Урок «Додавання і віднімання іменованих чисел, виражених в одиницях довжини і маси.У чому неповторність

Про матеріал
Інтегрований урок( математика і природознавство) Тема: Додавання і віднімання іменованих чисел , виражених в одиницях довжини і маси. У чому неповторність Атлантичного океану? Мета удосконалювати вміння і навички усного та письмового додавання і віднімання іменованих чисел, виражених в одиницях вимірювання довжини і маси; закріплювати вміння розв’язувати задачі; розвивати логічне мислення , увагу,уміння аналізувати ; виховувати інтерес до предмета; сформувати уявлення учнів про особливості Атлантичного океану; продовжити навчати «читати» карту та працювати із нею; виховувати спостережливість, захопле¬ність неповторністю й величчю природи. Обладнання: мультимедійна презентація , картки з завданням .
Перегляд файлу

     Інтегрований урок в 4 класі ( Математика і природознавство)

 

Тема:           Додавання і віднімання іменованих чисел ,  виражених  в   одиницях                     довжини і маси.

      У чому неповторність Атлантичного океану?

Мета     удосконалювати вміння і навички усного та письмового додавання і віднімання іменованих чисел, виражених в одиницях вимірювання довжини і маси; закріплювати вміння розв’язувати задачі; розвивати логічне мислення , увагу,уміння аналізувати ; виховувати інтерес до предмета;

        сформувати уявлення учнів про особливості Атлантичного океану; продовжити навчати «читати» карту та працювати із нею; виховувати спостережливість, захопле­ність неповторністю й величчю природи.

Обладнання: мультимедійна презентація , картки з завданням .

Хід уроку

I Організація класу .

 

1.1   Діти в рядах беруться за руки і промовляють :

       Тепло своїх долоньок

       я друзям віддаю.

       Урок новий цікавий

        я з радістю почну.

1.2 Девіз уроку .

 Не просто слухати,  а чути.

 Не просто дивитись, а бачити.

 Не просто відповідати  а міркувати.  ( Слайд 1.)

1.3

Загадка.

А кругом вода та небо,
І землі не стрінеш ти.
Омива він дні і ночі
Береги материків…

В шторми гонить хвиль отари,
Перекрутить все довкіл,                                              
Позбира грозові хмари
І пошле на суходіл…   (Океан)   ( Слайд 2 ,3,4,5 )

 

D:\D&S\Admin\Pictures\5f2642716e8e01af91c71a47cfb8dbd2.jpgD:\D&S\Admin\Pictures\20120929124539724.jpg

 

Учитель : Ви скажете , мабуть, що зараз  урок математики і не про океани потрібно говорити . Але сьогодні урок математики і природознавства « будуть працювати разом», допомагаючи один одному  ,  тому що знання ми отримуємо не для уроків , а

для того ,щоб застосовувати і користуватися ними у повсякденному житті .

II Повідомлення теми і мети уроку .

Отже, тема нашого уроку «  У чому неповторність Атлантичного океану? Додавання і віднімання іменованих чисел ,  виражених  в   одиницях довжини і маси.» (Слайд 6)

 

Сьогодні ми будемо готуватися до уявної кругосвітньої подорожі , а для цього потрібно все знати про океани  і добре вміти виконувати математичні розрахунки .

 ( Слайди 7, 8)

Запишіть число .( Слайд 9)

III  . Актуалізація опорних знань .

  1. Каліграфічна хвилинка.

Напишіть каліграфічно число 1852

Нижче -  1852м . Це  не звичайне іменоване число , а ще одна одиниця вимірювання

довжини – морська миля . ( Слайд 10 ) . Без неї в подорож океанами аж ніяк .

Наша команда має 3 кораблі –ряди парт , на кожному кораблі  по дві вахти –рядочки-,

а кожна парта – це кубрики ( каюти ) . Ми сьогодні не будемо змагатися , як це часто робимо , а навпаки старатимемось працювати дружно , злагоджено , пліч о пліч ,тому

що без взаємодопомоги  в пучинах вод не обійтись.

І так , починаємо наші тренування .

  1. Усний рахунок .

Згадаймо одиниці вимірювання довжини і маси і виконаємо перетворення .(Слайд11)  ( Матроси з  5-х  кубриків (парт) )

 

1 км=____м

1 м =____= см=_____мм

1см= ____мм

1 т =  ____ц =   _____кг

1ц =  _____ кг

1 кг =_____ г

  1. Математичний диктант .

