Тема: Повторення вивченого матеріалу про частини. Задачі на знаходження частини числа і числа за його частиною
Мета: узагальнити і систематизувати знання учнів про частини. Розвивати вміння знаходити частину числа та числа за його частиною, розв ’язувати складені задачі, які включають знаходження числа. Виховувати культуру усного і писемного математичного мовлення.
Обладнання: таблиця ,ілюстрацій ний матеріал, друкований матеріал, роздатковий матеріал.
Хід уроку
Раз – берізка,
Два – гайочок,
Три – березовий листочок,
А чотири – рідний клас,
П’ять – добром вітає нас.
Шість – це вчителька рідненька,
Мила, люба, наче ненька.
Сім – це діточки усі,
Вісім – мами, татусі.
Дев’ять – рідна наша школа.
Десять – ми у дріжнім колі.
Добрий день! Добрий день!
ІІ. Мотивація навчальної діяльності
- У нас сьогодні буде непростий урок. На нашому уроці побувають лісові мешканці. Вони приготували для вас різноманітні цікаві завдання.
Знаходження частини числа
Наша гостя хоче переконатися, що ви вмієте шукати частинку від цілого числа. Отже, готові до завдань?
- Молодці, білочка задоволена вашими відповідями. Якщо ми виконаємо наступні завдання, то дізнаємось які лісові друзі білочки до нас ще завітають.
Зараз відкрийте свої зошити. Від попередньої роботи відступіть 4 клітинки і запишіть сьогоднішнє число, класна робота. Нижче - «Математичний диктант».
1. Зменш число 385000 у 1000 разів.
2. Знайдіть добуток чисел 450 і 5?
3. Знайдіть приватне чисел 810 і 70?
4. Переведи в кг 5 тонн 6 центнерів.
5. Переведи в мм 5 метрів 8 дм?
6. До якого числа треба додати 2 щоб вийшло 15000?
7. У скільки разів 690 Боше 30?
Знаходження числа за його частиною
Ось і завітали друзі нашої білочки, зайчик, їжачок і ведмедик. Ось вони принесли нам корзинки, у кожній корзинці різні лісові ласощі. А от скільки ягід і грибочків назбирали друзі нам потрібно порахувати. Але не так усе просто, з корзинки видно лише якусь частинку віз усіх ягід.
Фізкультхвилинка.
Хто там, хто там вже втомився?
І на ліво нахилився.
Треба всім нам разом встати Фізкультпаузу почати.
Руки вгору, руки в боки,
І зробіть чотири кроки.
Руки вгору, руки вниз,
На сусіда подивись І тихесенько сідай - Працювати починай.
Утвори слова за допомогою дробів і дії додавання
Запишіть приклади і відповіді які у вас вийшли.
1\3 бублик+1\5лимон+2\7капуста=
2\5томат+1\4ріпа+1\5трава=
2\5базар+1\3натовп+1\3ніч=
1\3тільки+1\2стебло+1\3чай+2\5кокос=
Робота з задачею.
Білочка підготувала для вас цікаве завдання. Ось на малюнку зашифрована кількість дерев у лісі. За поданою схемою складіть умову задачі і скажіть скільки беріз, дубів і ялин окремо росте у лісі.
Умова:
У лісі росте 48 дерев. Берези становлять 1\4 від усієї кількості дерев. Дуби 1\2, від кількості беріз, а решта ялини. Скільки ялин росте у лісі?
Куди придбали квитки для школи?
Давайте запишемо задачу з коментуванням.
Підсумок уроку.
— Чого вчилися на сьогоднішньому уроці?
— Що запам’ятали?