молот
10м 200см 90дм50см
2в Тигрова Голуба
80дм 690см
Китова Гігантська
15 м 1400см
( Слайди 47-51) Перевірка ( робота в парах )
Фізхвилинка (2)
11 Задача ( усно) .
Морські зірки ( Слайди 52-54)
Із 5 морських зірок утворюється 25 нових .
Скільки нових зірок утвориться із 20 таких зірок ?
Для тих , хто працює швидко : А із 100 зірок ?
Водяться восьминоги , краби , раки , черепахи.
( Слайди 55 – 60 ) Краби різних розмірів – від найменших з горошину
до гігантських . Голубий краб може важити до 6 кг , а норвезький омар –сягати довжини до 25 см .
Складання і розв `язування задач за коротким записом.
1в 2 в
Голубий Норвезький
краб омар
I-4кг 230г I- 22см8мм
II -?,на 600г II-?,на 4мм
Для сильних : змініть запитання , щоб задача розв `язувалась двома діями .
Перевірка ( робота в парах )
12 Геометричний матеріал .
Бермудський трикутник ( Слайди 63-69 ) Біля Бермудських островів в Атлантичному океані є дуже загадкове місце – так званий бермудський трикутник . В цьому місці загинуло і зникло безвісти багато кораблів , літаків . Вчені досі не можуть розгадати чому . На дні знаходиться біля 1000 затонулих в різні часи караблів
А нещодавно вчені знайшли в цьому місці велике місто . Місто дуже загадкове. В ньому є величезна піраміда із скла .
Знаходження периметра трикутників.
( У учнів карти різних масштабів )
Сьогодні ми знайдемо периметр Бермудського трикутника такий , який він є на карті .
А дома ви , враховуючи масштаб, обчислите цей периметр в дійсності . Звісно , це будуть приблизні дані . І так виконаємо обчислення по варіантах .
Перевірка на слайдах.
V Підсумок уроку .
Підведемо підсумок .
Оцінювання учнів .
V Домашнє завдання
1. Скласти задачу за виразом
4т + (4т - 1т354 кг )
2. Підготувати розповідь « Що я знаю про Атлантичний океан ?»