( Матроси з1-х кубриків ( 3 учні – по одному з кожної парти . 1 на центральній ,

2 –ззаду фломастерами ) .

Перевіримо , чи вміємо записувати багатоцифрові іменовані числа .

  • 16000 км
  •     2900 км
  •     3597 м
  •     8742 м
  •     75000 м

Сусіди  з 1-х кубриків  перевіряють .

Ми , виявляється записали не просто будь-які числа. Вони- візитівка Атлантичного океану . ( Слайд 12,13)

IV Сприйняття  й осмислення нового матеріалу .

  1D:\D&S\Admin\Pictures\images (1).jpg

Атлантичний океан ,

ось дивись ,

З північчю і півднем подруживсь .

Він Америки торкається,

З Африкою родичається . ( Слайд 14 )

2 Відео « Історія Атлантичного океану (Слайд 15).

  3  Візитівка океану .

 

Протяжність

з Пн на Пд -        16000 км

Ширина              - 2900 км

Середня  глибина – 3597 м

Максимальна

               глибина – 8742 м

  (  Жолоб  Пуерто-Ріко   )      (Слайди 16,17,18)

4Розв`язування  на дошці  прикладів письмово. ( Матроси з кубриків №2 .6 учнів)

Прикріплені картки . Для всього класу на екрані .(Слайд 19 )

   1варіант        2 варіант

 

    +2099м         -13956м

     1498 м            5214м

     3597 м            8742м        3км597 м            8км742м

 

 

+4566м      _11403м     _13054м      + 2401м    _ 5000м     +3168м

   6456м         7419м         9343м         5328м         3775м       2109м

  11022м          3984м        3711м          7729м        1225м         5227м  

11км022м     3км984м    3км711м     7 км729м   1км225м    5км227м  

 

Матроси з кубриків №3 перевіряють і записують в кілометрах і метрах .

Всі ці іменовані числа розповідають нам про середню і максимальну глибину кожного океану .

 

 

Середня

глибина

Максимальна

глибина

Атлантичний

3597 м

 

8742 м

 

Тихий

3984 м

 

11022 м

 

Індійський

11022 м

 

7729 м

 

Північний

Льодовитий

1225 м

 

5277 м

 

 

Матроси з кубриків №4 (6 учнів ) порівнюють середню і максимальну глибину Атлантичного океану  з середньою і максимальною глибиною кожного океану .

( Слайди 20,21,22, 23 )

5 Фізхвилинка  ( Звуки океанів . Музика .Відео )  (Слайд 24)

6Знайомство з рослинним світом океану . (Слайди 25, 26,27,28)

Флора і фауна Атлантичного океану  дуже різноманітна .  З рослин – водорості : червоні , бурі , зелені .

7 Знайомство з тваринним світом океану . (Слайди 28-35)

Тут живуть найбільші тварини планети – різні види китів: сині кити, гренландські , кашалоти ,сірі , карликові , сейвали .

 

 

D:\D&S\Admin\Pictures\1 (1).jpg D:\D&S\Admin\Pictures\Kashalot.jpg

 

D:\D&S\Admin\Pictures\img.jpg D:\D&S\Admin\Pictures\image27.jpeg

 

8 Робота над задачею . (Слайди 36-37)

 

Синій кит - довжина  - 35 м

  вага -?кг ,(як 30  слонів)

 Слон         -    5 т

 Кашалот-  ?   , на 1154 кг  легший ,ніж

     

 

  Додаткове запитання задачі для сильних учнів  На скільки кашалот важчий ,ніж  10 слонів ?  

  • Чи  є зайві дані ?

 

Цікавинка .

У 1939 році був знайдений синій кит завдовжки 35 м , який важив більше 200 т .Вага кашалотів може сягати 150-170 т . Кашалоти для    людини найнебезпечніші зубаті кити . ( Слайди 38-44 ) В Атлантичному океані багато тюленів , морських котиків , моржів . З птахів - водяться альбатроси , фрегати .

D:\D&S\Admin\Pictures\Wallapers\images.jpg D:\D&S\Admin\Pictures\Wallapers\images (1).jpg

 

D:\D&S\Admin\Pictures\Wallapers\images (2).jpg D:\D&S\Admin\Pictures\Wallapers\images (3).jpg

 

 

 

 

 

Іі

 

 

ІіііD:\D&S\Admin\Pictures\Wallapers\images (4).jpgD:\D&S\Admin\Pictures\Wallapers\images (5).jpg

D:\D&S\Admin\Pictures\Wallapers\images (6).jpg

 

Є  багато видів риб –оселедці, сардини, скумбрія , сайра , лососі, тріска .

D:\D&S\Admin\Pictures\4.jpg

 

10 Самостійна робота

Акули-найдавніші риби на Землі , гроза морів і океанів.

 

D:\D&S\Admin\Pictures\akula1.jpgD:\D&S\Admin\Pictures\1378800860_akulyi_3.jpg

Порівняємо довжини тіл акул .( Слайди 45 , 46 )

 

1 в       Оселедцева            Карликова

                  3000мм                         16 см

             Біла                                     Молот   

             10м 200см                        90дм50см                                                       

 

  Тигрова                                Голуба

                       80дм                       690см

 

             Китова                                  Гігантська       

                       15 м                          1400см

 

 ( Слайди 47-51) Перевірка ( робота в  парах )

Фізхвилинка  (2)                 

11 Задача ( усно) .

Морські зірки ( Слайди       52-54)

  • Морські зірки можуть мати 5,6,7,8 і навіть 50 променів . Можуть утворюватися із будь-якої  частинки тіла .

Із 5 морських зірок  утворюється   25 нових .

Скільки нових  зірок утвориться із 20 таких зірок ?

Для тих , хто працює швидко : А із 100 зірок ?

 

 Водяться восьминоги , краби , раки , черепахи.

D:\D&S\Admin\Pictures\Ocean_10-400x214.jpg

 

 ( Слайди 55 – 60 ) Краби різних розмірів – від найменших з горошину

до гігантських . Голубий краб може важити до 6 кг , а норвезький омар –сягати довжини до 25 см .

D:\D&S\Admin\Pictures\Ocean_9.jpgD:\D&S\Admin\Pictures\800px-KreeftbijDenOsse.jpg

 

Складання і розв `язування задач за коротким записом. 

D:\D&S\Admin\Pictures\ag.auburn.edu.jpgD:\D&S\Admin\Pictures\800px-Nephrops_norvegicus.jpg

                                2 в

Голубий                Норвезький

краб                      омар

 

I-4кг 230г               I- 22см8мм
II -?,на 600г           II-?,на 4мм

Для сильних : змініть запитання , щоб задача розв `язувалась двома діями .

Перевірка   ( робота в парах )

 

 

12  Геометричний матеріал .

Бермудський трикутник ( Слайди  63-69 )  Біля Бермудських островів в Атлантичному океані є дуже загадкове місце – так званий бермудський трикутник . В цьому місці загинуло і зникло безвісти багато кораблів , літаків . Вчені досі не можуть розгадати чому . На дні знаходиться біля 1000 затонулих в різні часи караблів

А нещодавно вчені знайшли в цьому місці  велике місто . Місто дуже загадкове. В ньому є величезна піраміда із скла .

 

 

D:\D&S\Admin\Pictures\223780.gif

D:\D&S\Admin\Pictures\bermud17.jpgD:\D&S\Admin\Pictures\6fe15d59bb2634c91ad2f6384d194563.jpg

 

 

D:\D&S\Admin\Pictures\0374db51e3ee6628f7f29ce5d097fcc4.jpg

 

 

 

 

Знаходження периметра трикутників.

( У учнів карти різних масштабів )

Сьогодні ми знайдемо периметр Бермудського трикутника такий , який він є на карті .

А дома ви , враховуючи масштаб, обчислите  цей периметр в дійсності . Звісно , це будуть приблизні дані . І так виконаємо обчислення по варіантах .

 

Перевірка на слайдах.

 

V  Підсумок уроку .

Підведемо підсумок .

  • Що ми знаємо про Атлантичний океан ?
  • Чим він особливий ?
  • З якими числами сьогодні працювали ?
  • Що найбільше сподобалось?

Оцінювання учнів .

V  Домашнє завдання

  1.  Скласти задачу за виразом

                  4т + (4т - 1т354 кг )

              2.  Підготувати розповідь « Що я знаю про Атлантичний  океан ?»

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Куроєд Надія Владиславівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
До підручника
Математика 4 клас (Скворцова С.О., Онопрієнко О.В.)
Додано
6 лютого 2019
Переглядів
3682
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку